Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 puhelin keskikonsolin kannen vaihto tavarakonsoliksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jartsa02
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 1131
    • Helsinki

    #16
    Tossa tod.näk. saattaa käydä niin, että koodaus-avaimet (ZCS jne) ei täsmää autosta löytyvien osien kanssa puhelimen poiston jälkeen ja se aiheuttaa ensimmäisenä sen että Car&key memoryyn pääsy estyy koska ohjelmat herjaa tuota eroa ja eikä päästä sinne ollenkaan.
    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9142
      • Oulu

      #17
      Originally posted by jartsa02 View Post
      Tossa tod.näk. saattaa käydä niin, että koodaus-avaimet (ZCS jne) ei täsmää autosta löytyvien osien kanssa puhelimen poiston jälkeen ja se aiheuttaa ensimmäisenä sen että Car&key memoryyn pääsy estyy koska ohjelmat herjaa tuota eroa ja eikä päästä sinne ollenkaan.
      OK, tämän selityksen voin hyvinkin ostaa.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        #18
        Kuulostaa järkevältä.

        Eli pitää käydä koodauttamassa pois... argh, sepä ei onnistukaan ihan joka lafkassa.

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          #19
          Originally posted by TJJ View Post
          Voihan puhelinosan muunkin elektroniikan kytkeä irti jolloin se ei kummittele väylässä. MID/navi sitä ilmeisesti yhä senkin jälkeen kyselee, mutta se ei mitään haittaa.
          Pitäisi kai tutkia kyseleekö se puhelinta enää jonkin ajan kuluttua vai vasta sen jälkeen kun virrat sammutetaan ja kytketään uudestaan päälle. Joissain laitteissa se tekee noin. Jos auton muut ibus:ia käyttävät laitteet toimii, ja auto menee 16 minuutin kuluttua sammuttamisesta lepotilaan, niin ei tuolla taida olla mitään merkitystä.
          Esim. E6X/E9X antaa virhe koodin "tcu alive signal instrument cluster" jos VO ei ole järjestyksessä. Ja toinen ongelma mikä tulee eteen, se että jos ja kun joudut turvautumaan merkkiliikkeen apuun hylätyn katsastuksen (OBD vikakoodi) jälkeen niin merkki liikkeen kone pyytää laittamaan poistetun/puuttuvan option takasin koska ei saa suoritettua Auto ID:tä loppuun jotta selviäisi vikakoodin aiheuttaja. Kokeilkaa jos ette usko
          Mitä uudempi auto sitä tarkempi se on juuri tuosta VO:sta!
          Sen verran on tullut pelattua näitten kanssa et tiedän jotain mistä puhun.

          VO järjestykseen!
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Tipe
            Bimmer Rookie
            • Jan 2005
            • 112
            • Turku

            #20
            Originally posted by Dunky View Post
            Sen verran on tullut pelattua näitten kanssa et tiedän jotain mistä puhun.
            LOL ...

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              #21
              Originally posted by Tipe View Post
              LOL ...
              Oletko tästä eri mieltä? Jos olet, niin kerro... :think

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • Tipe
                Bimmer Rookie
                • Jan 2005
                • 112
                • Turku

                #22
                Originally posted by teropa View Post
                Oletko tästä eri mieltä? Jos olet, niin kerro... :think
                Pahoittelut aiheen sivusta hymyilystä. Ei minulla asiasta sinänsä ole parempaa tietoa tai edes mielipidettä, oli vaan tällä kertaa ihan pakko hymähtää jutun esitystavalle.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9142
                  • Oulu

                  #23
                  Tuota tuota... Koitin WDS:ää kahlata puhelimen osalta ja variaatioita oli miljoona erilaista.

                  Puhelimen keskusyksikköhän sijaitsee takakontissa, eikä siihen ollut tarkoitus koskea tässä kyynärnojan modauksessa. Kyynärnojan eject box:lle tulee ainoastaan Siemensin omia piuhoja, jännite/maa ja valomodulilta valaistuksen kirkkauden säätö. Eli ymmärtäisin, että nuo kyynärnojan hilppeet voi poistaa ilman koodauksia, jos takakontin puhelinyksikkö jää paikalleen. :think
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #24
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Tuota tuota... Koitin WDS:ää kahlata puhelimen osalta ja variaatioita oli miljoona erilaista.

                    Puhelimen keskusyksikköhän sijaitsee takakontissa, eikä siihen ollut tarkoitus koskea tässä kyynärnojan modauksessa. Kyynärnojan eject box:lle tulee ainoastaan Siemensin omia piuhoja, jännite/maa ja valomodulilta valaistuksen kirkkauden säätö. Eli ymmärtäisin, että nuo kyynärnojan hilppeet voi poistaa ilman koodauksia, jos takakontin puhelinyksikkö jää paikalleen. :think
                    Juuri näin, JOS vain luuri viskastaan maatan kiertoradalle...
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #25
                      Olisi ajankohtainen tuo puhelimen heivaus ja tavaralokeron asennus tuonne kannen alle. Hinta näyttää hapokkaalta noille osille, onko muuta keinoa? Saako tuota puhelin kantta mitenkään rassattua nousevaksi, alle laittaisi sitten sen lokeron? Samalla laittaisi luurin tilalle lokeron niin saisi kaksi säilytys tilaa.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎