Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lisätehoa e39 530 dieseliin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonran
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 88
    • tampere

    Lisätehoa e39 530 dieseliin?

    Morjens,

    Olisi tarve "pienelle" lisäpotkulle konehuoneen puolella, mutta tarjontaa alkaa olemaan jo liikaa noille ohjelmille ja ulkopuolisille bokseille.

    Kannattaako tettää ohjlemointi vai laittaa ulkopuolinen tehoyksikkö.

    Tarjoajia on paljon niin mielelläni otetaan kokemuksia ja vihjeitä vastaan.
    ____________________________________________
    BMW 530d touring M-sport -02
    ex - Vw - Passat 1,9 Tdi (130hv) -04
    ex - Vovlo V70 T5 -01
    ex - Volvo V40 2.0T -03
    ex - renault megane -05 (työantaja pakotti)

    - Ensimmäinen muttei viimeinen Bmw -
  • JonasG
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 2160
    • Porvoo/Helsinki

    #2
    Käytä Karalalla tai Special tuning Harisella niin saat parhaan lopputuloksen.

    Comment

    • Tomppa80
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 2088
      • Raahe

      #3
      Tarvitko oikeasti tehoa autoosi? Luulisi olevan jo tarpeeksi tehoa. Ei nuo bemarin diisselit kovin luotettavia ole, saatikka vielä lastunkanssa. Ei lastutus ainakaan hyvää tee moottorille.
      Mercedes Benz E -07
      BMW 523i -96
      Volvo v70t5 -99
      Harley Davidson Electra Glide -00
      Solifer SM -75

      Comment

      • Väiski
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 412
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by Tomppa80 View Post
        Tarvitko oikeasti tehoa autoosi? Luulisi olevan jo tarpeeksi tehoa. Ei nuo bemarin diisselit kovin luotettavia ole, saatikka vielä lastunkanssa. Ei lastutus ainakaan hyvää tee moottorille.
        Kannattaako tällaisia vastauksia edes postailla?

        Asiaan:

        Kuten Jonas vastaili, käyppä Harisella tai Karalalla jne kyselemässä niin varmaan osaa antaa aika hyviä vastauksia kysymyksiisi.

        Eiköhän toi kone/loota kestä hyvin ainakin 220/490 nm väännön kepeesti, jopa isomman.

        Itellä myös vielä lastuttamaton mutta ehkä sitten keväällä ^^
        Last edited by Väiski; 21-02-2008, 23:20.
        "horsepower sells cars, torque wins races"
        F10 M550dx 470/900

        Comment

        • Tur_re
          BTCF Member
          • May 2007
          • 199
          • Lahti

          #5
          Foorumilla nick k1mmalin ohjelmoi myös näitä kiisseleitä jos boksia ei halua..
          F10 nokileka:think

          Comment

          • Matula
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 1706

            #6
            Originally posted by Tonran View Post
            Morjens,

            Olisi tarve "pienelle" lisäpotkulle konehuoneen puolella, mutta tarjontaa alkaa olemaan jo liikaa noille ohjelmille ja ulkopuolisille bokseille.

            Kannattaako tettää ohjlemointi vai laittaa ulkopuolinen tehoyksikkö.

            Tarjoajia on paljon niin mielelläni otetaan kokemuksia ja vihjeitä vastaan.
            Onko autosi manuaali vai automaatti?

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Automaattien hajoamisten ei ole osoitettu olevan yhteydessä tehoon/vääntöön niin kauan kuin vääntöä ei ole nostettu niin ylös että loota alkaa luistaa. Muutenkin tuon koneen "kestämättömyys" on suureksi osaksi urbaanilegenda, niitä kun on maassa aikamoinen liuta ja johtopäätökset on tehty muutaman ongelmat-alueen topicin perusteella, sillä olettamuksella että muut vehkeet ovat ikuisia. Kone kestää kyllä voimaa.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • 10+
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 2084
                • Nivala

                #8
                Originally posted by Cell View Post
                Automaattien hajoamisten ei ole osoitettu olevan yhteydessä tehoon/vääntöön niin kauan kuin vääntöä ei ole nostettu niin ylös että loota alkaa luistaa. Muutenkin tuon koneen "kestämättömyys" on suureksi osaksi urbaanilegenda, niitä kun on maassa aikamoinen liuta ja johtopäätökset on tehty muutaman ongelmat-alueen topicin perusteella, sillä olettamuksella että muut vehkeet ovat ikuisia. Kone kestää kyllä voimaa.
                Cell osu asian ytimeen! En vois olla enempää samaa mieltä Mä oon myyny 530D bemareita tässä vuosien aikana joku noin 60kpl ja YHDESTÄKÄÄN ei ole moottori/laatikko hajonnut tai mitään vikaa tullu, 2 joutunu MAFfin laittaan ja thats it. Eli ei nyt NIIN paska ole mitä puhutaan, tohon määrään ois joku hajonnu jos se susi ois. (koputtaa puuta)
                Mun mielestä yks parhaista dieseli koneista
                E39 M5 -00

                Ex E60 530Da M-Sport -04
                Ex E39 M5 -00
                Ex E39 M5 -00 Individual
                Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                Ex E36 3.0 M3 -93
                Ex E36 2.5 Cabrio -94
                Ex E36 3.2 M3 -97
                Ex E36 2.5 Coupe -93

                Comment

                • opl21
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2007
                  • 320
                  • Itävalta

                  #9
                  Ohjelmaa vaan sisälle --->et tule katumaan...
                  Ja saa sen loodan vakiotehoillakin hajalle,jos yrittää tai on joku joskus yrittänyt...
                  Eron vanhaan ohjelmaan huomaa selvästi ja sopivasti lisätty vääntö tekee jopa kulutukselle ihmeitä.Eikä se enää pahan hintaistakaan tunnu olevan tuo ohjelmointi.
                  sigpic

                  F01 730d -09
                  Ex
                  E70 x5 3.0d-08
                  e39 M5-99
                  e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
                  (Ego)
                  e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
                  e39 528ia -97 200hp/290nm
                  e36 320i -94
                  e30 320i -89

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Suurin osa 530dA konerikoista johtuu imusarjan läppien irtoamisista.

                    Itse kun olin ostamassa omaa pirssiä, niin koeajoin kolmea vakioa 530d:tä ja yhtä lastutettua. Ero oli erittäin selkeä, ei tarvinnut miettiä hetkeäkään mikä miellytti eniten, ja vielä kun kyseinen yksilö sattui muutenkin olemaan "ehjän" oloinen yksilö, niin kaupathan siitä syntyi.

                    Jos, pitäisi nyt laittaa lastu, niin ehdottomasti veisin ohjelmoitavaksi paikkaan jossa rullilla tehdään optimaalinen ohjelmointi. Kaksi suomen kuuluisinta onkin jo mainittu.

                    Niin ja onhan noita +650Nm väännöillekin ohjelmoitu ja hyvin kestää... Ajotyyli vaikuttaa niin paljon.
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3310
                      • Kajjjaani

                      #11
                      Mitenkäs on onko kukaan kokeillut tätä http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=4
                      Ja jos niin mitä havaintoja.
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by 540iAV8 View Post
                        Mitenkäs on onko kukaan kokeillut tätä http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=4
                        Ja jos niin mitä havaintoja.
                        Tekniikaltaan perinteinen "purkkaboksi", joka nostaa rail-painetta anturia huijaamalla. Ainakin omasta mielestäni huonoimpia tapoja tehonlisäykseen. Maksimipaineilla myös kuormittaa etenkin korkeapainepumppua.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • JonasG
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 2160
                          • Porvoo/Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Tekniikaltaan perinteinen "purkkaboksi", joka nostaa rail-painetta anturia huijaamalla. Ainakin omasta mielestäni huonoimpia tapoja tehonlisäykseen. Maksimipaineilla myös kuormittaa etenkin korkeapainepumppua.
                          Jep, boxia on tullut kokeiltua omassa diiselissä ja ei kyllä mitään positiivista sanottavaa siitä kyllä ole..Savutus oli todella raju ja alakierroksilla auto tuntui että tukehtuisi..Korkeilla kierroksilla veti ehkä himpun verran vakiota paremmin mutta alhaalta taas huonommin.

                          Comment

                          • _Dexi
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2006
                            • 769
                            • Vihti

                            #14
                            Originally posted by Tomppa80 View Post
                            Tarvitko oikeasti tehoa autoosi? Luulisi olevan jo tarpeeksi tehoa. Ei nuo bemarin diisselit kovin luotettavia ole, saatikka vielä lastunkanssa. Ei lastutus ainakaan hyvää tee moottorille.
                            Jotenkin veikkaan että Tompalla on joku syvempikin tunne bemarin diisseleitä ja softien optimointia kohtaan, kommentista päätellen. Toisessa topicissa kommenttina että "tekikö lastutus onnelliseksi".

                            Itellä jotenkin semmonen kuva että 530D moottorit on imusarjan läppiä lukuunottamatta varsin luotettavia, äärimmäisen harvoin kuulee että noita kilahtelisi, tai tulee eteen yksilöitä jotka olis isompaa remppaa vaatineet - anturit ja muut koneen ulkopuoliset releethän on asia erikseen.
                            **********
                            & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                            (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                            (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                            (ex. E60 530Da '04)
                            (ex. E39 M5 Facelift '99)
                            (ex. E39 540i '98)
                            *

                            Comment

                            • Tomppa80
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 2088
                              • Raahe

                              #15
                              Edesauttaako lastutus moottorin kestävyyttä?. Jokaisella saa olla omia mielipiteitä. Minun mielipide on lastuista, että "ei kiitos". Sitten kun täällä mainitsee oman näkemyksen, niin ollaan piikittelemässä tyyliin "sinähän tiedät kaiken". Te ette kestä minkäänlaista kritiikkiä BMW autoja kohtaan. Itse ajan volkkarilla ja tiedän että se on paska, ja ei bemarin veroinen. Omassa autossani on 77kw ja hyvin parjään vaikka ajelen lujaa. Siksi en ymmärrä tehokkaiden autojen lastutusta.
                              Mercedes Benz E -07
                              BMW 523i -96
                              Volvo v70t5 -99
                              Harley Davidson Electra Glide -00
                              Solifer SM -75

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎