e39 ratti??
Collapse
X
-
-
Kyllä tuon näköisiä sporttiratteja sai aikoinaan E39:n alkuvuosina.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...99&hg=32&fg=35
Tutki varustelistaa (merkkiliikkeestä alustanumeron perusteella tai autosta penkkien alta jos on säilynyt).
Comment
-
Ei, vaan kyllä tuota kuvan M-rattia on saanut ihan vm.-96:sta alkaen.Originally posted by superb View PostToi on taas ///M -ratti napeilla ja peukalotuilla, topicin aloittajan ratti on perus-sporttiratti.
Tietääkseni kuvan rattia sai vasta 3/99 lähtien.
Tosin 3/99 asti yksivaiheisella bagijärjestelmällä varustettuna ja siitä eteenpäin kaksivaiheisena. ko.Ratit+bagit eivät siis ennen ja jälkeen 3/99 ole vaihtokelpoisia.
Comment
-
Itsellä 7/96 E39 lisävaruste-esite, eikä tuosta M-ratista ole edes kuvaa.Originally posted by Hemi View PostEi, vaan kyllä tuota kuvan M-rattia on saanut ihan vm.-96:sta alkaen.
Tosin 3/99 asti yksivaiheisella bagijärjestelmällä varustettuna ja siitä eteenpäin kaksivaiheisena. ko.Ratit+bagit eivät siis ennen ja jälkeen 3/99 ole vaihtokelpoisia.
Ainoat rattivaihtoehdot:
-Vakio 4-puolainen ratti ilman nappeja
-Sama napeilla
-Topicin aloittajan 3-puolainen sporttiratti.
Mun mielestä ensimmäisen kerran E39 -korisissa Vanquishin kuvan kaltainen ratti nähtiin loppuvuodesta 1998 M5:n tultua markkinoille.
Comment
-
Ei pidä paikkaansa.Originally posted by superb View PostItsellä 7/96 E39 lisävaruste-esite, eikä tuosta M-ratista ole edes kuvaa.
Ainoat rattivaihtoehdot:
-Vakio 4-puolainen ratti ilman nappeja
-Sama napeilla
-Topicin aloittajan 3-puolainen sporttiratti.
Mun mielestä ensimmäisen kerran E39 -korisissa Vanquishin kuvan kaltainen ratti nähtiin loppuvuodesta 1998 M5:n tultua markkinoille.
ko.M-ratti tuli e39:iin tarkasti ottaen 9/96. Tätä ennen sai ainoastaan tuota "salmiakkirattia".
Comment
-
9/95 tota rattia on saanut jo E36 M3:een ja samoin E39:iin. Toki suomeenhan E39 tuli vasta -96 mutta saksassahan noita on ihan rehellisiä -95 mallisiakin.Originally posted by superb View PostItsellä 7/96 E39 lisävaruste-esite, eikä tuosta M-ratista ole edes kuvaa.
Ainoat rattivaihtoehdot:
-Vakio 4-puolainen ratti ilman nappeja
-Sama napeilla
-Topicin aloittajan 3-puolainen sporttiratti.
Mun mielestä ensimmäisen kerran E39 -korisissa Vanquishin kuvan kaltainen ratti nähtiin loppuvuodesta 1998 M5:n tultua markkinoille.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Mutta e39:iin tuo iso M-sport tuli virallisesti vasta 9/96.Originally posted by Robi View Post9/95 tota rattia on saanut jo E36 M3:een ja samoin E39:iin. Toki suomeenhan E39 tuli vasta -96 mutta saksassahan noita on ihan rehellisiä -95 mallisiakin.
Tosin ainakin orggis Ruotsiautoihin näitä on ilmeisesti maahantuoja asentanut jo uutena ennen tuota 9/95:kin, koska näitä niissä on 100% varmuudella ollut ainakin joissakin alkuvuoden vm.-96 autoja jo uudesta lähtien.
e39:ssä kuitenkin näissä vanhimmissa suhteellisen harvinainen varuste jopa Ruotsissa. Tosin e39 M5 yksivaiheinen se vasta harvinainen on kun systeemit muuttui kaksivaiheisiksi 3/99.
Comment
-
Joo kyllä tuota M-sport nappirattia on saanut jo 96, kuten jo todettiin.
Itselläni on -96:sessa jälkiasennettuna tommonen, yksivaiheinen tietty. Ainut mikä tökkii on, että jossain vaiheessa tuo sama ratti, ulkonäöltään identtinen, muuttui vähän paksummaksi kehältään. Tuntuma on parempi. Ilmeisesti juuri 3/99. Ja noita paksumpipuolaisia ratteja ei kait saa 96:seen kaaraan.
Mitä tulee ekaan kuvaan tuosta salmariratista, niin itelle oli kyllä uutta tietoa, että E39:iä on myyty tuommosellakin ruorilla. Ei sovi kyllä yhtään E39:iin... tulee E46 mieleen, ja just joku kolarivaihto tms. Mutta taaspa on viisaampi
.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Pistäs mittaa niin verrataan. Mulla siis 12/99 versio tuosta ratista. Minusta tuo on ihan sopivan paksuinen.Originally posted by teropa View PostAinut mikä tökkii on, että jossain vaiheessa tuo sama ratti, ulkonäöltään identtinen, muuttui vähän paksummaksi kehältään. Tuntuma on parempi. Ilmeisesti juuri 3/99. Ja noita paksumpipuolaisia ratteja ei kait saa 96:seen kaaraan.
Jossain amerikkalaisella ratinvaihtosivulla oli joskus höpinää kahdesta eri halkaisijasta näihin M-ratteihin liittyen. Mittailin silloin omaani, mutta en nyt muista miten nuo halkaisijat meni, mutta minusta tuo ei oikein vaikuttanut uskottavalta...? :thinkE92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Moro!
Voin taata, että se ei ole höpinää.
Olen ajanut useaa M-ratillista autoa. Näissä vanhoissa kehän paksuus on selkeästi ohuempi kuin uudemmissa. Siis kuitenkin ulkonäöltään juuri sama kuin tämän tredin tuossa M-sport nappiratin kuvassa. Sulla on ilm. juuri tuo uudempi ja paksumpi. Se on paremmantuntuinen ohjastaa.
Mittaan iltasella.
Tero
ps> tuo kuvan ratti tässä tredissä on paksumpikehäinen, näen sen jo silmillä
ps2> tässä kuva meikän ratista:
Last edited by teropa; 18-10-2007, 08:41.E60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Sekoitetaan vähän lisää
Mutta aloittajan kysymykseen. Kyllä noita salmiakki-ratteja on ollut e39:n alusta lähtien sekä MF:nä että ilman ja tosiaan ainoastaan 1-vaiheisella bägillä, joka käy -> 03/99 eikä todellakaan ole mikään kolarivaihtoehto. Näistä mm. ACS toimittaa omaa hiilarimallia.
Lisäksi mainittakoon, että samannäköistä rattia on ollut tarjolla e46:n "välimallistoon" eli joskus ??/99-06/00 ja sellaista taas ei saa mahtumaan mihinkään toiseen malliin, siinä on yksivaiheinen bägi, mutta itse ratin kiinnitys on samanlainen kuin esim. E39:ssä alkaen 03/99.Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
Comment