No niin..tänään kun oli jo sen verran plussalla kelit, niin aloin hiveleen antureita sormilla...mutta ei, ei mitään napsutusta tahi värinää...ei myöskään enään piipitystä kun iskee R:n pykälään.....onko kohtalotovereita....?
Onko PDC boksi paskana vai ? Sulake oli ehjä nro 21. Enempää en sit viitsinytkään tutkia kun tuli kylmä ja kaljat olikin jo sopivan lämpöisiä
Tämän nyt ei varmaan tarvi katsastussedälle toimiakaan mut olis ihan kiva kun toimis vaikka rouva peruuttikin talvella toisen keulaan vaika PDC toimikin
Itellä vinkui edestä tutka kuukauden verran, ajattelin että kostea ja kyllä se siitä. Sitten loppui piipailu kokonaan, mutta eipä alkanu tutkakaan toimimaan. Takana toimii kyllä ihan moitteetta. joten ei koko tutka pimene kerralla. Kiva olis saada jotenki tietää mikä se niistä sitten seonnut. Joku tossa edellä meinasi että vikakoodeissa näkyisi, onko näin?
Mistäs noita PDC-antureita on saanut ostettua? Itselläkin on jokunen rikki ja pitäisi vaihtaa.
Siis jos kokemusta antureiden hankkimisesta, niin paikka- ja hintatiedot kiinnostaa.
Onko joku testannut jonkun muun tutkan antureita näihin alkuperäisiin laitoksiin? Esim. Biltemasta saa koko tutkahässäkän baut kolmeenkymppiin ja Cobran parkkitutka taakse on nyt reilun satasen. En nyt suosittele mitään mutta luulis esim. tuon Cobran olevan ihan asiallinen laite. Tuli vaan mieleen jos itsellä olisi tuo parkkitutka niin ensimmäisen anturin leivottua voisi noilla varaosahinnoilla vaihtua koko systeemi "samaan rahaan".
Tutkikaa nyt ensin ne piuhat ennen kuin ostelette niitä antureita !
Niin monesti sieltä on vain johto poikki, varsinkin e39 kerää hiekkaa ja kuraa sinne takapuskurin sisään kilokaupalla ja ne johdot mujuaa siellä
kaiken sen shitin keskellä, ja varsin ohukaista piuhaa vielä. Keskimmäiset varsinkin ovat eniten "tulilinjalla". Noin 20 cm pitkä piuha joka jostain syystä on vain suojattu keskeltä jonkun matkaa ja töpselit kummassakin päässä. Voi vaikka hakea uuden jos ei halua tinailla.
Tutkikaa nyt ensin ne piuhat ennen kuin ostelette niitä antureita !
Niin monesti sieltä on vain johto poikki, varsinkin e39 kerää hiekkaa ja kuraa sinne takapuskurin sisään kilokaupalla ja ne johdot mujuaa siellä
kaiken sen shitin keskellä, ja varsin ohukaista piuhaa vielä. Keskimmäiset varsinkin ovat eniten "tulilinjalla". Noin 20 cm pitkä piuha joka jostain syystä on vain suojattu keskeltä jonkun matkaa ja töpselit kummassakin päässä. Voi vaikka hakea uuden jos ei halua tinailla.
Juuri näin! Uusi johtosarja ei maksa montaa kymppiä, ja se kyllä hapettuu toimimattomaksi iän myötä.
Yhdenkään anturin vaihtoon ei tarvitse tosiaan irroittaa puskuria, vaan reunimmaiset saa vaihdettua, kun kampeaa sen ulommaisen pikkulistan pois. Keskimmäiset saa vaihdettua ylhäältä päin kun irroittaa sen yläpuolisen leveän listan. Sekin lähtee kampeamalla.
Moi
juu täytyy nyt tutkia ensin piuhat. Omani alkoi taas vinkumaan omiaan kun käytin PDC-lootasta kaapelit irti...vasen sivuanturi ei anna napsetta sormiin joten siinä tahi liitoksissa vika ( eli menee elektroniikka siellä boxissa totaalisesti jumiin jos ei korjaa vikaa antureissa muutamaan viikkoon)...lämpenis nuo kelit vähän niin vois aloittaa puskurin muoviosien rikkomisen...
-teijo
ps Pitääkös se kromin värinen muovi irrottaa siitä sivumuovista erikseen vai lähteekö mukaan kun kaivaa sitä sivumuovia irti ?
Aattelin kysäistä onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa parkkitutkan kanssa kun mun autossa, joka on 530i Touring 2001.
Eli pakin ollessa päällä ei "sirise" tai värise mikään noista antureista, piippauksia ei kuulu vaikka auto olisi lähellä estettä. Ainoastaan se PDC-merkkivalonappi vilkkuu ihan milloin sattuu. Erikoista, että vikakoodeista ei löytynyt mitään tähän ongelmaan sopivaa.
Mietin vaan et onkohan koko systeemi sökönä (tai johto tms). Erikoista on myös, että parkkitutka piippasi viime talvena aina kun oli 25-30 astetta pakkasta (täällä sitä riittää ) kun laitto pakin päälle! (ilman mitään estettä auton lähellä) :think
Comment