Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5:ksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djwaga79
    Newbiemmer
    • Oct 2007
    • 3
    • suomi

    E39 M5:ksi

    Eli onko mahdollista muuttaa 540 bemu M5 jos tilaa saksasta kolaroidun M5:sen ja vaihtaa tekniikan 540:seen. vaihtas vaihdelaatikon,motin ja perän vai pitääkö tehdä isompia muutoksia autoon:think. vuosimallia -96
  • Jesper
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1447

    #2
    Joudut kyllä vaihtamaan reilusti osia... Varmasti jarrut ja tukivarretkin.:think

    Comment

    • anttti
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 656
      • Hellzzzinki by nite

      #3
      Originally posted by djwaga79 View Post
      Eli onko mahdollista muuttaa 540 bemu M5 jos tilaa saksasta kolaroidun M5:sen ja vaihtaa tekniikan 540:seen. vaihtas vaihdelaatikon,motin ja perän vai pitääkö tehdä isompia muutoksia autoon:think. vuosimallia -96
      Tottakai se on mahdollista. Tietenkin sun täytyy vaihtaa kaikki eroavaisuuksia omaavat osat oikeanlaisiin, mikäli et halua mitään "purkkaviritystä". Kokonaan toinen asia on se, että onko koko hommassa mitää järkeä. Mun mielestä yksiselitteisesti ei todellakaan. Rahaa menee älyttömästi ja loppujen loppuksi sulla on kuitenkin vain TV M5, jonka myyntiarvo ei päätä huimaa. Ja varsinkin kun alkuperäinen E39 M5 alkaa olla jo melko hankintaystävällisellä hintatasolla, niin.....
      vehkeet levällään...

      Comment

      • zaci
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 460
        • Kuopio

        #4


        Tuollapa sitä taidetaan tehdä paraillaan

        Edit: Jaa, onkohan kuvat hävinny em. threadista :|
        BMW F20 120xDa 2016 140kW

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7459
          • Oulu

          #5
          Originally posted by zaci View Post
          Edit: Jaa, onkohan kuvat hävinny em. threadista :|
          Näkyhän nuo kuvat tuolla ihan OK.

          Jos vaihtaa motin/vaihteiston/perän lisäksi kaiken elektroniikan (mittaristo, DSC, jne.) kuten tuolla kerrottiin tehtävän niin ei kai siinä sitten suurempaa ongelmaa luulis olevan. Jarrut sun muut tietysti joutuu laittamaan ja pakoputkisto ei mahdu peräkontin alle ilman muutoksia. Montakohan kymmentä muuta eroavaisuutta olen nyt unohtanut??

          Huomatuksena pitänee sanoa että minähän en sitten tiedä tästä aiheesta mitään.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • zaci
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 460
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Näkyhän nuo kuvat tuolla ihan OK.
            Joo, sillon kun postasin nii eipä näkyny :think
            BMW F20 120xDa 2016 140kW

            Comment

            • Juhaska
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 3993
              • Suomi

              #7
              Mielenterveyden kannalta varmaan parhain, kun ostaa suoraan aidon ja alkuperäisen M5:sen...
              Todennäkösesti alkumetreiltä asti tulee sellainen "voiko vitutukseen kuolla?" tunne.
              ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

              Comment

              • Robi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 7606
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Näkyhän nuo kuvat tuolla ihan OK.

                Jos vaihtaa motin/vaihteiston/perän lisäksi kaiken elektroniikan (mittaristo, DSC, jne.) kuten tuolla kerrottiin tehtävän niin ei kai siinä sitten suurempaa ongelmaa luulis olevan. Jarrut sun muut tietysti joutuu laittamaan ja pakoputkisto ei mahdu peräkontin alle ilman muutoksia. Montakohan kymmentä muuta eroavaisuutta olen nyt unohtanut??

                Huomatuksena pitänee sanoa että minähän en sitten tiedä tästä aiheesta mitään.
                Lisäksi kannattaa muistaa että mitä suurimmalla todennäköisyydellä se kolaroitu M5 on tuoreempi kuin 3/99 ja silloin menee koko airbagjärjestelmä uusiksi. Siihen sitten bonuksena rattiputki ja kaksivaiheinen bägiratti. A-pilareissa tuskin on -96 mallisessa turvatyynyverhoja joten sellaiset pitäisi laittaa sinne, verhottomassa vaan on erimalliset A-pilarit kuin verhollisessa mallissa joten A-pilarit voi joutua vaihtamaan ja siinä ohessa koko katon. Eli periaatteessa käyttöön jää -96 kori johon vaihtuu katto, kone, laatikko, sähköt, bägit, akselistot, perä, kontin lattia, putkisto, jarrut jne..lista on loputon ja varmasti mielekkäämpää ostaa vaikka Nettiauton halvin e39 M5 ja myydä se 540 orkkiksena pois...veikkaanpa että tulee huomattavasti halvemmaksi eikä pauku muutosprosentit yli sallitun 49%
                Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                Tiedustelut priva tai 0452210069

                Current
                E61 530d
                E39 530d
                E39 520iA
                E46 330xd
                E28 528i

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Ei onnistu jos halutaan/joudutaan tekemään täydellinen M5 muutos.
                  Vaihdettavaa osaa on niin paljon että vain korikehikko+koripinnat(luukut) jää kanta-autoon ja lähes kaikki muu menee vaihtoon ja 50%:n veroraja rikkuu aivan väkisin. Tosin tuo korikehikkokin on muutettava takapään rakenteiden osalta. mm.Kaikki elektroniikka+sähköt+jokainen muukin kuin moottoriin liittyvä sähköihin liittyvä nippeli on vaihdettava, mikäli luovuttaja on uudempi kuin 3/99.
                  Last edited by Hemi; 20-10-2007, 09:25.

                  Comment

                  • EPDM
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2005
                    • 4624
                    • Lahti.

                    #10
                    Originally posted by Robi View Post
                    Lisäksi kannattaa muistaa että mitä suurimmalla todennäköisyydellä se kolaroitu M5 on tuoreempi kuin 3/99 ja silloin menee koko airbagjärjestelmä uusiksi. Siihen sitten bonuksena rattiputki ja kaksivaiheinen bägiratti. A-pilareissa tuskin on -96 mallisessa turvatyynyverhoja joten sellaiset pitäisi laittaa sinne, verhottomassa vaan on erimalliset A-pilarit kuin verhollisessa mallissa joten A-pilarit voi joutua vaihtamaan ja siinä ohessa koko katon. Eli periaatteessa käyttöön jää -96 kori johon vaihtuu katto, kone, laatikko, sähköt, bägit, akselistot, perä, kontin lattia, putkisto, jarrut jne..lista on loputon ja varmasti mielekkäämpää ostaa vaikka Nettiauton halvin e39 M5 ja myydä se 540 orkkiksena pois...veikkaanpa että tulee huomattavasti halvemmaksi eikä pauku muutosprosentit yli sallitun 49%
                    Niin JOS toi auto on alkuperäinen m5...jotenkin ne takaputkiston röörit vaikuttaa pienemmältä...

                    edit: se myytiin 23k'lle
                    Last edited by EPDM; 21-10-2007, 11:45.
                    Viviendo en Lahiti
                    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                    Vw Corrado vr6

                    Comment

                    • Tappu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 825
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by EPDM View Post
                      Niin JOS toi auto on alkuperäinen m5...jotenkin ne takaputkiston röörit vaikuttaa pienemmältä...

                      edit: se myytiin 23k'lle
                      Kyllä tuo auto on 100% varmasti alkuperäinen M5, tunnen auton ensimmäisen suomalaisen omistajan ja aikoinaan olen kyseistä autoa korjannut, silloin vielä työskentelin merkkiliikkeessä mekaanikkona.
                      AMG

                      Comment

                      • 928 GTS
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1561
                        • Helsinki

                        #12
                        E39 540i 6v ja M5 manuaalilaatikot on on mun käsityksen mukaan 1:1 samat. Eli yksi osa vähemmän vaihdettavaa mutta ei siltikään mitään järkeä alkaa tekemään.
                        -92 928 GTS
                        -98 550 Maranello

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by 928 GTS View Post
                          E39 540i 6v ja M5 manuaalilaatikot on on mun käsityksen mukaan 1:1 samat. Eli yksi osa vähemmän vaihdettavaa mutta ei siltikään mitään järkeä alkaa tekemään.
                          Mutta vain siinä tapauksessa että se 540i on uudempi kuin 9/97 .
                          Tätä vanhemmissa(kuten topikin avaajalla) on käytännössä eri(mm.pituus ja ulostulot eri) laatikko kuin M5:ssa. Ihan täysin sama se ei ole kaiketi missään.
                          Last edited by Hemi; 25-10-2007, 00:30.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎