Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 peräkontti ei mene lukkoon/kiinni **KORJATTU**

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Max
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 994
    • Kotona

    E39 peräkontti ei mene lukkoon/kiinni **KORJATTU**

    Eli tällaista tällä kertaa Auto on siis sigun mukainen E39, jossa ei mene peräkontti lukkoon/kiinni. Peräkonttia ei saa ollenkaan kiinni, kokeilin hieman kovemmin paukauttaa peräkonttia mut ei mene kiinni. Avaimen napista ja konepellin aukaisukahvan viereisestä peräkontin lukon aukaisunapista ku painaa ei lukko sano mitään... Rele ilmeisesti on hanskalokeron takana ja se ainakin naksui, kun napeista painaa. Samoten, kun kuuntelin peräkontilta, niin sielläkin kuului naksuntaa mut mitään ei tapahtunut. Olisko naksunta kuulunut lukon lähellä olevasta servosta osa nro 23? Mikäs moottori se on siinä takalunkassa oikealla, josta näytti menevän kiinnitys tanko tuolle servolle? Sitä moottoria ei kyllä näkynyt tuossa RealOEM:n kuvassa... Lukon lukistusklipsu liikkui mut en uskaltanut sitä kovinkaan liikutta. Missähän todennäköisin vika olisi, servossa, moottorissa vai jossain muualla? Pitää huomenna töissä katsoa et tuleeko sähköt kaikkiin paikkoihin peräkontissa...

    Vika korjattu: Servo/moottori oli rikki ja vaihto uuteen auttoi!
    Last edited by Max; 24-10-2007, 08:18.
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Kontin piuhat poikki siitä läpiviennin kohdilta?
    Toinen juttu vois olla palautinjousen katkeaminen, mutta se olis jo näkynyt kerran oot jo kerennyt purkamaan verhouksia

    Comment

    • Pode
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 437
      • Muurame

      #3
      Originally posted by superb View Post
      Kontin piuhat poikki siitä läpiviennin kohdilta?
      Toinen juttu vois olla palautinjousen katkeaminen, mutta se olis jo näkynyt kerran oot jo kerennyt purkamaan verhouksia
      Mikrokytkin jumissa...?

      Lelu: "315" -83 "THE RACER"
      EX: Astra 2.0 sport -00
      EX: 320i Touring -89"Emma"
      EX: 528i -84 "IGOR"
      EX:Vectra -93 "IKE"
      EX: 518i -87 "WanhaHerra"
      EX:316 -88 "ruttureplica"
      EX:316 -86


      -MME connection-

      -BTCF absolutistit team-

      Comment

      • -Mage-
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 295
        • Vantaa

        #4
        Lukon jousi on luultavasti poikennut, itselläni oli sama ongelma tossa kesällä. Eli otat lukon irti, ei kovin vaikea projekti, katsot onko jousi poikki ja vaihdat uuden jousen (jos onnistut jostain uuden vastaavanlaisen löytämään).
        Itse en löytänyt jousta mistään, joten jouduin ostamaan uuden lukon, tais maksaa 24€.

        Ohjeistusta: takaluukun sisällä oleva muovi on kiinni parilla ruuvilla ja painettavilla muovi "nipsuilla", nipsut irtoavat suoraan vetämällä. Ainakin yksi ruuvi on kiinniveto kahvan pohjalla, toinen jossain... Lukko on kiinni parilla kuuskulmalla tai torksilla, en muista kumpi.

        Comment

        • Raine
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2603
          • N/A

          #5
          .........
          Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:20.
          ///Motorporot

          Comment

          • Max
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 994
            • Kotona

            #6
            Originally posted by Pode View Post
            Mikrokytkin jumissa...?
            Tarkoitat ilmeisesti juuri tuota mainitsemaani osaa nro 23? Tuo osahan onkin just se ku painaa takalunkasta lukon auki, niin se kytkin... Se kyllä toimi ku painoin sitä ku lunkasta kuului naksunta... Täytyy toivoa et se jousi olisi sökö tai poissa paikaltaan :think

            Originally posted by -Mage-
            Lukon jousi on luultavasti poikennut, itselläni oli sama ongelma tossa kesällä.
            Tarkoitatko tuolla jousella lukkosylinterin alla olevaa jousta?

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by -Mage- View Post
              Itse en löytänyt jousta mistään
              Minä käytin vanhaa jousta: pihdeillä vääntämällä siihen sai aika helposti tehtyä uuden lenkin ja hiukan venyttämällä jäykkyyskin vastaa entistä.
              E39 528iA

              Comment

              • -Mage-
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 295
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by TJJ View Post
                Minä käytin vanhaa jousta: pihdeillä vääntämällä siihen sai aika helposti tehtyä uuden lenkin ja hiukan venyttämällä jäykkyyskin vastaa entistä.
                Oli poikki lähes keskeltä...
                Tarkoitatko tuolla jousella lukkosylinterin alla olevaa jousta?
                Siis se jousi joka on itse lukitus mekaniikassa. Ei kai siellä muita jousia ole?
                Last edited by -Mage-; 21-10-2007, 19:34.

                Comment

                • TROCK
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 435
                  • Tampere

                  #9
                  Tuohon paikkaan ei kannata mitään "original"-jousia käydä etsimässä. Luultavasti lähimmän varaosaliikkeen tiskiltä löytyy riittävän lähelle sopiva vieteri. Itse uusin aikanaan juuri samaan paikkaan jousen ja taisi maksaa 30 senttiä tjsp.
                  - - - - - - -
                  F10 520dA
                  ex E61 530dA, ex E39 530dA

                  Comment

                  • Max
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 994
                    • Kotona

                    #10
                    Jousi näytti olevan ehjä. Minusta tuo eka postauksessa mainitsemani osa nro 23 on sökö. Mittasin yleismittarilla ja sinne kyllä jännite tuli mut tuntuisi jotenkin olevan jumiskuukkelissa... Uusi tilattu, joten huomenna näkee et alkaako pelittämään!

                    Comment

                    • mikron
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2170
                      • Himas

                      #11
                      Itellä ei mennyt takakontti lukkoon, ja korjaantui säätämällä niitä kumitutteja, jotka pohjaa, kun luukun laittaa kiinni. Niitä säädetään kierittämällä sisään tai ulos, tässä tapauksessa tietenkin sisään. Osa numero 16
                      F11 530dA xDrive M-sport -13
                      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                      Ex: E38 740iA -98
                      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                      Ex: E39 523i -96
                      Ex: E34 520i -89

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3426
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        #12
                        mikrokytkimen päällä kun on se kumilätkä, eli se josta painetaan, että saat kontin auki voi työntyä sisään ja näin ollen olla koko ajan pohjassa auheuttaen sen, että lukko ei mene kiinni.
                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • Max
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 994
                          • Kotona

                          #13
                          Originally posted by mikron
                          Itellä ei mennyt takakontti lukkoon, ja korjaantui säätämällä niitä kumitutteja, jotka pohjaa, kun luukun laittaa kiinni. Niitä säädetään kierittämällä sisään tai ulos, tässä tapauksessa tietenkin sisään.
                          Tuskin nuo kumitutit pääsevät pyörimään et yhtäkkiä kontti ei menisi kiinni...

                          Originally posted by reekoon
                          mikrokytkimen päällä kun on se kumilätkä, eli se josta painetaan, että saat kontin auki voi työntyä sisään ja näin ollen olla koko ajan pohjassa auheuttaen sen, että lukko ei mene kiinni.
                          Tuo mikrokytkin kyllä toimi kun sitä painelin ja naksuntaa kuului tuosta osasta nro 23.

                          Tässäpä kuva tuosta osa nro 23:sta eli servosta, kun aukaisen sen. Ennen kuin aukaisin sen, niin painoin voimalla tuon varren sisään. En tiedä menikö siinä poikki tuo tanko, joka menee tuolle muoviselle hammaspyörälle mut joka tapauksessa jumissa oli tuo tanko ettei se liikkunut mihinkään.

                          Comment

                          • mikron
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 2170
                            • Himas

                            #14
                            Originally posted by Max View Post
                            Tuskin nuo kumitutit pääsevät pyörimään et yhtäkkiä kontti ei menisi kiinni...
                            Ei varmasti pääsekään, mutta jostain syystä itellä niitä sisäänpäin kierittämällä luukku meni kiinni. Voiko kori elää vähän vuosien saatossa, en tiedä. Purin itse ensin lukon atomeiksi, kunnes lopulta tajusin mistä homma kiikasti. On ainakin vaivaton ja nopea kokeilla.
                            F11 530dA xDrive M-sport -13
                            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                            Ex: E38 740iA -98
                            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                            Ex: E39 523i -96
                            Ex: E34 520i -89

                            Comment

                            • Max
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 994
                              • Kotona

                              #15
                              Vika korjattu: Servo/moottori oli rikki ja vaihto uuteen auttoi! Tässä vielä ohje.

                              Uudessa servossa tuota tanko (kuvassa poikki) liikkuu edestakaisin kevyesti eli ei tarvitse käyttää voimaa.

                              Tulipa vasta eilen mieleen et mitä jos tuo servo olisi mennyt jumiin, kun takalunkka olisi ollut kiinni ja lukossa Eihän sitä olisi saanut millään auki siis ilman mitään voimakeinoja, koska servo oli jumissa, niin se olisi estänyt myös sen ettei lunkkaa olisi saanut auki avaimellakaan... Eli onni onnettomuudessa et se meni jumiin, kun lunkka oli auki

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎