juu eli kun tuossa öljynvaihdon yhteydessä aukaisin öljynlisäyskorkin niin havaitsin että se oli sisäpuolelta sellasen ruskean mössön peitossa. mistähän tällainen töhnä voisi olla peräisin? öljyt oli kuitenki ihan normi väriset.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 528iA öljykorkki ruskeassa möhnässä
Collapse
X
-
Originally posted by Mazokki View Postjuu kiitos. pitääpä alkaa purkamaan. paha mennä sanomaan että koska on öljyt viimeks vaihettu tai mitä öljyä käytetty kun vasta ostin tuon reuhkan ruottista. ite yleensä käytän sitä mitä castrol suosittelee ja vaihtovälinä oon pitäny semmosta 8-10 000 kilsaa.
Ruskeaa möhnää kertyy korkkiin pitkälti myös siksi, että pätkäajossa kertyvä "majoneesi" kertyy ja sulaa toistamiseen siinä korkin pinnassa.
Pikkuhiljaa korkkiin kertyy lukuisten sulamisten/kertymisten jälkeen se "möhnäpinta".
En välttämättä huolestuisi.
Laatuöljyt ja säännölliset "pitkät siivut" ajomatkoissa pitävät korkit siisteinäMikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
Originally posted by Martti.Kaij View PostSuosittelen käyttämään ton venakopan kannen irti. Itellä oli ollu kans iha tommosessa ruskeessa töhnässä koko venttiilikoppa. Toi johtuu siitä et jos o tosi pitkät öljynvaihtovälit tai huonolaatuiset öljyt.
Mutta jos esim tikku ei ole samassa mäskissä niin suurella todennäköisyydellä kansipahvi EI ole mennyt.
Onko jäähdytinnesteen seassa öljylauttoja?-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
-
Originally posted by Valkman View PostRaota siitä venttiilikopasta lähtevää muovista haitarihutkea ja yllätyt vielä enemmän....
Venttiilikopan tiivisteen kunto kannattaa tarkistaa noin muuten vaan (öljyä tulppien ympärillä yms), samalla voi putsata venakopan kannen sisäpuolelta ja kaikki huohotukseen liittyvät putket yms. Ovat yleensä todella likaiset, paksussa töhnässä. Öljynerottimen (separaattori) kalvo voi olla rikki.
Comment
-
Comment