Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 nitisee kuin heteka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1706

    #16
    Originally posted by Alfredson View Post
    Näyttää ne muidenkin E39:t kitisevän hidastetöyssyissä Tuli huomioitua kun kävin fillarilenkillä. Laatuvaikutelmaa...
    Oman autoni natinan huomasin kun havaitsin ihmisten katsovan autoani alle 20km/h nopeuksissa. Tiesin, ettei ihmiset kiinnittäisi huomiota 11v farmariin jos se kulkisi sukkasillaan.

    Saisi kaikki muutkin puslat nitistä loppuaikoinaan niin tietäisi kaartaa KL-varaosiin. Ai niin, ne muut puslathan täristää...

    Comment

    • Alfredson
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2007
      • 463
      • Uusimaa

      #17
      Originally posted by Matula View Post
      Oman autoni natinan huomasin kun havaitsin ihmisten katsovan autoani alle 20km/h nopeuksissa. Tiesin, ettei ihmiset kiinnittäisi huomiota 11v farmariin jos se kulkisi sukkasillaan.

      Saisi kaikki muutkin puslat nitistä loppuaikoinaan niin tietäisi kaartaa KL-varaosiin. Ai niin, ne muut puslathan täristää...
      Itse kuuntelen aika-ajoin kitinöitä ajamalla ikkunat auki suht rauhaksiin siten että vieressä on jotain mikä kimmotaa ääntä (aitaa, betonia tms). Ehkei kuitenkaan pitäisi, sillä nytkin olisin autuaan tietämätön

      No. Viat voi aina korjata.
      Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

      Comment

      • Nisti
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2007
        • 705
        • På Gränsen

        #18
        touringissa narisee ahteri kun vaihtaa vaihteen pakille tai d asentoon. Narina tulee kun jarrupoljinta alkaa löysäämään. Olisiko tässäkin syynä nuo narinahelat vai jotain muuta.
        "MURPHY'S LAW"
        "Whatever can go wrong will go wrong,
        and at the worst possible time,
        in the worst possible way"

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2017
          • Kangasala

          #19
          Originally posted by Nisti View Post
          touringissa narisee ahteri kun vaihtaa vaihteen pakille tai d asentoon. Narina tulee kun jarrupoljinta alkaa löysäämään. Olisiko tässäkin syynä nuo narinahelat vai jotain muuta.
          Tai sitten jotain muuta, jarrupaineen vähentyessä jarrupalat nitisevät levyjä vasten kun "väkivahva" dieselisi pyrkii saattamaan ajoneuvosi haluttuun liikesuuntaan, näin ainkin minulla....
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • Alfredson
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2007
            • 463
            • Uusimaa

            #20
            Ajoin auton perän ylös pukeille ja laitoin hevosruiskulla rasvaa yms tohon helaan, ei auttanut mitään. Pyysin apua perän painelussa samalla kun itse kuuntelin mistä se tulee, niin veikkaisin että se saattaa ollakkin ylätukivarsi tms mikä nitisee? Eli vissiin osa numero 18, wishbone: http://www.realoem.com/bmw/diagrams/o/y/2.png

            Vaihtohommiksi vai voiko tätäkin tekohengittää? Tuhosinkohan reijillä nyt turhaan sen narinahelan suojakumin
            Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

            Comment

            • Vesku1
              Photographer
              • Jun 2005
              • 1401
              • Haukipudas

              #21
              Originally posted by Robi View Post
              E38:ssa samaa hetekkaefektiä, molemmat puolet narisee ja kirskuu.
              Hätävarakorjauksena huumeruiskulla öljyä puslan sisään kumista, realoem osasta nro 2. Öljyn pumppaaminen puslaan ei auttanut ja hetekkaääni jatkuu. Takapään ollessa ilmassa pikku klappia tuntuu takarenkaassa, eli ei ihan riitä öljyn ruutaaminen Nyt vaan mietinnässä, että kumpi osa loppupeleissä rikki, samainen osa nro 2 vai/ja/tai myös osa nro 4?

              Nimimerkillä; Stockmannin parkkihallissa hävetti

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14352
                • Oulu

                #22
                Originally posted by Vesku1 View Post
                E38:ssa samaa hetekkaefektiä, molemmat puolet narisee ja kirskuu.
                Hätävarakorjauksena huumeruiskulla öljyä puslan sisään kumista, realoem osasta nro 2. Öljyn pumppaaminen puslaan ei auttanut ja hetekkaääni jatkuu. Takapään ollessa ilmassa pikku klappia tuntuu takarenkaassa, eli ei ihan riitä öljyn ruutaaminen Nyt vaan mietinnässä, että kumpi osa loppupeleissä rikki, samainen osa nro 2 vai/ja/tai myös osa nro 4?

                Nimimerkillä; Stockmannin parkkihallissa hävetti
                Vaihtelin yhteen E39:iin nuo osat 2. Se kans nitisi ja natisi kuin hetekka konsanaan, mutta noiden vaihdon jälkeen ei. Tuossa em. E39:ssä ne oli kyllä aivan väljät.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Lakeson
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 649
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Osa 4 ei voi aiheuttaa väljää, kun on lähinna statistin roolissa oleva osa. Tukivarret 13 ja 17 kannattaa tarkastaa.

                  Oman originellit narinanivelet vaihtui uusiin 250tkm kohdalla.
                  Ei mopolla mahottomia..

                  Comment

                  • Wiking
                    BTCF Member
                    • Dec 2005
                    • 1647
                    • Laihia

                    #24
                    Edellisen e38:n uudet narinahelat alkoivat narisemaan 7000km vaihdon jälkeen
                    Ruiskulla öljyä sisään -> narinat loppui...

                    (ilmeisesti noissa tarvikeosissa on pirun vähä tehtaan jäljiltä rasvaa, joten narina voi alkaa pian uudelleen uusilla osilla)
                    Nyt
                    BMW 330e g21 M-Sport
                    Ennen
                    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                    Comment

                    • puppetmaster
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2003
                      • 74
                      • Tampere

                      #25
                      reilut 320 tkm, ja narinahelat vaihtoon jo toista kertaa. :P

                      Perkales vielä edes edellisiä uusia osia ehtinyt vaihtaa kaikkia kun saa taas mennä ostamaan uusia. Tai josko noita koittaisi rasvalla tekohengittää, kun ei niissä mun mielestä vielä väljää varsinaisesti ole. Hävettää vaan ajaa...

                      Ei oo helppoo tämä "laatuautoilu". :(

                      No nythän Infinitiin kai on tulossa Mersun diisselikoneita, niin ehkäpä vielä joku päivä pääsee vaihtamaan käyttöauton merkkiä.

                      EDIT: Niin siis pirun hyvä autohan tuo kunnossa ollessaan on, sanottakoon nyt se, mutta aiemmin japseihin tottuneena tuntuu kyllä vaativan tuota kunnostusta välillä kohtuuttomasti.
                      Last edited by puppetmaster; 14-05-2010, 22:32.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #26
                        Originally posted by puppetmaster View Post
                        reilut 320 tkm, ja narinahelat vaihtoon jo toista kertaa. :P

                        Perkales vielä edes edellisiä uusia osia ehtinyt vaihtaa kaikkia kun saa taas mennä ostamaan uusia. Tai josko noita koittaisi rasvalla tekohengittää, kun ei niissä mun mielestä vielä väljää varsinaisesti ole. Hävettää vaan ajaa...

                        Ei oo helppoo tämä "laatuautoilu". :(

                        No nythän Infinitiin kai on tulossa Mersun diisselikoneita, niin ehkäpä vielä joku päivä pääsee vaihtamaan käyttöauton merkkiä.

                        EDIT: Niin siis pirun hyvä autohan tuo kunnossa ollessaan on, sanottakoon nyt se, mutta aiemmin japseihin tottuneena tuntuu kyllä vaativan tuota kunnostusta välillä kohtuuttomasti.
                        Täytyy käyttää myöskin laatu osia niin ei tarvitse vaihtaa koko ajan.

                        Comment

                        • Mustis
                          Newbiemmer
                          • Dec 2012
                          • 23
                          • Oulu

                          #27
                          Narinahelat - mistä ostan?

                          Moi, näytti olevan Schiedmannilla (osanumero 33326767748) hinta 21,63, mitähän nuo maksaa orggiksena marmoritiskillä? Kantsiiko noita ostaa tuolta Schiedmannilta? Mitä muuta alustaosaa kantsis vaihtaa samalla, ajattelin vaihdattaa nuo seuraavan huollon yhteydessä. Autolla ajettu nyt 230tkm. Nykyiset on orggikset. Olisi tarkoitus ajaa tuolla vielä parisen vuotta(vm 4/98 523 A).

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8257
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #28
                            Originally posted by Mustis View Post
                            Moi, näytti olevan Schiedmannilla (osanumero 33326767748) hinta 21,63, mitähän nuo maksaa orggiksena marmoritiskillä? Kantsiiko noita ostaa tuolta Schiedmannilta? Mitä muuta alustaosaa kantsis vaihtaa samalla, ajattelin vaihdattaa nuo seuraavan huollon yhteydessä. Autolla ajettu nyt 230tkm. Nykyiset on orggikset. Olisi tarkoitus ajaa tuolla vielä parisen vuotta(vm 4/98 523 A).
                            Lemföderiä (orkkis) saksasta Kugelgelenk HA div. BMW von Lemförder
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • yrd3
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2013
                              • 163
                              • Ylistaro

                              #29
                              moro, juuri E61:n nerskuntahelat vaihdettiin. ostin varuuksi sen "erikoistyökalun" joka osoittautui erittäin hyväksi hankinnaksi.
                              marmorilta hain helat ja ne oli sen about 45€/kpl.
                              nyt siis voisi tuo työkalu joutaa lainalle sitten pientä korvausta vastaan mikäli innostusta olisi enemmän. soveltuu moneen laitteeseen, myös E39:iin
                              privalla lisempää.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎