Noniin vikakoodit luettu ja istuinmattoa herjasi. Nollattiin koodit, vika oli hetken pois ja syttyi taas. N. 200e kustannusarvio töineen. Täytyy kai se fiksata kunnolla. Stna. Eihän näis bemareis ookku vikaa :-D
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Airbag valo palaa
Collapse
X
-
-
Originally posted by Thuppu View PostAijjaa? :think
Kaverin -01 530:ssä ei oo kyl ollu parin vuoden aikana oikeestaan mitää vikaa, pitää varmaan ostaa sellanen seuraavaks, jos kävis yhtä hyvätuuri.
BMW:n viat sentää voi korjata, toisin ku monien autojen vikoja ei pysty korjata korjaamollaakaan. mm. etuvetoisuus, kova sisämelu...
(tää on nyt taas tätä itsensäpettämistä)
EDIT: kysäisin tuota muuten laakkoselta, niin 350-400e vaihtohinta matolle. Että ihmetelen vaan mistä noi alle 150e merkkiliikehinnat noissa topiceissa on? On ilmesesti vuoden parin sisään hinnat "vähä" pompsahtanu. Eli itsellä n. 200e arvio.Last edited by Alfredson; 27-06-2008, 16:55.Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
Comment
-
-
vaihda itse niin ei maksa kun tuon maton hinnan vajaa 100e? joku varmaan voi nakata sulle ohjeet tis:stä niin niiden avulla pitäisi onnistua helposti mikäli englantia vain taipuu.. sitten ei tarvi käydä kiikuttamassa aina rahojaan tuonne marmoritiskille ja varmasti pääsee "tunti palkoille" vaikka hiukan pitempään siinä ensikertalaisena viettäisikin..F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View Postvaihda itse niin ei maksa kun tuon maton hinnan vajaa 100e? joku varmaan voi nakata sulle ohjeet tis:stä niin niiden avulla pitäisi onnistua helposti mikäli englantia vain taipuu.. sitten ei tarvi käydä kiikuttamassa aina rahojaan tuonne marmoritiskille ja varmasti pääsee "tunti palkoille" vaikka hiukan pitempään siinä ensikertalaisena viettäisikin..Ja pitää vähänväliä kiikuttaa vikakoodin nollaukseen mikä sekään ei oo ilmasta..
Ei toi 100+100e nyt niin paha ole... 400e rupeis jo olee.Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
Comment
-
-
Saksalais-turkkilainen jäynä?
Eli olen kuullut Sakaslais-turkkilaisen insinööritaidon hedelmästä, ajastinreleestä, joka asennetaan esim. airbag-järjestelmään ja se siis sammuttaa valon x ajassa. Toin itse e36 325 coupen ja reksiteröintikatsastuksessa insinööri konttaili pitkin lattiamattoja varmistaakseen, onko järjestelmäni edelleen käytössä. Eli bagien laukeamisen jälkeen tyynyt jätetään uusimatta ja järjestelmään laitetaan em. rele. Onko muut kuullut vastaavasta? Vikakoodien luku tosin paljastaa mahdolliset ohitukset."Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"
Comment
-
-
Originally posted by biiemdabljuu View PostEli olen kuullut Sakaslais-turkkilaisen insinööritaidon hedelmästä, ajastinreleestä, joka asennetaan esim. airbag-järjestelmään ja se siis sammuttaa valon x ajassa. Toin itse e36 325 coupen ja reksiteröintikatsastuksessa insinööri konttaili pitkin lattiamattoja varmistaakseen, onko järjestelmäni edelleen käytössä. Eli bagien laukeamisen jälkeen tyynyt jätetään uusimatta ja järjestelmään laitetaan em. rele. Onko muut kuullut vastaavasta? Vikakoodien luku tosin paljastaa mahdolliset ohitukset.Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
Comment
-
-
Originally posted by biiemdabljuu View PostEli olen kuullut Sakaslais-turkkilaisen insinööritaidon hedelmästä, ajastinreleestä, joka asennetaan esim. airbag-järjestelmään ja se siis sammuttaa valon x ajassa. Toin itse e36 325 coupen ja reksiteröintikatsastuksessa insinööri konttaili pitkin lattiamattoja varmistaakseen, onko järjestelmäni edelleen käytössä. Eli bagien laukeamisen jälkeen tyynyt jätetään uusimatta ja järjestelmään laitetaan em. rele. Onko muut kuullut vastaavasta? Vikakoodien luku tosin paljastaa mahdolliset ohitukset.
Comment
-
-
Originally posted by biiemdabljuu View PostEli olen kuullut Sakaslais-turkkilaisen insinööritaidon hedelmästä, ajastinreleestä, joka asennetaan esim. airbag-järjestelmään ja se siis sammuttaa valon x ajassa. Toin itse e36 325 coupen ja reksiteröintikatsastuksessa insinööri konttaili pitkin lattiamattoja varmistaakseen, onko järjestelmäni edelleen käytössä. Eli bagien laukeamisen jälkeen tyynyt jätetään uusimatta ja järjestelmään laitetaan em. rele. Onko muut kuullut vastaavasta? Vikakoodien luku tosin paljastaa mahdolliset ohitukset.
Kun ratin bagia ei voi poistaa ilman koko ratin poistamista ja kun keskusyksikkö on uudelleen koodattavissa niin jäljelle jää mahdollinen apukuskin bagi joka Saksassa tai esim.minulla maksaa n.60€?
Vyönkristimet kun ovat vielä mekaaniset, jolloin nekää eivät vaikuta/näy bagijärjestelmässä.
Eli mitä järkeä on edes Turkkilaisen jobbarin tällaisia viritellä, kun toimivan bagisysteemin saa reilulla satasella?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTuota...miten tämä onnistuu käytännössä kannattavasti e36:een?
Kun ratin bagia ei voi poistaa ilman koko ratin poistamista ja kun keskusyksikkö on uudelleen koodattavissa niin jäljelle jää mahdollinen apukuskin bagi joka Saksassa tai esim.minulla maksaa n.60€?
Vyönkristimet kun ovat vielä mekaaniset, jolloin nekää eivät vaikuta/näy bagijärjestelmässä.
Eli mitä järkeä on edes Turkkilaisen jobbarin tällaisia viritellä, kun toimivan bagisysteemin saa reilulla satasella?
Ja kyllähän Hemikin tietää, että paukkuvöitä on e36 mallissakin.
Comment
-
-
Originally posted by Matula View PostIhmiset ovat kekseliäitä kun oikein pitää säästää, Tuollainen kikostelu tuli vastaan 316 E36 coupessa, jossa repsikan airbagin luukku oli vain liimattu paikalleen ilman bagia, varoitusvalot toimivat tässäkin täysin normaalisti. Säästeliäästä korjaajasta kieli tosin jo vöiden lukot, joita hädin tuskin näkyi.
Ja kyllähän Hemikin tietää, että paukkuvöitä on e36 mallissakin.
Epäilemättä näitä "deaktivoituja" bagivirityksiä voi joskus tuontimiinasta löytyäkkin, mutta silloin pitä kyllä katsoa peiliin jos sellainen arpa on yleensäkkin tullut täysin sokkona ostettua. Ratin baggi siinä nyt kuitenkin pitää olla, mikäli paikallaan on ylensäkkin orggisratti, eikä Bilteman "rallimalli".
Keskusyksikköä kun ei tarvitse törmäyksenkään jälkeen vaihtaa niin ainoa säästö on se mitä jää tuon relevirityksen ja apukuskin bagin hinnan erotuksena(siis ehkä 20€?). Eli tuskin Turkkilainenkaan jobbari viitsii tämän kaltaista "viritystä" itse lähteä tekemään, vaan jos näin on johonkin tehty, on se tehty ihan tuon bagittömän "ralliratin" vaihdon yhteydessä "tuunattaessa".
Eli kun ratti+rattibagi on poistettu, niin mitäpä sillä apukuskinkaan bagillä tekee enään, jolloin sekin on "painonsäästö" syistä poistettu sekin.
Eli tuntuu kovin epäloogiselta että joku viitsii korjata+maalata pahasti mällätyn e36:n myyntikuntoon ja sitten jättää satasen bagijärjestelmän laittamatta?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostOn toki siis paukkuvyöt myös e36:ssa, mutta ne ovat mekaaniset ja siten sähköisen bagi+lukujärjestelmän ulkopuolella.
Originally posted by Hemi View PostEli tuntuu kovin epäloogiselta että joku viitsii korjata+maalata pahasti mällätyn e36:n myyntikuntoon ja sitten jättää satasen bagijärjestelmän laittamatta?
Comment
-
-
Järkeä tai ei, näin tehdään
Eli kysymys ei nyt ollut mallia "voisko joku vahvistaa", vaan ihan oikeaa elettyä elämään, tosin oma coupeni kesti päivänvalon ja insinöörin tarkastelut.
Ei tietenkään hommassa mitään järkeä ole, mutta taitaa tästä maailmasta löytyä monta muutakin ei-niin-fiksua säätäjää, jopa täältä bimmerfoorumista. Joten kaikki kunnia turkkilaisten jobbarien aloitekyvykkyydelle ja nerokkaille keksinnöille."Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"
Comment
-
Comment