Quaifen lukon en usko ainakaan olevan huono ostos - japaninautoihin ym. myyny noita ja porukka on poikkeuksetta kehunut aikalailla, itse en oo saanu kunniaa moista ajella mutta kuulemma toimii niinku lupaakin - eli puree sitä kovemmin kiinni mitä kovemmin vedätetään, eikä melua eikä pauku.
E39:iin lukkoperää
Collapse
X
-
**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
-
saako noita suomesta jostain suoraan vai joutuuko tilaamaan ulkomailta.Mitenköhän tuo luistonesto ja automaattilaatikko tykkää toimia tuon kanssa onko jollain kokemusta?Originally posted by _Dexi View PostQuaifen lukon en usko ainakaan olevan huono ostos - japaninautoihin ym. myyny noita ja porukka on poikkeuksetta kehunut aikalailla, itse en oo saanu kunniaa moista ajella mutta kuulemma toimii niinku lupaakin - eli puree sitä kovemmin kiinni mitä kovemmin vedätetään, eikä melua eikä pauku.
Comment
-
No onhan siinä tavallaan jo...
Ainakin se perus DSC:hän jarruttelee johonkin nopeuteen (40km/h?) asti nopeammin pyörivää pyörää, tarjoten jonkinlaisen "lukon".Originally posted by Alfredson View PostJos on pakonomainen tarve saada E39:iin lukkoperä, miten se onnistuu, pl ostamalla m5? Itsellä on 528, tämä nyt ei NIIN älyttömästi lukkoa kaipaa (talvella ei tekisi pahaa kuitenkaan), mutta seuraava BMW tulee todennäköisesti olemaan V8, 540, tuskin M5. 540 riittäisi mainiosti mutta kun siitä puuttuu se lukkoperä.... Enkä nyt sure vetopitoa vaan sivuluisunhallintaa
Monessa E34:ssä tuntuu olevan lukko. Miksei E39:ssä? Mielestäni tämä on suurin puute muuten loistavassa autossa. Ja sama malli tuntuu jatkuvan E60:ssäkin.
Sivuluisun hallinnalla tarkoittanet tarkoituksellista luistelua? Lukollinen perähän helpommin lähtee luistoon.
Comment
-
Lähtee se lukotonkin perä luistoon, toista vaan voi hallita kaasulla ja toista ei. Vai miksi muuten kaikissa urheiluautoissa olisi lukkomurikka? Ei se lukko pelkkään kuminpolttoon liity. Tuolla dsc kyhäelmällä ei paljon tee esim rata-ajossa.Originally posted by ss900 View PostAinakin se perus DSC:hän jarruttelee johonkin nopeuteen (40km/h?) asti nopeammin pyörivää pyörää, tarjoten jonkinlaisen "lukon".
Sivuluisun hallinnalla tarkoittanet tarkoituksellista luistelua? Lukollinen perähän helpommin lähtee luistoon.
2020 G20 320i xdrive
Comment
-
Juuri tästä on kysymys. Ainakin 540 Touring ilman lukkoa oli toisinaan kohtuullisen arvaamaton laitos tuon perän osalta. Ilman DSC:tä ei uskaltanut vesisateella juurikaan ajella mutkissa reppasti. Toisinaan perä lähti liian herkästi ja toisinaan ei millään, rasittava kulkine jos kuminpolttitalkoista puhutaan. Sedan toimii hieman paremmin, koska on jonkin verran kevyempi perästä. M5:lla taas liiankin helposti takanakin pilalle, no se johtuu kyllä muustakin kuin tuosta lukosta.Originally posted by Heksula View PostLähtee se lukotonkin perä luistoon, toista vaan voi hallita kaasulla ja toista ei.
Comment
-
Eikö täällä kukaan ole laittanut e39 540ia:han guaifen tai jotain muuta lukkoperää.Nyt tarvitaan kaikkea tietoa.onko suomessa guaifen maahantuojaa?Originally posted by mikkis View Postsaako noita suomesta jostain suoraan vai joutuuko tilaamaan ulkomailta.Mitenköhän tuo luistonesto ja automaattilaatikko tykkää toimia tuon kanssa onko jollain kokemusta?
Comment
-
Mulla on ainakin lukko en tiedä onko otettu alunperin lisävarusteena mutta huomasin vasta tänään kun oli auton toinen puoli ilmassa niin eipä pyörinytkään takapyörä kun yritti pyörittää.:think Luistonestoon ei ainakaan vaikuta millään tavalla !! Niin ja auto on 540 4/99 6v.manuaaliOriginally posted by mikkis View Postonko täällä kellään tuota lukkoa asennettuna e39 540ia:ssa tai vaihtoehtoisesti M5 perää mutta sen kanssa taitaa joutua kardaania lyhentämään ym.. tuli kova tarve saada lukko tuohon
Edit: Piti ihan käydä asfaltilla koittamassa ja pyöräyttämässä "paskaringit" ja takuulla on lukko!!!Last edited by levis69; 20-04-2009, 18:18.E63 M6
"Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"
ex:
e21 323i
e30 316
e30 M3
e34 524td
e34 520i
e39 530da
e39 540i 6v.
E61 535d
Comment
-
-
Ei sitä siihen lisävarusteenakaan saa.Originally posted by levis69 View PostNo jospa ei nyt kuitenkaan
!!325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Näyttäs olevan: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=138791Originally posted by mikkis View PostEikö täällä kukaan ole laittanut e39 540ia:han guaifen tai jotain muuta lukkoperää.Nyt tarvitaan kaikkea tietoa.onko suomessa guaifen maahantuojaa?
Ei niin, oisko joku sitten pultannut tollasen Quaifen lukon tms. sinne, mutta vaikka oiskin niin tuntuuko se sitten miltä jos on tunkilla pyörä ilmassa ja yrittää pyörittää rengasta?Originally posted by Cell View PostEi sitä siihen lisävarusteenakaan saa.Last edited by Petri.Kekkonen; 20-04-2009, 21:02.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Eihän se rengas pyöri vapaasti vain toinen puoli ilmassa, ellei vaihde ole vapaalla.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEi niin, oisko joku sitten pultannut tollasen Quaifen lukon tms. sinne, mutta vaikka oiskin niin tuntuuko se sitten miltä jos on tunkilla pyörä ilmassa ja yrittää pyörittää rengasta?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Käykö bmw:n oma "lukkoyksikkö" avoimeen perään? Esim. tälläinen e39 540i:n perämurikan sisälle? Käsittääkseni autossa on tuo isompi typ 210 perä 2,81:1 välityksellä. Samalla pitäis välitystä saada tiuhemmaksi, eli ratakset samalla vaihtoon, onnistuuko järkevästi?
Varmaan helpoin olisi heittää Qualife, tms., mutta haluan tiuhemman perän. Seuraavaksi helpoin tie olisi e39 M5 perä, joka vaatii myös ämmän vetarit. M5:ssä olisi 3,15:1 välitys.
Myös M3 3,2l perä olisi mahdollinen laittaa, käyttäen M5 takakantta ja vaihtamalla vanhat laipat 540:stä (boorit/akseli sama, mutta pulttiajako eri), mutta tuo kansi kustantaa yli 300€ uutena. M3:n perä olisi 3,23:1, joka voisi olla sopiva.
M5 ja M3 perien käyttö vaatisi kardaanin lyhennyksen/tasapainotuksen.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Käy, mutta työmäärä on arvoitus. Tutkin 188k e39 perään lukonlaittoa eikä siitä mitään tullut. Jenkeissä joku noita askartelee 1500usd hintaan. Suomessa varmaan tuplahinta koneistuksille yms...Originally posted by bemmeri View PostKäykö bmw:n oma "lukkoyksikkö" avoimeen perään? Esim. tälläinen e39 540i:n perämurikan sisälle? Käsittääkseni autossa on tuo isompi typ 210 perä 2,81:1 välityksellä. Samalla pitäis välitystä saada tiuhemmaksi, eli ratakset samalla vaihtoon, onnistuuko järkevästi?
Varmaan helpoin olisi heittää Qualife, tms., mutta haluan tiuhemman perän. Seuraavaksi helpoin tie olisi e39 M5 perä, joka vaatii myös ämmän vetarit. M5:ssä olisi 3,15:1 välitys.
Myös M3 3,2l perä olisi mahdollinen laittaa, käyttäen M5 takakantta ja vaihtamalla vanhat laipat 540:stä (boorit/akseli sama, mutta pulttiajako eri), mutta tuo kansi kustantaa yli 300€ uutena. M3:n perä olisi 3,23:1, joka voisi olla sopiva.
M5 ja M3 perien käyttö vaatisi kardaanin lyhennyksen/tasapainotuksen.
Comment
Comment