Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Airbag valo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

    #16
    Noniin vikakoodit luettu ja istuinmattoa herjasi. Nollattiin koodit, vika oli hetken pois ja syttyi taas. N. 200e kustannusarvio töineen. Täytyy kai se fiksata kunnolla. Stna. Eihän näis bemareis ookku vikaa :-D
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      #17
      Originally posted by Alfredson View Post
      Eihän näis bemareis ookku vikaa :-D
      Aijjaa? :think
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • Alfredson
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2007
        • 463
        • Uusimaa

        #18
        Originally posted by Thuppu View Post
        Aijjaa? :think
        No niin kauan hyvin ku ei tuu kerralla konkurssilaskua ja ei jätä tielle :-D Tuollainen hitaasti rahat imevä touhu on vähän inhimillisempää

        Kaverin -01 530:ssä ei oo kyl ollu parin vuoden aikana oikeestaan mitää vikaa, pitää varmaan ostaa sellanen seuraavaks, jos kävis yhtä hyvätuuri.

        BMW:n viat sentää voi korjata, toisin ku monien autojen vikoja ei pysty korjata korjaamollaakaan. mm. etuvetoisuus, kova sisämelu...

        (tää on nyt taas tätä itsensäpettämistä)

        EDIT: kysäisin tuota muuten laakkoselta, niin 350-400e vaihtohinta matolle. Että ihmetelen vaan mistä noi alle 150e merkkiliikehinnat noissa topiceissa on? On ilmesesti vuoden parin sisään hinnat "vähä" pompsahtanu. Eli itsellä n. 200e arvio.
        Last edited by Alfredson; 27-06-2008, 16:55.
        Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4628
          • Tampere

          #19
          vaihda itse niin ei maksa kun tuon maton hinnan vajaa 100e? joku varmaan voi nakata sulle ohjeet tis:stä niin niiden avulla pitäisi onnistua helposti mikäli englantia vain taipuu.. sitten ei tarvi käydä kiikuttamassa aina rahojaan tuonne marmoritiskille ja varmasti pääsee "tunti palkoille" vaikka hiukan pitempään siinä ensikertalaisena viettäisikin..
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Alfredson
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2007
            • 463
            • Uusimaa

            #20
            Originally posted by fraatti View Post
            vaihda itse niin ei maksa kun tuon maton hinnan vajaa 100e? joku varmaan voi nakata sulle ohjeet tis:stä niin niiden avulla pitäisi onnistua helposti mikäli englantia vain taipuu.. sitten ei tarvi käydä kiikuttamassa aina rahojaan tuonne marmoritiskille ja varmasti pääsee "tunti palkoille" vaikka hiukan pitempään siinä ensikertalaisena viettäisikin..
            Oon sen verran tumpelo että ei viitsi ottaa riskiä. Lopputuloksena vielä väärinasennettu matto, revenneet tekstiilit ja räjähtänyt bagi Ja pitää vähänväliä kiikuttaa vikakoodin nollaukseen mikä sekään ei oo ilmasta..

            Ei toi 100+100e nyt niin paha ole... 400e rupeis jo olee.
            Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

            Comment

            • biiemdabljuu
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 156

              #21
              Saksalais-turkkilainen jäynä?

              Eli olen kuullut Sakaslais-turkkilaisen insinööritaidon hedelmästä, ajastinreleestä, joka asennetaan esim. airbag-järjestelmään ja se siis sammuttaa valon x ajassa. Toin itse e36 325 coupen ja reksiteröintikatsastuksessa insinööri konttaili pitkin lattiamattoja varmistaakseen, onko järjestelmäni edelleen käytössä. Eli bagien laukeamisen jälkeen tyynyt jätetään uusimatta ja järjestelmään laitetaan em. rele. Onko muut kuullut vastaavasta? Vikakoodien luku tosin paljastaa mahdolliset ohitukset.
              "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

              Comment

              • Alfredson
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2007
                • 463
                • Uusimaa

                #22
                Originally posted by biiemdabljuu View Post
                Eli olen kuullut Sakaslais-turkkilaisen insinööritaidon hedelmästä, ajastinreleestä, joka asennetaan esim. airbag-järjestelmään ja se siis sammuttaa valon x ajassa. Toin itse e36 325 coupen ja reksiteröintikatsastuksessa insinööri konttaili pitkin lattiamattoja varmistaakseen, onko järjestelmäni edelleen käytössä. Eli bagien laukeamisen jälkeen tyynyt jätetään uusimatta ja järjestelmään laitetaan em. rele. Onko muut kuullut vastaavasta? Vikakoodien luku tosin paljastaa mahdolliset ohitukset.
                Aika hurjaa. Pitäis näyttää saunan takapihaa tollasille jobbarikusettajille
                Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                Comment

                • Matula
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1706

                  #23
                  Originally posted by biiemdabljuu View Post
                  Eli olen kuullut Sakaslais-turkkilaisen insinööritaidon hedelmästä, ajastinreleestä, joka asennetaan esim. airbag-järjestelmään ja se siis sammuttaa valon x ajassa. Toin itse e36 325 coupen ja reksiteröintikatsastuksessa insinööri konttaili pitkin lattiamattoja varmistaakseen, onko järjestelmäni edelleen käytössä. Eli bagien laukeamisen jälkeen tyynyt jätetään uusimatta ja järjestelmään laitetaan em. rele. Onko muut kuullut vastaavasta? Vikakoodien luku tosin paljastaa mahdolliset ohitukset.
                  On tullut vastaan, eikä "oikein" tehtynä näy vikakoodeissa eikä katsastusinsinöörin tarkastuksissa.

                  Comment

                  • biiemdabljuu
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2007
                    • 156

                    #24
                    Hyvä

                    Tuli tämäkin tarina sitten vahvistettua. On se hienoa, varsinkin kolaritilanteessa. Mitä mahtaa sanoa vakuutusyhtiö?
                    "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by biiemdabljuu View Post
                      Eli olen kuullut Sakaslais-turkkilaisen insinööritaidon hedelmästä, ajastinreleestä, joka asennetaan esim. airbag-järjestelmään ja se siis sammuttaa valon x ajassa. Toin itse e36 325 coupen ja reksiteröintikatsastuksessa insinööri konttaili pitkin lattiamattoja varmistaakseen, onko järjestelmäni edelleen käytössä. Eli bagien laukeamisen jälkeen tyynyt jätetään uusimatta ja järjestelmään laitetaan em. rele. Onko muut kuullut vastaavasta? Vikakoodien luku tosin paljastaa mahdolliset ohitukset.
                      Tuota...miten tämä onnistuu käytännössä kannattavasti e36:een?
                      Kun ratin bagia ei voi poistaa ilman koko ratin poistamista ja kun keskusyksikkö on uudelleen koodattavissa niin jäljelle jää mahdollinen apukuskin bagi joka Saksassa tai esim.minulla maksaa n.60€?
                      Vyönkristimet kun ovat vielä mekaaniset, jolloin nekää eivät vaikuta/näy bagijärjestelmässä.
                      Eli mitä järkeä on edes Turkkilaisen jobbarin tällaisia viritellä, kun toimivan bagisysteemin saa reilulla satasella?

                      Comment

                      • Matula
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1706

                        #26
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Tuota...miten tämä onnistuu käytännössä kannattavasti e36:een?
                        Kun ratin bagia ei voi poistaa ilman koko ratin poistamista ja kun keskusyksikkö on uudelleen koodattavissa niin jäljelle jää mahdollinen apukuskin bagi joka Saksassa tai esim.minulla maksaa n.60€?
                        Vyönkristimet kun ovat vielä mekaaniset, jolloin nekää eivät vaikuta/näy bagijärjestelmässä.
                        Eli mitä järkeä on edes Turkkilaisen jobbarin tällaisia viritellä, kun toimivan bagisysteemin saa reilulla satasella?
                        Ihmiset ovat kekseliäitä kun oikein pitää säästää, Tuollainen kikostelu tuli vastaan 316 E36 coupessa, jossa repsikan airbagin luukku oli vain liimattu paikalleen ilman bagia, varoitusvalot toimivat tässäkin täysin normaalisti. Säästeliäästä korjaajasta kieli tosin jo vöiden lukot, joita hädin tuskin näkyi.

                        Ja kyllähän Hemikin tietää, että paukkuvöitä on e36 mallissakin.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by Matula View Post
                          Ihmiset ovat kekseliäitä kun oikein pitää säästää, Tuollainen kikostelu tuli vastaan 316 E36 coupessa, jossa repsikan airbagin luukku oli vain liimattu paikalleen ilman bagia, varoitusvalot toimivat tässäkin täysin normaalisti. Säästeliäästä korjaajasta kieli tosin jo vöiden lukot, joita hädin tuskin näkyi.

                          Ja kyllähän Hemikin tietää, että paukkuvöitä on e36 mallissakin.
                          On toki siis paukkuvyöt myös e36:ssa, mutta ne ovat mekaaniset ja siten sähköisen bagi+lukujärjestelmän ulkopuolella.
                          Epäilemättä näitä "deaktivoituja" bagivirityksiä voi joskus tuontimiinasta löytyäkkin, mutta silloin pitä kyllä katsoa peiliin jos sellainen arpa on yleensäkkin tullut täysin sokkona ostettua. Ratin baggi siinä nyt kuitenkin pitää olla, mikäli paikallaan on ylensäkkin orggisratti, eikä Bilteman "rallimalli".
                          Keskusyksikköä kun ei tarvitse törmäyksenkään jälkeen vaihtaa niin ainoa säästö on se mitä jää tuon relevirityksen ja apukuskin bagin hinnan erotuksena(siis ehkä 20€?). Eli tuskin Turkkilainenkaan jobbari viitsii tämän kaltaista "viritystä" itse lähteä tekemään, vaan jos näin on johonkin tehty, on se tehty ihan tuon bagittömän "ralliratin" vaihdon yhteydessä "tuunattaessa".
                          Eli kun ratti+rattibagi on poistettu, niin mitäpä sillä apukuskinkaan bagillä tekee enään, jolloin sekin on "painonsäästö" syistä poistettu sekin.
                          Eli tuntuu kovin epäloogiselta että joku viitsii korjata+maalata pahasti mällätyn e36:n myyntikuntoon ja sitten jättää satasen bagijärjestelmän laittamatta?

                          Comment

                          • Matula
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 1706

                            #28
                            Originally posted by Hemi View Post
                            On toki siis paukkuvyöt myös e36:ssa, mutta ne ovat mekaaniset ja siten sähköisen bagi+lukujärjestelmän ulkopuolella.
                            Ja näitä vikakoodeja saa aika-ajoin nollata.

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Eli tuntuu kovin epäloogiselta että joku viitsii korjata+maalata pahasti mällätyn e36:n myyntikuntoon ja sitten jättää satasen bagijärjestelmän laittamatta?
                            Epäloogista se onkin ja oikein pihiksi kun heittäytyy niin huomaa pian kitsastelleensa itsensä pankrottiin.

                            Comment

                            • biiemdabljuu
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2007
                              • 156

                              #29
                              Järkeä tai ei, näin tehdään

                              Eli kysymys ei nyt ollut mallia "voisko joku vahvistaa", vaan ihan oikeaa elettyä elämään, tosin oma coupeni kesti päivänvalon ja insinöörin tarkastelut.

                              Ei tietenkään hommassa mitään järkeä ole, mutta taitaa tästä maailmasta löytyä monta muutakin ei-niin-fiksua säätäjää, jopa täältä bimmerfoorumista. Joten kaikki kunnia turkkilaisten jobbarien aloitekyvykkyydelle ja nerokkaille keksinnöille.
                              "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Originally posted by Matula View Post
                                Ja näitä vikakoodeja saa aika-ajoin nollata.
                                Ei kyllä todellakaan e36:sta, koska vyönkiristimissä ei ole minkäänlaista sähköistä yhteyttä bagijärjestelmään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎