Originally posted by Rossifumi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Apua! Perässä pamahti
Collapse
X
-
Originally posted by peto2 View Postjos menee palje puhki nii kyllä se hukkaa paineet toiseltakin puolelta jos on toteutettu yhdellä kompuralla..
Tämä ei taida pitää paikkaansa. Järjestelmä on yhdellä kompuralla mutta kahdella erillisellä piirillä. Eli jos kerta molemmat puolet tipahtivat, niin veikkaan että joku liitin antoi periksi (molemmat piirit kulkevat vierekkäin). Tai sitten itse kompura lojahti. Niin tai näin, niin älä aja sillä autolla tai molemmat palkeet ovat entiset."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Originally posted by Moonshine View PostTämä ei taida pitää paikkaansa. Järjestelmä on yhdellä kompuralla mutta kahdella erillisellä piirillä. Eli jos kerta molemmat puolet tipahtivat, niin veikkaan että joku liitin antoi periksi (molemmat piirit kulkevat vierekkäin). Tai sitten itse kompura lojahti. Niin tai näin, niin älä aja sillä autolla tai molemmat palkeet ovat entiset.
Comment
-
-
Originally posted by snygren View PostJaahas, eli huomena tutkitaan vahinkojen suuruus, sillä isäntä prkl. ajoi autolla pari kilometriä tapahtuman jälkeen. Pamaus oli muuten kuulunut kuljettajan puolelta ja se puoli oli laskenut ensin, sen jälkeen apukuskin puoli.
Tuo pamahdus ja sitä seurannut lasku oikealla puolella selittyvät kyllä varmasti palkeen hajoamisella, mutta toisen puolen laskeminen... :think
Kompurahan käy maksimissaan vain tietyn aikaa, jonka jälkeen se sammuu lisävahinkojen estämiseksi. Mutta jos tuo toinen puoli ja kompuran venttiilit on ehjiä, niin ei sen olisi pitänyt käsittääkseni laskea. No, eiköhän se selvinne kun vähän tutkii. Kun laitat autoon virrat päälle, käynnistyykö kompura? Suhiseeko jossain? Nouseeko kumpikaan nurkka ylös?"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Originally posted by Moonshine View PostNo en tiedä tuosta parista kilometristä onko se tehnyt mitään hallaa, mutta yleisesti ottaen pidempiä matkoja ei kannata ajaa (monestakaan syystä) tyhjillä palkeilla, koska ne nirhautuvat rikki.
Tuo pamahdus ja sitä seurannut lasku oikealla puolella selittyvät kyllä varmasti palkeen hajoamisella, mutta toisen puolen laskeminen... :think
Kompurahan käy maksimissaan vain tietyn aikaa, jonka jälkeen se sammuu lisävahinkojen estämiseksi. Mutta jos tuo toinen puoli ja kompuran venttiilit on ehjiä, niin ei sen olisi pitänyt käsittääkseni laskea. No, eiköhän se selvinne kun vähän tutkii. Kun laitat autoon virrat päälle, käynnistyykö kompura? Suhiseeko jossain? Nouseeko kumpikaan nurkka ylös?
Comment
-
-
Originally posted by Moonshine View PostTämä ei taida pitää paikkaansa. Järjestelmä on yhdellä kompuralla mutta kahdella erillisellä piirillä. Eli jos kerta molemmat puolet tipahtivat, niin veikkaan että joku liitin antoi periksi (molemmat piirit kulkevat vierekkäin). Tai sitten itse kompura lojahti. Niin tai näin, niin älä aja sillä autolla tai molemmat palkeet ovat entiset.
Tästä omakohtaista kokemusta.
ps. Jos sillä ajaa perse alhaalla, syö todella lyhyessä ajassa renkaiden sisäreunan paskaksi.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostEi pidä paikkaansa. Ainakin 97vm autoissa toisen palkeen hajoaminen pudottaa perän alas kokonaan ja molemmat palkeet on tyhjänä...
Tästä omakohtaista kokemusta.
ps. Jos sillä ajaa perse alhaalla, syö todella lyhyessä ajassa renkaiden sisäreunan paskaksi.
Niinkuin edellä jo todettiin, systeemissä on oma painepiiri molemmille palkeille.E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
Ex: E39 528i Touring 1997
Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.
Comment
-
-
mutta jos sattuu oleen vastaiskuventtiili toisesta piiristä rikki nii kyllä se tyhjenee myös jos toisesta menee palje hajalle.. kompurassa lienee viel yksi vastaiskuventtiili nii ei putoa perä kun sammuttaa? (mutua)F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postmutta jos sattuu oleen vastaiskuventtiili toisesta piiristä rikki nii kyllä se tyhjenee myös jos toisesta menee palje hajalle.. kompurassa lienee viel yksi vastaiskuventtiili nii ei putoa perä kun sammuttaa? (mutua)
Mutta kun palje poksahtaa ja perä notkahtaa alas normaalia enemmän, järjestelmä voi yrittää täyttää molempia palkeita jolloin kaikki ilma järjestelmästä katoaa rikkinäisen palkeen kautta. Tällainen voisi olla mahdollista, omassa tapauksessa näin ei kuitenkaan käynyt, auto könötti aamuisin katoksessa vinossa kuin pieksetty ajokoira.E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
Ex: E39 528i Touring 1997
Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postmutta jos sattuu oleen vastaiskuventtiili toisesta piiristä rikki nii kyllä se tyhjenee myös jos toisesta menee palje hajalle.. kompurassa lienee viel yksi vastaiskuventtiili nii ei putoa perä kun sammuttaa? (mutua)"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Originally posted by Samii- View PostTerve mulla meni apparin puolen palje takaalta. Nyt vien lähimpään huoltamoon ku olen mökillä niin kysyisisin sellasta että onko noi palke hylly kamaa ja saako niitä tarvikkeena?:think
Tarvikkeena ei saa ja pelkästään E39 sopii nuo palkeet, voi olla turha pistää lottoa vetämään jos tollanen (ja vielä oikealle puolelle) sattuu hyllystä löytymään.Last edited by Jolli; 26-06-2010, 21:39.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
Comment