Ongelma kuin oikea puoli on 2 senttiä matalampi kuin vasen ja rekas (18") osuu siltäpuolin sisälokasuojaan, vasen puoli ei koskan osu. Viime kesänä edellinen omistaja oli asentanut H&R madallusjouset jotka madaltavat 15mm mutta mikä voi olla vikana kun toinen puoli on matalampi kuin toinen? Iskarit vaikuttavat olevan kunnossa, ja edellinen omistaja vakuutti että ne on, mutta ongelma on pahentunut syksystä. Talvirenkailla (15") ei ole mikään ongelma. Oikea takarengas on myös kulunut paljon enemmän kuin vasen.
E39 Oikea takarengas osuu sisälokasuojaan
Collapse
X
-
takapaan puslillahan voi olla vaikutusta tuohonkin jos toisen puolen pusla on mennyt totaalisen sököksi, e39:t on muutenkin kuulemma vinossa toiselle puolelle, tiedä sitten mistä se johtuu. Mutta kannattaa katsoa jousen päät tarkasti myös että ei vaan puutu pientä pätkää sieltä. 2cm on kyllä aika paljon.Originally posted by Cud View PostOngelma kuin oikea puoli on 2 senttiä matalampi kuin vasen ja rekas (18") osuu siltäpuolin sisälokasuojaan, vasen puoli ei koskan osu. Viime kesänä edellinen omistaja oli asentanut H&R madallusjouset jotka madaltavat 15mm mutta mikä voi olla vikana kun toinen puoli on matalampi kuin toinen? Iskarit vaikuttavat olevan kunnossa, ja edellinen omistaja vakuutti että ne on, mutta ongelma on pahentunut syksystä. Talvirenkailla (15") ei ole mikään ongelma. Oikea takarengas on myös kulunut paljon enemmän kuin vasen.BMW e36 316i Turbo Compact
-
Yritin vilkaista mutta kaikki näytti ok:lta ja jouset pitäisi olla alle vuoden vanhat, joten en usko että ne olisi poikki. Auto on muuten ihan hyvä ajettava, ei mitään ylimääräisiä ääniä tai mitenkään huono tiellä.Originally posted by Matula View PostEttei vain olisi jousi poikki?
Oman autoni perä on ainakin millilleen samalla tasolla molemmilta puolilta.
Comment
-
Ok, vastaus ongelmaan löytyi kun vahingossa törmäsin edellisen omistajan aliakseen. Eli hän oli kysellyt samasta asiasta ja myöhemmin tullut siihen tulokeen että auto on kolaroitu... Kiva homma kun ei maininnut sitä mitenkään kaupantekohetkellä! Ei myöskään sitä että rengas raapii ja se ei ilmennyt koeajossa, jos olisi ei olisi tullut kauppaa...
Comment
-
Tuohan voi olla ihan arvaukseen perustuvaa että kolaroitu, joskin voi olla tottakin, mutta muistelen Hemin kirjoittaneen joskus tuosta e39 vinossa olemisesta, ilmeisesti hänellä oli kokemusta asiasta aika paljon. Jospa hän huomaisi topikin ja kommentoisi asiaa ja kertoisi faktaa ja syitä asialle.Originally posted by Cud View PostOk, vastaus ongelmaan löytyi kun vahingossa törmäsin edellisen omistajan aliakseen. Eli hän oli kysellyt samasta asiasta ja myöhemmin tullut siihen tulokeen että auto on kolaroitu... Kiva homma kun ei maininnut sitä mitenkään kaupantekohetkellä! Ei myöskään sitä että rengas raapii ja se ei ilmennyt koeajossa, jos olisi ei olisi tullut kauppaa...BMW e36 316i Turbo Compact
Comment
-
Valitettavasti ei taida olla arvaus, hän oli tutkinut sisälokasuojaa ja huomannut huonon korjauksen. Kaiken lisäksi huomasin saman vian itse, mutta se ei vaikuttanut vakavalta, kauppatilaisuudessa mutta jonkun syyn takia (krapula luultavasti..) en tajunnut että auto voisi olla susi. Nyt on myös ruvennut ilmenemään ruostepilkkuja takakaaren läheisyydessä. Pakko todeta että tein huonon kaupan, vaihdoin hienon E36 328 huonokuntoseen E39 528. Ei pitäisi ikinä tehdä autokauppoja krapulaisena..Originally posted by Vilikki View PostTuohan voi olla ihan arvaukseen perustuvaa että kolaroitu, joskin voi olla tottakin, mutta muistelen Hemin kirjoittaneen joskus tuosta e39 vinossa olemisesta, ilmeisesti hänellä oli kokemusta asiasta aika paljon. Jospa hän huomaisi topikin ja kommentoisi asiaa ja kertoisi faktaa ja syitä asialle.
En nyt vain tiedä miten saisin tämä asia kuntoon. Minulla on tuttu joka on hyvä peltiseppä mutta taitaa tulla kalliiksi korjata se kuntoon. Jos jousituksen kiinnitys on hieman vääntynyt voi olla aika vaikeeta saada se kohdalleen vaikka sillä on kyllä vehkeet jolla saisi sen väännetty kuntoon. Perhana kun voi ottaa päähän!
Oma vika kun on tyhmä mutta ei toi kauppa nyt ihan rehellinen ollut vaikka kaveri vaikutti mukavalta. Kotimatkalla syttyi airbag-valo ja ei ole sen jälkeen sammunut. No sen saan kyllä korjattua mutta toi että rengas raapii on pahempi vika. Toinen vakava vika mitä löysin oli kun tarkistin miksi oikea etupää kolisee, niin huomasin että pultti joka pitää alatukivarsi kiinni rungossa oli irti! Joku tumpelo on ilmeisesti vaihtanut sitä tietämättä miten sitä tehdään oikein. No halpa korjaus kun riitti kiinnittää sitä oikein mutta jos pultti olisi päässyt irtoamaan niin olisi voinut olla vaarallinen tilanne.
Ehkä tilanne olisi hieman parempi jos vaihtaisin 18" vanteet 17"? Olisi harmi joutua vaihtamaan noin hienot vanteet pienempiin mutta ajettavuuskaan ei ole ihan parhaasta päästä noin isoilla vanteilla. En voi ottaa ketään kyytiin takapenkille kun rengas raapi sit kokoajan.. Rehellisenä miehenä en voi myydä tota autoa kun kuka haluaisi ostaa kolaroitua autoa? Tai sitten joutuisin myymään sitä pilkkahintaan. Aamulla meinas tulla nokkakolari kuorma-auton kanssa kun se tuli lukkojarrutuksessa mun eteen, olis kai pitänyt jättää väistämättä mutta kun airbagit ei toimi..
Comment
-
Siis, ei nyt kannata tehdä pikkujutuista elämää suurempia asioita autokaupoissakaan...eikä varsinkaan silloin kun kauppa tehdään myyjän "mukavuuden" perusteella ja jätetään auto tarkistamatta.
No, eli tuo oikean takanurkan alempana oleminen on madallettujen e36:n ja e39:n ominaisuus, ei vika.
Sitten, oletko nyt selvittänyt mikä ottaa kiinni mihinkin? Onko sisälokari oikein kiinnitetty?
Tokihan käämit palaa kun tuota krohinaa kuuntelee varsinkin kun kaverit istuu takapenkillä, mutta mikäli autoasi ei ole veistetty graniitista, on ongelma toki varsin helposti/halvalla korjattavissa, kun vain ensin tiedetään mikä siellä oikeasti tien lisäksi renkaaseen raapii? Onko käynyt 50-70€:n akselistokulmamittauksella?
Se 17" kokoinen rengas ei poista ongelmaa, koska se on tismalleen saman kokoinen kuin alla oleva 18":kin.
Comment
-
Itse päättelisin tästä että kulmat oikeeksi ja sit lekalla tilaa jos ei vieläkään lopu kihnutusOriginally posted by Hemi View PostSiis, ei nyt kannata tehdä pikkujutuista elämää suurempia asioita autokaupoissakaan...eikä varsinkaan silloin kun kauppa tehdään myyjän "mukavuuden" perusteella ja jätetään auto tarkistamatta.
No, eli tuo oikean takanurkan alempana oleminen on madallettujen e36:n ja e39:n ominaisuus, ei vika.
Sitten, oletko nyt selvittänyt mikä ottaa kiinni mihinkin? Onko sisälokari oikein kiinnitetty?
Tokihan käämit palaa kun tuota krohinaa kuuntelee varsinkin kun kaverit istuu takapenkillä, mutta mikäli autoasi ei ole veistetty graniitista, on ongelma toki varsin helposti/halvalla korjattavissa, kun vain ensin tiedetään mikä siellä oikeasti tien lisäksi renkaaseen raapii? Onko käynyt 50-70€:n akselistokulmamittauksella?
Se 17" kokoinen rengas ei poista ongelmaa, koska se on tismalleen saman kokoinen kuin alla oleva 18":kin.
BMW e36 316i Turbo Compact
Comment
-
Ei kauppaa tehty myyjän "mukavuuden" perusteella. Ehkä olen hieman tyhmä tai naiivi mutta en ole idiootti. Autoa kyllä tarkistin ja huomasin jotain ruosteen alkua takakaaressa mutta en yhdistänyt sitä siihen että sillä olisi ehkä kolaroitu ja toi ruoste on pieni ongelma jota voin itse korjata mutta koska taustana on huonosti tehty korjaus kolarin jälkeen, niin oma taito ei taida tähän vikaan riittää. Ei ainakaan jos haluan siistiä jälkeä ja sitähän haluan. Kun auto seisoo tallissa näkyy että oikea puoli on matalampi kuin vasen, ehkä lattia ei ole ihan suora mutta se ei kuitenkaan voi selittää miksi oikea takanurkka on niin paljon matalampi kuin vasen.Originally posted by Hemi View PostSiis, ei nyt kannata tehdä pikkujutuista elämää suurempia asioita autokaupoissakaan...eikä varsinkaan silloin kun kauppa tehdään myyjän "mukavuuden" perusteella ja jätetään auto tarkistamatta.
Ei elämä tähän lopu mutta ottaa päähän ja pahasti! En ole myyjälle vihainen mutta olisi hän voinut olla reilumpi kun kerran tiesi näistä epäkohdista. Itse kerroin kaikista vioista josta olin tietoinen. Näin jälkikäteen, toivottavasti viisaampana, olisi pitänyt tehdä rajumpi koeajo missä ongelma olisi tullut esiin. Edellinen auto raapi myös mutta sen korjasin ostamalla uudet vanteet ja siksi en olisi haluannut samaa vikaa tähän autoon.
Niin ja edellinen omistaja oli tehnyt nelipyöräsuuntaus, ei ole paperi tässä että voisin tarkistaa lukemat mutta muistaakseni ne oli aika hyvällä mallilla.Last edited by Cud; 14-04-2008, 14:31.
Comment
-
No eipä niin. Se on kato kanuunassa ostaessa monesti se ostokrapula sitten edessä kansOriginally posted by Cud View PostEi elämä tähän lopu mutta ottaa päähän ja pahasti!....
Mutta otapa iisisti. Minusta tuntuu että sulla pitää tehdä se suuntaus uusiksi jotta saat luotettavan tuloksen. Anyway, ei tuo korjaus lokasuojan maalauksen kera nyt välttämättä konkurssiin vie, uutta osaa kiinni ja liekö tuo mahdollisesti robotissa tarvittava oikaisukaan niin älytön kulu. Ja tosiaan nämä rautajousiset madalletuthan tahtoo kenottaa takapäästään monesti muutenkin.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
Vedetäänpä henkeä ja tsekkaappa nyt kuitenkin ihan ensin mikä/mihin siellä oikein mikäkin raapii. Entä mikä et:n vanteet ja minkä kokoiset renkaat siellä on takana. Kaari tulee tarvittaessa kyllä ulos ihan mankelilla, mutta jos nyt kuitenkin tsekkaisit nämä perusjutut ihan ensin.
Sekin kannattaa muistaa, että oikeasti täysin "kolaroimattomia" yli 10-vuotta vanhoja autoja on ajoneuvokannasta enään n.puolet.
Comment
Comment