Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ratti??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NOBO
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 37

    e39 ratti??

    miksi jossakin e39 mitä tuolta ulkomailta kattoo niin on tälläinen ratti??


    ratti.jpg

    onkohan kolaroitu ja ratti vaihdettu vai saako tehtaalta suoraan tämmösii...??
    Attached Files
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Broidin e34:ssa on samanlainen.

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #3
      Kyllä tuon näköisiä sporttiratteja sai aikoinaan E39:n alkuvuosina.


      Tutki varustelistaa (merkkiliikkeestä alustanumeron perusteella tai autosta penkkien alta jos on säilynyt).

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        #4
        Tuliko tämännäköinen vasta 9/98 tekniikkauudistuksen jälkeen kaikkiin malleihin vai onko joku erikoisratti?

        Comment

        • superb
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2827

          #5
          Toi on taas ///M -ratti napeilla ja peukalotuilla, topicin aloittajan ratti on perus-sporttiratti.
          Tietääkseni kuvan rattia sai vasta 3/99 lähtien.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by superb View Post
            Toi on taas ///M -ratti napeilla ja peukalotuilla, topicin aloittajan ratti on perus-sporttiratti.
            Tietääkseni kuvan rattia sai vasta 3/99 lähtien.
            Ei, vaan kyllä tuota kuvan M-rattia on saanut ihan vm.-96:sta alkaen.
            Tosin 3/99 asti yksivaiheisella bagijärjestelmällä varustettuna ja siitä eteenpäin kaksivaiheisena. ko.Ratit+bagit eivät siis ennen ja jälkeen 3/99 ole vaihtokelpoisia.

            Comment

            • superb
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2827

              #7
              Originally posted by Hemi View Post
              Ei, vaan kyllä tuota kuvan M-rattia on saanut ihan vm.-96:sta alkaen.
              Tosin 3/99 asti yksivaiheisella bagijärjestelmällä varustettuna ja siitä eteenpäin kaksivaiheisena. ko.Ratit+bagit eivät siis ennen ja jälkeen 3/99 ole vaihtokelpoisia.
              Itsellä 7/96 E39 lisävaruste-esite, eikä tuosta M-ratista ole edes kuvaa.
              Ainoat rattivaihtoehdot:
              -Vakio 4-puolainen ratti ilman nappeja
              -Sama napeilla
              -Topicin aloittajan 3-puolainen sporttiratti.

              Mun mielestä ensimmäisen kerran E39 -korisissa Vanquishin kuvan kaltainen ratti nähtiin loppuvuodesta 1998 M5:n tultua markkinoille.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by superb View Post
                Itsellä 7/96 E39 lisävaruste-esite, eikä tuosta M-ratista ole edes kuvaa.
                Ainoat rattivaihtoehdot:
                -Vakio 4-puolainen ratti ilman nappeja
                -Sama napeilla
                -Topicin aloittajan 3-puolainen sporttiratti.

                Mun mielestä ensimmäisen kerran E39 -korisissa Vanquishin kuvan kaltainen ratti nähtiin loppuvuodesta 1998 M5:n tultua markkinoille.
                Ei pidä paikkaansa.
                ko.M-ratti tuli e39:iin tarkasti ottaen 9/96. Tätä ennen sai ainoastaan tuota "salmiakkirattia".

                Comment

                • Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by superb View Post
                  Itsellä 7/96 E39 lisävaruste-esite, eikä tuosta M-ratista ole edes kuvaa.
                  Ainoat rattivaihtoehdot:
                  -Vakio 4-puolainen ratti ilman nappeja
                  -Sama napeilla
                  -Topicin aloittajan 3-puolainen sporttiratti.

                  Mun mielestä ensimmäisen kerran E39 -korisissa Vanquishin kuvan kaltainen ratti nähtiin loppuvuodesta 1998 M5:n tultua markkinoille.
                  9/95 tota rattia on saanut jo E36 M3:een ja samoin E39:iin. Toki suomeenhan E39 tuli vasta -96 mutta saksassahan noita on ihan rehellisiä -95 mallisiakin.
                  Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                  Tiedustelut priva tai 0452210069

                  Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

                  Comment

                  • superb
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2827

                    #10
                    Näin näyttäiskin olevan.
                    Realoem ei kerro mitään 9/96 -> saatavuudesta, mutta tuore ETK kertoo?

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by Robi View Post
                      9/95 tota rattia on saanut jo E36 M3:een ja samoin E39:iin. Toki suomeenhan E39 tuli vasta -96 mutta saksassahan noita on ihan rehellisiä -95 mallisiakin.
                      Mutta e39:iin tuo iso M-sport tuli virallisesti vasta 9/96.
                      Tosin ainakin orggis Ruotsiautoihin näitä on ilmeisesti maahantuoja asentanut jo uutena ennen tuota 9/95:kin, koska näitä niissä on 100% varmuudella ollut ainakin joissakin alkuvuoden vm.-96 autoja jo uudesta lähtien.
                      e39:ssä kuitenkin näissä vanhimmissa suhteellisen harvinainen varuste jopa Ruotsissa. Tosin e39 M5 yksivaiheinen se vasta harvinainen on kun systeemit muuttui kaksivaiheisiksi 3/99.

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        #12
                        Joo kyllä tuota M-sport nappirattia on saanut jo 96, kuten jo todettiin.

                        Itselläni on -96:sessa jälkiasennettuna tommonen, yksivaiheinen tietty. Ainut mikä tökkii on, että jossain vaiheessa tuo sama ratti, ulkonäöltään identtinen, muuttui vähän paksummaksi kehältään. Tuntuma on parempi. Ilmeisesti juuri 3/99. Ja noita paksumpipuolaisia ratteja ei kait saa 96:seen kaaraan.

                        Mitä tulee ekaan kuvaan tuosta salmariratista, niin itelle oli kyllä uutta tietoa, että E39:iä on myyty tuommosellakin ruorilla. Ei sovi kyllä yhtään E39:iin... tulee E46 mieleen, ja just joku kolarivaihto tms. Mutta taaspa on viisaampi .

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7397
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by teropa View Post
                          Ainut mikä tökkii on, että jossain vaiheessa tuo sama ratti, ulkonäöltään identtinen, muuttui vähän paksummaksi kehältään. Tuntuma on parempi. Ilmeisesti juuri 3/99. Ja noita paksumpipuolaisia ratteja ei kait saa 96:seen kaaraan.
                          Pistäs mittaa niin verrataan. Mulla siis 12/99 versio tuosta ratista. Minusta tuo on ihan sopivan paksuinen.

                          Jossain amerikkalaisella ratinvaihtosivulla oli joskus höpinää kahdesta eri halkaisijasta näihin M-ratteihin liittyen. Mittailin silloin omaani, mutta en nyt muista miten nuo halkaisijat meni, mutta minusta tuo ei oikein vaikuttanut uskottavalta...? :think
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            #14
                            Moro!

                            Voin taata, että se ei ole höpinää.

                            Olen ajanut useaa M-ratillista autoa. Näissä vanhoissa kehän paksuus on selkeästi ohuempi kuin uudemmissa. Siis kuitenkin ulkonäöltään juuri sama kuin tämän tredin tuossa M-sport nappiratin kuvassa. Sulla on ilm. juuri tuo uudempi ja paksumpi. Se on paremmantuntuinen ohjastaa.

                            Mittaan iltasella.

                            Tero

                            ps> tuo kuvan ratti tässä tredissä on paksumpikehäinen, näen sen jo silmillä

                            ps2> tässä kuva meikän ratista:

                            Last edited by teropa; 18-10-2007, 08:41.
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • buksin-1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 4592
                              • Keski-Pohjanmaa

                              #15
                              Sekoitetaan vähän lisää




                              Mutta aloittajan kysymykseen. Kyllä noita salmiakki-ratteja on ollut e39:n alusta lähtien sekä MF:nä että ilman ja tosiaan ainoastaan 1-vaiheisella bägillä, joka käy -> 03/99 eikä todellakaan ole mikään kolarivaihtoehto. Näistä mm. ACS toimittaa omaa hiilarimallia.
                              Lisäksi mainittakoon, että samannäköistä rattia on ollut tarjolla e46:n "välimallistoon" eli joskus ??/99-06/00 ja sellaista taas ei saa mahtumaan mihinkään toiseen malliin, siinä on yksivaiheinen bägi, mutta itse ratin kiinnitys on samanlainen kuin esim. E39:ssä alkaen 03/99.
                              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                              SISUSTAT modaukset

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎