Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 kaukovalot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw5
    Newbiemmer
    • Jul 2007
    • 14
    • Kouvola

    e39 kaukovalot

    Morjesta vaan!

    Kysyisin teiltä viisaimmilta, että saanko päivitettyä "normaali" pitkät xenon pitkillä? Autossa on jo lähivalot xenonina, mutta onnistuuko samoihin umpioihin laittamaan/päivittämään nämä kaasulamput? Niin, ja auto oli 535 -98.

    Katellaan!
    - V8 jumalten puhetta -
  • jad
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 279
    • Helsinki

    #2
    onnistuu hyvinkin
    www.carbonracingteam.fi

    Comment

    • kole
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 506
      • Joensuu

      #3
      Viime viikolla tein saman homman tuohon omaan ja oli vielä tosi helppo homma.

      Comment

      • dieselrules
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 197
        • ToRnIo

        #4
        ei muutakuin jälkiasennus xenonit kehiin ja valoteho on ainaki 5kertaa parempi Ite laitoin pariviikkoa sitten....eipä tarvi laittaa lisävaloja enään

        Comment

        • Valkman
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 712
          • Helsinki

          #5
          Miten käy syttymisviiveen kanssa? Eli eikös jokaisella pitkien valojen vaihdolla mene hetki pimennossa tiellä tuntemattomilla... ja ilmeisesti muutenkin nuo xenonit arempia jatkuvalle sytyttelylle?

          Comment

          • Komu
            BTCF Member
            • Sep 2004
            • 1038
            • Nurmijärvi

            #6
            Mikäs sarja nyt sit pitäis ostaa?
            Näitähän on nykyään myynnissä ihan joka puolella, ehkä jopa liikaakin tarjontaa...

            Tuolla --> http://www.katuauto.fi/product_info.php?products_id=124
            olevassa on lampun teho 35w.
            Täällä --> http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...0H7%206000K%22
            ei mainittu watteja?
            Sama kauppa, kuin edellinen, mutta 50W versio--> http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...50W%206000K%22

            Mikä wattimäärä on järkevä? Sulaako noilla tehokkaammilla umpion lasi?


            Lyhyissa piti vaihtaa syttymisvirran takia isommat sulakkeet, onko pitkien kanssa sama juttu?

            Nii ja mulla on e39:ssä hellan xenon facelift lamput kiinni. Siis vain pitkät on halogeenit, toistaiseksi.
            Last edited by Komu; 31-10-2007, 01:37.
            Nyt ix m60

            ex:E70 X5 40d
            + F31 330d
            Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
            Myyty tämäkin335d E91 perheauto
            Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

            Comment

            • jad
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 279
              • Helsinki

              #7
              35W tuo noin kolme kertaa enemmän valoa. Eiköhän se riitä. Kun laittaa xenonit päälle niin menee 3-10 sek (riippuu xenonista) kunnes ne ovat täys tehoiset. Joka tapauksessa siinä on silti lähes tuplasti luxeja verrattuna halogeeneihin heti syttyessään.
              www.carbonracingteam.fi

              Comment

              • heksu
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 335
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by Valkman View Post
                Miten käy syttymisviiveen kanssa? Eli eikös jokaisella pitkien valojen vaihdolla mene hetki pimennossa tiellä tuntemattomilla... ja ilmeisesti muutenkin nuo xenonit arempia jatkuvalle sytyttelylle?

                E39:ssä lyhyet palaa koko ajan, eli ei sitä pimeässä olla.
                Ja ei kai niitä valoja tartte koko ajan rämpätä? Xenonit on arempia jatkuvalle sytyttelylle, mutta onhan noita pitkiin asennettuja xenoneita tälläkin foorumilla aika monella jo ollut, eikä ole vielä hirveätä valitusta särkymisistä.
                Itsellä ei kylläkään vielä ole kokemusta xenoneista pitkissä, mutta kohtahan nuo pitäisi asentaa.
                Kattavat ja laadukkaat vakuutukset edullisesti!
                Soita/txt/whatsapp 0406375197
                [email protected]

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7438
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by heksu View Post
                  Xenonit on arempia jatkuvalle sytyttelylle, mutta onhan noita pitkiin asennettuja xenoneita tälläkin foorumilla aika monella jo ollut, eikä ole vielä hirveätä valitusta särkymisistä.
                  Jos mulla ois pitkissä xenonit niin mun ajoilla lähivaloille tulis vuodessa noin 5-10x määrä sytytyksiä pitkiin valoihin verrattuna. Tässä tosin varmaan eri ihmisillä tulee hajontaa melkoisesti

                  Lähivalot syttyy aina kun lähden ajamaan, eli keskimäärin varmaan yli 3 kertaa vuorokaudessa. Tekee siis reilu 1000 sytytystä vuodessa, ja tuokin voi olla pahasti alakanttiin.

                  Pitkiä valoja tartten ehkä 10-15 päivänä vuodessa, joten niille tuskin tulee kovinkaan paljon yli 100-200 sytystä vuodessa.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Valkman
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 712
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by heksu View Post
                    E39:ssä lyhyet palaa koko ajan, eli ei sitä pimeässä olla.
                    Ja ei kai niitä valoja tartte koko ajan rämpätä?
                    Kyllä, mutta lyhyet ovat varsin "lyhyitä" pimeilläkin kyläteillä... ja mm. tuosta viiveestähän johtuen edelleen uusissa autoissa on halogenit pitkissä valoissa...tai bi-xenonit "lähivaloissa". Tuskin tämän forumin käyttäjät ovat erityisen innovatiivisiä tai edistyksellisiä tuolla saralla olleet.

                    Rämppäystiheys taas riippuu ihan siitä missä asuu ja yleensä tuota rämppäystä harrastetaan maanteillä... ja 500 km matkalla sitä vipua ehtii hetki jos toinenkin...rämpätä. Joka tapauksessa, pk-seudulla ajeleva tuskin koskaan käyttää pitkiä valoja... muuta kuin osoittaakseen mieltä kanssaautoilijoille.

                    Comment

                    • dieselrules
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 197
                      • ToRnIo

                      #11
                      Ite laitoin pitkiin xenonit sen takia kun halogeeneillä ei kerta kaikkiaan tehe yht mitään. Ku puolet valot on xenonit, niin pitkät kun laittoi päälle, ei paljoa eroa huomannut no nyt huomaa eron...tosi hyvät. Sytytys viiveestä, kun lamput on kylmät(n.5s) kunnes ovat täydessä tehossa, mut sit jos esim. auto tulee vastaan ja laitat ne uudestaan päälle, syttyvät hetkessä. Kärsii olla n.1min pois et syttyvät hyvin viellä.... Mut jos ajaa paljon pimeällä tiellä niin silloin kannattaa laittaa lisävaloja keulaan

                      Comment

                      • casino
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 663
                        • Keski-Suomi

                        #12
                        Originally posted by dieselrules View Post
                        Ite laitoin pitkiin xenonit sen takia kun halogeeneillä ei kerta kaikkiaan tehe yht mitään. Ku puolet valot on xenonit, niin pitkät kun laittoi päälle, ei paljoa eroa huomannut no nyt huomaa eron...tosi hyvät. Sytytys viiveestä, kun lamput on kylmät(n.5s) kunnes ovat täydessä tehossa, mut sit jos esim. auto tulee vastaan ja laitat ne uudestaan päälle, syttyvät hetkessä. Kärsii olla n.1min pois et syttyvät hyvin viellä.... Mut jos ajaa paljon pimeällä tiellä niin silloin kannattaa laittaa lisävaloja keulaan

                        Miten kytkin xenonit noihin kaukovaloihin?

                        Itse laitoin omaani ( e39 530d) kanssa xenon muutossarjan pitkiin. Kokeilin ensiksi laittaa ballastit suoraan auton omiin virtajohtoihin. Pelasi ihan hyvin 1,5 viikon ajan. Sitten kun heitti pitkät päälle aiheutti seuraavasti häiriöitä: -hätävilkut syttyivät päälle, sisävalot syttyivät päälle ajaessa.
                        -sitten heitti tekstin isoon OBC:hen fuel injektion / fuel injektion failure

                        No nyt sitten kokeilin kytkeä xenonit releiden kautta ja omasta auton virtajohdosta ainoastaan herätevirta releelle.

                        -aivan sama juttu... EI PELAA vaan heittää ruutuu: fuel injection.

                        Normaaleilla halogeneilla ei mitään ongelmia eikä herjoja. Mistähän voisi aiheutua?

                        Onko ostamani xenon sarja vaan niin paska?

                        -----> KING WOOD HID
                        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                        e39 -530d touring 11/1999
                        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                        Comment

                        • jad
                          BTCF Member
                          • Feb 2007
                          • 279
                          • Helsinki

                          #13
                          Oletko siis laittanut halogeenit takaisin ja todennut että nyt ei enään ole vikoja?
                          www.carbonracingteam.fi

                          Comment

                          • casino
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 663
                            • Keski-Suomi

                            #14
                            Juuri niin, halogeeneilla ei ole vikoja!

                            Autossa on muuten vakiot xenon lähivalot.
                            Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                            Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                            http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                            e39 -530d touring 11/1999
                            ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                            Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                            Comment

                            • maanlu
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 255
                              • Pohjanmaa

                              #15
                              Ettei vain ballasti antaisi jotain suuritaajuista häiriötä ympäristöönsä.
                              Hakkurihan niissä on luonnollisesti ja jos on huonosti suojattu oskillaattori niin voihan se häiritä auton omaa elektroniikkaa
                              E34 M5
                              E61 535D

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎