Ongelma kuin oikea puoli on 2 senttiä matalampi kuin vasen ja rekas (18") osuu siltäpuolin sisälokasuojaan, vasen puoli ei koskan osu. Viime kesänä edellinen omistaja oli asentanut H&R madallusjouset jotka madaltavat 15mm mutta mikä voi olla vikana kun toinen puoli on matalampi kuin toinen? Iskarit vaikuttavat olevan kunnossa, ja edellinen omistaja vakuutti että ne on, mutta ongelma on pahentunut syksystä. Talvirenkailla (15") ei ole mikään ongelma. Oikea takarengas on myös kulunut paljon enemmän kuin vasen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Oikea takarengas osuu sisälokasuojaan
Collapse
X
-
Originally posted by Cud View PostOngelma kuin oikea puoli on 2 senttiä matalampi kuin vasen ja rekas (18") osuu siltäpuolin sisälokasuojaan, vasen puoli ei koskan osu. Viime kesänä edellinen omistaja oli asentanut H&R madallusjouset jotka madaltavat 15mm mutta mikä voi olla vikana kun toinen puoli on matalampi kuin toinen? Iskarit vaikuttavat olevan kunnossa, ja edellinen omistaja vakuutti että ne on, mutta ongelma on pahentunut syksystä. Talvirenkailla (15") ei ole mikään ongelma. Oikea takarengas on myös kulunut paljon enemmän kuin vasen.BMW e36 316i Turbo Compact
-
-
Originally posted by Matula View PostEttei vain olisi jousi poikki?
Oman autoni perä on ainakin millilleen samalla tasolla molemmilta puolilta.
Comment
-
-
Ok, vastaus ongelmaan löytyi kun vahingossa törmäsin edellisen omistajan aliakseen. Eli hän oli kysellyt samasta asiasta ja myöhemmin tullut siihen tulokeen että auto on kolaroitu... Kiva homma kun ei maininnut sitä mitenkään kaupantekohetkellä! Ei myöskään sitä että rengas raapii ja se ei ilmennyt koeajossa, jos olisi ei olisi tullut kauppaa...
Comment
-
-
Originally posted by Cud View PostOk, vastaus ongelmaan löytyi kun vahingossa törmäsin edellisen omistajan aliakseen. Eli hän oli kysellyt samasta asiasta ja myöhemmin tullut siihen tulokeen että auto on kolaroitu... Kiva homma kun ei maininnut sitä mitenkään kaupantekohetkellä! Ei myöskään sitä että rengas raapii ja se ei ilmennyt koeajossa, jos olisi ei olisi tullut kauppaa...BMW e36 316i Turbo Compact
Comment
-
-
Originally posted by Vilikki View PostTuohan voi olla ihan arvaukseen perustuvaa että kolaroitu, joskin voi olla tottakin, mutta muistelen Hemin kirjoittaneen joskus tuosta e39 vinossa olemisesta, ilmeisesti hänellä oli kokemusta asiasta aika paljon. Jospa hän huomaisi topikin ja kommentoisi asiaa ja kertoisi faktaa ja syitä asialle.
En nyt vain tiedä miten saisin tämä asia kuntoon. Minulla on tuttu joka on hyvä peltiseppä mutta taitaa tulla kalliiksi korjata se kuntoon. Jos jousituksen kiinnitys on hieman vääntynyt voi olla aika vaikeeta saada se kohdalleen vaikka sillä on kyllä vehkeet jolla saisi sen väännetty kuntoon. Perhana kun voi ottaa päähän!
Oma vika kun on tyhmä mutta ei toi kauppa nyt ihan rehellinen ollut vaikka kaveri vaikutti mukavalta. Kotimatkalla syttyi airbag-valo ja ei ole sen jälkeen sammunut. No sen saan kyllä korjattua mutta toi että rengas raapii on pahempi vika. Toinen vakava vika mitä löysin oli kun tarkistin miksi oikea etupää kolisee, niin huomasin että pultti joka pitää alatukivarsi kiinni rungossa oli irti! Joku tumpelo on ilmeisesti vaihtanut sitä tietämättä miten sitä tehdään oikein. No halpa korjaus kun riitti kiinnittää sitä oikein mutta jos pultti olisi päässyt irtoamaan niin olisi voinut olla vaarallinen tilanne.
Ehkä tilanne olisi hieman parempi jos vaihtaisin 18" vanteet 17"? Olisi harmi joutua vaihtamaan noin hienot vanteet pienempiin mutta ajettavuuskaan ei ole ihan parhaasta päästä noin isoilla vanteilla. En voi ottaa ketään kyytiin takapenkille kun rengas raapi sit kokoajan.. Rehellisenä miehenä en voi myydä tota autoa kun kuka haluaisi ostaa kolaroitua autoa? Tai sitten joutuisin myymään sitä pilkkahintaan. Aamulla meinas tulla nokkakolari kuorma-auton kanssa kun se tuli lukkojarrutuksessa mun eteen, olis kai pitänyt jättää väistämättä mutta kun airbagit ei toimi..
Comment
-
-
Siis, ei nyt kannata tehdä pikkujutuista elämää suurempia asioita autokaupoissakaan...eikä varsinkaan silloin kun kauppa tehdään myyjän "mukavuuden" perusteella ja jätetään auto tarkistamatta.
No, eli tuo oikean takanurkan alempana oleminen on madallettujen e36:n ja e39:n ominaisuus, ei vika.
Sitten, oletko nyt selvittänyt mikä ottaa kiinni mihinkin? Onko sisälokari oikein kiinnitetty?
Tokihan käämit palaa kun tuota krohinaa kuuntelee varsinkin kun kaverit istuu takapenkillä, mutta mikäli autoasi ei ole veistetty graniitista, on ongelma toki varsin helposti/halvalla korjattavissa, kun vain ensin tiedetään mikä siellä oikeasti tien lisäksi renkaaseen raapii? Onko käynyt 50-70€:n akselistokulmamittauksella?
Se 17" kokoinen rengas ei poista ongelmaa, koska se on tismalleen saman kokoinen kuin alla oleva 18":kin.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis, ei nyt kannata tehdä pikkujutuista elämää suurempia asioita autokaupoissakaan...eikä varsinkaan silloin kun kauppa tehdään myyjän "mukavuuden" perusteella ja jätetään auto tarkistamatta.
No, eli tuo oikean takanurkan alempana oleminen on madallettujen e36:n ja e39:n ominaisuus, ei vika.
Sitten, oletko nyt selvittänyt mikä ottaa kiinni mihinkin? Onko sisälokari oikein kiinnitetty?
Tokihan käämit palaa kun tuota krohinaa kuuntelee varsinkin kun kaverit istuu takapenkillä, mutta mikäli autoasi ei ole veistetty graniitista, on ongelma toki varsin helposti/halvalla korjattavissa, kun vain ensin tiedetään mikä siellä oikeasti tien lisäksi renkaaseen raapii? Onko käynyt 50-70€:n akselistokulmamittauksella?
Se 17" kokoinen rengas ei poista ongelmaa, koska se on tismalleen saman kokoinen kuin alla oleva 18":kin.BMW e36 316i Turbo Compact
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis, ei nyt kannata tehdä pikkujutuista elämää suurempia asioita autokaupoissakaan...eikä varsinkaan silloin kun kauppa tehdään myyjän "mukavuuden" perusteella ja jätetään auto tarkistamatta.
Ei elämä tähän lopu mutta ottaa päähän ja pahasti! En ole myyjälle vihainen mutta olisi hän voinut olla reilumpi kun kerran tiesi näistä epäkohdista. Itse kerroin kaikista vioista josta olin tietoinen. Näin jälkikäteen, toivottavasti viisaampana, olisi pitänyt tehdä rajumpi koeajo missä ongelma olisi tullut esiin. Edellinen auto raapi myös mutta sen korjasin ostamalla uudet vanteet ja siksi en olisi haluannut samaa vikaa tähän autoon.
Niin ja edellinen omistaja oli tehnyt nelipyöräsuuntaus, ei ole paperi tässä että voisin tarkistaa lukemat mutta muistaakseni ne oli aika hyvällä mallilla.Last edited by Cud; 14-04-2008, 14:31.
Comment
-
-
Originally posted by Cud View PostEi elämä tähän lopu mutta ottaa päähän ja pahasti!....
Mutta otapa iisisti. Minusta tuntuu että sulla pitää tehdä se suuntaus uusiksi jotta saat luotettavan tuloksen. Anyway, ei tuo korjaus lokasuojan maalauksen kera nyt välttämättä konkurssiin vie, uutta osaa kiinni ja liekö tuo mahdollisesti robotissa tarvittava oikaisukaan niin älytön kulu. Ja tosiaan nämä rautajousiset madalletuthan tahtoo kenottaa takapäästään monesti muutenkin.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Vedetäänpä henkeä ja tsekkaappa nyt kuitenkin ihan ensin mikä/mihin siellä oikein mikäkin raapii. Entä mikä et:n vanteet ja minkä kokoiset renkaat siellä on takana. Kaari tulee tarvittaessa kyllä ulos ihan mankelilla, mutta jos nyt kuitenkin tsekkaisit nämä perusjutut ihan ensin.
Sekin kannattaa muistaa, että oikeasti täysin "kolaroimattomia" yli 10-vuotta vanhoja autoja on ajoneuvokannasta enään n.puolet.
Comment
-
Comment