Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530D suutin vuotaa ulospäin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jSp
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 116
    • Kiuruvesi

    e39 530D suutin vuotaa ulospäin

    Eli onko moisesta kokemuksia? Pesin ja huuhtelin sekä kuivasin paikat, ylivuotoletkuista se ei tule,suuttimen yläosat ovat kuivat.
    Kiristin korkeapaineputket,ei auttanut, eikun löpöä ilmestyy sinne koloon missä suuttimet majailee.
  • tigu
    BTCF Member
    • May 2006
    • 947
    • Oulu

    #2
    Originally posted by jSp View Post
    Eli onko moisesta kokemuksia? Pesin ja huuhtelin sekä kuivasin paikat, ylivuotoletkuista se ei tule,suuttimen yläosat ovat kuivat.
    Kiristin korkeapaineputket,ei auttanut, eikun löpöä ilmestyy sinne koloon missä suuttimet majailee.
    Itsellä oli jokin aika sitten samat oireet..vaihdoin osan nro.14
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...02&hg=13&fg=15
    Eli tommonen noin 2euron kuparirikka.Vuoto loppui siihen
    -e21 m50-

    Comment

    • TT3.5
      Bimmer Rookie
      • Dec 2006
      • 29
      • Skatta

      #3
      Heh...kun tässä jokin aika sitten vain firman diisseli-volvon huoltoon, hemmot huollossa hyppäsi kolme metriä takas päin....sanoivat pannussa olevan aika vitusti painetta että jos pamahtaa naamalle niin.....että sitä sitten ennen huoltoon vientiä kolleegan kansa korvakuulolla kuunnltiin....eli ainakin noilta hemmoilta diagnoosiksi, jokin o-rengas lirvahtanut väärään paikkaan.....

      Tähän vielä, ei ole näiden nyky-diisseleiden pellin alle tullut kurkisteltua mutta ainakin noissa hieman alle 2000-vuosimalleissa näkyy olevan pieni letku suuttimelta toiselle, veikkaisin sitä....
      Last edited by TT3.5; 01-08-2008, 19:47.
      2008 X5 4.8 xDrive

      Comment

      • jSp
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 116
        • Kiuruvesi

        #4
        Originally posted by jSp View Post
        Eli onko moisesta kokemuksia? Pesin ja huuhtelin sekä kuivasin paikat, ylivuotoletkuista se ei tule,suuttimen yläosat ovat kuivat.
        Kiristin korkeapaineputket,ei auttanut, eikun löpöä ilmestyy sinne koloon missä suuttimet majailee.

        kuitenkin se vuoto loppui siihen kiristelyyn. Olisiko ollut tähteitä ne jäämät minkä perustella arvelin että vuotaa edelleen. Eli ei enää harmita. Ajamisen iloa...

        Comment

        • bladeiv
          Newbiemmer
          • Apr 2006
          • 11
          • Vantaa

          #5
          Suuttimen vuoto

          Mulla oli samanlainen probleema vuos sitten käytin autoa laakkosella ja ne laitto noin 200euron laskun suuttimen kiristämisestä.
          Kuulema isompi homma kun on joutunut purkuu imusarjan irti?
          ja nyt on taas sama homma vuotaa diiseliä suuttimen vierestä.
          Onks kenelläkään tietoo onks noille suutimille jotain erikois työkalua että ei tarvis purkaa imusarjaa?

          Comment

          • miccou
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 488
            • Iisalmi

            #6
            Ihmettelin tuossa kun bimmeristä (530Da -01) rupesi kuulumaan sellainen säksättävä ääni. Ajattelin että vilkaisen samalla kun vaihdan huohottimen suodattimen, että miltä imusarja vaikuttaa jos ääni tulisi vaikka sieltä suunnalta. No, kun purin moottorin katteet pois huomasin jotain mönjää yhden suuttimen juuressa. Purin sitten imusarjan pois ja paljastui seuraavaa:









            Tuo "mönjä" tuossa suuttimen juuressa on kuin kovaa muovia. Yritin kurkkia että onko jotain sulanut tuosta suuttimen ympäriltä, mutta ei siitä oikein saanut selvää.

            Eli onko tuo tyypillistä vuotavalle suuttimelle vai onko tuonne väliin jäänyt jotain muoviosia, joka on sitten sulanut tuolla tavalla?

            Pari viikkoa sitten eräs foorumilainen kävi lukemassa vikakoodit autosta. Silloin katsottiin livedatalla noita suuttimien korjausarvoja ja kaikki olivat ihan kunnossa. Nelospytyn suuttimen korjausarvo taisi silloin olla korkein ja se oli jossain 1,7 pinnassa (jos nyt oikein muistan...).

            Kannattaisiko kärry viedä suosiolla johonkin diesel pajaan (ehdotuksia jyväskylän alueelle!!), koska itse en taida uskaltaa ruveta noitten suuttimien kanssa pelaamaan... Apuva
            Last edited by miccou; 20-08-2011, 12:59.
            VW Passat 1.8t -04


            X1 20Da X-Drive -13
            E39 530Da Touring -01
            E39 525iA Touring -01
            E46 325iA Sedan -01
            E46 320D Touring -00
            Audi A3 1.9TDI -01
            VW Multivan 2.5 TDI -05

            Comment

            • Gustaff
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 132

              #7
              Toi on normaalin näköstä vuotojälkeä.
              Ainoa mikä tossa korjaamisessa voi olla vaikeaa, niin suutin voi olla todella jumissa.
              Tosta hommasta tuskin mikään diesel-paja paljoa rahaa ottaa. Eli suutin pois ja uus tiiviste tilalle. (ainahan ne haluaa sitten tietysti testailla niitä suuttimia sun muuta mutta todennäköisesti ihan turhaa maksaa sellasesta)

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                Kyllä tuo vuoto todennäköisesti on tullut palotilasta suutinpoteroa pitkin. Onkohan suutimien asennuksen yhteydessä uusittu suuttimen o-rengas ja kuparinen pohjaprikka? Suuttimien irrotuksen jälkeen pitää potero puhdistaa ja tiivistyspinta "porata" tasaiseksi. Kannattaisi irrottaa myös hehkut ja sieltä puolelta paineilmaa palotilaan. Näin on pienempi riski, että palotilaan päätyy mujua.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • miccou
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 488
                  • Iisalmi

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Kyllä tuo vuoto todennäköisesti on tullut palotilasta suutinpoteroa pitkin. Onkohan suutimien asennuksen yhteydessä uusittu suuttimen o-rengas ja kuparinen pohjaprikka? Suuttimien irrotuksen jälkeen pitää potero puhdistaa ja tiivistyspinta "porata" tasaiseksi. Kannattaisi irrottaa myös hehkut ja sieltä puolelta paineilmaa palotilaan. Näin on pienempi riski, että palotilaan päätyy mujua.
                  Tuosta o-renkaasta ja prikasta en osaa sanoa, koska auto on ollut minulla n. kuukauden verran ja tuotu Saksasta niin en tiedä onko noihin suuttimiin koskettu.

                  Äsken kävin tuossa kokeilemassa miten tuo mönjä irtoaa, niin ihan rapsuttelemalla se lähti irtoamaan palasina. Eli suhteellisen helposti lähti irti, mutta en vielä sen tarkemmin alkanut irroittelemaan.

                  Pitää nyt pohtia rupeanko itse tuohon hommaan vai vienkö auton vaan pajalle...
                  Last edited by miccou; 20-08-2011, 17:57.
                  VW Passat 1.8t -04


                  X1 20Da X-Drive -13
                  E39 530Da Touring -01
                  E39 525iA Touring -01
                  E46 325iA Sedan -01
                  E46 320D Touring -00
                  Audi A3 1.9TDI -01
                  VW Multivan 2.5 TDI -05

                  Comment

                  • miccou
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2005
                    • 488
                    • Iisalmi

                    #10
                    Originally posted by miccou View Post
                    Tuosta o-renkaasta ja prikasta en osaa sanoa, koska
                    Pitää nyt pohtia rupeanko itse tuohon hommaan vai vienkö auton vaan pajalle...
                    Noniin, tämä ongelma sai onnellisen lopun. Vein auton ylämaan autohuoltoon ja siellä katsottiin kaikkien suuttimien pohjatiivisteet: kolmesta suuttimesta oli alkanut tuo pohjatiiviste vuotamaan ja siitä yhdestä vähän pahemmin. Onneksi saivat kaikki suuttimet irti siten ettei yksikään hajonnut.
                    VW Passat 1.8t -04


                    X1 20Da X-Drive -13
                    E39 530Da Touring -01
                    E39 525iA Touring -01
                    E46 325iA Sedan -01
                    E46 320D Touring -00
                    Audi A3 1.9TDI -01
                    VW Multivan 2.5 TDI -05

                    Comment

                    • YAERJHAE
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2017
                      • 47
                      • Kempele

                      #11
                      Lähteekö suuttimet yleensä hyvin irti? Kuinka todennäköistä on ettei lähde? 530d on alkanut pikkuhiljaa vuotaa suuttimien paikkeilta.

                      Comment

                      • Scitso
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 2816
                        • Kuusankoski

                        #12
                        Kun otat ennenkuin se on pitkään vuotanut niin lähtee, Moottori lämpimäksi ajettuna, imusarja pois ja polttoaineputki irti. Pinnapultit pois, sen jälkeen kiintoavaimella voi kevyesti kääntää suuttimesta korkeapaineputken juuresta. Itselläni lähti ihan käsin ilman mitään ulosvetäjää noilla ohjeilla.
                        E34 525i Touring -96 "Iris"
                        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                        E61 530d Touring -04

                        ex. E39 520ia Touring -98
                        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                        ex. E28 520i -82

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #13
                          Voi lähteä helposti tai sitten ei.. https://www.youtube.com/watch?v=nK8MqxEeMJY
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            #14
                            Vuotaako siellä suutin vai paluulinja tai korkeapaineyhde? Harvemmin ne itse suuttimet vuotaa ulospäin.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • YAERJHAE
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2017
                              • 47
                              • Kempele

                              #15
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Vuotaako siellä suutin vai paluulinja tai korkeapaineyhde? Harvemmin ne itse suuttimet vuotaa ulospäin.
                              Ei ainakaan paluulinja vuoda, alempaa tulee. Kiristin myös paineputket, ei vaikutusta. Näyttää siltä, että kahden suuttimen vaiheilta vuotaa. Kaukalo lainehtii naftaa.
                              Last edited by YAERJHAE; 12-06-2018, 23:08.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎