Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 parkkitutka ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #16
    Originally posted by KaKaRa View Post
    En tiedä sedanista, mutta touringissa PDC-boxi on kontin oikealla puolella.
    Joo, sori oikealla puolella "taka kontissa"
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • TMW
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 145
      • Kempele

      #17
      No niin..tänään kun oli jo sen verran plussalla kelit, niin aloin hiveleen antureita sormilla...mutta ei, ei mitään napsutusta tahi värinää...ei myöskään enään piipitystä kun iskee R:n pykälään.....onko kohtalotovereita....?
      Onko PDC boksi paskana vai ? Sulake oli ehjä nro 21. Enempää en sit viitsinytkään tutkia kun tuli kylmä ja kaljat olikin jo sopivan lämpöisiä
      Tämän nyt ei varmaan tarvi katsastussedälle toimiakaan mut olis ihan kiva kun toimis vaikka rouva peruuttikin talvella toisen keulaan vaika PDC toimikin

      -Teijo

      Comment

      • kese32
        Newbiemmer
        • Feb 2007
        • 24
        • vsa

        #18
        Pdc

        Itellä vinkui edestä tutka kuukauden verran, ajattelin että kostea ja kyllä se siitä. Sitten loppui piipailu kokonaan, mutta eipä alkanu tutkakaan toimimaan. Takana toimii kyllä ihan moitteetta. joten ei koko tutka pimene kerralla. Kiva olis saada jotenki tietää mikä se niistä sitten seonnut. Joku tossa edellä meinasi että vikakoodeissa näkyisi, onko näin?

        Comment

        • jussiupn
          Newbiemmer
          • Dec 2006
          • 10
          • Hyvinkää

          #19
          mistäs niitä PDC-antureita?

          Mistäs noita PDC-antureita on saanut ostettua? Itselläkin on jokunen rikki ja pitäisi vaihtaa.
          Siis jos kokemusta antureiden hankkimisesta, niin paikka- ja hintatiedot kiinnostaa.

          jussi

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            #20
            Mullakin on viimosemmasta E39 mallista (se pyöreä PDC anturi) noita pari kpl paskana, ja pitäis saada jostain.

            Ja olikohan niin, että ainakin toinen oli topaz blaulla vielä maalattu. Onko merkkiliikkeen tiski (90e kpl) ainut paikka?

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • Kentsu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1397
              • Tuusula

              #21
              Onko joku testannut jonkun muun tutkan antureita näihin alkuperäisiin laitoksiin? Esim. Biltemasta saa koko tutkahässäkän baut kolmeenkymppiin ja Cobran parkkitutka taakse on nyt reilun satasen. En nyt suosittele mitään mutta luulis esim. tuon Cobran olevan ihan asiallinen laite. Tuli vaan mieleen jos itsellä olisi tuo parkkitutka niin ensimmäisen anturin leivottua voisi noilla varaosahinnoilla vaihtua koko systeemi "samaan rahaan".
              Ex: 523iA '97, 520iA '89
              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

              Comment

              • Steppi530
                Newbiemmer
                • Aug 2007
                • 14

                #22
                Tutkikaa nyt ensin ne piuhat ennen kuin ostelette niitä antureita !
                Niin monesti sieltä on vain johto poikki, varsinkin e39 kerää hiekkaa ja kuraa sinne takapuskurin sisään kilokaupalla ja ne johdot mujuaa siellä
                kaiken sen shitin keskellä, ja varsin ohukaista piuhaa vielä. Keskimmäiset varsinkin ovat eniten "tulilinjalla". Noin 20 cm pitkä piuha joka jostain syystä on vain suojattu keskeltä jonkun matkaa ja töpselit kummassakin päässä. Voi vaikka hakea uuden jos ei halua tinailla.

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  #23
                  Originally posted by Steppi530 View Post
                  Tutkikaa nyt ensin ne piuhat ennen kuin ostelette niitä antureita !
                  Niin monesti sieltä on vain johto poikki, varsinkin e39 kerää hiekkaa ja kuraa sinne takapuskurin sisään kilokaupalla ja ne johdot mujuaa siellä
                  kaiken sen shitin keskellä, ja varsin ohukaista piuhaa vielä. Keskimmäiset varsinkin ovat eniten "tulilinjalla". Noin 20 cm pitkä piuha joka jostain syystä on vain suojattu keskeltä jonkun matkaa ja töpselit kummassakin päässä. Voi vaikka hakea uuden jos ei halua tinailla.
                  Juuri näin! Uusi johtosarja ei maksa montaa kymppiä, ja se kyllä hapettuu toimimattomaksi iän myötä.

                  Yhdenkään anturin vaihtoon ei tarvitse tosiaan irroittaa puskuria, vaan reunimmaiset saa vaihdettua, kun kampeaa sen ulommaisen pikkulistan pois. Keskimmäiset saa vaihdettua ylhäältä päin kun irroittaa sen yläpuolisen leveän listan. Sekin lähtee kampeamalla.
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • TMW
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 145
                    • Kempele

                    #24
                    Moi
                    juu täytyy nyt tutkia ensin piuhat. Omani alkoi taas vinkumaan omiaan kun käytin PDC-lootasta kaapelit irti...vasen sivuanturi ei anna napsetta sormiin joten siinä tahi liitoksissa vika ( eli menee elektroniikka siellä boxissa totaalisesti jumiin jos ei korjaa vikaa antureissa muutamaan viikkoon)...lämpenis nuo kelit vähän niin vois aloittaa puskurin muoviosien rikkomisen...

                    -teijo


                    ps Pitääkös se kromin värinen muovi irrottaa siitä sivumuovista erikseen vai lähteekö mukaan kun kaivaa sitä sivumuovia irti ?

                    Comment

                    • BemmiJanne
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 50
                      • Salla

                      #25
                      Moi!

                      Aattelin kysäistä onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa parkkitutkan kanssa kun mun autossa, joka on 530i Touring 2001.

                      Eli pakin ollessa päällä ei "sirise" tai värise mikään noista antureista, piippauksia ei kuulu vaikka auto olisi lähellä estettä. Ainoastaan se PDC-merkkivalonappi vilkkuu ihan milloin sattuu. Erikoista, että vikakoodeista ei löytynyt mitään tähän ongelmaan sopivaa.

                      Mietin vaan et onkohan koko systeemi sökönä (tai johto tms). Erikoista on myös, että parkkitutka piippasi viime talvena aina kun oli 25-30 astetta pakkasta (täällä sitä riittää ) kun laitto pakin päälle! (ilman mitään estettä auton lähellä) :think

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎