Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tonttiin..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1964
    • Seinäjoki

    #31
    Tilasin motonetistä e39 sedaniin m-sport iskarit taakse, lieköhän nuo oikeat kun iskarissa ei ole mitään paikkaa jouselle ja sekä ylä, -että alapäässä on vaan sellainen pyöreä kiinnitys silmukka?
    Lisäksi toisen iskarin ulkokuori/pölysuoja oli muovinen!
    34-3205 koodi löytyy paketeista ja iskareissa 179.211

    tuli mieleen että eihän noi olis touringin iskarit?
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • Ide
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 74
      • Ii

      #32
      Minulla on mielessä samat kujeet, kuin ketjun aloittajalla. E39 530dAtissani on vakioalusta ja vähän olen mietiskellyt tulevalle kesärengastukselleni jämäköittää sitä.

      Renkaat tulisivat olemaan 235/40-18 (8x18) ja 265/35-18 (9x18). Mikähän olisi järkevin keino jämäköittää autoa? Kovin matalaa en siitä halua, että voin ajella yhä korotettujen suojateiden yli sekä päästellä töihin kelirikkoisellä sora-EK:lla. Ajettavuus on näyttävyyttä tärkeämpi.

      Laitanko siis vaan uudet jouset vai olisiko joku alustasarja lääke vaivaan, esim. D2?
      E39 530dAt 9/98
      www.ilkansivu.net

      Comment

      • Ide
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 74
        • Ii

        #33
        Alustoilla on noin 120mm säätöalue olettaen etteivät muut auton rakenteet
        estä madallusta. Auto on hyvin mahdollista säätää myös vakiokorkeuteen tai
        lähelle sitä. Sorateitä varten voisin suositella tuollaista kuitenkin hieman
        pehmeämmillä jousilla.

        Sarjan mukana tulee maahantuojan, eli meidän, hyväksyntä tieliikenteeseen
        jolla muutoskatsastukset ovat onnistuneet. Mallikohtaista tüvia ei
        alustoilla kuitenkaan ole, joten emme voi taata että kaikki katsastusmiehet
        antavat leiman johtuen asetusten tulkinnanvaraisuudesta. Ilmoitusluontoinen
        asia vain jotta ei myydä sikaa säkissä kuten sanotaan.
        Tuollaisen vastauksen sain Race Performancelta. Eli tuolla D2 satsilla kyllä saisi niin paljon tai vähän madallusta, kuin tykkää.
        E39 530dAt 9/98
        www.ilkansivu.net

        Comment

        • RikuBMW
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 712
          • Laitila

          #34
          Mimmonenhan tollanen Supersportin säädettävä alusta E39:sissä mahtais olla? Kannattaako edes harkita vai ostaako suoraan vaan HR:än jouset ja Motonetistä M-Sport iskarit? Eikös ne tuossa Motonetin luettelossa ole nuo joissa lukee perässä tuo "M"? Ei olis kauheen pahanhintaiset kun olisivat eteen 149€/kpl ja taakse 100€/kpl..
          Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
          Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
          Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

          Comment

          • Duracell
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 61
            • oulu

            #35
            tolppien vaihtoa..

            just tulin tallilta etuiskareiden vaihdosta, samalla laitoin weitecin -40mm jouset alle. autossa on m-sport alusta, alkuperäset jouset oli lyhyemmät ku nuo -40mm
            vaikka niiden ei minun käsittääkseni pitäs olla. pitää kesällä kokeilla jotain muita jousia että sais sen keulan yhtä matalaksi ku perän..
            tolppien vaihto oli aika yksinkertanen. muutama päivä sitten suihkuttelin crc:tä reilusti joka paikkaan.
            homma alko siten että löysättiin tolpan yläpäästä se 21mm mutteri ku keula oli vielä maassa sit auto ylös ja alapää irti (pelkästään se alempi pitkä pultti), koiranluu yläpäästä irti sitte naputeltiin tamppi siihen leuan väliin että iskari löysty. seuraavaksi irrotettiin yläpäästä ne 3 10mm mutteria ja iskarin sai painettua niin alas että sen sai pois kaaresta ja nitkuteltua irti. yläpään laakerit
            oli aivan jumissa joten ne piti pestä ja rasvata uudestaan ettei kohta tarvii olla niitä vaihtamassa. tolppien kasaaminen oli veetumaisin homma, piti olla 2kpl 2 leukaisia puristimia ja 1kpl 1 leukainen että sai kasaan. sit vaan tolppa paikalleen
            vastakkaisessa järjestyksessä. aikaa meni vajaa 3 tuntia kaikkineen..

            Comment

            • tonez
              Newbiemmer
              • Feb 2008
              • 12
              • Alavus

              #36
              Olis kanssa alustan päivitys edessä ja noihin HR jousiin tässä on päädytty. Kitupiikissä näyttäisi maksavan 209€ ( H&R tuotenumero: 29742-4)

              Mahtaisko jostain saavan halvemmalla. Ja kai nämä nyt sitten käyvät autooni joka on E39 525d -01?:think Jouset tulee vakio iskareiden kavereiksi.

              Kun tossa näyttäisi olevan kahdenlaisia :
              BMW 5er (E39) 525D, 530D ilman tasonsäätöä / Ilmaa

              BMW 5er (E39) 525D, 530D tasonsäädöllä / Ilmalla

              Comment

              • jyrtsä
                Newbiemmer
                • Aug 2006
                • 27

                #37
                Mikäs toi korkeus vakioalustalla on keskiöstä pyöränkaariin vakioalustalla? Ostin 530d:n muutama viikko sitten ja siihen oli talvella laitettu jokin alustasarja. Jouset ovat ainakin ilmeisesti Eibachin, vihreät jouset oli paikalla iskareista en yhtäkkiä katsomalla mitään merkkiä löytänyt.. En ole jaksanut soittaa edelliselle omistajalle vielä tarkemmin. Auto on vaan aika etukenossa. muutoskatsastettu talvella edessä 340mm takana 370mm. Tarkoitus olisi hieman saada tasapainoisemman näköiseksi autoa. Paljonkohan toi H&R:n jousisarja oikeasti tiputtaa...?

                Comment

                • Alfredson
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2007
                  • 463
                  • Uusimaa

                  #38
                  Onko jollain heittää kuvaa missä vakiotolpille laitettu toi 40/15 madaltava Harri & Rälläkkä satsi? Tästä siis EI tule keravatuningia eli keula selvästi alempana kuin perä?

                  Itse tossa kelasin että kun mulla on takana hyvät tolpat, edessä vähän kuluneemmat, niin kehtaisiko ammattilaisille roudata 2 uutta perustolppaa + H&R:n madallussatsin, vai kattooko ne kieroon että ei saatana tälläsiä pommivirityksiä =) Tuo siis kuitenkin ilmesesti toimii? Eli tämä on nyt 90% ulkonäkö kysymys, tietysti pieni jämäköityminen ei tee pahaa. Mutta ajo-ominaisuudet / mukavuus ei saa oleellisesti huonontua... ei siten että huomaan mitään normaalissa ajossa, etenkin ajettavuudessa...
                  Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                  Comment

                  • jyrbba69
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2008
                    • 2394
                    • Kouvola

                    #39
                    Ens viikolla voin ottaa kuvia kun uudet vanteet tulee. Mulla siis toi 40&15 + m-tolpat.

                    -Jyri
                    2015 AMG GTS
                    -----------------------------

                    www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                    [email protected]

                    Comment

                    • Behemoth
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 562

                      #40
                      Mikä ois sopiva madallus E39 touringin keulaan, kun edessä 8x17" ET 10 RH-Xradit ja päällä 225/45 kumit? Takapäässä 10x17" ET 17 ja samat 225/45 kumit. Oisko -30 mm eteen ja sama taakse? :think

                      edit: takapää lasketaan sitten vippaskonstein, kun on tuo niveauregulering takana.
                      E66 730Ld LCI

                      ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                      Comment

                      • A^A
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 2168
                        • Seinäjoki

                        #41
                        Originally posted by Behemoth View Post
                        Mikä ois sopiva madallus E39 touringin keulaan, kun edessä 8x17" ET 10 RH-Xradit ja päällä 225/45 kumit? Takapäässä 10x17" ET 17 ja samat 225/45 kumit. Oisko -30 mm eteen ja sama taakse? :think

                        edit: takapää lasketaan sitten vippaskonstein, kun on tuo niveauregulering takana.

                        Kw:n -35mm jouset ja -10mm jousilautaset pudotti ainakin mun silmään oikeen passelisti. Kuvia: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=228578&page=2
                        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎