Announcement

Collapse
No announcement yet.

Faktaa M5 E39 Käyntilämmöistä ("raportti")

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3426
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    #61
    Itselläni on visko pois autosta, koska oli hieman tahmean tuntuinen.

    Lämmöt öljyissä ruuhka ajossa viisari pystysuorassa näin helteillä ja maantiellä jonninverran vasemmalla.
    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

    Comment

    • Mörö
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 110
      • city

      #62
      Originally posted by IIIolut View Post
      Mulla lämmöt ajossa 79-80 astetta ja voi nosta kaupungissa tuonne päälle 80 asteen... Olisikohan ollut kaupungissa 84 astetta, minkä joskus bongasin kun kyttäsin lämpöjä.
      Just, mites lämpömittari? Itsellä lämpömittari liikkuu jo 1-2 asteesta

      Comment

      • IIIolut
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 382
        • Mikkeli

        #63
        Originally posted by Mörö View Post
        Just, mites lämpömittari? Itsellä lämpömittari liikkuu jo 1-2 asteesta
        Kesällä nousee lämpömittarin viisari ihan keskiasentoon. Talvella jää ehkä mittarin viisarin verran keskeltä. Salavalikko näyttää kuitenkin talvella 79 astetta mikä on ok lämmöt.
        E61 ///M5 -07
        F15 X5 40e ///M-Sport -16

        Ex. E39 ///M5 -01
        -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

        Comment

        • jumbo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 6603
          • Lappeenranta

          #64
          87-90 astetta oli tänään jäähdytysnesteet pk-seudulla kun joutu vähän hitaammin ajamaan keskustassa, nyt ajattelin omastakin tuon viskon ottaa pois ja seurailla miten muuttuu lämmöt ja ennenkaikkea Humina
          M550d

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6603
            • Lappeenranta

            #65
            Originally posted by IIIolut View Post
            Mulla lämmöt ajossa 79-80 astetta ja voi nosta kaupungissa tuonne päälle 80 asteen... Olisikohan ollut kaupungissa 84 astetta, minkä joskus bongasin kun kyttäsin lämpöjä.
            Originally posted by jumbo View Post
            87-90 astetta oli tänään jäähdytysnesteet pk-seudulla kun joutu vähän hitaammin ajamaan keskustassa
            Nyt vasta huomasin edelliselta sivulta tuon IIIoluen postauksen, nuo omat lämmöt siis vaikuttaa vähän korkeilta. Matka-ajossa (25c) oli vedenlämmöt 86 astetta ja öljynlämmöt n.82-83 kun eilen tutkailin:think

            Keväisin ja syksyisin kun on viileämpää niin jäähdytysnesteen viisari jää juurikin hieman alle tuon keskikohdan, mikä vaikuttaa taas normaalilta

            Paljonko siulla reekoon on vedenlämmöt jos kaupungissa vedättelee/ajelee ruuhkissa??
            M550d

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              #66
              Tänään ajelin hetken ilman viskotuuletinta ja vedenlämmöt oli normaalissa kaupunkiajossa(ei liikennevaloissa seisomista) 94-99 astetta, öljyt puolestaan n.95 astetta.
              Kun taas sitten tuuletin paikallaan vastaavassa ajossa oli vedenlämmöt 84-86 astetta ja öljyt 80-82 astetta. Ulkona oli lämmintä n.24-25 astetta, omat hermot ei ainakaan kestä ajella siis ilman tuota huminatuuletinta

              Vedenlämpömittarin viisari pysyi suoraan ylöspäin kokoajan välillä 85-99 astetta.
              Last edited by jumbo; 11-07-2012, 15:27.
              M550d

              Comment

              • Mörö
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 110
                • city

                #67
                Mulla on lämpömittari sitten tosi herkkä kun liikkuu jo asteen heitolla. Eiks se pitäis hiukan sentään olla vaimennettu ettei ihan asteen eroa viisarista huomaa?

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  #68
                  Originally posted by Mörö View Post
                  Mulla on lämpömittari sitten tosi herkkä kun liikkuu jo asteen heitolla. Eiks se pitäis hiukan sentään olla vaimennettu ettei ihan asteen eroa viisarista huomaa?
                  Näin ainakin olen itse ymmärtänyt että bmw.n lämpömittarit toimivat juuri noin.
                  M550d

                  Comment

                  • jumbo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 6603
                    • Lappeenranta

                    #69
                    Tänään huomasin että oman auton viskossa on välystä(lonksuu eteen/taakseppäin), ei varmasti ole normaalia ja uusi pitäisi jostain etsiä. Marmorilla todella kallis ja uutta muualta ei tunnu löytyvän(saa antaa vinkkiä), toinen vaihtoehto olisi sähköinen flekti mitä ainakin RK Automotivelta saa, näistä kellään mitään kokemuksia??
                    M550d

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11680
                      • Kouvola

                      #70
                      Originally posted by jumbo View Post
                      Tänään huomasin että oman auton viskossa on välystä(lonksuu eteen/taakseppäin), ei varmasti ole normaalia ja uusi pitäisi jostain etsiä. Marmorilla todella kallis ja uutta muualta ei tunnu löytyvän(saa antaa vinkkiä), toinen vaihtoehto olisi sähköinen flekti mitä ainakin RK Automotivelta saa, näistä kellään mitään kokemuksia??
                      Mikä on todella kallis? Kyllä tota "alkuperäistä" Hella Behrin tuotosta pitäisi löytyä ihan varaosaliikkeistä. Hinta noin 150€ ilman alennuksia.

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        #71
                        Originally posted by Esko View Post
                        Mikä on todella kallis? Kyllä tota "alkuperäistä" Hella Behrin tuotosta pitäisi löytyä ihan varaosaliikkeistä. Hinta noin 150€ ilman alennuksia.
                        Marmorilla oli orkkis 248e Tilasin olikohan sachs:in ebaysta 155e kuluineen.
                        M550d

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          #72
                          Joo nyt on Sachsin visko vaihdettu ensiasennus behrin tilalle, vanhalla viskolla lämmöt pysyi kuumina päivinä helposti alle 90 asteessa. Nyt tuolla uudella nousi parhaimmillaan muistaakseni 96 asteeseen taajama-ajossa ja muutenkin lämmöt on lähes kokoajan välillä 88-94 astetta. Sähköflekti pyörii aika usein, kun aiemmin muistan kuulleeni sen ainoastaan tykkimäen radalla ajaessa

                          Onko vanha visko ollut siis niin juntturassa(humisi kyllä kovasti ja oli tahmea) vai onko tuo saksalainen sachssin tekele nyt noin paska:think On kyllä juurikin oikea visko kyseiseen autoon varaosanumeron perusteella.
                          M550d

                          Comment

                          • jumbo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 6603
                            • Lappeenranta

                            #73
                            Kellään heittää omia käyntilämpöjä uudehkolla viskokytkimellä?
                            M550d

                            Comment

                            • Mörö
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2007
                              • 110
                              • city

                              #74
                              Originally posted by jumbo View Post
                              Kellään heittää omia käyntilämpöjä uudehkolla viskokytkimellä?
                              Uusi orkkis visko, termari ja vesipumppu. Lämmöt maantiellä 79-81 ilmanlämpötilasta riippuen, kaupungissa 84-87. Lämmöt nousi selvästi muutaman asteen kun vaihdoin castrolin tws.t koneeseen. Mulla mittarista näkee jo asteen muutoksenkin mikä on aikast ärsyttävää. Viskosta voi ottaa käsin kiinni koneen käydessä mutta kun kone on sammutettu lämpimänä ja seissyt hetken niin visko ottaa kiinni.
                              Last edited by Mörö; 10-08-2012, 18:07.

                              Comment

                              • joccede
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2009
                                • 856
                                • Vaasa

                                #75
                                Taitaa mulla olla termari paskana? Tämmösiä lukemia ilmenee, otin vielä viskon pois varmuuden vuoks.


                                Ulkolämpötila 10 astetta

                                Kaupunkiajossa:
                                Vesi: 81-84
                                Öljy: 77

                                Maantiellä
                                Vesi: 73-74
                                Öljy: 73-75
                                K100
                                E31 850i
                                E83 X3 3,0d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎