Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d voiko railipumpun vaihto maksaa 7000e?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #16
    Originally posted by Bad boy bmw View Post
    Voipivat vastata niin että:Takapenkki irti ja pakoputken päästä tulpat pujotetaan paikalleen ja se tekis sitten 150eeroo kappale.
    Ton vois kyllä maksaa tosta toimenpiteestä jos sais olla näkemässä
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • Kentsu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1397
      • Tuusula

      #17
      Eihän tämä nyt helvetti voi olla enää todellista. Ei voi muuta sanoa ei...
      Ex: 523iA '97, 520iA '89
      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

      Comment

      • Bad boy bmw
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 80
        • P-savo tuusniemi

        #18
        Juuri tuon takia itse laitan kaiken mahdollisen minkä voin ja mitä en voi tai sitten uskalla näplätä niin vien korjattavaksi semmoiselle
        hemmolle joka on erikoistunut kyseisiin hommiin ja pyydän kustannus arvion paperille jos puhuutaan isommista summista.Aikas kova tunti taksa ollu inssillä(94e/h).

        Comment

        • ockelbo4500
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 926
          • Sotkamo--Oulu

          #19
          Tää on kyllä kaiken huipentuma mitä oon kuullu.
          Eikös e39 uus pumppu maksa noin tonnin ja jos irrotus onnistuu yhtään samalla tavalla kuin E34 niin ei tarte jakopäätä eikä hirveesti muutakaan purkaa.
          No vaikka pitäiskin niin eihän noihin hommiin mee 50h edes kotipajalla, saati sitten ammattikorjaajalta.
          BMW E84 X1 18dXdrive -14

          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
          Ex, E46 320 d Touring -01
          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

          Comment

          • kovaluu1
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 299
            • seinäjoki

            #20
            Voipivat vastata niin että:Takapenkki irti ja pakoputken päästä tulpat pujotetaan paikalleen ja se tekis sitten 150eeroo kappale. näinhän se täs korjaamos varmaan menis:think.. vakavasti ajatellen: ONKO kellekkään pumpun vaihtoa tehtyä et ois vertailu pohjaa...

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #21
              Originally posted by roska-auto View Post
              ja totesivat että commonrail pumppu on hirttänyt kiinni.

              Sen jälkeen purkivat jakopään ja hokasivat että pumpun pyörä oli hirttänyt akselillensa kiinni.
              Selittäisitko(selitettiinkö sinulle?) mitä tuo pumpun pyörän hirttämäimen tarkoitaa?

              Tuon kertomasi perusteella vaikuttaa tosiaan, että nyt apinaa koijataan oikein olantakaa, jos minulle välittynyt kuva vastaa totuutta, pidän erittäin todennäköisenä, että jakopään asennus on tyritty ja aiheutettu sillä suurin osa vaurioista.
              Olli.

              Comment

              • Rubu
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 809
                • Kuopio

                #22
                Eikös tuolla 7000 saa jo kohta vaihtomoottorin ja vaihdon...?

                Comment

                • roska-auto
                  Newbiemmer
                  • Aug 2006
                  • 8

                  #23
                  Originally posted by Bad boy bmw View Post
                  43,5h istuttu baarissa hakemassa motivaatiota työhön ja 6,5h tehtyä työtä(sekin puoli tehokasta)kun käyhän se ryyppääminenkin työstä.Insinöörihän vastaa kymmentä tavallista korjaajaa.
                  En jaksanu kirjata toho juttuu niitä kaikkia mitä ne oli tehny 50h oli ainaki kaikkinensa töitä.

                  Comment

                  • roska-auto
                    Newbiemmer
                    • Aug 2006
                    • 8

                    #24
                    Originally posted by Rocla View Post
                    Selittäisitko(selitettiinkö sinulle?) mitä tuo pumpun pyörän hirttämäimen tarkoitaa?

                    Tuon kertomasi perusteella vaikuttaa tosiaan, että nyt apinaa koijataan oikein olantakaa, jos minulle välittynyt kuva vastaa totuutta, pidän erittäin todennäköisenä, että jakopään asennus on tyritty ja aiheutettu sillä suurin osa vaurioista.
                    Selitettiin ja mulla on pumppu ja se pyörä tallella ja pyörän sisäkehällä on aika selvät hitsautumis jäljet..
                    Ja mistä ne sai yhtäkkiä idean et mitataampas tosta ohivuodot.. Ku piti vaihtaa vaan se pumppu ja jakoketju.?????:think

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by roska-auto View Post
                      Selitettiin ja mulla on pumppu ja se pyörä tallella ja pyörän sisäkehällä on aika selvät hitsautumis jäljet..
                      Minulle jäi siltikin epäselväksi, olivatko ensin irrottaneet pumpun ulosvetäjällä, vai hyökkäsivätkö saman tien jakopään kimppuun? Ei kai hitsausjäljet hammaspyörän sisäkehällä automaattisesti tarkoita, että jakopäätä pitäisi lähteä purkamaan?
                      Originally posted by roska-auto View Post
                      Ja mistä ne sai yhtäkkiä idean et mitataampas tosta ohivuodot.. Ku piti vaihtaa vaan se pumppu ja jakoketju.?????:think
                      Sitähän minä jo tuolla edellä ihmettelin.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #26
                        Originally posted by roska-auto View Post
                        Selitettiin ja mulla on pumppu ja se pyörä tallella ja pyörän sisäkehällä on aika selvät hitsautumis jäljet..
                        Ja mistä ne sai yhtäkkiä idean et mitataampas tosta ohivuodot.. Ku piti vaihtaa vaan se pumppu ja jakoketju.?????:think
                        Noidenhan ei pitäisi käsittääkseni pyöriä toisiinsa nähden koskaan, mikäs ne on leikkuuttanut?

                        Ainoa selitys tuon asteiseen remonttiin olisi äkkiä rakennetta tuntematta arveltuna se, että pummpu olisi tosiaan tarttunut kiinni ja särkenyt jakopään...
                        Olli.

                        Comment

                        • Muuli
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2007
                          • 115

                          #27
                          Originally posted by Rubu View Post
                          Eikös tuolla 7000 saa jo kohta vaihtomoottorin ja vaihdon...?
                          Olisi saanut jo vaihtomoottorin ja uuden turbon+imusarjankin tolla rahalla.
                          Kiinnileikkautuminen on mahdollista olen yhden 530:en pumpun nähnyt missä oli kiinni leikkautumisen jälkiä.Kaiken kaikkiaan liian iso lasku.Tuo saattaisi olla maksimissaan kolmen päivän homma nuo kaikki ylimääräiset työt mukaan luettuna eli n.20h.Melkein kävisin merkkiliikkeessä kysymässä ohjeajat noille korjauksille vaikka pienellä korvauksella.

                          Comment

                          • Bad boy bmw
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 80
                            • P-savo tuusniemi

                            #28
                            Et sais otettua kuvia siitä pumpun akselista ja hammaspyörän sisäkehästä?Olis nimittäin mielenkiintoista nähdä ne jäljet että onko ne miten pahat.Oletko pyörittänyt sitä vanhaa pumppua siitä akselista että onko se jumissa vai pyöriikö se hereesti.:thinkyksi tuli vaan kanssa mieleen ettei vaan olis ollu vettä dieselin seassa ja siitä johtunut käynti häiriöt...nimittäi kaverin paku teki samallalailla että kaasun polkeminen oli myrkkyä ja kun vaihtoi suodattimen ja putsas järjestelmän niin toimi kuin unelma sen jälkeen.Jos (huom jos)siellä on ollu vettä seassa ja ajeltu pitkään niin se voi aiheuttaa pumpun kiinni leikkauksen ku dieselihän siellä sisällä toimii voiteliana ja kun se on juminut niin se on antanut akselin ja hammaspyörän liitoksesta periks ja sitä kautta tullu jäljet siihen.Mut se ei selitä siltikään sitä ohi vuotoa.
                            Last edited by Bad boy bmw; 15-11-2007, 19:29.

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #29
                              Originally posted by Bad boy bmw View Post
                              Mut se ei selitä siltikään sitä ohi vuotoa.
                              En tunne ko. moottorin rakennetta.

                              Mahdollisesti jakopää ottanut "suttia" pumpun nalkattua-> venttiilit kätelleet mäntiä?
                              Olli.

                              Comment

                              • -Tapi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 3117
                                • Välisuomi

                                #30
                                Rail-pumpusta jo leikkaa esim yksi mäntä (kolmesta) kiinni, niin oireet ovat rail-paineen säännönmukainen heittely (mitataan paineanturista oskilloskoopilla). Jos mäntä leikkaa niin hyvin että pumpun akseli pysähtyy, niin se rikkoo jakopään. Tällöin ei kuitenkaan mikään kohdista voimaa nokkien rattaisiin sen enempää kuin normaalistikaan, ellei ketju katkea. Nokkien ajoitus tehdään työkalulla, niissä ei ole ollenkaan kiiloja, joten väärin ajoittaminen onnistuu helposti, varsinkin huollolta, joka ei ole tutustunut BMW-ohjeisiin. Pumpun hammaspyörän pyörähtäminen pumpun akseliin nähden on ihan mahdollista ja todennäköistäkin kun pumppu takertaa "vain vähän".

                                Ongelma tuossa taitaa nyt olla se että ammattitaidottoman huollon jokainen työsuorite on hyväsksytetty asiakkaalla ennen työn suorittamista. Asiakas on hyväksynyt ja siten saa nuolla haavansa. Oppia ikä kaikki..
                                ---

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎