Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 konepelti auki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiiKoo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 229
    • Rovaniemi

    e39 konepelti auki?

    Elikkä en searchilla äkkiseltään katottuna löytänyt vastausta joten kyselläänpä sitä tässä. Auto on e39 -97 ja konepellin aukaisuvaijeri on poikki ihan sieltä aukaisu kahvan luota. Nyt olisi tarve saada konepelti auki jotta saa tuon vaijerin vaihdettua, onko jollain tietoa miten onnistuu vai pitääkö kääntyä korjaamon puoleen?
    BMW 528iAT -97 "Wannabe M-Sport"
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9142
    • Oulu

    #2
    Näin yhtäkkiä ilman kättä pidempää sanoisin, että pura se alaverhous, jossa avauskahva on kiinni. Sitten pihdeillä vaijerista nyppää auki. Ja idea on vapaasti ammuttavissa alas.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • JiiKoo
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 229
      • Rovaniemi

      #3
      Erittäin hyvä idea koska sama tuli minulle mieleen ainoa vaan että se alaverhoilu on purettu ja se musta "putki" mistä se vaijeri tulee on esillä mutta vaijeria ei näy joten tätä kautta se ei onnistu oisko kellään muita ideoita? :think
      BMW 528iAT -97 "Wannabe M-Sport"

      Comment

      • toperi
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 105

        #4
        Originally posted by JiiKoo View Post
        Erittäin hyvä idea koska sama tuli minulle mieleen ainoa vaan että se alaverhoilu on purettu ja se musta "putki" mistä se vaijeri tulee on esillä mutta vaijeria ei näy joten tätä kautta se ei onnistu oisko kellään muita ideoita? :think


        jos sitä vaijerin suojaa kuorii niin pitkälle kuin mahdollista josko sieltä näkyys sitä itte vaijeria...ja tuossa vaijerissahan on jatkokohta konetilassa lokasuojan päällä...

        Comment

        • Tontza1982
          Bimmer Rookie
          • Aug 2006
          • 145
          • Jyväskylä

          #5
          Purappas keulasta ne munuaiset pois, niin näät sen vaijerin siellä syylärin yläpuolella. Sitten koitat ujuttaa jonkun narun sen ympäri ja vedät sen auki. Itsellä jouduin aikoinaan tuon e36 pellin aukaisemaan tuolla tavalla.
          On helppo arvioida menonsa. Sen kun vaan lisää kymmenen prosenttia tuloihinsa

          Comment

          • JABEMURI
            Newbiemmer
            • Sep 2006
            • 13

            #6
            Kuskinpuoleinen munuainen pois ja tiirailet vähän ja työnnät pitkällä meisselillä kuskinpuolen lukituksen auki aukeaa samalla molemmat lukitukset.

            Comment

            • JiiKoo
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 229
              • Rovaniemi

              #7
              Kysytään nyt vielä tyhmiä eli miten tuo munuainen lähtee helpointen pois, en ole tutkinut erikoisemmin sitä eli saattaa olla helppokin homma mut jos joku on ottanut ne pois niin helpompi jos valmiiksi tietää mitä tekee

              kiitos vastauksista
              BMW 528iAT -97 "Wannabe M-Sport"

              Comment

              • R.I.P
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 235
                • Varsinainen Suomi

                #8
                Originally posted by Tontza1982 View Post
                Purappas keulasta ne munuaiset pois, niin näät sen vaijerin siellä syylärin yläpuolella.
                Moron. Korteni kekoon;
                Mun mielestä munuaisia ei saa e39:stä valitettavasti ehjänä ulkokautta pois...
                Saapi korjata käsityksen.
                BMW. Flugzeugmotoren mit vier Rädern dran.

                Comment

                • JABEMURI
                  Newbiemmer
                  • Sep 2006
                  • 13

                  #9
                  Pientä meisseliä väliin ja vääntelyä varovasti.

                  Comment

                  • bimmerrlz
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 363
                    • Oulu

                    #10
                    lekalla lyöt ni eiköhän lähe nätisti irti.. ehjänä? en tiiä....

                    Comment

                    • JiiKoo
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 229
                      • Rovaniemi

                      #11
                      selevä homma, kiitoksia vinkeistä, pitääpä lähteä huomenna päivällä räpeltään ja kattoon mitä siitä tulee
                      BMW 528iAT -97 "Wannabe M-Sport"

                      Comment

                      • Tontza1982
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2006
                        • 145
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by R.I.P View Post
                        Moron. Korteni kekoon;
                        Mun mielestä munuaisia ei saa e39:stä valitettavasti ehjänä ulkokautta pois...
                        Saapi korjata käsityksen.
                        Kokemusta ei ole e39:stä, mutta ainakin e36:sen ja e38:sin munuaiset saa ulkopuolelta irti niitä rikkomatta. Ei luulisi noiden olevan hirveän erillaiset. Eihän näistä kyllä koskaan tiedä.
                        On helppo arvioida menonsa. Sen kun vaan lisää kymmenen prosenttia tuloihinsa

                        Comment

                        • Joker-1979
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2006
                          • 75

                          #13
                          No niin... Taitaa oma vaijeri e39:ssä päässyt tiensä päähän, enkä saa konepeltiä auki mitenkään. Munuaisia ei taida saada ehjänä pois... Onko edes mahdollista avata peltiä niitä rikkomatta??? Entä millä puolella tuo hemmetin lukitus on?

                          Ottaa jo pikkasen päähän..
                          ---------------------------------
                          sigpic
                          Exä.. BMW 525 TDSA TOURING E39

                          Comment

                          • tigu
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 947
                            • Oulu

                            #14
                            Ainakin prefaceliftin munuaiset lähtee ulospän irti.Kaverin autosta oli vänkärin puoleinen lukko jumissa joka ei auennut millään..noh..munuainen irti ja puukkosahalla konepellistä lukitetappi poikki ni johan aukes
                            -e21 m50-

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎