memebuy23buy

E39 reaktiotankojen irroituskikkoja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14578
    • Oulu

    #16
    Kyllä, holkkeineen päivineen helpoin irrottaa ja sitten penkissä holkki irti... Alumiinisiä tuennan osia kun ei kovin kannata hakata. Siis jos ei ole sopivaa ulosvetäjää (E39:ssä pitää olla iso avauma että saa ulosvetäjän paikalleen kunnolla).

    Iipeissä on tarjolla noita ulosvetäjiä, joita oikein kaupataan E39 sopiviksi. Esim. tässä: http://www.ebay.de/itm/Kugelgelenk-A...item19d2a25796
    Last edited by zener; 08-07-2012, 14:20.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Siis... ihme "kikkailua", kun hommaan oikeastin tarvitaan kaksi vasaraa/leka?
      Reaktiotanko holkkeineen irti, holkin toiselle puolelle vasara/leka ja toiselle puolelle napautetaan kerran vasaralla...ja holkki on irti.
      Holkki napautetaan takaisin pesään ja kootaan uudella reaktiotangolla.
      Miten vaikeaa tämä nyt voi olla?
      "Taikasana":

      Comment

      • Tome
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 548
        • Joensuu

        #18
        Itse ostin joskus osasilta cd-cardic-pallonivelen ulosvetäjän ja toimii kuin junan vessa ja on luja. Eikä ollu kallis. Aiheesta oli oma topiccikin aikoinaan, söörtsillä löytää..

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #19
          Originally posted by Tome View Post
          Itse ostin joskus osasilta cd-cardic-pallonivelen ulosvetäjän ja toimii kuin junan vessa ja on luja. Eikä ollu kallis. Aiheesta oli oma topiccikin aikoinaan, söörtsillä löytää..
          Last edited by TJJ; 08-07-2012, 18:57.
          E39 528iA

          Comment

          • Ironic32
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 148
            • Finland

            #20
            Joo, varmasti se lekallakin lähtee. Tuo Zoui:n neuvo holkin takaisinlaittamisesta toimi kuin ajatus. Pultilla kiristämällä meni nätisti paikalleen.

            Holkin irrotin vanhasta nivelestä laakerin ulosvetäjällä (motonetin setti), jonka aiemmin hankin laakeriremonttia varten. Siististi irtosi tuollakin.

            Kuskin puolella meinasi tosissaan vastustaa. Myös iskari oli aika jumissa. Sain kuitenkin hakattua pienet kiilat sinne takarakoon ja sitten alkoi sujumaan. Vänkärin puoli lähti ilman kikkailuja, kun kerran pikkuisen vasaralla napautin niveleen.

            Molemmat reaktiotangot oli aikaleiman perusteella alkuperäisiä (16,5 v ja 250tkm). Molemmista oli kyllä kumit murtuneet. Toivottavasti näitä uusia ei tartte heti ens kesänä olla vaihtamassa uudestaan
            E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
            -------------------------------------
            Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by Ironic32 View Post
              Toivottavasti näitä uusia ei tartte heti ens kesänä olla vaihtamassa uudestaan
              Ei tarvitse jos laitoit Lemförderit (tai merkkiliikkeestä ostetut), muussa tapauksessa voi olla ensi kesänä taas sama remontti edessä.
              E39 528iA

              Comment

              • Ironic32
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 148
                • Finland

                #22
                Originally posted by TJJ View Post
                Ei tarvitse jos laitoit Lemförderit (tai merkkiliikkeestä ostetut), muussa tapauksessa voi olla ensi kesänä taas sama remontti edessä.
                Vaan tyhmyyksissäni en tullut lukeneeksi tuota Meyle-ketjua ennen osien tilausta, joten Meylen HD:t siellä on nyt paikoillaan. Nähtäväksi jää, joutuuko kuinka pian jumppaamaan uudestaan. Seuraavaksi sitten oikeita palikoita alle, jos uusiksi menee.
                E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
                -------------------------------------
                Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14578
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Ironic32 View Post
                  Vaan tyhmyyksissäni en tullut lukeneeksi tuota Meyle-ketjua ennen osien tilausta, joten Meylen HD:t siellä on nyt paikoillaan. Nähtäväksi jää, joutuuko kuinka pian jumppaamaan uudestaan. Seuraavaksi sitten oikeita palikoita alle, jos uusiksi menee.
                  Noh, hyvä tuuri sulla on jos niillä yli 10tkm pääset.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Ironic32
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2010
                    • 148
                    • Finland

                    #24
                    Originally posted by zener View Post
                    Noh, hyvä tuuri sulla on jos niillä yli 10tkm pääset.
                    Tämän huomasin lukiessani jälkikäteen noita kommentteja. No, onpahan harjoiteltu nyt, joten seuraavat ei sitte tee muuta kuin loven tiliin

                    Olipa muuten TIS:ssä aika pedanttiset ohjeet tuon auton ride height:n säätämiseen. Molemmille etupenkeille 68 kg painoa ja takapenkin keskelle 68 kg ja takakonttiin 21 kg. Tämän jälkeen voidaan mitata ride height ja ilmeisesti tällä korkeudella vasta uskaltaa kiristää tuon puslan momenttiin.

                    Vaikka onkin irroituskikka-topicci, niin kuinka tarkkaa touhua tuo oikealla korkeudella kiristäminen on? Tunkkaanko vaan tuon paketin "lepokorkeuteen" vai hieman yli ja sitten vasta momenttiin?
                    E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
                    -------------------------------------
                    Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Originally posted by Ironic32 View Post
                      Vaikka onkin irroituskikka-topicci, niin kuinka tarkkaa touhua tuo oikealla korkeudella kiristäminen on? Tunkkaanko vaan tuon paketin "lepokorkeuteen" vai hieman yli ja sitten vasta momenttiin?
                      Minä olen yleensä nostanut/ajanut etupyörät lankkujen päälle, jolloin alle mahtuu kiristämään mutterit. Tunkilla nostaminen on hiukan epävarmaa, siis pysyykö napa/pyörä varmasti siinä. Eikä ole ollut lisäpainoja autossa.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • Ironic32
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 148
                        • Finland

                        #26
                        Originally posted by TJJ View Post
                        Minä olen yleensä nostanut/ajanut etupyörät lankkujen päälle, jolloin alle mahtuu kiristämään mutterit. Tunkilla nostaminen on hiukan epävarmaa, siis pysyykö napa/pyörä varmasti siinä. Eikä ole ollut lisäpainoja autossa.
                        Juu, tätä lankkukikkaa ajattelin itsekin soveltaa. Kiitoksia tiedosta, näillä mennään.
                        E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
                        -------------------------------------
                        Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

                        Comment

                        • Tome
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 548
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by Ironic32 View Post
                          Vaan tyhmyyksissäni en tullut lukeneeksi tuota Meyle-ketjua ennen osien tilausta, joten Meylen HD:t siellä on nyt paikoillaan. Nähtäväksi jää, joutuuko kuinka pian jumppaamaan uudestaan. Seuraavaksi sitten oikeita palikoita alle, jos uusiksi menee.
                          Tonne pitäs laittaa stickyks threadi jossa lukis isolla ÄLÄ OSTA TÄMÄN MERKKISIÄ OSIA AUTOOSI! eli lista minkä merkkisiä osia kannattaa käyttää kulutusosina alustassa ym.

                          Comment

                          • jones\\
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 90
                            • Lahti

                            #28
                            Yli 10000 menny jo meyleillä,ei vielä ainakaan kopise paikat...kop,kop. =)
                            e91 320da

                            Comment

                            • Ironic32
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2010
                              • 148
                              • Finland

                              #29
                              Originally posted by Tome View Post
                              Tonne pitäs laittaa stickyks threadi jossa lukis isolla ÄLÄ OSTA TÄMÄN MERKKISIÄ OSIA AUTOOSI! eli lista minkä merkkisiä osia kannattaa käyttää kulutusosina alustassa ym.
                              Joo, kyllä minäkin pääsääntöisesti olen suosinut OEM osia, mutta nyt oli sen verran hintaeroa ja muistelen joskus VAG:ien tapauksissa kehutun noita vahvistettuja sarjoja, mitä esim. Passatteihin / Audeihin saa. En kyllä tiedä, kenen valmistamia nuo VAG sarjat on.

                              Aikahan tuon näyttää, miten äijän käy. Toivottavasti ei ihan heti hajoa kuitenkaan.
                              E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
                              -------------------------------------
                              Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

                              Comment

                              • Fjord
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2011
                                • 31
                                • Rauma

                                #30
                                Yritin pari tuntia hakata tankoa irti ja luovutin. Ostin kumipuslilla varustetut Ruvella-merkkiset tangot ja vaihdatin Vianorissa. Tangot maksoivat 200 ja vaihtotyö 150. Nyt menee hienosti suoraan ja ei välitä sivutuulesta ja urista. Ylimääräiset muljahtelut kaupunkiajossa on kans pois. Alkuperäisillä puslilla oli ajettu 150 tkm, oireilivat jo 110 tkm. Meisselin kanssa kun vanhoja puslia väänteli, niin olivat selvästi löysät verrattuna uusiin. Jotenkin tuntuu, että auto myös rullaa paremmin kaupunkiajossa.

                                Comment

                                Working...
                                X