Announcement

Collapse
No announcement yet.

530iA vai 540iA (E39 facelift 2001->)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    530iA vai 540iA (E39 facelift 2001->)

    Moi!

    Kumpi, ja perustelut kiitos?

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • AKSU
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 402
    • Nivala

    #2
    Isompi tietysti, ja siksi et vie enemmän bensaa!

    Comment

    • heijani
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 220
      • Turku

      #3
      Oikea vastaus: Kasi

      Samaa pohdiskelua kävin itsekkin jokunen aika sitten. Järkisyyt (lue: taloudelliset) puoltaa tietty tota 530:stä. Esim. noin uudessa kannattaa huomoida myös tuleva ajoneuvoveron muutos, mutta kasi on aina kasi. Kaikin puolin mukava laitos, vaikka ei itsellä tuota faceliftiä olekaan. Maantieajossa on muuten mennyt talvella 8,3 l/100km, ei paha.
      BMW e61 525dA 2006
      ex BMW e39 530dT 2000
      ex Volvo V70 2.4T AWD :think
      ex BMW e39 540iA sedan 1999
      ex BMW e28 520i Bavaria 1987
      ex BMW e46 316i sedan 2000

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        #4
        Mites se ohjaus? Olen kerran ajanut Saksasta 540iA 2002:sen, ja minusta ohjaus siinä autossa ainakin oli aika helvetin huono verrattuna tuohon kutosen ohjaustuntumaan. Tottuuko siihen, vai olikohan kenties ajamassani autossa servotronic paskana, ettei syynä ollutkaan se erilainen toteutus... ? Ohjaus oli varsinkin keskialueella melkoisen tunnoton.

        Mitenhän steppi kestää noissa 540ia facelifteissä?

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Teropa, tottakai kahdeksikossa on äänimaailma ja suorituskyky enemmän kohdallaan. Tosin sinunkaltaisesi autonysvääjän ei kenties kannata hankkia sellaista, voi käydä yllättävän kalliiksi jos joka hemmetin joutavanpäiväisen vikinän, natinan tai häiriön kunnostaa. Ja nyt herneet imuaukkoon!

          Comment

          • heijani
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 220
            • Turku

            #6
            Tuota Servotronicia mulla ei ole, mutta onhan tuo kuulamutteriohjaus vähän tunnottoman oloinen. Itse olen siihen kuitenkin jo tottunut. Comfort-jakkarat, automaatti ja tuo ohjaus sopivat yhteen loistavasti.
            BMW e61 525dA 2006
            ex BMW e39 530dT 2000
            ex Volvo V70 2.4T AWD :think
            ex BMW e39 540iA sedan 1999
            ex BMW e28 520i Bavaria 1987
            ex BMW e46 316i sedan 2000

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Lanttu View Post
              Teropa, tottakai kahdeksikossa on äänimaailma ja suorituskyky enemmän kohdallaan. Tosin sinunkaltaisesi autonysvääjän ei kenties kannata hankkia sellaista, voi käydä yllättävän kalliiksi jos joka hemmetin joutavanpäiväisen vikinän, natinan tai häiriön kunnostaa. Ja nyt herneet imuaukkoon!
              Olipa kaikessa asiattomuudessaan ja joutavuudessaan turha postaus. Miksi postasit, jos saan kysyä? (mistä näitä urpoja sikiää? )

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • mailman
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 8003
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by teropa View Post
                Mitenhän steppi kestää noissa 540ia facelifteissä?
                Onko tuo vaihdelaatikko miten E39 540iA malleissa muuttunut vuosien saatossa? Vai onko muuttunut ollenkaan?
                G01 ///M40i '19
                F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                E39 ///M5 '00

                Comment

                • sirkus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 2195
                  • kaustinen

                  #9
                  9/98 vaihtuu ainaski osanumero lootalle, samalla koneen vääntö taitaa nousta 20Nm. Kyllä tuo 5hp30 on luja loota mut toki öljynvaihto tekisi hyvää sillekkin (kunhan se tehdään ajoissa).
                  Chrysler 300c crd touring 2010
                  Daily driver
                  Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                  Man cave on wheels
                  Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                  Built not bought
                  V8, only juice&milk come in 2 litres

                  Kawasaki zzr1100 fighter


                  Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                  Comment

                  • 10+
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2084
                    • Nivala

                    #10
                    Eikö tuo oo aika selvä juttu?
                    E39 M5 -00

                    Ex E60 530Da M-Sport -04
                    Ex E39 M5 -00
                    Ex E39 M5 -00 Individual
                    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                    Ex E36 3.0 M3 -93
                    Ex E36 2.5 Cabrio -94
                    Ex E36 3.2 M3 -97
                    Ex E36 2.5 Coupe -93

                    Comment

                    • E39-530A
                      BTCF Member
                      • Feb 2007
                      • 933
                      • Espoo

                      #11
                      Olisin tullut tänne kehumaan omaa 530iA:ta edes tuota 540:sta ajamatta, mutta täällä on jo murskatuomio annettu.

                      Jos olet sellaista sorttia, että (tehon)nälkä kasvaa syödessä, niin ota 540. Jääpä ainakin yksi hyppäys pois välistä. Yleensähän se näin on, vaikka itselleen koittaa järkisyitä ladella.

                      Minä olen tyytyäinen 530:seen ja onhan se hieman halvempi, kun vie pikkaisen vähemmän bensaa ja pari tulppaakin ja yksi kansi on vähemmän. Minun vähäisillä ajoilla (10-14tkm/vuosi) voisin ihan hyvin ajaa 540:llä, mutta en jaksa ruveta auton myyntiprojektiin ja hyvän yksilön etsintään. Ja tietysti tehdyt rempat ei siirry uuteen autoon...
                      E92 335iA -08

                      ---
                      ex E34 540iA -93
                      ex E90 325iA -05
                      ex E39 530iA -00
                      ex Toyota Avensis
                      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 9997
                        • KVLA

                        #12
                        530:n kuluttaa vähemmin,hieman halvempi huoltaa,vakuutusmaksut(?),ym.Siksi itsekkin valitsin 540:n.

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #13
                          Olen ajanut kummallakin, ja minusta tuo 530iA on oikeen tasapainoinen ja mahtava auto ajaa. Vääntöä löytyy minun tarpeisiin, ja tehoakin on riittämiin liikuttamaan E39:iä.

                          Mutta se mikä tässä tietysti vähän mietityttää on, että kun Saksasta noita 540:siä saa uitettua melkeen halvemmalla kuin 530:siä (johtuen paikallisesta päästöverosta), siis Saksan hankintahintaa tarkoitan, niin tuo lisäteho 540:ssä jotenkin houkuttaa.

                          Se, mikä ei houkuta on kalliimmat osat, epävarmempi steppi tämän foorumin viestien perusteella, kalliimmat vakuutusmaksut ja isompi kulutus. Jotenkin semmonen kuva myös syntynyt, että tuo kasi olis vikaherkempi kokonaisuus. Mutta se voi olla myös ihan väärä kuva.

                          En osaa päättää ... eikä vielä tarvikkaan pystyä .

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19175
                            • -

                            #14
                            540i ehdottomasti jos ostaja ei ole jännittäjätyyppiä. 530i on siihen verrattuna alakierroksilla varsin puhdittoman tuntuinen. Suomen oloihin molempien suorituskyky kuitenkin riittää mainiosti ja 530i pärjää pienemmällä bensamäärällä.
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7398
                              • Oulu

                              #15
                              Pääsispä joskus näitä ajamaan peräkkäin niin ois taas paljon viisaampi. Nyt on turha spekuloida kun kokemusta uupuu.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎