Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua! Perässä pamahti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #16
    Originally posted by Rossifumi View Post
    Palkeen hinta lienee noin 200€/kpl merkkiosana.
    Tarvikkeena tuskin saakaan?
    Ei taida saada ei. Hyvä asia noissa palkeissa on että ovat todella helpot vaihtaa (varkkuun ainakin)! Suosittelen uusimaan toisenkin puolen, kun yleensä se hajoaa seuraavana
    ...

    Comment

    • Moonshine
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1018
      • Järvenpää

      #17
      Originally posted by peto2 View Post
      jos menee palje puhki nii kyllä se hukkaa paineet toiseltakin puolelta jos on toteutettu yhdellä kompuralla..

      Tämä ei taida pitää paikkaansa. Järjestelmä on yhdellä kompuralla mutta kahdella erillisellä piirillä. Eli jos kerta molemmat puolet tipahtivat, niin veikkaan että joku liitin antoi periksi (molemmat piirit kulkevat vierekkäin). Tai sitten itse kompura lojahti. Niin tai näin, niin älä aja sillä autolla tai molemmat palkeet ovat entiset.
      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

      Comment

      • snygren
        Newbiemmer
        • Jan 2005
        • 14
        • Lieksa

        #18
        Originally posted by Moonshine View Post
        Tämä ei taida pitää paikkaansa. Järjestelmä on yhdellä kompuralla mutta kahdella erillisellä piirillä. Eli jos kerta molemmat puolet tipahtivat, niin veikkaan että joku liitin antoi periksi (molemmat piirit kulkevat vierekkäin). Tai sitten itse kompura lojahti. Niin tai näin, niin älä aja sillä autolla tai molemmat palkeet ovat entiset.
        Jaahas, eli huomena tutkitaan vahinkojen suuruus, sillä isäntä prkl. ajoi autolla pari kilometriä tapahtuman jälkeen. Pamaus oli muuten kuulunut kuljettajan puolelta ja se puoli oli laskenut ensin, sen jälkeen apukuskin puoli.

        Comment

        • Moonshine
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1018
          • Järvenpää

          #19
          Originally posted by snygren View Post
          Jaahas, eli huomena tutkitaan vahinkojen suuruus, sillä isäntä prkl. ajoi autolla pari kilometriä tapahtuman jälkeen. Pamaus oli muuten kuulunut kuljettajan puolelta ja se puoli oli laskenut ensin, sen jälkeen apukuskin puoli.
          No en tiedä tuosta parista kilometristä onko se tehnyt mitään hallaa, mutta yleisesti ottaen pidempiä matkoja ei kannata ajaa (monestakaan syystä) tyhjillä palkeilla, koska ne nirhautuvat rikki.
          Tuo pamahdus ja sitä seurannut lasku oikealla puolella selittyvät kyllä varmasti palkeen hajoamisella, mutta toisen puolen laskeminen... :think
          Kompurahan käy maksimissaan vain tietyn aikaa, jonka jälkeen se sammuu lisävahinkojen estämiseksi. Mutta jos tuo toinen puoli ja kompuran venttiilit on ehjiä, niin ei sen olisi pitänyt käsittääkseni laskea. No, eiköhän se selvinne kun vähän tutkii. Kun laitat autoon virrat päälle, käynnistyykö kompura? Suhiseeko jossain? Nouseeko kumpikaan nurkka ylös?
          "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

          Comment

          • snygren
            Newbiemmer
            • Jan 2005
            • 14
            • Lieksa

            #20
            Originally posted by Moonshine View Post
            No en tiedä tuosta parista kilometristä onko se tehnyt mitään hallaa, mutta yleisesti ottaen pidempiä matkoja ei kannata ajaa (monestakaan syystä) tyhjillä palkeilla, koska ne nirhautuvat rikki.
            Tuo pamahdus ja sitä seurannut lasku oikealla puolella selittyvät kyllä varmasti palkeen hajoamisella, mutta toisen puolen laskeminen... :think
            Kompurahan käy maksimissaan vain tietyn aikaa, jonka jälkeen se sammuu lisävahinkojen estämiseksi. Mutta jos tuo toinen puoli ja kompuran venttiilit on ehjiä, niin ei sen olisi pitänyt käsittääkseni laskea. No, eiköhän se selvinne kun vähän tutkii. Kun laitat autoon virrat päälle, käynnistyykö kompura? Suhiseeko jossain? Nouseeko kumpikaan nurkka ylös?
            Jonkin tapainen suhina tai puhina takapäästä todella kuuluu, kun katiskan laittaa käyntiin. Perästä päin auto on niin matalan näköinen, että enpä edes madallussarjalla haluaisi laittaa niin matalaksi. Ei tullut katsottua miten käy, nouseeko kumpikaan kulma ylös, mutta ajan auton illalla pajalle, odottamaan aamua, joten sitten näkee nouseeko kumpikaan nurkka. Olo on vähän kuin omistaisi sitikan.

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #21
              Originally posted by Moonshine View Post
              Tämä ei taida pitää paikkaansa. Järjestelmä on yhdellä kompuralla mutta kahdella erillisellä piirillä. Eli jos kerta molemmat puolet tipahtivat, niin veikkaan että joku liitin antoi periksi (molemmat piirit kulkevat vierekkäin). Tai sitten itse kompura lojahti. Niin tai näin, niin älä aja sillä autolla tai molemmat palkeet ovat entiset.
              Ei pidä paikkaansa. Ainakin 97vm autoissa toisen palkeen hajoaminen pudottaa perän alas kokonaan ja molemmat palkeet on tyhjänä...
              Tästä omakohtaista kokemusta.

              ps. Jos sillä ajaa perse alhaalla, syö todella lyhyessä ajassa renkaiden sisäreunan paskaksi.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • jMh
                Bimmer Rookie
                • Feb 2005
                • 167
                • Napapiirin tuntumassa...

                #22
                Originally posted by jannmann View Post
                Ei pidä paikkaansa. Ainakin 97vm autoissa toisen palkeen hajoaminen pudottaa perän alas kokonaan ja molemmat palkeet on tyhjänä...
                Tästä omakohtaista kokemusta.

                ps. Jos sillä ajaa perse alhaalla, syö todella lyhyessä ajassa renkaiden sisäreunan paskaksi.
                Omasta kärrystä alkoi vänkärin puolen palje vuotamaan kesällä ja ajon jälkeen ko. nurkka makasi alhaalla, toisen puolen pysyessä normaalikorkeudessa.
                Niinkuin edellä jo todettiin, systeemissä on oma painepiiri molemmille palkeille.
                E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
                Ex: E39 528i Touring 1997

                Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8257
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #23
                  mutta jos sattuu oleen vastaiskuventtiili toisesta piiristä rikki nii kyllä se tyhjenee myös jos toisesta menee palje hajalle.. kompurassa lienee viel yksi vastaiskuventtiili nii ei putoa perä kun sammuttaa? (mutua)
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • jMh
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 167
                    • Napapiirin tuntumassa...

                    #24
                    Originally posted by peto2 View Post
                    mutta jos sattuu oleen vastaiskuventtiili toisesta piiristä rikki nii kyllä se tyhjenee myös jos toisesta menee palje hajalle.. kompurassa lienee viel yksi vastaiskuventtiili nii ei putoa perä kun sammuttaa? (mutua)
                    Rikkinäiset magneettiventtiilit...ja juttu onkin toinen.
                    Mutta kun palje poksahtaa ja perä notkahtaa alas normaalia enemmän, järjestelmä voi yrittää täyttää molempia palkeita jolloin kaikki ilma järjestelmästä katoaa rikkinäisen palkeen kautta. Tällainen voisi olla mahdollista, omassa tapauksessa näin ei kuitenkaan käynyt, auto könötti aamuisin katoksessa vinossa kuin pieksetty ajokoira.
                    E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
                    Ex: E39 528i Touring 1997

                    Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

                    Comment

                    • Moonshine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 1018
                      • Järvenpää

                      #25
                      Originally posted by peto2 View Post
                      mutta jos sattuu oleen vastaiskuventtiili toisesta piiristä rikki nii kyllä se tyhjenee myös jos toisesta menee palje hajalle.. kompurassa lienee viel yksi vastaiskuventtiili nii ei putoa perä kun sammuttaa? (mutua)
                      No siis tottakai näin voi käydä jos jotain muutakin kuin toinen palje on rikki. Mutta edelleen olen sitä mieltä että jos järjestelmä on muuten ehjä niin toisen palkeen hajoaminen ei automaattisesti tyhjennä toista. On muuten jokseenkin koomisen näköistä kun palje vuotaa toiselta puolelta ja toiselta ei...
                      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                      Comment

                      • Samii-
                        BTCF Member
                        • Nov 2006
                        • 679
                        • Klaukkala

                        #26
                        Terve mulla meni apparin puolen palje takaalta. Nyt vien lähimpään huoltamoon ku olen mökillä niin kysyisisin sellasta että onko noi palke hylly kamaa ja saako niitä tarvikkeena?:think

                        Comment

                        • Jolli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 2556
                          • Virolahti

                          #27
                          Originally posted by Samii- View Post
                          Terve mulla meni apparin puolen palje takaalta. Nyt vien lähimpään huoltamoon ku olen mökillä niin kysyisisin sellasta että onko noi palke hylly kamaa ja saako niitä tarvikkeena?:think

                          Tarvikkeena ei saa ja pelkästään E39 sopii nuo palkeet, voi olla turha pistää lottoa vetämään jos tollanen (ja vielä oikealle puolelle) sattuu hyllystä löytymään.
                          Last edited by Jolli; 26-06-2010, 21:39.
                          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                          PM tavoittaa, puhelimella ei.

                          Comment

                          • superb
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2827

                            #28
                            215e tais olla uus. Tuon palkeen voi vaihtaa itse, menee 20min.

                            Comment

                            • Samii-
                              BTCF Member
                              • Nov 2006
                              • 679
                              • Klaukkala

                              #29
                              Täytyy kattoo saako nopeasti sen paljet kun vaihdatan molemmat samalla. Tuskin tänne kristiinankaupungin tarvike pajalle nopeasti tulevat. Onneksi sattu Olemaan kesäloma.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎