Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39:n alusta asiaa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • citi524td
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 75
    • Porvoo/Lahti

    #16
    tänään tuli ite vaihdettua powerflexin puslat reaktiotankoihin.. tuli pirun tarkka ajaa. ainoa et tärinä tuntuu ratissa nyt 100km/h ylös päin
    pitänee kulmat säätää tässä joku päivä ja tasapainottaa vanteet, josko sitten loppus tärinä
    e39 530d -99 257hv/579nm
    vw kupla -57
    ex. e34 525tdsa -95
    ex. mb 123 300tdta -81
    ex. e34 540ia -93
    ex. e34 524td
    ex. e38 740ia
    ex. e30 320 cabrio

    Comment

    • Exami
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 986
      • Hyvinkää, Tuusula

      #17
      visioita? ... omassani alkanu täristää jossain ~90-110km/h vauhissa.. ratissa ei tunnu mitään korissa vaan? voisko ihan vaa semmonen olla et auraukset pielessä? ku eturenkaat kulunu hyppyrille? vai oliskohan sieltä jotain puslia vituillaan?
      sigpic
      Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

      Comment

      • janne1974
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 405
        • Kuopio

        #18
        Originally posted by Exami View Post
        visioita? ... omassani alkanu täristää jossain ~90-110km/h vauhissa.. ratissa ei tunnu mitään korissa vaan? voisko ihan vaa semmonen olla et auraukset pielessä? ku eturenkaat kulunu hyppyrille? vai oliskohan sieltä jotain puslia vituillaan?
        reaktiotangon puslat.. tai sitten takana apurungon puslat
        -Janne-

        F10 535iX sedan -11
        ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
        ex. E39 528i touring -99
        ex. E36 325ia coupe -93

        Comment

        • citi524td
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 75
          • Porvoo/Lahti

          #19
          käy ensin tarkistuttaa kulmat. jos kerta renkaat kuluneet epätasaisesti..
          toinen mikä voi olla niin renkaista runko mennyt. käy vaikka lähimmällä vianorilla ne tekee kaikki tarkistukset samaan aikaan
          e39 530d -99 257hv/579nm
          vw kupla -57
          ex. e34 525tdsa -95
          ex. mb 123 300tdta -81
          ex. e34 540ia -93
          ex. e34 524td
          ex. e38 740ia
          ex. e30 320 cabrio

          Comment

          • janne1974
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 405
            • Kuopio

            #20
            No niin alkaa jo pikkuhiljaa taas alusta olla kunnossa. Vaihdoin reaktiotangon puslat (alkuperäiset) ja sitten taakse ylätukivarret. Vielä jossain vaiheessa menee vaihtoon eteen alatukivarret.
            Toivottavasti nuo merkkiosat kestääkin
            Täytyy kyllä myöntää että e39:n alusta ei ole ihan helpoimmasta päästä. Tosi tarkka välyksistä, joita ei tahdo huomata vasta kun on osat kädessä.
            Välillä tuli mieleen pitäiskö vaihtaa merkkiä takaisin johonkin riisikuppiin, kun alkoi usko loppua bimmerin kanssa. Omaa tyhmyyttä/saituutta, kun menin ostamaan tarvike osia... Ei ne näköjään kestä pyhätöntä viikkoa.

            -Janne-
            -Janne-

            F10 535iX sedan -11
            ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
            ex. E39 528i touring -99
            ex. E36 325ia coupe -93

            Comment

            • Matula
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1706

              #21
              Originally posted by janne1974 View Post
              Omaa tyhmyyttä/saituutta, kun menin ostamaan tarvike osia... Ei ne näköjään kestä pyhätöntä viikkoa.

              -Janne-
              Eilen huomasin saman itselläni, tarvikeliikkeen raidetangon pää kesti 3kk. E39 alustan varret ja puslat hankin tästä lähtien Bilsteinina.

              Comment

              • janne1974
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 405
                • Kuopio

                #22
                Nyt on edessä uudet alatukivarret ja taakse vaihdoin napa/narina helat. Nyt alkaa auto olla sellainen kun kuuluukin. Nuo napahelat olikin aivan riekaleina ja sieltä tuli autoon mitä omituisempia ravistuksia ja vetelyitä. Nyt vielä renkaitten suuntaukseen ja sitten saa alustan korjaaminen loppua. Eipä sieltä enää vanhoja osia löydykkään. Seuraavaksi pitääkin aloittaa tutkiminen alipaine vuotojen kanssa. Imusarjan irroitus ja sieltä kaikki letkut ja muut vermeet uusiksi.
                -Janne-

                F10 535iX sedan -11
                ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                ex. E39 528i touring -99
                ex. E36 325ia coupe -93

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎