Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Facelift umpioiden lasien irroitus!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3096

    #31
    Minä loman aikaan yhden kovaliimatun umpion avasin tuolla aiemmalla ohjeella onnistuneesti.
    Muutaman asian teen seuraavassa toisin.
    Dremeliin saatavat rälläkän terät on huonoja kun hajoavat vähän väliä. suurin aika menee niiden vaihtoon. Lisäksi nämä terät leikkaa muovin sulattamalla.
    Ostin jo seuraavaa varten dremelin HSS sirkkelin teriä joilla myös muövia voi sahata.
    Näitä testasin vanhaan ajovaloplexiin ja sahaa kyllä hyvin.

    Takaisin liimaus Sikan 710 elastisella liimalla.
    Kulkineet/projektit:

    640D F06
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2692
      • .fi

      #32
      kukas se olikaan H7/H7 facen umpiot konvertoinut xenoneille bi-xenon projektorein?
      en nyt enää itse löytänyt topikkia, josta modista luin:think. kysymys olisi hellan umpioista tarvikkeena,
      että millaisella liimalla sopis niiden odottaa uusina olevan? aukee ehjänä?
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4974
        • Paimio

        #33
        Originally posted by aae30 View Post
        kysymys olisi hellan umpioista tarvikkeena,
        että millaisella liimalla sopis niiden odottaa uusina olevan? aukee ehjänä?
        Kannattaa laittaa uuniin jos vaan suinkin mahtuu. Alle sataan asteeseen muutamaksi minuutiksi niin jos on lämpiävää liimaa niin nopsaan sen havaitsee sitten kun rupeaa raottelemaan...jos ei ole niin sitten on isompi urakka edessä.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • aae30
          BTCF Member
          • May 2010
          • 2692
          • .fi

          #34
          ei o autolle uunia käytössä:/. ja sen aukeavan liimauksen pehmitykseenhän riittää jo hiustenkuivaaja,
          mikä lienee umpion muoveille ainakin kuumailmapuhallinta turvallisempi vaihtoehto:think.

          mutta siitä nyt lähinnä kyse, että jos niissä hellan tarvikkeissa on se ei-aukea-rikkomatta-liimaus,
          niin en minä niitä sitten enää halua uusina ostaa.
          Sorry I'm Not Sorry
          E34 540iA 93 sedan
          E34 540iA 93 sedan
          E39 530iA 00 touring

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1832
            • Karjaa

            #35
            Amerikanfoorumit väittävät että liimauksen laatu olisi umpioiden valmistusajankohdasta kiinni, 7/2002 tapahtui vaihdos, sitä uudemmissa ei lämmöllä pehmenevää liimausta enää ole. Tuo valmistusajankohta näkyy umpioiden takapuolella tietyssä kohtaa pienenä ”leimana”, nuoli osoittaa valmistuskuukauden ja ympyrän keskellä oleva kaksinumeroinen luku valmistusvuoden.
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • aae30
              BTCF Member
              • May 2010
              • 2692
              • .fi

              #36
              ok, eli suht varmuudella olis pakko rikkoa, mikä tekee niistä siten heti kiireessä kalliilla hankittujen
              kuorien verran kalliimmat sitten valmiina, eikä niille jäis noita kuoriakaan edes varalle.

              olis sit harrasteyksikön valot autossa mikä on maalipinnaltaankin ihan jäte, saatan skipata.
              Sorry I'm Not Sorry
              E34 540iA 93 sedan
              E34 540iA 93 sedan
              E39 530iA 00 touring

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 4974
                • Paimio

                #37
                Originally posted by aae30 View Post
                ei o autolle uunia käytössä:/. ja sen aukeavan liimauksen pehmitykseenhän riittää jo hiustenkuivaaja,
                mikä lienee umpion muoveille ainakin kuumailmapuhallinta turvallisempi vaihtoehto:think.
                Ei kait sitä koko autoa sinne uuniin tarvitse änkeä..pelkkä umpiokin riittää.

                Kyllä tuota uunissakin hetken saa paistaa ennenkuin liima antautuu että kyllä hiustenkuivaajalla menee hermot ja elämän tarkoituskin ennen kuin valmista tulee.

                Tuo on kyllä mielenkiintoinen tieto että olisi vaihtunut tuo liimaus. En kyllä ihan voi allekirjoittaa sillä omassa oli umpiot valmistettu 2004 (Hellan originaalit) ja oli kyllä tuota pehmenevää liimausta.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • Wespa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2016
                  • 1832
                  • Karjaa

                  #38
                  Joo siksi kirjoitinkin että kyse oli ameriikanfoorumista, luotettavuus samaa luokkaa kuin hevosmiesten tietotoimistolla. Mulla kyllä meni juuri noin, vanhempi jossa leima oli vanhempi kuin 7/02 niin liimaus on butyylintyylistä --> pehmenee helposti, 7/02 rajapyykkiä huomattavasti uudempi umpio ei sitten puolestaan luovuta edes kunnon saunoituksen jälkeen.
                  E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                  Porsche 944 -86 (DE)
                  Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                  Comment

                  • aae30
                    BTCF Member
                    • May 2010
                    • 2692
                    • .fi

                    #39
                    jos noi 2004:set hellat oli sigun -97:s, on ne voinut olla helposti tarvikkeina ostetut?
                    silloin ne on ollut vielä suht järkevän hintaisia hellan tarvikkeina hankkia vrt. nyt yli tonnin pari.

                    että jospa toi kova liimaus löytyis vain niistä bemarin tehtailla asennetuista:think.

                    jos muistaa valmistusajankohta"leiman", niin ehkä myös että oliko niissä bemarin osanumeroita?
                    Sorry I'm Not Sorry
                    E34 540iA 93 sedan
                    E34 540iA 93 sedan
                    E39 530iA 00 touring

                    Comment

                    • Roisto
                      BTCF Member
                      • Nov 2010
                      • 2538
                      • Kajaani

                      #40
                      2003 Hellat ja ikiliimat. Oli pleksit sen verran karseassa kunnossa että ei paljoa haitannut vetää paskaksi
                      2001 E39 525iA
                      1992 E34 "540i/5"

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 4974
                        • Paimio

                        #41
                        Originally posted by aae30 View Post
                        jos noi 2004:set hellat oli sigun -97:s, on ne voinut olla helposti tarvikkeina ostetut?
                        silloin ne on ollut vielä suht järkevän hintaisia hellan tarvikkeina hankkia vrt. nyt yli tonnin pari.

                        että jospa toi kova liimaus löytyis vain niistä bemarin tehtailla asennetuista:think.

                        jos muistaa valmistusajankohta"leiman", niin ehkä myös että oliko niissä bemarin osanumeroita?
                        Joo jälkiasenteisethan ne toki oli. Laitettu tuolloin...Voi hitsi kun en muista oliko niissä BMW-leimat myös. Jotenkin muistelisin että oli...täytynee katsella löytyisikö jotain kuvamateriiaalia vielä siitä kun tuon projektin tein voi olla että näkyisi kuvissa mitä leimoja oli.

                        Mutta tosiaan ihan mahdollista että tehdas on määrännyt käytettäväksi heillä asennettavissa umpioissa ikiliimaa ja sitten taas Hella itse on valmistanut omaan myyntiinsä vielä helposti avattavia...
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎