Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 koneenvaihto 535 -> 540

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Camo
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1662
    • Lahti

    E39 koneenvaihto 535 -> 540

    Eli kaverin puolesta kyselen tätä, kun kyseisessä 535i:ssä meni litkut sekaisin ja edessä olisi koneenvaihto. Samalla kun uutta konetta katselee niin miksei sitten vaihtaisi sen samantien suurempaan, eli 540i:n M62B44:ään.

    Minkälainen homma tuo käytännössä on, eli mitä kaikkea muuta tarvitsee vaihtaa, kuin pelkkä kone? Kuinka johtosarjat yms. käyvät keskenään ja mitä muita osia tarvitsee vaihtaa?
    Last edited by Camo; 22-10-2007, 13:17.
    Current:
    Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
    DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


    Previous:
    Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
    E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
    Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
    E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i
  • kake
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 590
    • Kerava

    #2
    Manuaali vai tomaatti?
    Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

    Comment

    • Camo
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1662
      • Lahti

      #3
      Originally posted by kake View Post
      Manuaali vai tomaatti?
      Kyseessä siis automaatti ja vuosimalli on -96.
      Current:
      Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
      DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


      Previous:
      Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
      E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
      Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
      E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

      Comment

      • Vehkis
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1441
        • Turku

        #4
        Kyllä kait se melko identtinen on kunhan vain se uusi kone on samanikäinen.
        Jarrut ja alusta on käsittääkseni sama, mutta putkistossa voi olla jotain eroja(esim.lamdoja eri määrä)..
        Sitten tietenkin varmaan moottorinohjaus ei ole ihan sama tuossa m62b44 koneessa(imm jne..).
        Ps.Vähän kyllä mutuna heitän,joten jos meni ihan metsään, niin antakaa anteeksi
        Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
        ex E39 535iA -97
        sekä x määrä riisikippoja


        Kesäautona toimii vw kupla -65

        Comment

        • juu-das
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 756
          • Kuopio

          #5
          päällisin puolin vissiin moottori ja muut osat on identtisiä, tuleeko sitten lähinnä sähköjen osalta ongelmaa:think kone vaan kiinni ja kokeilemaan, ei varmasti ole mikään ylitsepääsemätön juttu.
          Last edited by juu-das; 23-10-2007, 20:43.

          Comment

          • Camo
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1662
            • Lahti

            #6
            Kaveri oli tuota kysellyt ilmeisesti Bemuosasta ja vastauksena oli "EI KANNATA!" Vaihdelaatikot eivät heidän mukaansa käy keskenään, johtosarjat eivät käy keskenään ja koneiden pitäisi olla vähintäänkin samanikäisiä. Näin siis tuolta ilmeisesti oli kerrottu.. :think
            Current:
            Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
            DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


            Previous:
            Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
            E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
            Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
            E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

            Comment

            • S.P.R
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1009
              • Oulu area

              #7
              RealOemista kun katseli niin näyttäisi tosiaan siltä, että vaihteisto ei ole sama. Mutta kun koneen vaihtaa niin samallahan siinä vaihtuisi laatikkokin
              Jos autoa on tarkoitus pitää niin kannattaa harkita kun on se 4.4 litrainen kone niin eri maata kuin pienempi.

              Comment

              • ongelmalapsi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1063
                • Hämeenlinna

                #8
                Eikai tuo nyt mikään mahdottomuus ole, ostaa koneen ja laatikon bokseineen saman ikäisestä autosta ja alkaa niputtamaan. paikalleen vaan ja yritystä, kyllä se siitä jyrähtää V8 käymään jossain vaiheessa
                -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                GMC Topkick C6500 rollback -95
                Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                E46 330xiA -02
                Chrysler neon -99

                Comment

                • _Dexi
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 769
                  • Vihti

                  #9
                  Oli miten oli, niin ennemmin käytetty 4.4L sinne lootan kanssa, kuin mitään samanlaista myllyä sinne uudestaan.

                  Kyllä ne johtosarjaongelmat aina ratkottua saa pienellä paneutumisella sitten
                  **********
                  & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                  (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                  (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                  (ex. E60 530Da '04)
                  (ex. E39 M5 Facelift '99)
                  (ex. E39 540i '98)
                  *

                  Comment

                  • Camo
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1662
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by _Dexi View Post
                    Oli miten oli, niin ennemmin käytetty 4.4L sinne lootan kanssa, kuin mitään samanlaista myllyä sinne uudestaan.

                    Kyllä ne johtosarjaongelmat aina ratkottua saa pienellä paneutumisella sitten
                    Oli miten oli, niin kaveri tuon päättää, eikä tiettävästi tee koko tuota hommaa itse, niin se hinta tuon vaihdon tekemiselle voi olla jotain ihan muuta kun, että samanlaisen motin sinne laittaisi. Jos vähänkään tuossa joutuu aivonystyröitä käyttämään ja aikaa kuluttamaan tuntemattomien ongelmien ratkomiseen, niin vieraalla tuo saattaapi tulla turhan kalliiksi.
                    Current:
                    Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                    DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                    Previous:
                    Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                    E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                    Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                    E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                    Comment

                    • juu-das
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2007
                      • 756
                      • Kuopio

                      #11
                      mikäs muuten sen koneen rikko? kansi halki?

                      Comment

                      • Camo
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1662
                        • Lahti

                        #12
                        Originally posted by juu-das View Post
                        mikäs muuten sen koneen rikko? kansi halki?
                        Jaa-a. Litkut kuulemma menny ainakin sekasin...
                        Current:
                        Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                        DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                        Previous:
                        Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                        E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                        Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                        E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                        Comment

                        • Circ
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 634
                          • H e l s i n k i

                          #13
                          Nostetaas tätä taas vähäsen. Kuinkas sitten koneen vaihto e39 m52 ->m62 Joutuuko kaikki johtosarjat uusimaan? Miten moottorin kannakkeet ym..? Miten nuo steptronicit menee "pienissä ja isoissa" moottoreissa vaikka sama vuosmalli.. onko aivan erilaiset? Itellä käyny mielessä tuo 4.4 lyödä mutta... Kertokaa ken tietää kaikki tarpeellinen
                          Audi B8.5 TDI Quattro

                          E81 120d m-sport Lci

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8257
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #14
                            m52 -> m62 vaihdossa kannattaa ottaa luovuttaja autosta moottorin lisäksi kaikki siihen liittyvä sähköt, apulaitteet, moottorin kannakkeet, laatikko, laatikon kannakkeet, kartaani, ohjausboksit, virtalukko, avain ja ajoneston boksi.. noilla varmaan jo saa käyntiin mutta voipi maksaa jotain
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Robi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 7606
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by peto2 View Post
                              m52 -> m62 vaihdossa kannattaa ottaa luovuttaja autosta moottorin lisäksi kaikki siihen liittyvä sähköt, apulaitteet, moottorin kannakkeet, laatikko, laatikon kannakkeet, kartaani, ohjausboksit, virtalukko, avain ja ajoneston boksi.. noilla varmaan jo saa käyntiin mutta voipi maksaa jotain
                              Eikä riitä edes se vaan menee uusiksi koko etukelkka, ohjauslaittet, tukivarret yms..teknisesti kaikki mitä on konepellistä alaspäin tuulilasin etupuolella. Eli melko turha lähteä kutoskoneiseen laittamaan..ostaa sitten samantien sen kasikoneisen niin pääsee helpommalla ja halvemmalla.
                              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                              Tiedustelut priva tai 0452210069

                              Current
                              E61 530d
                              E39 530d
                              E39 520iA
                              E46 330xd
                              E28 528i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎