Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528iA öljykorkki ruskeassa möhnässä

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mazokki
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 75
    • Tornio

    e39 528iA öljykorkki ruskeassa möhnässä

    juu eli kun tuossa öljynvaihdon yhteydessä aukaisin öljynlisäyskorkin niin havaitsin että se oli sisäpuolelta sellasen ruskean mössön peitossa. mistähän tällainen töhnä voisi olla peräisin? öljyt oli kuitenki ihan normi väriset.
    Last edited by Mazokki; 25-04-2008, 22:21.
  • Sleep-0
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 26

    #2
    Onko tässä nyt perus majoneesit taas kyseessä? Vaaleanruskeat?

    Jos näin niin kosteus tuon aiheuttaa. Pahassa tapauksessa jäähdytinnesteet ja öljyt mennyt sekaisin eli pahvi paskana, mutta aika harvoin näin taitaa olla.

    Comment

    • Mazokki
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 75
      • Tornio

      #3
      no...vaihdoin öljyt ja putsailin sen korkin. pitää nyt seurailla jos sitä töhnää alkaa taas kertymään. sitten täytyy varmaan alkaa toimenpiteisiin.

      Comment

      • Martti.Kaij
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 356
        • Oulu

        #4
        Suosittelen käyttämään ton venakopan kannen irti. Itellä oli ollu kans iha tommosessa ruskeessa töhnässä koko venttiilikoppa. Toi johtuu siitä et jos o tosi pitkät öljynvaihtovälit tai huonolaatuiset öljyt.
        E46 328i

        REDLINE OILS
        UUC Motorwerks

        Comment

        • Mazokki
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 75
          • Tornio

          #5
          juu kiitos. pitääpä alkaa purkamaan. paha mennä sanomaan että koska on öljyt viimeks vaihettu tai mitä öljyä käytetty kun vasta ostin tuon reuhkan ruottista. ite yleensä käytän sitä mitä castrol suosittelee ja vaihtovälinä oon pitäny semmosta 8-10 000 kilsaa.

          Comment

          • jonne
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 248
            • Rusko

            #6
            Originally posted by Mazokki View Post
            juu kiitos. pitääpä alkaa purkamaan. paha mennä sanomaan että koska on öljyt viimeks vaihettu tai mitä öljyä käytetty kun vasta ostin tuon reuhkan ruottista. ite yleensä käytän sitä mitä castrol suosittelee ja vaihtovälinä oon pitäny semmosta 8-10 000 kilsaa.


            Ruskeaa möhnää kertyy korkkiin pitkälti myös siksi, että pätkäajossa kertyvä "majoneesi" kertyy ja sulaa toistamiseen siinä korkin pinnassa.
            Pikkuhiljaa korkkiin kertyy lukuisten sulamisten/kertymisten jälkeen se "möhnäpinta".

            En välttämättä huolestuisi.

            Laatuöljyt ja säännölliset "pitkät siivut" ajomatkoissa pitävät korkit siisteinä
            Mikä laulaen tulee, se tulee.

            BMW E39 M5, vm. 2002

            Comment

            • Valkman
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 712
              • Helsinki

              #7
              Raota siitä venttiilikopasta lähtevää muovista haitarihutkea ja yllätyt vielä enemmän....

              Comment

              • mukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 5965
                • Uleåborg

                #8
                Originally posted by Martti.Kaij View Post
                Suosittelen käyttämään ton venakopan kannen irti. Itellä oli ollu kans iha tommosessa ruskeessa töhnässä koko venttiilikoppa. Toi johtuu siitä et jos o tosi pitkät öljynvaihtovälit tai huonolaatuiset öljyt.
                Niin tai paljon pätkäajoa joka varsinkin kylmillä keleillä kehittää tuota kondenssivettä sinne koppaan.

                Mutta jos esim tikku ei ole samassa mäskissä niin suurella todennäköisyydellä kansipahvi EI ole mennyt.

                Onko jäähdytinnesteen seassa öljylauttoja?
                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                Comment

                • superb
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2827

                  #9
                  Originally posted by Valkman View Post
                  Raota siitä venttiilikopasta lähtevää muovista haitarihutkea ja yllätyt vielä enemmän....
                  Juurikin näin.
                  Venttiilikopan tiivisteen kunto kannattaa tarkistaa noin muuten vaan (öljyä tulppien ympärillä yms), samalla voi putsata venakopan kannen sisäpuolelta ja kaikki huohotukseen liittyvät putket yms. Ovat yleensä todella likaiset, paksussa töhnässä. Öljynerottimen (separaattori) kalvo voi olla rikki.

                  Comment

                  Working...
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎