memebuy23buy

E39 jarrujen satunnainen täristäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by V-Power View Post
    Tärinä voi johtua myös kieroista jarrulevyistä.Emännän autoon vaihdoin,kun täristi ja siihen loppu.
    Jos jarrulevyt olisi kierot,niin varmaankin ravistus olisi joka jarrutuksessa suht yhtä voimakasta.Näinhän ei ensimmäisen postauksen autossa ymmärtääkseni ole.Olisiko vika kuitenkin jossain ylimääräisessä välyksessä tai satuloiden liukujen kuluneisuudesta/jumiutumisesta?

    Leave a comment:


  • herja
    replied
    No jarruista voi ekana putsata ne liu'ut ja sitten jos ei auta niin vaihtaa niitä todennäköisimpiä syyllisiä alustan suunnalta. Ei ole kovin kallista.

    Leave a comment:


  • V-Power
    replied
    Originally posted by Alfredson View Post
    Eli pitääkö tässä nyt vaihtaa helat, jarrulevyt ja kaikki ja sitten todeta että pitää viedä merkkihuoltoon?
    Melko ronkkimiseksi se vian selvittely menee,mutta kyllä sen hokasee jos se täristää jarrulevyjen takia tai no ainakin mä tajusin sen aiheuttajaksi.
    Njaah,ei toisaalta huonoa tee vaikka vaihdat kaikkikin,eipä tarvi vähään aikaan vaihdella
    Niin ja miksi juuri merkkihuoltoon?Ihan mikä tahansa muukin pätevöitynyt paja pystyy samaan.

    Leave a comment:


  • Alfredson
    replied
    Originally posted by V-Power View Post
    Tärinä voi johtua myös kieroista jarrulevyistä.Emännän autoon vaihdoin,kun täristi ja siihen loppu.
    Eli pitääkö tässä nyt vaihtaa helat, jarrulevyt ja kaikki ja sitten todeta että pitää viedä merkkihuoltoon?

    Leave a comment:


  • V-Power
    replied
    Tärinä voi johtua myös kieroista jarrulevyistä.Emännän autoon vaihdoin,kun täristi ja siihen loppu.

    Leave a comment:


  • erkkap
    replied
    Kuumeneminen voi johtua siitä, että jarrusatulan luisti jumii ja pala laahaa koko ajan ajettaessa.

    Leave a comment:


  • erkkap
    replied
    Joskus ilmiö johtuu siitä, että auton seisoessa jarupalat jäävät kiinni levyyn ja jos kosteutta on välissä, levy ruostuu, jopa yön aikana.
    Jarrutettaessa levyssä oleva karheampi kohta jarruttaa voimakkaammin
    ja kun kohdat eivät ole molemmissa pyörissä samassa kohtaa, ratti vapisee.:think

    Leave a comment:


  • dama
    replied
    Onko autollasi ajettu yli 200tkm?
    Jos niin , luultavasti etutuennan helat, muita vaihtoehtoja alapallot,iskarin yläpää,iskari yms..
    Levythän kuumenee aina jarruttaessa. Tiedän kokemuksesta että ärsyttävä vika joka korustuu E39:ssä.
    Löytyy paljon asiaa forumilta , etujarrut täristää yms...

    Leave a comment:


  • Alfredson
    replied
    Originally posted by mikron View Post
    Itsellä samaa, tuskin on jarrulevyt, kun on satunnaista. Motonetin sivuilta:

    ETUTUENNAN HELAT BMW 500-SARJA E39 96--03
    Hinta / 1 kpl
    500 E39 Tukitangon helasarja (1/auto, ei V8). . . . . . . . 18-2048 29.90 ???
    V8-535/540 E39 Tukitangon helasarja (1/auto). . . . . . . . 18-2773 55.50 ???
    Vihje: Ylläm auttaa etujarrujen ravistukseen

    Ja onhan tuosta ollut foorumillakin paljon, että todella harvoin on levyt kierot ja syy yleensä aina jossain väljässä etutuennassa.
    Homma on sellanen, että mitkään helat ei sano mulle mitään auton alustassa Mikä sen jarrulevyn kuumenemisen sitten aiheuttaa?

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Itsellä samaa, tuskin on jarrulevyt, kun on satunnaista. Motonetin sivuilta:

    ETUTUENNAN HELAT BMW 500-SARJA E39 96--03
    Hinta / 1 kpl
    500 E39 Tukitangon helasarja (1/auto, ei V8). . . . . . . . 18-2048 29.90 ???
    V8-535/540 E39 Tukitangon helasarja (1/auto). . . . . . . . 18-2773 55.50 ???
    Vihje: Ylläm auttaa etujarrujen ravistukseen

    Ja onhan tuosta ollut foorumillakin paljon, että todella harvoin on levyt kierot ja syy yleensä aina jossain väljässä etutuennassa.

    Leave a comment:


  • Alfredson
    started a topic E39 jarrujen satunnainen täristäminen

    E39 jarrujen satunnainen täristäminen

    Yritin tossa jo searchilla hakea, mutta en kyllä tyydyttynyt.

    Eli E39 jarrut oireilee kutakuinkin näin: Joskus, noin 50-60kmh tai isommasta vauhdista jarruttaen, ratti täristää suht voimakkaasti. Ei ole sietämätön mutta sen verran vahva että apukuskikin sen tuntee. Yleensä tämän jälkeen olen havainnut että etujarrulevyt saattavat hyvin vähän tuoksahtaa ja olla yllättävän lämpimiä/kuumia ajoon nähden (koskaan ei jarrut ole olleet "tulikuumia" että olisi vanteellekkin siirtynyt tms)

    Joskus taas samassa tilanteessa auto ei ravista kuin nimeksi. Jumittaako joku jossain vai onko jarrulevyt kierot? Mainittakoon vielä että esim liikennevaloihin pysähdyttäessä auto pysähtyy viimemetrit kuin levyt olisi kierot: hieman nykien. Mutta jos kierot, miksi vika ei ilmene aina?

    Kumpaako tekee useimmin? Paha sanoa.
Working...
X