Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d voiko railipumpun vaihto maksaa 7000e?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ttw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1016
    • Vantaa

    #46
    Originally posted by roska-auto View Post
    Noniin ja tänään sitte ku lähdin töistä kotiin.. Ajattelin et lähdenpä ton työkaverin ohitte mutta ei auto ei liikkunut mihinkää kierrokset vaan nousi eli laatikko luisti niin vitusti. No ajoin valtatieltä sivuun ja pysähdyin ja kattoon et vittu vanteet ja auton alta aivan helvetisti öljyä, avasin konepellin ja konehuonekki oli aivan öljyssä... No nämä saatanan AUTOKORJAAMO MATALAMÄEN KÄTEVÄT ASENTAJAT oli laittanut laatikolta lauhduttajalle menevän letkun aivan päin persettä kiinni ja se oli lähtenyt irti ja räkiny useita litroja öljyä mäkeen. Luulis että kun autoon tehdään 7000e:n remontti niin että se olis kunnos sen jälkee, mutta ei tässä korjaamossa.
    Voi jeesus...
    Tiedän paikan kamalan, matalamäen autopajan..., vai miten se laulu menee?

    Joskus pakon edestä tullut käytyä (lomalla, ei ole voinut koulun hallia käyttää)

    Jäähdytysnesteen vaihdon yhteydessä rikottiin termarikotelo vääntämällä hampaat irvessä siirtoleukapihdeillä ilmausruuvia kiinni.

    Ja oikeen BOSCH CERTIFIED CAR SERVICE.

    Paskanmarjat, väittivät, ettei 1.3 Motronicista saa Boschin vehkeillä koodeja ulos.
    Kyllä ammattikoululla ainakin itse sain Boschilaisella koodit luettua, vaikkei mitään vikaa ollutkaan....

    Tämän takia (ja myös siksi, että olen itse alalla) teen mahdollisuuksien mukaan kaiken itse.

    Tuo 7000€ on aivan täyttä paskanjauhantaa, jotain siellä on ryssitty ja kunnolla.

    Ja eipä oo toisella puolella tietäkään ruoho vihreämpää, terveiset AD Autokorjaamolle ystävällisestä palvelusta.

    Koodeja lukemaan ---> sanoi että "ei me noin vanhoista paskoista mitään koodeja saada, mut voin mä yrittää".
    Käännyin autolle takasin ja sanoin että "Tolla sun asenteella ei kannata ees yrittää."
    Eipä kovin monella opiskelijalla ole varaa ajaa millään uudella M5:sella.

    Siis ei jumalauta. Jos mä olisin kesätöissä Toyota-merkkihuollossa sanonut jonkun asiakkaan Corollaa vanhaks paskaks, niin potkut olisi tullut perseelle saman tien.
    Last edited by ttw; 16-11-2007, 17:13.
    728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
    Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
    MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #47
      Originally posted by roska-auto View Post
      Ajattelin et lähdenpä ton työkaverin ohitte mutta ei auto ei liikkunut mihinkää kierrokset vaan nousi eli laatikko luisti niin vitusti. No ajoin valtatieltä sivuun ja pysähdyin ja kattoon et vittu vanteet ja auton alta aivan helvetisti öljyä, avasin konepellin ja konehuonekki oli aivan öljyssä...
      Ei ole todellista! Tämä on kyllä sarjassa: "Ja sitten heräsin hiestä märkänä..."
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • roska-auto
        Newbiemmer
        • Aug 2006
        • 8

        #48
        Originally posted by Clavurion View Post
        Ei ole todellista! Tämä on kyllä sarjassa: "Ja sitten heräsin hiestä märkänä..."
        Se oliski ku tää olis vaan unta mutta ku ei täyttä totta vaikea tätä on ittekkää uskoa.

        Comment

        • Nisti
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2007
          • 705
          • På Gränsen

          #49
          Kuluttaja-asiamieheen yhteyttä heti jos eivät ala korvaaman. Uskomatonta paskaa kyllä tuollanen. Lisäksi voisi ottaa yhteyttä bosch:in suomen päämajaan, ja hiukan kertoa että mitä tässä niiden kyseisessä certified car service puljussa tapahtuu.. toivottavasti kaikki kääntyy parhainpäin
          "MURPHY'S LAW"
          "Whatever can go wrong will go wrong,
          and at the worst possible time,
          in the worst possible way"

          Comment

          • kovaluu1
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 299
            • seinäjoki

            #50
            mitä tästä opimme, jos isompaa remonttia tiedossa:soittaa moneen eripaikkaan,mielellään myös toiselle paikkakunnallekkin että mitä lysti maksaa? kun korjaamot sitten lonkalta heittävät "2500e"tietää onko veloitus lähelläkään todellista arviota. toki korjaamon pitää varmaan vähä yläkanttiin arvioida remppa mutta ei näin päin että 2500e muuttuu 7000:ksi autoa noudattaessa. itse ilmoitan et jos korjaus maksaa arviota enemmän niin kädet pystyyn sit ja tuun hakemaan auton pois, kertaakaan ei o näin käynyt, ja monesti korjauskulut on ollu arviota vähemmän.toivottavasti täs tapauksessa ois täytettynä "työmääräys" minkä moni korjaamo esim.käyttöauto tekee tänä päivänä,se suojaa maksajaa ja samalla toki korjaamookin että mitään ylimääräistä ei tehdä eikä myös joudu silloin maksamaankaan turhasta.täs tapaukses se on toki hankalaa kun pitäis pystyä todistamaan mikä on ollu turhaa työtä.ainakin tuo koneen nosto keulalta pois ja puristus paine mittaus vaikuttas olevan turhaa mutta se on vain pieni osa laskusta.

            Comment

            • Aksu|
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 1062

              #51
              Originally posted by kovaluu1 View Post
              mitä tästä opimme, jos isompaa remonttia tiedossa:soittaa moneen eripaikkaan,mielellään myös toiselle paikkakunnallekkin että mitä lysti maksaa? kun korjaamot sitten lonkalta heittävät "2500e"tietää onko veloitus lähelläkään todellista arviota. toki korjaamon pitää varmaan vähä yläkanttiin arvioida remppa mutta ei näin päin että 2500e muuttuu 7000:ksi autoa noudattaessa. itse ilmoitan et jos korjaus maksaa arviota enemmän niin kädet pystyyn sit ja tuun hakemaan auton pois, kertaakaan ei o näin käynyt, ja monesti korjauskulut on ollu arviota vähemmän.toivottavasti täs tapauksessa ois täytettynä "työmääräys" minkä moni korjaamo esim.käyttöauto tekee tänä päivänä,se suojaa maksajaa ja samalla toki korjaamookin että mitään ylimääräistä ei tehdä eikä myös joudu silloin maksamaankaan turhasta.täs tapaukses se on toki hankalaa kun pitäis pystyä todistamaan mikä on ollu turhaa työtä.ainakin tuo koneen nosto keulalta pois ja puristus paine mittaus vaikuttas olevan turhaa mutta se on vain pieni osa laskusta.
              Please. Sulta varmaan löytyy shift-näppäin, eiköstä joo?

              Asiaan: Kyllä mielestäni kustannusarvion pitää olla lähelle todellista kustannusta. Itse ainakin lähden tiskiltä pois välittömästi jos heitetään ihan poskettomia kustannusarvioita.
              Kerran kävivät merkkiliikkeessä vielä bonukseksi väittelemään miten homma pitää tehdä vaikka olin asian tarkistanut hetki ennen tätä TIS:stä
              EX:
              328CiA -99
              525tdsA -98
              525i -93
              316i -95
              Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

              Comment

              • Tappu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 825
                • Tampere

                #52
                Itse kyseisen homman tehneenä, voin sanoa että on kyllä varmaan naapuriasentajan tunnit myös veloitettu sulta. Ilmeisesti korkeapainepumppu on leikannut kiinni, tämän vuoksi on jakopää purettu, koska ohjeiden mukaan pumpun hammaspyörä pitää tällöin vaihtaa ja sen vuoksi pitää ketju irroittaa. Saahan sen hammaspyörän toki muutenkin pois sieltä, mutta silloin menee jako vituiks. Polttoainejärjestelmä pitää tosiaan puhdistaa, jos korkeapainepumppu leikkaa kiinni, oikeastaan tehtaalta tuli ohje, jossa sanotaan että kaikki polttoainejärjestelmän osat tulisi vaihtaa, ettei tule myöhemmin sen vuoksi ongelmia, koska pumpusta irronneet metallihiukkaset saattavat tukkia esim. suuttimet. Tämä auto johon tein kyseisen toimenpiteen, jouduttiin vaihtamaan kaikki suuttimet tämän vuoksi, koska alkoi erinäisiä käyntivikoja tulemaan reilu viikko remontin jälkeen. Missään nimessä ei kyllä tarvitse tässä operaatiossa nostaa moottoria pois, sylinterikannen joutuu tietenkin irroittamaan ja öljypohjan, mutta lohko voi jäädä paikoilleen.
                AMG

                Comment

                • Luotsi
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 47

                  #53
                  Kylläpä kuulostaa melko hintavalta remontilta. Itse joutuin teettään koneremontin 525 tds:ään, jolle tuli hintaa n.2500 euroa.

                  Sisälsi moottorin irrotuksen, purun, kasauksen, takaisinlaitto sekä kampiakselin ja lohkon koneistuksen + hoonaus. Työtunteja oli muistaakseni 27 ja euroina se oli 1800 luokkaa. Tämä remontti tehtiin Oulussa Autotyö Tonterilla ja vielä ei ole ollut moittimista 20tkm jälkeen remontista.

                  Ei muuta ku selvittään viralliset työajat kaikelle mitä ovat tehneet ja sitten ynnäileen voiko pitää paikkansa. Siis tuohan on ihan järjetön hinta remontista!

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #54
                    Originally posted by kovaluu1 View Post
                    ei ollu varmaan täs pajas koskaan tehty vastaavaa korjausta joten tämä bemari oli "harjoitus" kappale ja tehtiin paljon turhaa työtä jonka asiakas valitettavasti nyt joutuu maksamaan.
                    Niin.. ja kun se esim. bentleyn manuaali josta voipi kattoa mitenkä homma kuuluisi tehdä, maksaa peräti 170€... Ja "opiskelujahan" ei kuulu muutenkaan veloittaa asiakkaalta vaan likimain ohjeajan mukaan, ja mahdollisesti hieman lisää jos paikat on pahasti jumissa /vast.

                    Eipä sillä, kiertävä snaponin myyjäkin kertoili että useimmin noita ajoitus ym erikoistyökalujakin hommataan kiireellä vasta siinä vaiheessa kun huomataan että konetta ei saada kasaan ilman niitä. Harvinaisempaa kuulemma on ostaa todennäköisimmin tarvittavat jo valmiiksi.
                    Se kiireellä ostava kun häviää sekä hinnassa että siinä kun työt seisoo...
                    (ainiin asiakkaaltahan sekin kai veloitetaan?)

                    Tuolla 4700€ työveloituksella voisin tehdä yhtä autoa ~kuukauden päivät

                    Kannattaa kyllä aina kysellä tarjous useammasta paikasta. Kai sen voi jo puhelimitsekin aistia millainen on palvelu ja paikan henki - tosin isommissa paikoissa tekijä on aina joku muu ja voi olla kukatahansa. Myös paikan yleinen siisteys kertonee paljon toimintatavoista ja kulttuurista.

                    Tuo on niin jotain uskomatonta tuommoinen "vanhoja paskoja" kommentti myös.
                    Asiakashan se oikeastaan on se "pomo" ja palkanmaksaja jolle ollaan töissä. Mitenkä tämä voi olla monelle vaikea ymmärtää?
                    Jos ei ole asiakasta niin eipä ole töitäkään. Melko yksinkertaista.

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #55
                      Originally posted by Bad boy bmw View Post
                      Mun mielestä tossa on melkein tupla määrä tunteja...ettei vain olis pojilla ajoitusmerkit sattunu päin p....ttä ja startatessa venttiili napannu mäntään ja pimittäneet homman=omistajan aiheuttama vika.:think
                      Originally posted by roska-auto View Post
                      Mutta toi ohivuotumittaus tuli aivan tyhjästä "ajateltiin nyt vaan muuten vaan mitata ohivuodot"
                      Oliko jakoketju siis millä tavalla "vaurioitunut kun ei se poikkikaan ollut?

                      Originally posted by roska-auto View Post
                      Auto toimi aivan moitteetta ennen pumpun hajoamista ja mitään ääntä ei kuulunu hajoamisen jälkeen startatessa että olis männät ja venttiilit kohdanneet..
                      (
                      Tuo ensimmäinen kehäpäätelmä vaikuttaa näiden perusteella jopa yllättävän paikkaansa pitävältä.
                      Last edited by WSE1; 17-11-2007, 02:39.

                      Comment

                      • rakentamo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 258
                        • espoo

                        #56
                        Hieman OT mut pakko kertoa, kun vituttaa epäonnisen puolesta

                        Muutama vuos sitten vein autoni Espoon Biliaan kun auto vuoti jäähdytinnestettä, no luulivat että kansi vuotaa ja vaihtoivat pahvin. Oho jäändytinnesteen pudotus ei loppunutkaan, mutta olivat samalla laittaneet jaon päin persettä ja auto kävi kuin vanha traktori. Väittivät kivenkovaa minulle, että vika on tyhjäkäyntiventtiilissä, jonka seuraavaksi vaihtoivat. Vuoto siis selvisi toisella korjaamolla kun yhdessä letkussa oli halkeama (vaihto enkä puolen tunnin homma) Samalla laittoivat jaon kohdilleen.
                        Bilia yritti kuitenkin laskuttaa minulta noin 1500€ omista hölmöilyistään. (sylinterikannen tiivisteen vaihto ja varmaan kaikki muut autossa olevat vesiletkut rikkinäisen sijaan)

                        Toinen setti täs muutama kuukaisi sitten, vein firmani pick-upin 30tkm määräsikaishuoltoon Konalan Autokeskukseen. Kaverit olivat laittaneet autoon noin 3 litraa liian vähän öljyä ja suodattimen niin löysälle, että moottori sotkeutunut öljyyn. Edes anteeksipyyntöä ei tullut kun menin raivomaan huomattuani tämän heti ensi käynnistyksen jälkeen. (öljyvalo paloi siis heti)

                        Ja tietenkin autoistahan loppuu luonnollisesti takuu jos huollat itse. Se ehkä vituttaa eniten, että asiakkaan pitäisi tietää autostaan paljon enemmän kun merkkiliikeen, ettei tule kusetetuksi.
                        Onneksi Bemarit ovat toistaiseksi toimineet niin hyvin, ettei ole tarvinnut taistella. (kop kop)
                        Last edited by rakentamo; 17-11-2007, 09:24. Reason: errors
                        991 S + talviauto hakusessa

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          #57
                          Originally posted by Tappu View Post
                          Itse kyseisen homman tehneenä...Saahan sen hammaspyörän toki muutenkin pois sieltä, mutta silloin menee jako vituiks.
                          Miksi jako sekoaa? Jakohan pysyy koko ajan kohdallaan koska vauhtipyörän päässä pitää olla ajoitustappi joka pitää ykkösen ykk:ssa koko rempan ajan ja nokille laitetaan irrotus- ja asennusvaiheessa ne ajoitustyökalut pitämään akselit oikeassa asennossa kantta ja nokkia asennettaessa. Vai onko korkeapainepumpun ajoituksella väliä? Minun mielestäni jakopäätä ei tarvitse purkaa jos alempaa ketjua ei vaihda tai jos tuon pumpun hammaspyörän saa ujutettua ulos koppaa avaamatta. Jos alempi ketju (kampura-korkeapainepumppu) vaihdetaan niin sitten pitää purkaa mutta jako pysyy edelleen kohdallaan sen ajoitustapin takia.
                          ---

                          Comment

                          • Patriot
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 274

                            #58
                            Toisaalta olet itse hyväksynyt jokaisen vaiheen, eli liike ei ole poikennut korjausarviosta, vaan korjannut arviota vaiheelta joskin ehkä perusteetta(?).

                            Itselleni tuli mieleen, mikä on liikkeen vastuu siinä tapauksessa, että asiakas pystyy selkeästi osoittamaan, että tehdyt korjaukset eivät ole olleet alkuperäisen vian kannalta välttämättömiä. Omasta mielestäni asiakkaan tulee luottaa liikkeen ammattitaitoon, eikä asiakkaan tule jokaisen korjaamoreissun jälkeen tutkia kuitteja, forumeita, Bentleyn-oppaita ja tarkistaa onko tehdyt korjaukset olleet välttämättömiä. Tällöinhän korjaukset voisi tehdä itsekin, joten mikä rooli jää korjaamolle?

                            Summa itsessään puistattaa, ajatteli sitä mitenpäin tahansa. Olethan ollut yhteydessä myös Bosch car serviceen? Heitäkin tämä saattaa kiinnostaa, jos heidän ketjuunsa kuuluva liike perseilee jatkuvalla syötöllä. En itse syyllistä ketään tai mitään, tämä on vain yleinen toimintatapa muualla.

                            Ole aktiivisesti yhteydessä kaikkiin tahoihin, joita asia koskettaa ja pyri sopimaan asia "nätisti". Usein liikkeet tahtovat olla hyvin itsepäisiä, eivätkä ymmärrä tämänkaltaisten tempausten aiheuttamaa PR-arvon laskua tai nousua. Kuluttujaviraston sivuilta löytyy myös esimerkkejä vastaavista ongelmatapauksista elämän eri osa-alueilta.

                            Esim. http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/h...6-39088ba3e4f1

                            Tämä on vain yhden, asiaan sen enempää vihkiytymättömän, satunnaisen käyttäjän pyytämättä esitetty henkilökohtainen näkemys, eikä esitettyihin asioihin tule suhtautua absoluuttisina totuuksina.
                            E39 540iA M62TUB44

                            Comment

                            • Tappu
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 825
                              • Tampere

                              #59
                              Originally posted by -Tapi View Post
                              Miksi jako sekoaa? Jakohan pysyy koko ajan kohdallaan koska vauhtipyörän päässä pitää olla ajoitustappi joka pitää ykkösen ykk:ssa koko rempan ajan ja nokille laitetaan irrotus- ja asennusvaiheessa ne ajoitustyökalut pitämään akselit oikeassa asennossa kantta ja nokkia asennettaessa. Vai onko korkeapainepumpun ajoituksella väliä? Minun mielestäni jakopäätä ei tarvitse purkaa jos alempaa ketjua ei vaihda tai jos tuon pumpun hammaspyörän saa ujutettua ulos koppaa avaamatta. Jos alempi ketju (kampura-korkeapainepumppu) vaihdetaan niin sitten pitää purkaa mutta jako pysyy edelleen kohdallaan sen ajoitustapin takia.

                              En mä muista enään niin tarkkaan, kuitenkin tein tämän työn TIS:n ohjeiden mukaan, koska merkkiliikkeessä työskennellessä näin piti tehdä. Sen verran muistui mieleen, että eihän sitä hammaspyörää saa vaihdettua, ellei pura jakopään koteloa pois ja sitähän ei saa pois muuta kuin irroittamalla kansi.
                              AMG

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                #60
                                Originally posted by Tappu View Post
                                Ilmeisesti korkeapainepumppu on leikannut kiinni, tämän vuoksi on jakopää purettu, koska ohjeiden mukaan pumpun hammaspyörä pitää tällöin vaihtaa ja sen vuoksi pitää ketju irroittaa.
                                Originally posted by Tappu View Post
                                En mä muista enään niin tarkkaan, kuitenkin tein tämän työn TIS:n ohjeiden mukaan, koska merkkiliikkeessä työskennellessä näin piti tehdä. Sen verran muistui mieleen, että eihän sitä hammaspyörää saa vaihdettua, ellei pura jakopään koteloa pois ja sitähän ei saa pois muuta kuin irroittamalla kansi.
                                Koitin vielä kaivella TIS:in ohjeita, mutta en kyllä onnistunut löytämään mainintaa hammaspyörän vaihtamisesta pumpun leikatessa. Pumpun vaihto-ohjeessa ei ollut edes mainintaa hammaspyörän visuaalisesta tarkistamisesta. Pumpun puolelta sen jotenkin näkee, mutta etupuolella ulosvetäjää ei saa poistaa ennen uuden pumpun asennusta.

                                Jotenkin hammaspyörän ja (keski)ketjun vaihtaminen varmuuden vuoksi kuulostaa ylimitoitetulta toimenpiteeltä ottaen huomioon, kuinka työläs (lue kallis) operaatio se on.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎