Tosiaankin itse pistin äsken edestä matot kuivumaan, voipi olla ainoa syypää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39/bmw huurtuu helposti???
Collapse
X
-
Meillä toi huurtuminen tapahtuu nimenomaan startatessa, muuten ei ole ongelmia ainakaan vielä esiintynyt. Ehkä joka toisella kerralla lyö tuulilasin huuruun kun starttaa, äkkiä se siitä huurteenpoistolla lähtee mutta ihme juttu kuitenkin. Nyt äsken katsoin niin pelkääjän puolelta oli suodattimen se 90ast. mutkaputken tiiviste joka menee tulipeltiin vähän huonosti paikallaan ja laitoin sen kohdalleen. Samalla tarkastin vielä ne vedenpoistoreiät ja puhalsin paineilmalla sen olemattoman pölyn pois mitä niissä oli. Kattoo nyt miten jatkossa toimii.Retard Member
Comment
-
-
Ilmastointi tuntuu auttavan
Huurun poistoon auttoi kun otin kangasmatot kotiin ja annoin kuivua kunnolla.
Nyt laitoin kangasmattojen päälle kumimatot jotka on helpompi kuivattaa kun ei ime sitä vettä.
Ongelmaa ei tule niinkään jos on ilmastointi aina päällä.
Mulla E39 vm2000 Touring huurtuu jos ilmastointi ollut edellisellä kerralla päällä. Avaimessa on käyttäjäkohtainen muisti ja vaimo oli pitänyt ilmastointia päällä. Sitten kun minä lähdin omalla avaimella niin ilmastointi ei ollut päällä koska mulla ei ollut se viimeksi kun sammutin auton.Lohja
Comment
-
-
Originally posted by herja View PostMeillä toi huurtuminen tapahtuu nimenomaan startatessa, muuten ei ole ongelmia ainakaan vielä esiintynyt. Ehkä joka toisella kerralla lyö tuulilasin huuruun kun starttaa, äkkiä se siitä huurteenpoistolla lähtee mutta ihme juttu kuitenkin. Nyt äsken katsoin niin pelkääjän puolelta oli suodattimen se 90ast. mutkaputken tiiviste joka menee tulipeltiin vähän huonosti paikallaan ja laitoin sen kohdalleen. Samalla tarkastin vielä ne vedenpoistoreiät ja puhalsin paineilmalla sen olemattoman pölyn pois mitä niissä oli. Kattoo nyt miten jatkossa toimii.
EDIT: No tuossa edellähän se jo lukikin---------------
e39 528iA
ex: e36 325TDS
Comment
-
-
Originally posted by Kentsu View PostEipä tuo mielestäni ominaisuus ole.Kyllä vaan ainakin E39 on kohtuulisen herkkä huurtumaan jos vaikka luistelemasta tai pulkkarinteestä lasten kanssa autoon änkee.. Oma ei huurru kovinkaan helposti, toisaalta vielä ei ole tarvinnut em. paikoista tällä autolla poistua, mutta aina kun pientä huurretta ilmenee niin tulee ikävä suuttimia jotka saisi säädettyä sivulaseille! Sateella märkien vaatteiden kanssa esiintynyt pientä huurtumista, mutta muuten ei. Matot ym. on 100 varmasti kuivat sekä sisältä, alta, yltä ja päältä..
Last edited by Stone; 09-12-2007, 15:36.
Comment
-
-
Motonetin rumat kumimatot aina talvisin autossa. Automaatti-ilmastointi päällä AINA. Ei mielestäni huurru sen enempää kuin mikään muukaan auto.
Nojoo, jos sateesta ihmisiä+koira autoon ni sit joutuu manuaalisesti huudattaa sitä tuulilasille...Nyt ix m60 2024
ex:E70 X5 40d + F31 330d
Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
Myyty tämäkin335d E91 perheauto
Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996
Comment
-
-
Originally posted by Komu View PostMotonetin rumat kumimatot aina talvisin autossa..
Comment
-
-
Originally posted by Komu View PostMotonetin rumat kumimatot aina talvisin autossa.
Rumathan ne on kuin perkele, mutta tässä asiassa käytännöllisyys menee edelle.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Silloin kun autoon hyppää kolme ihmistä märissä vaatteissa nollakelillä tai pakkasta on reilu parikymmentä ja kolme ihmistä hengittää pidempään sisällä niin huurtumista yleensä ilmenee, varsinkin takasivulaseissa, mutta muuten ei ole ollut suurempaa ongelmaa. Ilmastointia olen pitänyt välillä päällä, mutta eihän se pakkasella toimi.
Talvella mulla on yleensä kaikki puhallussuunnat käsin valittuna ja annostelen puhallintakin käsin. Normaalikäytössä puhallin 4-pykälässä riittää pitämään tuulilasin ja etusivulasit auki. Joskus tilapäisesti tarvitaan suurempaa puhallusta, mutta vain lyhyen aikaa. Muutaman kerran olen myös valinnut pois jalkatilan puhalluksen, sillä saa jo kummasti tehoa huurteenpoistoon.
Epäloogisinta minusta tuossa systeemissä on se, että ne ainoat suuttimet kojelaudan päissä mistä saa sopivasti suuntaamalla myös sivulaseille (lisää) ilmaa eivät ole samassa ryhmässä tuulilasin kanssa. Eli minusta valitsemalla puhalluksen tuulilasille auto saisi puhaltaa myös etusivulasit auki.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEpäloogisinta minusta tuossa systeemissä on se, että ne ainoat suuttimet kojelaudan päissä mistä saa sopivasti suuntaamalla myös sivulaseille (lisää) ilmaa eivät ole samassa ryhmässä tuulilasin kanssa. Eli minusta valitsemalla puhalluksen tuulilasille auto saisi puhaltaa myös etusivulasit auki.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Onko muuten mitään hyötyä/haittaa sen lumihiutalenapin päälle painamisesta talviajossa? Mulla E46:ssa automaatti-ilmastointi ja huurtumisen kanssa ei ongelmia sen pahemmin mutta mielenkiinnosta kysyn. Tähän asti en ole pitänyt sitä päällä, jos asteita on alle nollan. Tokihan auto huurtuu, jos sisältä lämmittämättömään autoon pakkasella kiipeä, mutta toistaiseksi se on poistunut nopeasti oikeanlaisella puhallutuksella.E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostOnko muuten mitään hyötyä/haittaa sen lumihiutalenapin päälle painamisesta talviajossa?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment