Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 parkkitutka ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9990
    • KVLA

    E39 parkkitutka ongelma

    Kaverin puolesta kyselen.Mikä mättää kun pakin kykeytyessä parkkitutka alkaa heti vinkumaan vaikka ei ole esteitä lähelläkään?Eikä tietenkään ilmoita esteestä.Anturit on puhdistettu.Onko vika liitoksissa vai viallisessa anturissa?Auto on E39 535iA vm. 2000.Vinkkejä peliin kiitos.

    Jos on anturivika,niin saako anturit irti puskuria irroittamatta?
    Last edited by Heguli 31; 07-04-2008, 17:28.
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Kaverin puolesta kyselen.Mikä mättää kun pakin kykeytyessä parkkitutka alkaa heti vinkumaan vaikka ei ole esteitä lähelläkään?Eikä tietenkään ilmoita esteestä.Anturit on puhdistettu.Onko vika liitoksissa vai viallisessa anturissa?Auto on E39 535iA vm. 2000.Vinkkejä peliin kiitos.

    Viallisessa anturissa.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • TMW
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 145
      • Kempele

      #3
      Moi
      rouvalla sama vika. Miten paikallistan rikki menneen anturin kun ainakaan tässä tapauksessa mikään antureista ei anna piip-merkkiä R-päällä ( ainoastaan kun laittaa R:n päälle alkaa kamala ulina, joka loppuu muutaman sekunninkuluttua)

      -Teijo

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Originally posted by TMW View Post
        Moi
        rouvalla sama vika. Miten paikallistan rikki menneen anturin kun ainakaan tässä tapauksessa mikään antureista ei anna piip-merkkiä R-päällä ( ainoastaan kun laittaa R:n päälle alkaa kamala ulina, joka loppuu muutaman sekunninkuluttua)

        -Teijo
        Ehjä anturi pitää korkeataajuista sirinää, jonka tervekorvainen saattaa kuulla. Samoin kevyesti koskettamalla voi tuntea hennon värinän.
        ...Ja nyt ei siis ollu kyse sun vaimosta.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • TMW
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 145
          • Kempele

          #5
          Kiitos....
          Onko siis koko systeemi kontallaan kun 1 anturi on rikki, koska ei siis toimi ollenkaan tällä hetkellä ?

          -Teijo

          ps vaimo taitaa olla jo immuuni mun kosketukselle

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #6
            Originally posted by TMW View Post
            Kiitos....
            Onko siis koko systeemi kontallaan kun 1 anturi on rikki, koska ei siis toimi ollenkaan tällä hetkellä ?
            Ei ole kontillaan jos ei kaikki ole yhtä aikaa rikki... Tarkista kuitenkin että paksin vasemmalla puolella sijaitsevan PDC:n johto kii... Ulisee juuri kuvailemallasi tavalla jos johto itse poksista irti...
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • TMW
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 145
              • Kempele

              #7
              Paksi ?

              -etukäteen kiitosh

              Comment

              • KaKaRa
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 130
                • Turku/Kuopio

                #8
                Originally posted by Dunky View Post
                Ei ole kontillaan jos ei kaikki ole yhtä aikaa rikki...
                Oletkos tästä varma?!?! Itsellä oli yhdestä takapäänanturista keltainen johto poikki ja koko systeemi oli kyykyssä. Ei siis toimunut etupää kuin takapäänkään tutkat.

                En tiedä sedanista, mutta touringissa PDC-boxi on kontin oikealla puolella.
                E61 530dAT -08, M-sport, Imola Red
                E90 330d -06
                E36 328iT -96, "M-sport"
                VW junakeula -64

                Comment

                • TMW
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 145
                  • Kempele

                  #9
                  "Paksi2 on siis tavaratila...
                  Rouvan auto on touring...katsellaanpa liitoksia ja seuraavaksi sitten antureiden "takapuolia"...näkyykö ne anturit ja piuhat jos polvensa maahan asti laskee vai tarviiko alkaa puskurin irrotukseen ?

                  -Teijo

                  Comment

                  • KaKaRa
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 130
                    • Turku/Kuopio

                    #10
                    Originally posted by TMW View Post
                    "Paksi2 on siis tavaratila...
                    Rouvan auto on touring...katsellaanpa liitoksia ja seuraavaksi sitten antureiden "takapuolia"...näkyykö ne anturit ja piuhat jos polvensa maahan asti laskee vai tarviiko alkaa puskurin irrotukseen ?

                    -Teijo

                    Takapäässä kaksi keskimmäistä anturia pystyy vaihtamaan kun vaan jaksaa mennä selälleen auton alle. Käsi mahtuu juuri ja juuri puskurin rungon ja korin välistä. Reunimmaiset anturit vaatii puskurin irroituksen. Jos vika on johdoissa, puskurin irroitus on järkevä ratkaisu...

                    Niinkuin joku tuossa jo aikaisemmin jo totesi, niin tutkat pystyy testaamaan todella helposti. Paina anturia silloin kun tutkat on päällä, tunnet ja kuulet pienen napsutuksen jos anturi toimii.
                    E61 530dAT -08, M-sport, Imola Red
                    E90 330d -06
                    E36 328iT -96, "M-sport"
                    VW junakeula -64

                    Comment

                    • Matula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1706

                      #11
                      Koko parkkitutka on poissa pelistä jos yksikin anturi ei anna yksikölle tietoa. Touringissa reunimmaiset, listoissa olevat, anturit saa irroitettua kun listan irroittaa puskurista ja keskimmäiset vaativat selällään oloa ja pianonsoittajan sormia. Listat irtoavat kun kampeat kulmalistaa ruuvimeisselillä listojen liitoskohdassa oevasta rakosesta.

                      Comment

                      • TMW
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2006
                        • 145
                        • Kempele

                        #12
                        "Koko parkkitutka on poissa pelistä jos yksikin anturi ei anna yksikölle tietoa."

                        Elikkäs onko turha hiplata sormipelillä muovista pintaa ja tuntea kapasitiivisen anturin värinää jotta selviäis viallinen yksilö...?

                        -Teijo

                        Comment

                        • Steppi530
                          Newbiemmer
                          • Aug 2007
                          • 14

                          #13
                          Virta päälle ja pakki samoin ,sen jälkeen korva kiinni anturiin, mikä ei sirise on mykkä ! Ainakin -99 530 touring täytyy ottaa takapuskuri irti ja veikkaisin että johtoon on tullut pieni reikä josta vesi ja suolat on sen hapettanut poikki. Itse kaksi piuhaa tinanneena...

                          Comment

                          • Matula
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 1706

                            #14
                            Originally posted by TMW View Post
                            "Koko parkkitutka on poissa pelistä jos yksikin anturi ei anna yksikölle tietoa."

                            Elikkäs onko turha hiplata sormipelillä muovista pintaa ja tuntea kapasitiivisen anturin värinää jotta selviäis viallinen yksilö...?

                            -Teijo
                            Steppi530 antamilla ohjeilla mahdollisesti viallinen anturi löytyy myös vikakoodeissa pimeä anturi paljastuu.

                            Originally posted by Steppi530 View Post
                            Virta päälle ja pakki samoin ,sen jälkeen korva kiinni anturiin, mikä ei sirise on mykkä ! Ainakin -99 530 touring täytyy ottaa takapuskuri irti ja veikkaisin että johtoon on tullut pieni reikä josta vesi ja suolat on sen hapettanut poikki. Itse kaksi piuhaa tinanneena...

                            Ainakaan omassa -97 farkussa ei puskuria tarvitse irroittaa jos reunimmaisia antureita tahtoo käpistellä, eikä tarvitse perus -99 mallisessakaan.

                            Comment

                            • TMW
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2006
                              • 145
                              • Kempele

                              #15
                              Kiitos,
                              huomenna vanha korva kiinni anturiin ja jos ei kuule niin poika saa auttaa,,,

                              -teijo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎