Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 valo ja parkkitutka ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #16
    Originally posted by buksin-1 View Post
    Tuo on tehtävä, jos laitteet ja anturit toimii. Ko. tapauksessa molemmat osoittaa alas eli jompi kumpi antureista on sökö, niin silloin ei ole mitään järkeä säätää ruuveja tappiin, jolloin ne pahemmassa tapauksessa katkeaa ja saa hakea anturin lisäksi myös uuden umpion tai parin
    Juu, ei tietystikään viallista automaattisäätöä "korjata" mekaanisella säädöllä. Jos vikaantunut automaatti säätää valot alas, mekaaninen säätövara ei yleensä edes riitä hyviin säätöihin, vaan jää edelleen hieman liian alas.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Matula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1706

      #17
      Originally posted by Matula View Post
      Saa säädettyä manuaalisestikin, Havis aiemmin jo kertoikin mistä. Toinen asia on kuitenkin se, että automaattisen korkeudensäädön tulisi toimia xenonumpioissa. Vikakoodeista saattaisi olla apua tässäkin.
      Originally posted by buksin-1 View Post
      Ketä se palvelisi? Tämän logiikan mukaan voisi umpiotkin kiilata osoittamaan ylöspäin...
      Mitä luultavimmin suurimman edun eteenpäin näyttävistä valoista saa ajoneuvon kuljettaja.Lähinnä kirjoitin tuo edellisen viestini vastaukseksi, koska luulit ettei valoja saa säädettyä käsin alkuunkaan.

      Originally posted by buksin-1 View Post
      Tuo on tehtävä, jos laitteet ja anturit toimii. Ko. tapauksessa molemmat osoittaa alas eli jompi kumpi antureista on sökö, niin silloin ei ole mitään järkeä säätää ruuveja tappiin, jolloin ne pahemmassa tapauksessa katkeaa ja saa hakea anturin lisäksi myös uuden umpion tai parin
      Jos ne säätötapit katkeaa ne voi vaihtaa ja maksaa muistaakseni 13€/umpio merkkiliikkeen varaosatiskillä, koko umpiota ei tarvitse vaihtaa.

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #18
        Originally posted by Matula View Post
        koska luulit ettei valoja saa säädettyä käsin alkuunkaan.


        Originally posted by Matula View Post
        Jos ne säätötapit katkeaa ne voi vaihtaa ja maksaa muistaakseni 13€/umpio merkkiliikkeen varaosatiskillä, koko umpiota ei tarvitse vaihtaa.
        Jotkut ehkä omistaa faceliftin valoja:think
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • Matula
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1706

          #19
          Originally posted by buksin-1 View Post
          Jos on automaattinen eli silloin on xenonit eikä saa manuaalisesti
          Originally posted by Matula View Post
          Saa säädettyä manuaalisestikin

          Originally posted by buksin-1 View Post



          Originally posted by buksin-1 View Post
          Jotkut ehkä omistaa faceliftin valoja:think
          Näin minäkin olen ymmärtänyt.

          Comment

          • xtc
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 2908
            • Heinävesi<->Kuopio

            #20
            Eli mulla ainakin itellä on xenonit ja pelkästään automaattinen säätö. Siis ettei saa säädettyä manuaalisesti kuin sieltä umpiosta.

            Valo käy ensin alhaalla, sit ylhäällä ja sen jälkeen tippuu siihen puoleen väliin. Eli omasta mielestäni toimii ihan ok. Pitää huomenna kokeilla töissä että mitä se sanoo kun sitä säätää ylöspäin sieltä umpiosta...:think
            Pommit:
            BMW 325 cäbi HooCee optik
            Audee Q7
            Vivaro
            2xFL6

            Comment

            • 10+
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 2084
              • Nivala

              #21
              Originally posted by Rahu View Post
              Mihin tämä perustuu, eihän valomoduli ole tämän kanssa missään tekemisissä?

              Vikakoodien lukuun vaan, sormin ei antureista saa kuitenkaan 100% varmuutta. Samalla näkee sitten että mikä tasoanturi on kaput.
              Joo mä luulin että se automaattinen korkeudensäätö ei toimi.
              Kyllä minä oon ainaki moneen autoon tunnistanu sormella sen pimeän anturin. Toki vikakoodit lukemalla siitä saa varmuuden jos ei luota itseensä.

              Originally posted by xtc View Post
              Eli mulla ainakin itellä on xenonit ja pelkästään automaattinen säätö. Siis ettei saa säädettyä manuaalisesti kuin sieltä umpiosta.

              Valo käy ensin alhaalla, sit ylhäällä ja sen jälkeen tippuu siihen puoleen väliin. Eli omasta mielestäni toimii ihan ok. Pitää huomenna kokeilla töissä että mitä se sanoo kun sitä säätää ylöspäin sieltä umpiosta...:think
              Eli ei noissa sun valoissa mitään vikaa ole. Nostat vaan niitä ylöspäin. Korkeudensäätö tosiaan pelaa jos se tekee tuon ylös alas liikkeen kun valot laittaa päälle
              E39 M5 -00

              Ex E60 530Da M-Sport -04
              Ex E39 M5 -00
              Ex E39 M5 -00 Individual
              Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
              Ex E36 3.0 M3 -93
              Ex E36 2.5 Cabrio -94
              Ex E36 3.2 M3 -97
              Ex E36 2.5 Coupe -93

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2016
                • Kangasala

                #22
                Saahan ton Säätöautomatiikan kokonaisuudessaan testattua pimeellä ilman koodilukujakin. ajaa etupyörät vaikka laudan, rampin tjsp. korokkeen päälle ja seuraa pysyykö valokuvion korkeus vakiona. Säätelee sitten jos on tarvetta, tai luetuttaa koodit, ellei futaa.
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8094
                  • Willähde

                  #23
                  Kysytääs tässä. Eli pientä häikkää ajovaloissa.

                  Tässä parin viikon sisää auto tehnyt 3-4 kertaa niin, että käynnistettyä auton, ajotietokone on huomannut oikean etuvalon palaneen.
                  Uudelleen startatessa "vika" häviää.
                  Auton eteen en ole koskaan "kerennyt" katsomaan onko se vian aikana palanut mutta ei se ainakaan tällä hetkellä palanut ole.

                  Kysymys kuuluukin että onko kellään ollut vastaavaa vikaa? Voisiko vika olla polttimossa, vaiko johdoissa/liittimissä?
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by peltone View Post
                    Kysytääs tässä. Eli pientä häikkää ajovaloissa.

                    Tässä parin viikon sisää auto tehnyt 3-4 kertaa niin, että käynnistettyä auton, ajotietokone on huomannut oikean etuvalon palaneen.
                    Uudelleen startatessa "vika" häviää.
                    Auton eteen en ole koskaan "kerennyt" katsomaan onko se vian aikana palanut mutta ei se ainakaan tällä hetkellä palanut ole.

                    Kysymys kuuluukin että onko kellään ollut vastaavaa vikaa? Voisiko vika olla polttimossa, vaiko johdoissa/liittimissä?
                    Valomoduli (LCM) mittaa jokaisen valopiirin virrankulutusta/resistanssia. Check control herjaa, mikäli kulutus on alle raja-arvon. Eli ongelma voi olla mikä tahansa ehdottamistasi. Pimeää keliä pukkaa, joten ainakin halogeenien tapauksessa polttimot vaihtoon. Samalla putsaa liittimen contact cleanerillä ja tarkistaa silmämääräisesti johdotuksen.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • peltone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 8094
                      • Willähde

                      #25
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Valomoduli (LCM) mittaa jokaisen valopiirin virrankulutusta/resistanssia. Check control herjaa, mikäli kulutus on alle raja-arvon. Eli ongelma voi olla mikä tahansa ehdottamistasi. Pimeää keliä pukkaa, joten ainakin halogeenien tapauksessa polttimot vaihtoon. Samalla putsaa liittimen contact cleanerillä ja tarkistaa silmämääräisesti johdotuksen.
                      Aivan. Ja kyllä, halogeenithan siellä keulalla on. Täytyy käydä kaupassa ja työntää pää ja kädet konepellin alle. Kiitoksia tästä.
                      E30 316 -87
                      E91 325i -06
                      E61 530d -06
                      F10 520d -14
                      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎