Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 talvirengaskoko, mahtuuko pyörimään? 225/50-17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juu-das
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 756
    • Kuopio

    #16
    kyllä tässä nyt vähän rupee huvittamaan minkälaisia pallo renkaita porukka e39:iin laittaa:think

    miettikää nyt vähän niitä oikeita profiileja

    mulla oli viime talvena 225/45/17 kitkat, ihan hyvät ja mukavat oli ajaa, mutta vähän typerän näköset lievän alikoon takia
    Last edited by juu-das; 30-10-2007, 10:37.

    Comment

    • Keke71
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 340
      • Kiiminki

      #17
      Originally posted by juu-das View Post
      kyllä tässä nyt vähän rupee huvittamaan minkälaisia pallo renkaita porukka e39:iin laittaa:think

      miettikää nyt vähän niitä oikeita kokoja

      mulla oli viime talvena 225/45/17 kitkat, ihan hyvät ja mukavat oli ajaa, mutta vähän typerän näköset lievän alikoon takia

      Tuo on kyl ihan totta, tuntuu että toi alkuperäinenkin rengaskoko(225/55/16) on liian alimitoitettu kyseiseen autoon, oma mielipide. Eikä siinä mitään jos ajelee koko talven kaupunkiajoa(vauhtia max, 60km/t) että mitkä tai minkälaiset rinkulat siellä alla pyörii, voi tuntua et onpa hyvät renkaat mut sit ku mennään motarille ja otetaan parit ohitukset niin tulee kyl heti toisiin ajatuksiin.
      E39 540iA Touring

      Comment

      • Rubu
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 809
        • Kuopio

        #18
        Tuntuuko muista kuin minusta siltä että osalla E39 omistajista on vaikeuksia ostaa autoonsa oikean kokoisia renkaita?!
        Eikös siellä rekisteriotteessa lue selkeällä suomen kielellä mitä kokoja pitää käyttää tai mitä kokoa pitää käyttää vertailukohtana renkaan leveyttä/vanteen halkaisijaa muutettaessa.

        On vaikeeta, on vaikeeta...

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          ....on TODELLA vaikeeta!

          Comment

          • Keke71
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 340
            • Kiiminki

            #20
            Originally posted by Rubu View Post
            Tuntuuko muista kuin minusta siltä että osalla E39 omistajista on vaikeuksia ostaa autoonsa oikean kokoisia renkaita?!
            Eikös siellä rekisteriotteessa lue selkeällä suomen kielellä mitä kokoja pitää käyttää tai mitä kokoa pitää käyttää vertailukohtana renkaan leveyttä/vanteen halkaisijaa muutettaessa.

            On vaikeeta, on vaikeeta...
            Näinhän se menee, kaikki rengas koot mitkä tässä topicissa on tullut esille, niin on täysin laillisia ja näin ollen ne "pitäisi" myös käydä/sopia kyseiseen autoon. Tässä vähän lainattua tietoo:

            Auto on muutoskatsastettava, jos uuden vanteen nimellishalkaisija poikkeaa tuuman rekisteriotteeseen merkitystä tai renkaan leveys poikkeaa yli 30 mm. Renkaan ulkohalkaisijaa ei saa suurentaa 51 mm eikä leveyttä enempää kuin 102 mm, eikä auton raideväli ei saa muuttua yli 30 mm.

            Mutta kyseinen auto tuntuu olevan helv,,tin kranttu renkaiden suhteen, mutta kun ei täällä moni oo varmaan omistanu tollasia kulkuneuvoja sitä kymmentä vuotta, niinkuin täällä eräät, jotka pitää asioita itsestään selvinä.
            E39 540iA Touring

            Comment

            • Rubu
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 809
              • Kuopio

              #21
              Rengasliikkeistä suurin osa osaa myös neuvoa, jos vaan ylpeys antaa sen verran myöten että osaa heille itsestään selvää asiaa kysyä.

              Täällä kysyminen tuotaa näköjään yhtä monta vastausta kuin kokoja on olemassa...

              Ei tarvitse omistaa autoa kuin sen aikaa että katsoo rekisteriotteesta alkuperäisen rengaskoon ja laittaa sen vaikka Rengasparin sivuilta löytyvään laskuriin niin aukeaa asia vähän tietämättömällekin mitä kokoja voidaan käyttää.
              Last edited by Rubu; 30-10-2007, 21:26.

              Comment

              • TurboD
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 84

                #22
                Kunhan et laita 225/45 17 palloja alle. Paitsi jos haluat alikokoamisluukin autoosi. Tuo koko on tarkoitettu mm. Golfiin, c-Mersuun ja kolmosbemuun. Tosin auton saa kyllä kiihtymään paremmin jos laittaa pienikehäiset ja kevyet renkaat ja vieläpä mahdollisimman kevyet vanteet. (Harmi, että e39:iin ei saa 17" OZ:n Ultraleggeroita).
                Mutta eipä ole hurraamista esim. 225/50 17 + jotkut malmikasa replicat -setissäkään. Sellaisia vauhtiinpotkiessa tulee ikävä jotain kevyttä...

                Comment

                • dieselrules
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 197
                  • ToRnIo

                  #23
                  Kyl meinaa harmittaa kun lueskelin tätä eilen illalla ja tänään laitoin talvikiekot(ostanu jo kk sitten) alle 225/45-17" ja pienet ne on Mut kun luotti mitä rengasliikkessä suosittelivat alle Kyl ois huoletta saaneet olla -50 sarjalaiset... takakesäkumi oli varmaanki sentin jos ei toisenki halkasijaltaan isompi eli 255/40-18"

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7452
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by dieselrules View Post
                    takakesäkumi oli varmaanki sentin jos ei toisenki halkasijaltaan isompi eli 255/40-18"
                    Toi on ollukki aika reilu ylikoko, siis halkaisija reilu 4mm isompi kuin 225/50R17.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Mutta tuo vain kertoo sen että muutamankin millin halkaisijamuutos näyttää pyöränkaareen suljettuna HUOMATTAVASTI suuremmalta kuin mitä se siis todellisuudessa on. Matti Meikäläinenkin huomaa jo kaukaa +5mm:n halkaisijaeron suhteessa orggikseen.

                      Comment

                      • dieselrules
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 197
                        • ToRnIo

                        #26
                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Toi on ollukki aika reilu ylikoko, siis halkaisija reilu 4mm isompi kuin 225/50R17.
                        Nämä renkaat on ollut paikoillaan kun hain auton saksasta. Huomautti rengasliikkeessä kesällä kun kävin suuntaukset kattomassa et eessä ja takana eri halkasijat. Eipä tuo ole haitannu Oli vain toinen takakumi jo pahasti kulunu...taijan seuraavaksi laittaa 235 taakse:think Näyttää nyt niin orvolta varsinkin takapää kun on tollaiset kottikärrynrenkaat takana ja kun renkaat uppoavat niin sisälle

                        Comment

                        • himonussija
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2005
                          • 392
                          • Finland

                          #27
                          Sanokaa mitä sanotte 225/45-17 renkaan pienuudesta E39:n alla, mutta minä en laittaisi yli 45-profiilin kumeja E39:n alle! Löysät munkkirenkaat pilaa tällaisen auton ajettavuuden ihan täysin. Ei nuo minun mielestä häiritsevän pieniltä näytä.

                          Muistan joskus kun amiskassa opettaja valisti jotta alumiinivanteita laitetaan autoihin siksi että ne kiihtyisivät kovempaa. Just joo... Taitaa renkaan vierintävastus olla merkittävämpi tekijä. Ainakin samoilla vanteilla jäykkä kesäkumi tuntuu kiihdyttäessä vastustavan paljon vähemmän kuin Hakkapeliitta 4.

                          Comment

                          • Keke71
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 340
                            • Kiiminki

                            #28
                            Originally posted by himonussija View Post
                            Sanokaa mitä sanotte 225/45-17 renkaan pienuudesta E39:n alla, mutta minä en laittaisi yli 45-profiilin kumeja E39:n alle! Löysät munkkirenkaat pilaa tällaisen auton ajettavuuden ihan täysin. Ei nuo minun mielestä häiritsevän pieniltä näytä.

                            Muistan joskus kun amiskassa opettaja valisti jotta alumiinivanteita laitetaan autoihin siksi että ne kiihtyisivät kovempaa. Just joo... Taitaa renkaan vierintävastus olla merkittävämpi tekijä. Ainakin samoilla vanteilla jäykkä kesäkumi tuntuu kiihdyttäessä vastustavan paljon vähemmän kuin Hakkapeliitta 4.
                            Täysin samaa mieltä himonussijan kanssa, niin kuin tossa aiemmin olen todennut niin taitaa olla jo valmiiksi alimitoitettu toi orggis rengaskoko(225/55/16), tosta (235/45/17) en mene sanomaan mitään kun ei ole kokemusta tosta kokoluokasta. Mutta luulisin olevan paljon paremmat kuin noi 16 tuumaset. Ja omalla kohdalla oli pakko tyytyä noihin 16 tuumasiin kun noi orggis vanteet on sen kokoiset. Onneksi sentään kesäksi saa laittaa "oikeen" kokoiset renkaat alle (235/40/18) tämä on siis oma mielipide. Ja mitä tulee noihin rengas liikkeisiin niin en luota enää pätkän vertaa niihin, tai ainakaan mitä ne ehdottaa vaihtoetoiseksi rengaskooksi.
                            E39 540iA Touring

                            Comment

                            • PaRis
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2007
                              • 34

                              #29
                              Originally posted by himonussija View Post
                              Sanokaa mitä sanotte 225/45-17 renkaan pienuudesta E39:n alla, mutta minä en laittaisi yli 45-profiilin kumeja E39:n alle! Löysät munkkirenkaat pilaa tällaisen auton ajettavuuden ihan täysin. Ei nuo minun mielestä häiritsevän pieniltä näytä.

                              Muistan joskus kun amiskassa opettaja valisti jotta alumiinivanteita laitetaan autoihin siksi että ne kiihtyisivät kovempaa. Just joo... Taitaa renkaan vierintävastus olla merkittävämpi tekijä. Ainakin samoilla vanteilla jäykkä kesäkumi tuntuu kiihdyttäessä vastustavan paljon vähemmän kuin Hakkapeliitta 4.
                              No offense, mutta ehkä toi amiskassa käynti selittää paljon...225/55-16 Contiwintercontactit ehkä parhaat talvinakit, mitä e39 alle saa - hiljaset ja vtun hyvät ajaa. Think, before you say what you think.

                              Comment

                              • himonussija
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2005
                                • 392
                                • Finland

                                #30
                                Originally posted by PaRis View Post
                                No offense, mutta ehkä toi amiskassa käynti selittää paljon...225/55-16 Contiwintercontactit ehkä parhaat talvinakit, mitä e39 alle saa - hiljaset ja vtun hyvät ajaa. Think, before you say what you think.
                                Epäilemättä hiljaisessa vauhdissa ja sulalla tiellä. Munkkikitkat...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎