Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d voiko railipumpun vaihto maksaa 7000e?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roska-auto
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 8

    e39 530d voiko railipumpun vaihto maksaa 7000e?

    Auto rupes oireileen tossa lokakuun puolivälissä..
    Sammu kun anto kunnonna kaasua, lähti kummiski aina normaalisti käyntiin. Kunnes eräänä päivänä auto ei sietänyt yhtään kaasua vaan sammu lähes välittömästi.
    Sain kinuutettua sillä kotia jonka jälkeen auto ei enää käynnistynytkään..
    No vein auton korjaamolle, etsivät siitä vikaa ja totesivat että commonrail pumppu on hirttänyt kiinni.
    Soittivat että tällänen vika löyty ja sanoin että hommatkaa pumppu ja laittakaa kuntoon.. Kustannusarvio silloin ~2500e.
    No nämä nohevat asentajat ottivat koko koneen irti autosta, vaikkei tiettävästi olisi tarvinnut.?
    Sen jälkeen purkivat jakopään ja hokasivat että pumpun pyörä oli hirttänyt akselillensa kiinni.
    Sen jälkeen ne vaihtoivat jakoketjun ja pumpun pyörän ja kustannusarvio nousi heti 1000e.
    Ajattelin et ok, laittakaa kasaan..
    Pumppu ja muut osat olivat tulleet viikon odottelun jälkeen, rupesivat kasaamaan..
    Sitte ne mittas siitä ohivuodot sylintereistä ja kappas 85% oli ohivuotoa.
    Auto toimi aivan moitteetta ennen pumpun hajoamista ja mitään ääntä ei kuulunu hajoamisen jälkeen startatessa että olis männät ja venttiilit kohdanneet..
    Kun kuulin tosta kyseenalaistin koko homman, niin sanoivat että ne sitä tollasena laita kasaan että ei lähde käyntiin.
    Annoin sit luvan viedä kansi koneistamolle että ventiilit ja istukat koneistetaan maksoi 438e. Kustannusarvio ~5000e tolla hetkellä.

    Sen jälkeen ne rupes kasaamaan sitä konetta, kannen kasaus ja kiinnilaitto, töitä 12h. Moottorin takasin laitto 6h ja moottorin irroitus 6.5h. Siinä oli vielä poltto-ainejärjestelmän putsausta 11.5h. Poltto-ainesuuttimien irroitus 8h. Ja kaikki työtunnit yhteensä 50h. Kertoivat vielä, että työ niin haastavaa, että autoinsinöörin oli se tehtävä. Normi asentajalla aikaa olisi mennyt kuulemma tuplaten!
    Ja loppu lasku 7054,16 (työn osuus siis 4700€)

    Paikkana surullisen kuuluisa, ammattihuoltona itseään tituleeraava liike Seinäjoella. Merkkiliikkeestä kysyin, että ottavatko vastaan työn. Sieltä vastattiin, et tämä liike tekee heille ko. hommat yleensä.

    ONKO VASTAAVAA TAPAHTUNUT KELLEKKÄÄ?

    Tärkeintä, onko mitään tehtävissä? Voinko valittaa jonnekkin ja miten pitäs edetä homman kanssa? Pakko kai se romu sieltä on hakea pois! :(
    Last edited by roska-auto; 15-11-2007, 15:45.
  • Bad boy bmw
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 80
    • P-savo tuusniemi

    #2
    Originally posted by roska-auto View Post
    Auto rupes oireileen tossa lokakuun puolivälissä..
    Sammu kun anto kunnonna kaasua, lähti kummiski aina normaalisti käyntiin. Kunnes eräänä päivänä auto ei sietänyt yhtään kaasua vaan sammu lähes välittömästi.
    Sain kinuutettua sillä kotia jonka jälkeen auto ei enää käynnistynytkään..
    No vein auton korjaamolle, etsivät siitä vikaa ja totesivat että commonrail pumppu on hirttänyt kiinni.
    Soittivat että tällänen vika löyty ja sanoin että hommatkaa pumppu ja laittakaa kuntoon.. Kustannusarvio silloin ~2500e.
    No nämä nohevat asentajat ottivat koko koneen irti autosta, vaikkei tiettävästi olisi tarvinnut.?
    Sen jälkeen purkivat jakopään ja hokasivat että pumpun pyörä oli hirttänyt akselillensa kiinni.
    Sen jälkeen ne vaihtoivat jakoketjun ja pumpun pyörän ja kustannusarvio nousi heti 1000e.
    Ajattelin et ok, laittakaa kasaan..
    Pumppu ja muut osat olivat tulleet viikon odottelun jälkeen, rupesivat kasaamaan..
    Sitte ne mittas siitä ohivuodot sylintereistä ja kappas 85% oli ohivuotoa.
    Auto toimi aivan moitteetta ennen pumpun hajoamista ja mitään ääntä ei kuulunu hajoamisen jälkeen startatessa että olis männät ja venttiilit kohdanneet..
    Kun kuulin tosta kyseenalaistin koko homman, niin sanoivat että ne sitä tollasena laita kasaan että ei lähde käyntiin.
    Annoin sit luvan viedä kansi koneistamolle että ventiilit ja istukat koneistetaan maksoi 438e. Kustannusarvio ~5000e tolla hetkellä.

    Sen jälkeen ne rupes kasaamaan sitä konetta, kannen kasaus ja kiinnilaitto, töitä 12h. Moottorin takasin laitto 6h ja moottorin irroitus 6.5h. Siinä oli vielä poltto-ainejärjestelmän putsausta 11.5h. Poltto-ainesuuttimien irroitus 8h. Ja kaikki työtunnit yhteensä 50h. Kertoivat vielä, että työ niin haastavaa, että autoinsinöörin oli se tehtävä. Normi asentajalla aikaa olisi mennyt kuulemma tuplaten!
    Ja loppu lasku 7054,16 (työn osuus siis 4700€)

    Paikkana surullisen kuuluisa, ammattihuoltona itseään tituleeraava liike Seinäjoella. Merkkiliikkeestä kysyin, että ottavatko vastaan työn. Sieltä vastattiin, et tämä liike tekee heille ko. hommat yleensä.

    ONKO VASTAAVAA TAPAHTUNUT KELLEKKÄÄ?

    Tärkeintä, onko mitään tehtävissä? Voinko valittaa jonnekkin ja miten pitäs edetä homman kanssa? Pakko kai se romu sieltä on hakea pois! :(
    Mun mielestä tossa on melkein tupla määrä tunteja...ettei vain olis pojilla ajoitusmerkit sattunu päin p....ttä ja startatessa venttiili napannu mäntään ja pimittäneet homman=omistajan aiheuttama vika.:thinkKannatta kysellä jostain toisesta korjaamosta paljonko niillä olisi mennyt moiseen hommaan aikaa,kun yleensä ne katsoo auto datasta tunnit miten paljon menee mihinkin hommaan aikaa ja ne on aika luotettavia tunteja jos tekemässä on ammattilainen.
    Last edited by Bad boy bmw; 15-11-2007, 16:03.

    Comment

    • juu-das
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 756
      • Kuopio

      #3
      joo. kyllä vähän liika kallilta kuulostaa

      tolla rahalla sais jo toisen koneen ja laatikonkin

      Comment

      • Vehkis
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1441
        • Turku

        #4
        Joo kyllähän tuo aika kovalta tuo hinta/tunnit vaikuttaa:think
        Et viitsis vähän selventää tuosta korjaamosta, että onko bmw huolto vai joku nyrkkipaja?
        Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
        ex E39 535iA -97
        sekä x määrä riisikippoja


        Kesäautona toimii vw kupla -65

        Comment

        • Makee28
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 527
          • Kitee

          #5
          Originally posted by roska-auto View Post
          Kertoivat vielä, että työ niin haastavaa, että autoinsinöörin oli se tehtävä. Normi asentajalla aikaa olisi mennyt kuulemma tuplaten!
          Tää on paras..

          Mut asiaan,jos niillä on noin pätevä inssi siellä hommissa,niin eikö sen olis pitäny tajuta jo heti alussa mikä siellä on vikana??
          Sanoo het kättelyssä jotta tää tekee 7000e.
          Vaatisko se sitten ihan Diplomi-insinöörin?
          Eikös tuolla rahalla olisi saanut kunnostetun koneen asennettuna,ja vielä olis jääny rahaa ylikin? :think

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #6
            Ei sattana sentään!

            Originally posted by roska-auto View Post
            Sammu kun anto kunnonna kaasua, lähti kummiski aina normaalisti käyntiin. Kunnes eräänä päivänä auto ei sietänyt yhtään kaasua vaan sammu lähes välittömästi.
            Sain kinuutettua sillä kotia jonka jälkeen auto ei enää käynnistynytkään..
            No vein auton korjaamolle, etsivät siitä vikaa ja totesivat että commonrail pumppu on hirttänyt kiinni.
            Miten diagnosoivat korkeapainepumpun leikanneen? Yhtä hyvin ko. oireet olisivat voineet johtua viasta jakotukin paineanturissa (liitin), paineensäätimessä tai vuotavasta suuttimesta.

            Originally posted by roska-auto View Post
            No nämä nohevat asentajat ottivat koko koneen irti autosta, vaikkei tiettävästi olisi tarvinnut.?
            Kannen, jakopään ja korkeapainepumpun uusinta onnistuu kone paikallaan ihan ohjeenkin mukaan.

            Originally posted by roska-auto View Post
            Sen jälkeen purkivat jakopään ja hokasivat että pumpun pyörä oli hirttänyt akselillensa kiinni.
            Siis miten ketjupyörän kartioliitos oli hirttänyt. Olisiko todella pyörinyt tyhjää ja hitsautunut?

            Originally posted by roska-auto View Post
            Sitte ne mittas siitä ohivuodot sylintereistä ja kappas 85% oli ohivuotoa.
            Auto toimi aivan moitteetta ennen pumpun hajoamista ja mitään ääntä ei kuulunu hajoamisen jälkeen startatessa että olis männät ja venttiilit kohdanneet..
            Eikö jakopään pitäisi olla täysin solmussa, että tuo olisi mahdollista. Oliko jako kohdallaan ennen kuin alkoivat ruuvaamaan?

            Originally posted by roska-auto View Post
            Kun kuulin tosta kyseenalaistin koko homman, niin sanoivat että ne sitä tollasena laita kasaan että ei lähde käyntiin.
            Annoin sit luvan viedä kansi koneistamolle että ventiilit ja istukat koneistetaan maksoi 438e.
            No oliko venttiileissä tai männissä merkkejä kohtaamisesta?

            Originally posted by roska-auto View Post
            Poltto-ainesuuttimien irroitus 8h.
            Melko juntturassa ovat olleet.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Jaghaath
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1273
              • Helsinki

              #7
              Nuo tuntimääräthän on ihan hatusta vedettyjä ja kerrottu vähintään kolmella Ja konetta ei kyllä tosiaan tartte irroittaa Ajoitusmerkkejäkään koneessa ei ole vaan kampura ja nokat lukitaan erikoistyökaluilla. Ja aika harvassa on ne autoinssit, jotka pätevää mekaanikkoa paremmin noista hommista suoriutuvat Tämä on taas näitä tapauksia mitä merkkiliikkeissä naureskellaan kun joku "ammattitaitoinen" nyrkkipaja on hoitanut homman kotiin.

              Comment

              • roska-auto
                Newbiemmer
                • Aug 2006
                • 8

                #8
                En tiedä kuinka ne oli sen selvittänyt että pumppu oli hirttänyt kiinni. Kartio oli tosiaan leikannut pumpun akselilla kiinni..
                Tota ohivuotoa ja koneen irrotusta mä eniten tässä ihmettelen kun autoon piti vain pumppu vaihtaa.
                Insinöörihän sitä autoa sielä teki ja firma on oikeen boschin valtuuttama korjaamo.
                Haiskahtaa vähä siltä et täs yritetää vähä ottaa rahaa ny oikeen kunnolla.

                Comment

                • kovaluu1
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 299
                  • seinäjoki

                  #9
                  ensimmäisenä selvittäisin mikä on korjaamoilla laskettu aika pumpun vaihtoon ja pitääkö kone nostaa keulalta pois sen takia. omasta autosta oli hammastanko paskana ja sain tarkan tuntiarvion joka sen vaihtamiseen menee koska heillä on koneella yleisimpien autojen kulutus osien korjausaika arviot. itse kans veikkaisin et korjaamo on itse kädettänyt sen jaon kans ja sinä oot maksaja.7000 on aivan liikaa, "insinööri" piti pyytää tekemään työ, eikö ne o yleensä korjauspäällikköjä. pitää kans seuraavan kerran ku vie auton öljyn vaihtoon pajalle, mainita että voisitteko laittaa "insinöörin" vaihtamaan ne

                  Comment

                  • kovaluu1
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 299
                    • seinäjoki

                    #10
                    laskin nuo työ tunnit et 43,5h..mitäs 6,5h on tehty? käyty ruokatunnilla?

                    Comment

                    • Pode
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 437
                      • Muurame

                      #11
                      Originally posted by kovaluu1 View Post
                      laskin nuo työ tunnit et 43,5h..mitäs 6,5h on tehty? käyty ruokatunnilla?
                      Pyöritelty palleja?? Kyllä kuulostaa aivan järjettömälle tuo hinta ja sitäkään en ymmärrä että millä tavalla tuosta ns. alkuperäisestä viasta ja sen seurauksista johtua tuo ohivuoto ym.! Minä en henk koht suostuis maksamaan tuosta työstä juuri mitään ellei niillä ole siellä korjaamolla todistaa kaikkia vikoja!

                      Lelu: "315" -83 "THE RACER"
                      EX: Astra 2.0 sport -00
                      EX: 320i Touring -89"Emma"
                      EX: 528i -84 "IGOR"
                      EX:Vectra -93 "IKE"
                      EX: 518i -87 "WanhaHerra"
                      EX:316 -88 "ruttureplica"
                      EX:316 -86


                      -MME connection-

                      -BTCF absolutistit team-

                      Comment

                      • Bad boy bmw
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 80
                        • P-savo tuusniemi

                        #12
                        Originally posted by kovaluu1 View Post
                        laskin nuo työ tunnit et 43,5h..mitäs 6,5h on tehty? käyty ruokatunnilla?
                        43,5h istuttu baarissa hakemassa motivaatiota työhön ja 6,5h tehtyä työtä(sekin puoli tehokasta)kun käyhän se ryyppääminenkin työstä.Insinöörihän vastaa kymmentä tavallista korjaajaa.

                        Comment

                        • kovaluu1
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 299
                          • seinäjoki

                          #13
                          oon samaa mieltä, tunnit on papereis väärinpäin.. pitäsi käydä tällä pajalla kysymäs tulppien vaihtoa bemariin, pitääköhän kone nostaa keulalta

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by roska-auto View Post
                            En tiedä kuinka ne oli sen selvittänyt että pumppu oli hirttänyt kiinni. Kartio oli tosiaan leikannut pumpun akselilla kiinni..
                            Tota ohivuotoa ja koneen irrotusta mä eniten tässä ihmettelen kun autoon piti vain pumppu vaihtaa.
                            Insinöörihän sitä autoa sielä teki ja firma on oikeen boschin valtuuttama korjaamo.
                            Haiskahtaa vähä siltä et täs yritetää vähä ottaa rahaa ny oikeen kunnolla.
                            Tarinan jälkeen hieman skeptisenä, onko hammaspyörää yritetty sinun nähden irrottaa pumpun akselilta. (pojilta on puuttunut sopiva ulosvetäjä, ja päättivätkin purkaa jakopään edestä pois. )
                            Kyllähän tämä vahvasti haiskahtaa siltä, että hammaspyörän (nro 4) asennuksessa on sekoitettu jako ja nyt sitä yritetään laskuttaa sinulta.

                            Kuten edellä on todettu, kysyt vaikka jonkun toisen paikkakunnan merkkiliikkeestä ohjeajat tehdyille toimenpiteille. Reklamaatiota sitten, kun on heti kättä pidempää matkassa. Edelleen moottoria ei todellakaan tarvi irrottaa noiden operaatioiden suorittamiseen.

                            Edit: Miksi muuten olivat puristuspaineet/ohivuodot mitanneet tuossa vaiheessa? Niin miksi? :think
                            Last edited by Clavurion; 15-11-2007, 17:05.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Bad boy bmw
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2007
                              • 80
                              • P-savo tuusniemi

                              #15
                              Originally posted by kovaluu1 View Post
                              pitäsi käydä tällä pajalla kysymäs tulppien vaihtoa bemariin, pitääköhän kone nostaa keulalta
                              Voipivat vastata niin että:Takapenkki irti ja pakoputken päästä tulpat pujotetaan paikalleen ja se tekis sitten 150eeroo kappale.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎