Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:iin lukkoperää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

    E39:iin lukkoperää

    Jos on pakonomainen tarve saada E39:iin lukkoperä, miten se onnistuu, pl ostamalla m5? Itsellä on 528, tämä nyt ei NIIN älyttömästi lukkoa kaipaa (talvella ei tekisi pahaa kuitenkaan), mutta seuraava BMW tulee todennäköisesti olemaan V8, 540, tuskin M5. 540 riittäisi mainiosti mutta kun siitä puuttuu se lukkoperä.... Enkä nyt sure vetopitoa vaan sivuluisunhallintaa

    Monessa E34:ssä tuntuu olevan lukko. Miksei E39:ssä? Mielestäni tämä on suurin puute muuten loistavassa autossa. Ja sama malli tuntuu jatkuvan E60:ssäkin.
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7394
    • Oulu

    #2
    Tästä löytyy: http://www.quaife.co.uk/BMW-540i-E39-ATB-differential

    Tämäkin threadi kannattaa varmaan lukea: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=114531
    Last edited by Petri.Kekkonen; 23-12-2007, 19:53.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Chrome
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 81
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by Alfredson View Post
      Jos on pakonomainen tarve saada E39:iin lukkoperä, miten se onnistuu, pl ostamalla m5? Itsellä on 528, tämä nyt ei NIIN älyttömästi lukkoa kaipaa (talvella ei tekisi pahaa kuitenkaan), mutta seuraava BMW tulee todennäköisesti olemaan V8, 540, tuskin M5. 540 riittäisi mainiosti mutta kun siitä puuttuu se lukkoperä.... Enkä nyt sure vetopitoa vaan sivuluisunhallintaa

      Monessa E34:ssä tuntuu olevan lukko. Miksei E39:ssä? Mielestäni tämä on suurin puute muuten loistavassa autossa. Ja sama malli tuntuu jatkuvan E60:ssäkin.
      Laitat m5 lukkoperän siihen.Itse laitoin ja hyvä on luisutella. Ja valoista vähä mukavampi lähtee liukkaammallakin..530d piti kardaania vaa lyhentää..Ja m5 vetarit pitää olla mut ne kyl käy iha vakio napoihin. Muuten eiku viskaa paikolleen ja riemu alkaa niin talvel ku kesälki.
      __________________________________________________ ________________________________
      Dodge Ram 2500 -06 töihin..
      Bmw e60 530 da -04 kauppaan..

      Comment

      • Alfredson
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2007
        • 463
        • Uusimaa

        #4
        Originally posted by Chrome View Post
        Laitat m5 lukkoperän siihen.Itse laitoin ja hyvä on luisutella. Ja valoista vähä mukavampi lähtee liukkaammallakin..530d piti kardaania vaa lyhentää..Ja m5 vetarit pitää olla mut ne kyl käy iha vakio napoihin. Muuten eiku viskaa paikolleen ja riemu alkaa niin talvel ku kesälki.
        Mielummin kyllä tollanen 1400 dollarin(?) 540:een tarkoitettu lukko... kuulostaa kardaaninlyhentämiset hieman liian radikaaleilta mulle.

        Mitenhän voimansiirto kestää.

        On muuten ihme, että kaikenmaailman 4000 euron 19" m6 aluja lyödää vanhoihin e39 540:iin kiinni mutta tuollaisia lukkoja ei paljoa näy. Pitäisiköhän ruveta maahantuomaan noita ;D
        Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Originally posted by Alfredson View Post
          kuulostaa kardaaninlyhentämiset hieman liian radikaaleilta mulle.
          Ei se mitään radikaalia ole, ihan normihommia pajoille jotka kardaanihommia tekevät. Eikä edes kovin kallis toimenpide.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Alfredson
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2007
            • 463
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by Cell View Post
            Ei se mitään radikaalia ole, ihan normihommia pajoille jotka kardaanihommia tekevät. Eikä edes kovin kallis toimenpide.
            Mutku miettii, että vetarit + kardaanilyhennys maksaa jo varmasti rahaa + se m5 perä itsessäänkään ei varmaan juuri halvempi ole kuin tuo..?

            Kyllähän se niin on että M5 se pitäisi olla, siis ihan itse auto. Ei vaan taida ikinä olla rohkeutta moista ostaa
            Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              #7
              Pitääkös noissa peräprojekteissa ottaa huomioon ACS:n tai DSC:n toimintaa millään tavalla? Mites M5:ssa DSC eroaa esim. 540:een, jossa ei tuota lukkoa ole? Omassa 540:ssä tuntui, että jarruilla sääteli takapyörien sutimista puolelta toiselle eli jos sinne lukon työntää niin saattaa jarrut ottaa itteensä kohtuu nopeasti. Tai sitten koko järjestelmä pois toiminnasta, mutta siinä ei nyt taida järkeä kyllä olla, onhan tuo aika hyödyllinen kapistus kun maantienopeuksia ajellaan huonossa säässä.
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • Keke71
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 340
                • Kiiminki

                #8
                Originally posted by Stone View Post
                Pitääkös noissa peräprojekteissa ottaa huomioon ACS:n tai DSC:n toimintaa millään tavalla? Mites M5:ssa DSC eroaa esim. 540:een, jossa ei tuota lukkoa ole? Omassa 540:ssä tuntui, että jarruilla sääteli takapyörien sutimista puolelta toiselle eli jos sinne lukon työntää niin saattaa jarrut ottaa itteensä kohtuu nopeasti. Tai sitten koko järjestelmä pois toiminnasta, mutta siinä ei nyt taida järkeä kyllä olla, onhan tuo aika hyödyllinen kapistus kun maantienopeuksia ajellaan huonossa säässä.
                :thinkMielenkiintoista tekstiä, liekkö kellään noista asioita tosiaan tietoo/kokemusta, täällä kans odotellaan vastauksia/kommentteja kyseiseen perän vaihtoon. Olen kans samaa mieltä että kyl 540 kaipaa lukkoperän, tai siis ainaski jonkin asteisen lukon, ei kyl oo tietoo millä prosenteilla toi M5 lukko toimii, tuskin kuiteskaa 100%, muutenhan se olisi niin sanottu Esabin lukko. Mut tosiaan olisi ihan kiva saada jonkin moista tietoo kyseisestä asiasta, mielellään suomeksi., Eli ei linkkejä johonkin engelsmannien sivustoille, tai jos on linkki johonkin niin sit käännös suomeksi. Kiitos.
                E39 540iA Touring

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Keke71 View Post
                  :thinkMielenkiintoista tekstiä, ...
                  Niin minähän en tästä perähommasta mitään tiedä, mutta yritän nyt ajankulukseni edes kysellä jotain.. Eikös M5:ssa ole 25% kitkalukko, mitä tuo sitten ikinä tarkoittaakaan. Ainakin molemmilla takapyörillä sinne mustat viivat saa aikaan. Kärsiikö tuossa sitten toinen puoli sutimista tuon 25% ennen kuin lukittuu täysin, mikä taas antaisi DSC:lle varaa toimia? Ja kuten sanottu en tiedä näistä joten..:think
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Ainakaan itselläni ei 9/98-uudempi e39 asc:llä ja stepillä varustetut softat ymmärtänyt tuota lukkoa lainkaan. Päätiellä/päätienopeuksilla tehtyjen talvisten 360-piruettien jälkeen asennettiin orggis lukoton kiltisti takaisin.

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Originally posted by Stone View Post
                      Kärsiikö tuossa sitten toinen puoli sutimista tuon 25% ennen kuin lukittuu täysin, mikä taas antaisi DSC:lle varaa toimia? Ja kuten sanottu en tiedä näistä joten..:think
                      Nope, tuo tarkoittaa sitä että toiselle pyörälle menee enintään 25% enemmän voimaa. Minimissään siis pyörälle siirtyy 25% lukon esijännityksestä, joten tämä ei jää paikalleen koskaan toisin kuin esim. torsen. Näin siis yksinkertaistettuna. Sitten jos tuo ensimmäinen lause tuntuu oudolta, niin muistutetaanpa jälleen kerran että avoimen tasauspyörästön läpi menevä voima on täysin riippuvainen siitä pyörästä, joka kykenee välittämään vähemmän voimaa.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Chrome
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 81
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Ainakaan itselläni ei 9/98-uudempi e39 asc:llä ja stepillä varustetut softat ymmärtänyt tuota lukkoa lainkaan. Päätiellä/päätienopeuksilla tehtyjen talvisten 360-piruettien jälkeen asennettiin orggis lukoton kiltisti takaisin.
                        No mulla taasen e39 530da -99/2. M5 lukkoperä ollut toista vuotta paikollaan eikä minkäänlaisia ongelmia.Luistonesto toimii kyl täysin ongelmitta.Prosenteista ei ole tietoa mut hyvin tuo tuntuu tarraavan oli kesä tai talvi.
                        __________________________________________________ ________________________________
                        Dodge Ram 2500 -06 töihin..
                        Bmw e60 530 da -04 kauppaan..

                        Comment

                        • Stone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 4074
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Chrome View Post
                          No mulla taasen e39 530da -99/2. M5 lukkoperä ollut toista vuotta paikollaan eikä minkäänlaisia ongelmia.Luistonesto toimii kyl täysin ongelmitta.Prosenteista ei ole tietoa mut hyvin tuo tuntuu tarraavan oli kesä tai talvi.
                          Jaahas, itselläkin meni sitten uusiksi ajattelu ettei tuli toimimaan. Joskus aikanaan tuota lukkoa harkitsin 540:een, mutta jäi laittamatta kun pelko DSC:n oikkuilusta oli liian suuri, no pelko oli sitten täysin turhaa...:think
                          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                          VW Pornstarter (työjuhta)
                          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                          Finnmaster T8







                          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by Stone View Post
                            Jaahas, itselläkin meni sitten uusiksi ajattelu ettei tuli toimimaan. Joskus aikanaan tuota lukkoa harkitsin 540:een, mutta jäi laittamatta kun pelko DSC:n oikkuilusta oli liian suuri, no pelko oli sitten täysin turhaa...:think
                            Siis jos varustettu DSC:llä kuten M5:kin niin tuskin välttämättä tuleekaan mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia. Jos kuitenkin M5 lukko laitetaan
                            9/98-uudemmamman asc:llä varustetun yksilön alle, on softa taatusti ymmällään ainakin ääritilanteissa siinä kohtaa kun lukko herää oikeasti peliin mukaan.

                            Comment

                            • mikkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1900
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              onko täällä kellään tuota lukkoa asennettuna e39 540ia:ssa tai vaihtoehtoisesti M5 perää mutta sen kanssa taitaa joutua kardaania lyhentämään ym.. tuli kova tarve saada lukko tuohon

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎