Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 ratti??
Collapse
X
-
Originally posted by superb View PostToi on taas ///M -ratti napeilla ja peukalotuilla, topicin aloittajan ratti on perus-sporttiratti.
Tietääkseni kuvan rattia sai vasta 3/99 lähtien.
Tosin 3/99 asti yksivaiheisella bagijärjestelmällä varustettuna ja siitä eteenpäin kaksivaiheisena. ko.Ratit+bagit eivät siis ennen ja jälkeen 3/99 ole vaihtokelpoisia.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEi, vaan kyllä tuota kuvan M-rattia on saanut ihan vm.-96:sta alkaen.
Tosin 3/99 asti yksivaiheisella bagijärjestelmällä varustettuna ja siitä eteenpäin kaksivaiheisena. ko.Ratit+bagit eivät siis ennen ja jälkeen 3/99 ole vaihtokelpoisia.
Ainoat rattivaihtoehdot:
-Vakio 4-puolainen ratti ilman nappeja
-Sama napeilla
-Topicin aloittajan 3-puolainen sporttiratti.
Mun mielestä ensimmäisen kerran E39 -korisissa Vanquishin kuvan kaltainen ratti nähtiin loppuvuodesta 1998 M5:n tultua markkinoille.
Comment
-
-
Originally posted by superb View PostItsellä 7/96 E39 lisävaruste-esite, eikä tuosta M-ratista ole edes kuvaa.
Ainoat rattivaihtoehdot:
-Vakio 4-puolainen ratti ilman nappeja
-Sama napeilla
-Topicin aloittajan 3-puolainen sporttiratti.
Mun mielestä ensimmäisen kerran E39 -korisissa Vanquishin kuvan kaltainen ratti nähtiin loppuvuodesta 1998 M5:n tultua markkinoille.
ko.M-ratti tuli e39:iin tarkasti ottaen 9/96. Tätä ennen sai ainoastaan tuota "salmiakkirattia".
Comment
-
-
Originally posted by superb View PostItsellä 7/96 E39 lisävaruste-esite, eikä tuosta M-ratista ole edes kuvaa.
Ainoat rattivaihtoehdot:
-Vakio 4-puolainen ratti ilman nappeja
-Sama napeilla
-Topicin aloittajan 3-puolainen sporttiratti.
Mun mielestä ensimmäisen kerran E39 -korisissa Vanquishin kuvan kaltainen ratti nähtiin loppuvuodesta 1998 M5:n tultua markkinoille.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by Robi View Post9/95 tota rattia on saanut jo E36 M3:een ja samoin E39:iin. Toki suomeenhan E39 tuli vasta -96 mutta saksassahan noita on ihan rehellisiä -95 mallisiakin.
Tosin ainakin orggis Ruotsiautoihin näitä on ilmeisesti maahantuoja asentanut jo uutena ennen tuota 9/95:kin, koska näitä niissä on 100% varmuudella ollut ainakin joissakin alkuvuoden vm.-96 autoja jo uudesta lähtien.
e39:ssä kuitenkin näissä vanhimmissa suhteellisen harvinainen varuste jopa Ruotsissa. Tosin e39 M5 yksivaiheinen se vasta harvinainen on kun systeemit muuttui kaksivaiheisiksi 3/99.
Comment
-
-
Joo kyllä tuota M-sport nappirattia on saanut jo 96, kuten jo todettiin.
Itselläni on -96:sessa jälkiasennettuna tommonen, yksivaiheinen tietty. Ainut mikä tökkii on, että jossain vaiheessa tuo sama ratti, ulkonäöltään identtinen, muuttui vähän paksummaksi kehältään. Tuntuma on parempi. Ilmeisesti juuri 3/99. Ja noita paksumpipuolaisia ratteja ei kait saa 96:seen kaaraan.
Mitä tulee ekaan kuvaan tuosta salmariratista, niin itelle oli kyllä uutta tietoa, että E39:iä on myyty tuommosellakin ruorilla. Ei sovi kyllä yhtään E39:iin... tulee E46 mieleen, ja just joku kolarivaihto tms. Mutta taaspa on viisaampi .
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostAinut mikä tökkii on, että jossain vaiheessa tuo sama ratti, ulkonäöltään identtinen, muuttui vähän paksummaksi kehältään. Tuntuma on parempi. Ilmeisesti juuri 3/99. Ja noita paksumpipuolaisia ratteja ei kait saa 96:seen kaaraan.
Jossain amerikkalaisella ratinvaihtosivulla oli joskus höpinää kahdesta eri halkaisijasta näihin M-ratteihin liittyen. Mittailin silloin omaani, mutta en nyt muista miten nuo halkaisijat meni, mutta minusta tuo ei oikein vaikuttanut uskottavalta...? :thinkE92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Moro!
Voin taata, että se ei ole höpinää.
Olen ajanut useaa M-ratillista autoa. Näissä vanhoissa kehän paksuus on selkeästi ohuempi kuin uudemmissa. Siis kuitenkin ulkonäöltään juuri sama kuin tämän tredin tuossa M-sport nappiratin kuvassa. Sulla on ilm. juuri tuo uudempi ja paksumpi. Se on paremmantuntuinen ohjastaa.
Mittaan iltasella.
Tero
ps> tuo kuvan ratti tässä tredissä on paksumpikehäinen, näen sen jo silmillä
ps2> tässä kuva meikän ratista:
Last edited by teropa; 18-10-2007, 08:41.E60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Sekoitetaan vähän lisää
Mutta aloittajan kysymykseen. Kyllä noita salmiakki-ratteja on ollut e39:n alusta lähtien sekä MF:nä että ilman ja tosiaan ainoastaan 1-vaiheisella bägillä, joka käy -> 03/99 eikä todellakaan ole mikään kolarivaihtoehto. Näistä mm. ACS toimittaa omaa hiilarimallia.
Lisäksi mainittakoon, että samannäköistä rattia on ollut tarjolla e46:n "välimallistoon" eli joskus ??/99-06/00 ja sellaista taas ei saa mahtumaan mihinkään toiseen malliin, siinä on yksivaiheinen bägi, mutta itse ratin kiinnitys on samanlainen kuin esim. E39:ssä alkaen 03/99.Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Comment