Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Airbag valo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

    E39 Airbag valo palaa

    Jep, heti alkuun, katsoin searchilla ISON läjän ko. aiheesta. Silti pakko kysyä pariasiaa. eli -96 vehje.

    Valo siis sammuu ehkä parin minuutin jälkeen, ajoi autolla tai piti vaan virtoja päällä. Tahtooko tuo siis kertoa jotain? Vai sammuuko se _aina_ pois häiritsemästä ajoa? Ja jos ei, niin laukeaako kolarissa bagit kun valo on sammunut?

    Kaveri kertoi että heidän E39:iin tehtiin joku ohitus, ilmeisesti siis tuo apparinpenkin tunnistematto ohitettiin, jolloin bagi laukeaa joka kerta oli siinä ihmistä tai ei. Tekeekö merkkiliikkeet ko. toimenpidettä vai pitääkö itse runklata?

    Saamari edellinen omistaja säilyttänyt puhelintelinettä apparinpenkin alla. Sen takia varmaan palaa?
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Originally posted by Alfredson View Post
    Jep, heti alkuun, katsoin searchilla ISON läjän ko. aiheesta. Silti pakko kysyä pariasiaa. eli -96 vehje.

    Valo siis sammuu ehkä parin minuutin jälkeen, ajoi autolla tai piti vaan virtoja päällä. Tahtooko tuo siis kertoa jotain? Vai sammuuko se _aina_ pois häiritsemästä ajoa? Ja jos ei, niin laukeaako kolarissa bagit kun valo on sammunut?

    Kaveri kertoi että heidän E39:iin tehtiin joku ohitus, ilmeisesti siis tuo apparinpenkin tunnistematto ohitettiin, jolloin bagi laukeaa joka kerta oli siinä ihmistä tai ei. Tekeekö merkkiliikkeet ko. toimenpidettä vai pitääkö itse runklata?

    Saamari edellinen omistaja säilyttänyt puhelintelinettä apparinpenkin alla. Sen takia varmaan palaa?
    Airbagin valo pitää sammua suht nopeasti auton käynnistämisen jälkeen eikä minuuttien kuluttua. Merkki liike ei tee tuommoista ohitusta ja itse ei kannata lähteä runkkaamaan sitä jos EI tiedä mitä tekee...
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • T.H.O.M.A.S
      Bimmer Rookie
      • Jun 2006
      • 92

      #3
      Kuulostaako tutulta?

      Huomasitko tuollasta pohdintaa? http://www.btcf.fi/forum/showthread....=airbag+sammuu

      Comment

      • Alfredson
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2007
        • 463
        • Uusimaa

        #4
        Originally posted by T.H.O.M.A.S View Post
        Eli vikahan on 100% juuri kuin tuossa tapauksessa. Siis ilmenemä, syystä en tiedä.

        Lähinnä ihan mielenkiinnosta edelleenkin kiinnostaa tuo 2min juttu. Eli josse tekee noin niin tarkoittaako se sitä että vika ei ole päällä, mutta koska vika on kerran ollut, valo palaa aina hetken? Jos vika on jatkuvasti päällä, palaisiko valo kokoajan? Lähinnä että ottaisko "riskin" ja koittaisi vaan nollauttaa vikakoodit ja toivoa että pysyy pois
        Last edited by Alfredson; 26-06-2008, 22:19.
        Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Siis AINA kun valo palaa, ei järjestelmä voi laueta ja päinvastoin.
          Eli ko.vikahan on apukuskin istuintunnistimessa, jolloin järjestelmä haistaa siinä käynnistettäessä vian ja polttaa valo sen n.pari minuuttia. Tällöin mikään osa airbagjärjestelmää ei voi laueta. Kun systeemi haistaa että vika ei kahdessa minuutissa poistu, käynnistyy bagijärjestelmän "nilkutusmoodi" jolla tuo istuintunnistin ohitetaan ja kolaritilanteessa laukeavat molemmat etubagit vaikka apukuskin penkillä ei istuisikaan kukaan.
          Pointti on siis AINA se, että mikäli valo palaa, ei mikään osa bagijärjestelmääkään voi laueta ja mikäli valo on sammuksissa, on laukaisujärjestelmä AINA aktivoitunut=valmiina.

          Comment

          • Alfredson
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2007
            • 463
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            Siis AINA kun valo palaa, ei järjestelmä voi laueta ja päinvastoin.
            Eli ko.vikahan on apukuskin istuintunnistimessa, jolloin järjestelmä haistaa siinä käynnistettäessä vian ja polttaa valo sen n.pari minuuttia. Tällöin mikään osa airbagjärjestelmää ei voi laueta. Kun systeemi haistaa että vika ei kahdessa minuutissa poistu, käynnistyy bagijärjestelmän "nilkutusmoodi" jolla tuo istuintunnistin ohitetaan ja kolaritilanteessa laukeavat molemmat etubagit vaikka apukuskin penkillä ei istuisikaan kukaan.
            Pointti on siis AINA se, että mikäli valo palaa, ei mikään osa bagijärjestelmääkään voi laueta ja mikäli valo on sammuksissa, on laukaisujärjestelmä AINA aktivoitunut=valmiina.
            Okei selvä. Eli siis tämä 2min palaminen ei siis tarkoita sitä että "vika oli - käy tarkistuttamassa, vikaa ei ole enää". Eipä sillä, tokihan tuo täytyy piuhan päässä käyttää. Minkähän hintaiseen remonttiin tässä TAAS saa henkisesti varautua töineen...?

            EDIT: Minkähän takia sitä airbag-anturia ei ole laitettu apukuskin vyöklipsiin? Ei ainakaan sillä voi perustella että vyöttömänäkin laukeaisi....
            Last edited by Alfredson; 27-06-2008, 01:16.
            Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #7
              Originally posted by Alfredson View Post
              Okei selvä. Eli siis tämä 2min palaminen ei siis tarkoita sitä että "vika oli - käy tarkistuttamassa, vikaa ei ole enää". Eipä sillä, tokihan tuo täytyy piuhan päässä käyttää. Minkähän hintaiseen remonttiin tässä TAAS saa henkisesti varautua töineen...?
              Maksaa kyllä jonkun satasen jos teetät sen merkkiliikkeessä kun joutuu apparin penkistä repii päällysteet irti... Helpommalla pääset jos koodautat jollakin sen maton tunnistamisen pois Repsikan bägi pamahtaa kolaritilanteessa vikka siinä ei ketään istuisikaan...
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Alfredson
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2007
                • 463
                • Uusimaa

                #8
                Originally posted by Dunky View Post
                Maksaa kyllä jonkun satasen jos teetät sen merkkiliikkeessä kun joutuu apparin penkistä repii päällysteet irti... Helpommalla pääset jos koodautat jollakin sen maton tunnistamisen pois Repsikan bägi pamahtaa kolaritilanteessa vikka siinä ei ketään istuisikaan...
                Onko moinen koodaus laiton, noin teoriassa? Käsittääkseni moni auto tekee tuon ihan vakiona? Kyselin ameriikkalaisilta niin sanoivat että tuo painotunnistin on siksi käytössä että se tunnistaa liian pienet kakarat etupenkillä, jolloin bagi ei laukea. tai Ei tunnista. Enemmän vahinkoa kun hyötyä? Entiedä. Internetspekulaatiota :-)
                Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Missä tällaisen koodauksen voi e39:iin tehdä?

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Siinä onkin vielä joskus ihmettelemistä kun joku jobbari on ottanut kaikki turvavarusteet pois ja silti systeemi näyttää olevan kunnossa. Auto pitäisi uudelleenkoodata ensin alkuperäiseen tilaan ja vasta sitten voi uskoa siihen mitä merkkivalot tai checkcontrol näyttää/ei näytä.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      #11
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Siinä onkin vielä joskus ihmettelemistä kun joku jobbari on ottanut kaikki turvavarusteet pois ja silti systeemi näyttää olevan kunnossa. Auto pitäisi uudelleenkoodata ensin alkuperäiseen tilaan ja vasta sitten voi uskoa siihen mitä merkkivalot tai checkcontrol näyttää/ei näytä.

                      Tuskin kukaan jobbari lähtee koodailemaan (ja tuskin osaakaan) autoja poistaakseen turvalaitteitta autoista, helpompi on hakata ruuvarilla esim airbag ledi...
                      Et sillee
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Originally posted by Dunky View Post
                        Tuskin kukaan jobbari lähtee koodailemaan (ja tuskin osaakaan) autoja poistaakseen turvalaitteitta autoista, helpompi on hakata ruuvarilla esim airbag ledi...
                        Et sillee

                        Koodaamiseen menee muutama minuutti, mittariston purkuun paljon kauemmin. Tai sitten vaan iskee sen ruuvarin mittariston sisään? Helppo myydä tai katsastaa auto jossa airbag valo ei pala koskaan...

                        Et milleen?

                        Comment

                        • -PT-
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 580
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Ei muuta kuin vaihdat sen tunnistinmaton sinne penkiin niin ei tarvi arpoa. Laittomiahan nuo turvajärjestelmän ohituksen on. Lisäksi nuiden turvajärjestelmien ohituksien neuvominen vielä tällä foorumilla tais olla kiellettyä.
                          Peugeot 407 HDi 136 -04
                          Ex: E46 320i -00
                          Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by Dunky View Post
                            Tuskin kukaan jobbari lähtee koodailemaan (ja tuskin osaakaan) autoja poistaakseen turvalaitteitta autoista, helpompi on hakata ruuvarilla esim airbag ledi...
                            Et sillee
                            Kyllä jobbareilla varmaan on atk-taitoisia kavereita. Samalla kun ne ruuvaa mittaria, pyöräyttää ne myös nuo muut ongelmakohdat nicht_aktiv asentoon.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #15
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Koodaamiseen menee muutama minuutti, mittariston purkuun paljon kauemmin. Tai sitten vaan iskee sen ruuvarin mittariston sisään? Helppo myydä tai katsastaa auto jossa airbag valo ei pala koskaan...

                              Et milleen?
                              On tälläkin foorumilla tarina ainakin yhdestä E39 bemarista josta oli muistaakseni airbag ledi poistettu. Ja Suomeen sekin uitettiin Mutta tuskin olisi tullut auto jossa mittaristoon isketty ruuvari.
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎