Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kesärenkaat ja vanteet alle = ratti tärisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 180578
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 172

    #16
    Itselläni oli täsmälleen sama vaiva E39:ssä 18" BMW replica Star Spoke:n kanssa (numeroa en muista). Ei vain yksinkertaisesti saanut tasapainotettua! Renkaat Dunlop SP sport 3000. Laitoin vahingon kiertämään...

    Comment

    • Kele
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 100
      • Espoo

      #17
      Itse olen jokusen renkaan vanteelle vääntänyt ja kaikenlaista on tullut vastaan.. GT Radial merkkisten kumien kanssa oli sitä ongelmaa, siis koko oli 205/40-17, että pyörähtivät vanteella jarrutuksissa. Huomattiin kun merkattiin liidulla venttiilin kohta, niin viikon ajon jälkeen kumi oli pyörähtänyt vanteeseen nähden varttikierroksen. Ongelma korjaantui kuin putsattiin rasvat pois ja laitettiin kumit uudestaa fairyn kanssa vanteelle. TipTopilta löytyy myös kyseiseen tarkoitukseen olevaa liimaa, pysyy varmasti.
      e90 318i 4d -06
      e36 320 4d -91 Diamantschwarz
      Ex. 2x e30 316

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by S.P.R View Post
        Pitkästä aikaa kävin ajamassa autolla ja voehan rähmä! Tärinät olivat palanneet tässä kesän aikana ja nyt koko auto tutisii entistä pahemmin! Omituista oli se kun välillä auto ei tärissyt ollenkaan ja hetken päästä tutinat palasivat. Vaivathan poistuivat viimeksi kun renkaat tasapainotettiin ja toisessa eturenkaassa oli tuolloin pystyheittoa. Mikähän nyt on muuttunut ja aiheuttaa taas tuon tärinän autoon ja rattiin?
        Jos/kun kyseessä on Nokian NRY:t, niin tarkista ettei jonkin renkaan kylkeen ole ilmestynyt runkoviasta kertovaan pattia.

        Comment

        • S.P.R
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1009
          • Oulu area

          #19
          Merkkasin pari päivää sitten nuo venttiilien kohdat. Pitää nyt seurata voisiko nuo renkaat liikkua vanteilla. Ja kunhan ehdin niin pitää käydä ne renkaiden (NRY) sivut läpi niiden pattien varalta. Oisko sittenkin pitänyt ostaa Kumhot kun ois ollu yli satasen halvemmatkin..

          Comment

          • mika1979
            Bimmer Rookie
            • Jan 2008
            • 45

            #20
            moi

            itel ollut kahes autos samoja ongelmia. mut liikkeeseen oon mennyt ja käskenyt laittaan sovite renkaat vanteisiin niin johan lakkasi oliko muistaakseni 5e kappale hinnat. muistaakseni bemaria on tehty kahel keskiöllä ja toinen on sen millin isompi ja siitä johtuu se täristys 70-100 vauhdissa pahiten

            Comment

            • fastandfurious
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1731
              • Tampesteri

              #21
              Originally posted by S.P.R View Post
              Oisko sittenkin pitänyt ostaa Kumhot kun ois ollu yli satasen halvemmatkin..

              Ois Ostin tollaset audiin pariviikkoo sitten, ja ainakin ensituntumalta, ei voi olla kun tyytyväinen.:think
              ---------------------------------------------------
              E91 325d M-Sport
              ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
              E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Originally posted by S.P.R View Post
                ....Oisko sittenkin pitänyt ostaa Kumhot kun ois ollu yli satasen halvemmatkin..
                Nimenomaan olisi pitänyt.

                Comment

                • S.P.R
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1009
                  • Oulu area

                  #23
                  Vanha topic saa jatkoa, koska auto ja ongelma ovat edelleen about samat..

                  Auto tärisee 80-120 km/h vauhdeissa siten, että sen huomaa parhaiten ratista, joka myös tärisee. Vaikka kyllä tärinä tuntuu pahimmillaan myös hanurissa ja vänkärin penkki heiluu iloisesti. Omituista on se, että tärinä ei ole aina läsnä. Joskus samalla 30km työmatkalla voi välillä täristää pari kilometriä ja sitten loppumatka voi olla ihan jees tai sitten tärinät palaa hetken päästä uudestaan.. Voisiko tästä välillä häviävästä ja sitten palaavasta tärinästä päätellä jotain? Joskus menee monta kymmentä kilometriä ongelmitta kun sopivaa vauhtia ajaa ja on hyvä tuuri..

                  Auto on tässä vuosien saatossa saanut mm. eteen uuden tukivarsisetin, jonka vaihdolla ei ollut mitään vaikutusta tärinään. Uudet levyt ja palat eteen ja taakse - ei vaikutusta.

                  Tärisee kesä- ja talvirengasseteillä, joita tasapainotettu useaan kertaan ja pyöränkulmat myös säädetty kahdesti.

                  Viimeksi kun käytin renkaita irti niin huomasin, että kuskin puolen jarrulevy pyöri huomattavasti raskaammin. Voiko tällaisella seikalla olle merkitystä?
                  Last edited by S.P.R; 07-04-2015, 11:09.

                  Comment

                  • VeePee-
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2010
                    • 39
                    • Oulu

                    #24
                    Vanha topic saa jatkoa, koska auto ja ongelma ovat edelleen about samat..

                    Auto tärisee 80-120 km/h vauhdeis.

                    Itellä oli sama ongelma e39:ssä ja korjautui kardaanin vaihdolla.

                    Comment

                    • Käyttäjä
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2014
                      • 60
                      • kuun pimeä puoli

                      #25
                      Vastaavanlaiset oireet oli itsellä ja juoksin pariin kertaan rengasliikkeissä ihmettelemässä. Juuri tolleen oli että välillä täristi niin saatanasti ja välillä ei yhtään, kuitenkin päivittäin samaa reittiä tuli ajettua...no loppujen lopuksi syyllinen oli etujarrut joiden huollolla loppui tärinät.

                      Helppo todeta, kun täristää niin anna hetki täristää ja pientareelle kokeilemaan jarrulevyjen lämpöä
                      e61 530d 2004
                      ex e39 530d sedan 2001, e46 318i touring

                      Comment

                      • Hen-3
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 103
                        • Lahti

                        #26
                        Originally posted by Kele View Post
                        Itse olen jokusen renkaan vanteelle vääntänyt ja kaikenlaista on tullut vastaan.. GT Radial merkkisten kumien kanssa oli sitä ongelmaa, siis koko oli 205/40-17, että pyörähtivät vanteella jarrutuksissa. Huomattiin kun merkattiin liidulla venttiilin kohta, niin viikon ajon jälkeen kumi oli pyörähtänyt vanteeseen nähden varttikierroksen. Ongelma korjaantui kuin putsattiin rasvat pois ja laitettiin kumit uudestaa fairyn kanssa vanteelle. TipTopilta löytyy myös kyseiseen tarkoitukseen olevaa liimaa, pysyy varmasti.
                        Jos rengasrasva on viel sitä "kuorma-auto puolelle" kuuluvaa liukasta tavaraa nii ongalmat on taatut.

                        Meillä käytetään ongelma tapauksiin ja pystyihin tollasta

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎