Originally posted by V-Power
View Post
E39 jarrujen satunnainen täristäminen
Collapse
X
-
-
-
No jarruista voi ekana putsata ne liu'ut ja sitten jos ei auta niin vaihtaa niitä todennäköisimpiä syyllisiä alustan suunnalta. Ei ole kovin kallista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Alfredson View PostEli pitääkö tässä nyt vaihtaa helat, jarrulevyt ja kaikki ja sitten todeta että pitää viedä merkkihuoltoon?
Njaah,ei toisaalta huonoa tee vaikka vaihdat kaikkikin,eipä tarvi vähään aikaan vaihdella
Niin ja miksi juuri merkkihuoltoon?Ihan mikä tahansa muukin pätevöitynyt paja pystyy samaan.
Leave a comment:
-
-
Tärinä voi johtua myös kieroista jarrulevyistä.Emännän autoon vaihdoin,kun täristi ja siihen loppu.
Leave a comment:
-
-
Kuumeneminen voi johtua siitä, että jarrusatulan luisti jumii ja pala laahaa koko ajan ajettaessa.
Leave a comment:
-
-
Joskus ilmiö johtuu siitä, että auton seisoessa jarupalat jäävät kiinni levyyn ja jos kosteutta on välissä, levy ruostuu, jopa yön aikana.
Jarrutettaessa levyssä oleva karheampi kohta jarruttaa voimakkaammin
ja kun kohdat eivät ole molemmissa pyörissä samassa kohtaa, ratti vapisee.:think
Leave a comment:
-
-
Onko autollasi ajettu yli 200tkm?
Jos niin , luultavasti etutuennan helat, muita vaihtoehtoja alapallot,iskarin yläpää,iskari yms..
Levythän kuumenee aina jarruttaessa. Tiedän kokemuksesta että ärsyttävä vika joka korustuu E39:ssä.
Löytyy paljon asiaa forumilta , etujarrut täristää yms...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikron View PostItsellä samaa, tuskin on jarrulevyt, kun on satunnaista. Motonetin sivuilta:
ETUTUENNAN HELAT BMW 500-SARJA E39 96--03
Hinta / 1 kpl
500 E39 Tukitangon helasarja (1/auto, ei V8). . . . . . . . 18-2048 29.90 ???
V8-535/540 E39 Tukitangon helasarja (1/auto). . . . . . . . 18-2773 55.50 ???
Vihje: Ylläm auttaa etujarrujen ravistukseen
Ja onhan tuosta ollut foorumillakin paljon, että todella harvoin on levyt kierot ja syy yleensä aina jossain väljässä etutuennassa.Mikä sen jarrulevyn kuumenemisen sitten aiheuttaa?
Leave a comment:
-
-
Itsellä samaa, tuskin on jarrulevyt, kun on satunnaista. Motonetin sivuilta:
ETUTUENNAN HELAT BMW 500-SARJA E39 96--03
Hinta / 1 kpl
500 E39 Tukitangon helasarja (1/auto, ei V8). . . . . . . . 18-2048 29.90 ???
V8-535/540 E39 Tukitangon helasarja (1/auto). . . . . . . . 18-2773 55.50 ???
Vihje: Ylläm auttaa etujarrujen ravistukseen
Ja onhan tuosta ollut foorumillakin paljon, että todella harvoin on levyt kierot ja syy yleensä aina jossain väljässä etutuennassa.
Leave a comment:
-
-
E39 jarrujen satunnainen täristäminen
Yritin tossa jo searchilla hakea, mutta en kyllä tyydyttynyt.
Eli E39 jarrut oireilee kutakuinkin näin: Joskus, noin 50-60kmh tai isommasta vauhdista jarruttaen, ratti täristää suht voimakkaasti. Ei ole sietämätön mutta sen verran vahva että apukuskikin sen tuntee. Yleensä tämän jälkeen olen havainnut että etujarrulevyt saattavat hyvin vähän tuoksahtaa ja olla yllättävän lämpimiä/kuumia ajoon nähden (koskaan ei jarrut ole olleet "tulikuumia" että olisi vanteellekkin siirtynyt tms)
Joskus taas samassa tilanteessa auto ei ravista kuin nimeksi. Jumittaako joku jossain vai onko jarrulevyt kierot? Mainittakoon vielä että esim liikennevaloihin pysähdyttäessä auto pysähtyy viimemetrit kuin levyt olisi kierot: hieman nykien. Mutta jos kierot, miksi vika ei ilmene aina?
Kumpaako tekee useimmin? Paha sanoa.Tags: None
-
Leave a comment: