Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 koneenvaihto 535 -> 540

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Circ
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 634
    • H e l s i n k i

    #16
    Mitäs jos on toinen auto joka on 540 ja kaikki tarpeellinen kiinni. Joku ainakin sano ettei noita avaimia ainakaan tarvii vaihtaa jos ottaa ajoneston pois käytöstä?
    Audi B8.5 TDI Quattro

    E81 120d m-sport Lci

    Comment

    • Hammu
      Moderator
      • Nov 2006
      • 3971
      • Nurmijärvi

      #17
      Originally posted by Circ View Post
      Mitäs jos on toinen auto joka on 540 ja kaikki tarpeellinen kiinni. Joku ainakin sano ettei noita avaimia ainakaan tarvii vaihtaa jos ottaa ajoneston pois käytöstä?
      Sitäpä ei niin vaan oteta pois käytöstä.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #18
        Kuulostipa helpolta "jos ottais pois käytöstä"

        Tuollaisen vaihdon tuloksena on arvoton prosenttipommi johon tulee taatusti ilmaantumaan mitä kummallisimpia vikoja.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Circ
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 634
          • H e l s i n k i

          #19
          Hyvä et kaikki yrittää auttaa
          Audi B8.5 TDI Quattro

          E81 120d m-sport Lci

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #20
            No kun suunnitelmat on luokkaa "valloitetaan kuu".

            Ihan totta, tuollaista projektia varten saat vaihtaa kaiken muun paitsi korin peltiosat ja sisustan. Akselistot, jarrut, kaikki johdot mitä autoista löytyy menee vaihtoon, mittaristo, mahdollisesti lämppäri, ratti, rattiakseli, kaikki kytkimet ja katkaisijat, voimansiirto, kone jne. Sellaista hommaa ei kukaan tee, etenkään kun sitten rupeaa olemaan jo hilkulla prosenttien ylimeno (vai meneekö jopa yli?) ja kaksi TÄYSIN ARVOTONTA autoa käsissä.

            Hiekkalaatikkoleikkejä taas...

            edit: niin joo ja luultavasti saa hitsailla kiinnikkeitä eli osittainen maalausprojekti ainakin pellin alle tulee eteen.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8258
              • Järvikylä (Nakkila)

              #21
              ihmetyttää vain kun jos sinulla on kokonainen auto josta voit ottaa kaiken tarvittavan niin miksi pitäisi alkaa virittämään ajonestoa pois?
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Circ
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 634
                • H e l s i n k i

                #22
                Eihän minulla ole mutta lähinä kysymys pohjalta jos sellainen olisi niin olisko niin paha. Ei tässä, asiahan tuli jo ilmeisesti selväks..
                Audi B8.5 TDI Quattro

                E81 120d m-sport Lci

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #23
                  Originally posted by Cell View Post
                  , mittaristo, mahdollisesti lämppäri, ratti, rattiakseli, kaikki kytkimet ja katkaisijat
                  Noita edellämainittuja ei sentään ole tarvetta vaihtaa.
                  Projekti on kuitenkin sen verran suuri että voi venyä kohtuuttomaksi jos ei tunne kyseisiä automalleja täsmälleen teknisesti ja sähköisesti.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by WSE1 View Post
                    Noita edellämainittuja ei sentään ole tarvetta vaihtaa.
                    Projekti on kuitenkin sen verran suuri että voi venyä kohtuuttomaksi jos ei tunne kyseisiä automalleja täsmälleen teknisesti ja sähköisesti.
                    On mittaristokin erilainen, siis kierroslukumittarin asteikko. Ja monia muitakin yllätyksiä lienee luvassa.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • RikuBMW
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 712
                      • Laitila

                      #25
                      Miten suuri työ olisi asentaa esim. 540 tai 535:sen etujarrut tuollaiseen 520:seen? Lähinnä mielenkiinnosta vain kysyn mutta sopiiko satulat samaan olka-akseliin vai pitäisikö sekin vaihtaa toiseen?
                      Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
                      Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
                      Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #26
                        Originally posted by WSE1 View Post
                        Noita edellämainittuja ei sentään ole tarvetta vaihtaa.
                        Projekti on kuitenkin sen verran suuri että voi venyä kohtuuttomaksi jos ei tunne kyseisiä automalleja täsmälleen teknisesti ja sähköisesti.
                        Mittaristosta tuossa jo sanottiinkin ja kaikki muukin riippuu vuosimallieroista, ratti menee vaihtoon jos vuosimalleissa on eroa kun bägisysteemit ei sovi ja vanhojen käyttäminen voi olla hankalaa kun johtosarjat joutuu kuitenkin vaihtamaan e39:n ollessa yksilöllisillä johtosarjoilla varustettu auto. jne jne
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Robi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 7606
                          • Vantaa

                          #27
                          Originally posted by RikuBMW View Post
                          Miten suuri työ olisi asentaa esim. 540 tai 535:sen etujarrut tuollaiseen 520:seen? Lähinnä mielenkiinnosta vain kysyn mutta sopiiko satulat samaan olka-akseliin vai pitäisikö sekin vaihtaa toiseen?
                          Periaatteessa heittämällä menee...jarrukilpi on ainoa joka on mahdollisesti eri kiinnityspisteissä pikkukoneisessa ja kasikoneisessa...mutta jos isompaa jarrua halajaa niin samantien M5 jarrut kun nekin menee yhtä heittämällä...niin mä tein aikoinani.
                          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                          Tiedustelut priva tai 0452210069

                          Current
                          E61 530d
                          E39 530d
                          E39 520iA
                          E46 330xd
                          E28 528i

                          Comment

                          • RikuBMW
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 712
                            • Laitila

                            #28
                            Asia selvä, vois harkita jos päivittelis nuo kun on toinen satula hieman temppuillut lähiaikoina. Samalla vaivalla siihen nyt vaihtais kaikki hilut.
                            Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
                            Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
                            Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

                            Comment

                            • Tume
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 250
                              • Helsinki

                              #29
                              Nostellaanpas vanhaa aihetta. Oliko kellään kokemusta 535-->540 swapista, mitä kaikkea pitää vaihtaa jos automaattivaihteisesta autosta kyse?
                              F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

                              Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎