Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Touringin iskareista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne1974
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 405
    • Kuopio

    #91
    Onko kellään kokemusta näistä tai vastaavista? Itsellä kun alkaa olla mitta täynnä tuota ilmajousitusta. En oo saanu autoa jämäkäksi koko auton historian aikana... hyllyy ja hetkuu joka suuntaan.. Ei vaan viitsisi moiseen kotteroon enää sijoittaa isoja rahoja.
    Autona e39 528 touring -99



    -Janne-
    -Janne-

    F10 535iX sedan -11
    ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
    ex. E39 528i touring -99
    ex. E36 325ia coupe -93

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #92
      Originally posted by janne1974 View Post
      hyllyy ja hetkuu joka suuntaan
      Eipä taida nuo auttaa, uudet puslat voisi olla parempi sijoitus...

      Comment

      • janne1974
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 405
        • Kuopio

        #93
        Originally posted by Bmw Master View Post
        Eipä taida nuo auttaa, uudet puslat voisi olla parempi sijoitus...
        Kumma jos pitää niitäkin alkaa taas vaihtamaan.. Kun on jo kaikki vaihdettu.. Autolla oon ajanu 4v aikana vajaa 60tkm. ja alustan kaikki osat vaihdettu kertaalleen ja halpis osat useamminkin. Auto ollut tosi paha pettymys..

        -Janne-
        -Janne-

        F10 535iX sedan -11
        ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
        ex. E39 528i touring -99
        ex. E36 325ia coupe -93

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #94
          Originally posted by janne1974 View Post
          Kumma jos pitää niitäkin alkaa taas vaihtamaan.. Kun on jo kaikki vaihdettu.. Autolla oon ajanu 4v aikana vajaa 60tkm. ja alustan kaikki osat vaihdettu kertaalleen ja halpis osat useamminkin. Auto ollut tosi paha pettymys..

          -Janne-
          Yleensä kuulee, että ilmajousinen on kovempi perästä kuin rautajousinen. Kokeile vaihtaa ja kerro sitten kokemuksia, eipä tuo ainakaan kallis setti ole.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #95
            Nyt alkoi itseäkin kiinnostamaan tuo fk setti. Ebaystä reilun satasen halvemmalla. Kokemuksi tuollaisista? Kuinka paljon pystyy säätämään, onko yläasento lähelle normikorkeus?

            Edit: https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...42&postcount=4
            Se siitä.
            Last edited by Bmw Master; 04-04-2012, 09:10.

            Comment

            • janne1974
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 405
              • Kuopio

              #96
              Itse kyllä taidan kokeilla tuon satsin, minä en ainakaan tykännyt noista eibachin jousista.. aivan liian pehmyt. Enkä muutenkaan yhteen tuomioon usko.. Eipähän nuo ois ensimmäiset turhaan laitetut sataset tuohon autoon..

              -Janne-
              -Janne-

              F10 535iX sedan -11
              ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
              ex. E39 528i touring -99
              ex. E36 325ia coupe -93

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #97
                Originally posted by janne1974 View Post
                ... hyllyy ja hetkuu joka suuntaan...
                Mikäs rengastus tässä on alla :think

                Omalla ajettu 350tkm eikä vieläkään hylly eikä hetku, paitsi raktorirofiilisilla talvikumeilla. Jonkin asteista epämääräisyyttä aiheutti pehmenneet etuiskarit jotka nyt menevät vaihtoon.

                Autohan on e39 523ia Touring M-sport alustalla ja ilmaperällä.
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • janne1974
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 405
                  • Kuopio

                  #98
                  Kesäkumit edessä 235/45/17 ja takana 255/40/17, talvikumit korkeahkot 16 tuumaiset. Molemmilla yhtä paska ajaa.

                  -Janne-
                  -Janne-

                  F10 535iX sedan -11
                  ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                  ex. E39 528i touring -99
                  ex. E36 325ia coupe -93

                  Comment

                  • Ha2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1786
                    • Oulu

                    #99
                    Originally posted by Ha2 View Post
                    Jaha, se näyttää siltä, että itekkin pitää ruveta ainakin etuiskarit ruveta vaihtaan.

                    Onko kukaan laittanut vakioalustan iskareita 0227 urheilualustalla varustettuun e39 touringiin? Sporttialustahan ei paljoa vakiota matalampi ole ja madallusjousien kanssa tiedän menestyksekkäästi käytetyn vakioiskareita ain 40 mm madallukseen asti.

                    Mulla on siis 0227 sport suspension ja tasosäätöperä.

                    Helpoinhan se ois tietenki nuo Boget hakia Motonetistä. Saksan Ebaystä sais vaan parin sillä hinnalla, millä Suomesta yhden iskarin, mutta oikeastaan kaikissa ilmoituksissa lukee, että iskarit on vakioalustaiseen.

                    No niin, muut projektit haitanneet tätäkin hommaa, mutta nyt sain nytkäytettyä eteenpän. Motonetissä ei sitten ollut kuin jotaki XYZ tjsp. iskareita, Bogejen saantimahdollisuutta jäätin selvittämään, en tosin jaksa odottaa. Samalla tässä odotellessa kypsyi ajatus myös taka-iskareiden uusismisesta. Karu oli yllätys, kun 227 alustaan tasonsäädöllä takaiskarit maksaa enemmän kuin etuiskarit.

                    Kyselin Oulusta ensin parista paikkaa tarjouksia Sachseista. Toisesta paikasta tarjous iskarit eteen ja taakse alkuperäiset Sachsit 771 euroa ja toisesta aika tasan tarkaan 1000 euroa (takaiskareita ei edes maahantuojalla varastossa, tilausaika tuntematon). Merkkiliikkeestä en edes kysynyt. Pari päivää googlasin aika huolella ja tutkin Saksan Ebaytä. Kun oikeat hakusanat löytyivät (nämä eivät tullee esille e39 touring stossdämpfereillä), niin löysin Ebaystä iskarit hintaan ~550. Siis kaikki 4. Samalla myyjällä myös edulliset pohjaanlyönti- ja suojamuovitötteröt, niin ostin nekin sieltä. Alle 600 euroa rahteineen Suomeen. Uudet yläpäät joka nurkkaan pitää vielä etsia jostain.

                    Jos jotakuta kiinnostaa ja tarvetta on tilata, niin liike on:

                    Toimitusajasta ei vielä havaintoa, maksoin tilauksen juuri äsken. Hakusanoina käytin tuon ebay-shopin hakuun Sachsin osanumeroita.

                    Nyt ei sitten tullut kompromisseja tehtyä millään vakioalustan iskareilla, kun mahdollisimman alkuperäistä vastaava iskunvaimennus oli tavoitteena. Toivottavasti tulevat reippaasti, koska tuolla lullalla ei kestä enää ajaa.

                    Edit: On se kyllä karua, kun samat takaiskarit maksaa Oulussa yli 260 euroa / kpl ja Berliinistä löytyy 136 euroon...
                    Last edited by Ha2; 08-05-2012, 10:03.
                    E61 525d LCI

                    Comment

                    • Rockwell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 1713
                      • Helsinki

                      Millä koodilla löytyy takaiskarit tuolta Wagnerilta? Löysin vaan vakio alustalle 556 473.
                      Last edited by Rockwell; 08-05-2012, 19:20.
                      BMW F31 330d M-Sport -13
                      ex. BMW F21 116i -13
                      ex. BMW 540i(g) Touring -01
                      ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                      ex. BMW 316g -99
                      ex. BMW M5 Touring -92
                      ex. BMW 535i -91
                      ex. BMW M5 -91
                      ex. BMW 325i Touring -90

                      Comment

                      • Ha2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1786
                        • Oulu

                        Originally posted by Rockwell View Post
                        Millä koodilla löytyy takaiskarit tuolta Wagnerilta? Löysin vaan vakio alustalle 556 473.
                        Joopa joo. Just luin meilistä, että takaiskareita ei pysty toimittaan. Eli vittu mitä paskaa. Sillon ku tilasin sofort kafenilla, niin oli, että 10 jäljellä. Kai niistä pitää sitte köyhtyä vähä enemmän. Googlella löysin sellasen kaupan, jossa ne oli 180 euroa kappale. On seki parempi ku AD-varaosan 260 euroa.

                        Sporttialustaisen ja tasonsäätöperällisen takaiskareiden Sachs osanumero on 311 952. Tuolla koodilla ne tosiaan löysin.
                        E61 525d LCI

                        Comment

                        • Rockwell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 1713
                          • Helsinki

                          Tuosta http://goo.gl/s1Ixu?

                          19,90€ toimitus.

                          Millasetkohan Bilsteinin B6:set olis? ALPINA B10:ssä näyttäis olevan sellaiset.
                          Last edited by Rockwell; 08-05-2012, 23:16. Reason: ...
                          BMW F31 330d M-Sport -13
                          ex. BMW F21 116i -13
                          ex. BMW 540i(g) Touring -01
                          ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                          ex. BMW 316g -99
                          ex. BMW M5 Touring -92
                          ex. BMW 535i -91
                          ex. BMW M5 -91
                          ex. BMW 325i Touring -90

                          Comment

                          • Ha2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1786
                            • Oulu

                            Puolassa Sachs 311 952 takaiskarit 135 euroa kappale...

                            Toimitus Suomeen 26 euroa ja PayPal:illa voi maksaa. Pitäisköhän kokeilla? Vielä säästää satasen verrattuna muualle Saksaan ku tuohon Wagneriin.
                            E61 525d LCI

                            Comment

                            • Eihdee
                              Newbiemmer
                              • Aug 2011
                              • 15
                              • Orimattila

                              .

                              delete
                              Last edited by Eihdee; 16-05-2012, 14:19. Reason: .

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Takaiskareita tutkin, kukahan näistä tietäisi?
                                33521094052 on euromallin vakio takaiskari.
                                33521094057 on euromallin tasonsäätö sekä sportiskari, ilmeisesti jäykempi.
                                33521094046 on usamallin vakioiskari. 052 on usamallissa tasonsäätö ja 057 sportiskari. Voisiko tuosta olettaa, että 046 on löysin ja siitä jäykkenee? Jenkkeissä siis tasonsäädöllinen olisi sama kuin euroopassa vakio.

                                Kyseessä siis 528ia, 046 iskaria on kyllä 523 euromallissakin. Meneekö ihan metsään jos laittaa tuollaisen 046 iskarin 528:siin jossa tasonsäätö? Tarkoitus olisi saada pehmeämpi kuin sport alusta.
                                Last edited by Bmw Master; 19-06-2012, 19:51.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎