Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 touring automaattinen takaluukku ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kähmy
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 422
    • Kempele

    #31
    Ei auttanut mullakaan tuo nesteen lisäys...luukku toimii nyt kyllä paremmin, mutta ei silti 100% aukea. Itse suihkutin samalla silloin saranoille öljyä ehkä senkin takia se aukeaa nyt about 50% varmuudella, mutta käyn tänään tilaamassa nuo hydraulipumput. Eiköhän ne siellä takana katossa sijaitse, tuskin kovin paha nakki, jos ottaa sisältä sisustusta veks.

    Hela hoitohan näkyy tästä:



    -Kähmy
    e46 325xi
    Yamaha FZR 1000 EXUP
    ex-e39 530i Touring

    Comment

    • TKGL
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 260
      • Tampere

      #32
      Originally posted by Kähmy View Post
      Ei auttanut mullakaan tuo nesteen lisäys...luukku toimii nyt kyllä paremmin, mutta ei silti 100% aukea. Itse suihkutin samalla silloin saranoille öljyä ehkä senkin takia se aukeaa nyt about 50% varmuudella, mutta käyn tänään tilaamassa nuo hydraulipumput. Eiköhän ne siellä takana katossa sijaitse, tuskin kovin paha nakki, jos ottaa sisältä sisustusta veks.

      Hela hoitohan näkyy tästä:



      -Kähmy
      Raportoi sitten auttoko. Teen perässä, jos sait toimimaan.

      Comment

      • Kähmy
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 422
        • Kempele

        #33
        Originally posted by TKGL View Post
        Raportoi sitten auttoko. Teen perässä, jos sait toimimaan.
        Joo, jos teen tuon homman, koska nyt tuo luukku toimii 100% varmuudella. Tuntuu että se vaatii hieman käyttöä sen jälkeen kun sinne on lisännyt nesteitä, olisko siellä ollut ilmaa tms...mutta nyt kun sitä on käyttänyt paljon, se toimii hyvin.

        Katellaan, kerran jos jää toimimatta, niin menee pumput vaihtoon.

        -Kähmy
        e46 325xi
        Yamaha FZR 1000 EXUP
        ex-e39 530i Touring

        Comment

        • TKGL
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 260
          • Tampere

          #34
          Originally posted by Kähmy View Post
          Joo, jos teen tuon homman, koska nyt tuo luukku toimii 100% varmuudella.
          No nyt se luukku alko sitten toimimaan täälläkin. Aika ihme homma oli. Ensin öljyn lisäyksen jälkeen luukku toimi jopa huonommin kuin ennen lisäystä. Nyt pienen käytön jälkeen toimii 100%

          Comment

          • jsa014
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1651
            • Turun Pallivaha

            #35
            Laitappas TKGL tuosta sun pirssistä vaikka shöyryymiin juttua, vaikuttaa mielenkiintoiselta kikottimelta. Siis jos tuo avatar-kuva on siitä.
            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

            Comment

            • TKGL
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2009
              • 260
              • Tampere

              #36
              Originally posted by jsa014 View Post
              Laitappas TKGL tuosta sun pirssistä vaikka shöyryymiin juttua, vaikuttaa mielenkiintoiselta kikottimelta. Siis jos tuo avatar-kuva on siitä.

              Auto on nyt esillä:
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=166304

              Comment

              • O.K.
                Moderator
                • Nov 2003
                • 4854
                • Espoo

                #37
                Tarkistin oman autoni luukun öljyt, hyvä että pohjalla oli muutama milli punaista öljyä. Nyt olisi tarkoitus lisätä Motonetistä hankittavaa BMW ohjaustehostinöljyä (http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...13&postcount=7), kun ei noista ATF ota selkää mikä täyttää BMW ATF 02-luokituksen. Vai mitä ATF:ää porukka on käyttänyt?

                Tuo ohjaustehostinöljy on vihreää, joten pitäisi kai huuhdella koko systeemi. Eli kuppi puhtaaksi ja uudet öljyt sisään, sitten availua ja sulkemista jonkun aikaa. Sitten sama uusiksi ja kolmannet öljyt jättää sinne. Riittääkö tuo 2 huuhtelua? Öljyähän riittää tuosta litran pullosta useampaankin huuhtelukertaan.
                Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                E34 525i

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9138
                  • Oulu

                  #38
                  ATF on ATF:ää. Ei kannata sotkea tähän, että ohjaustehostimissa on käytetty sekä ATF:ää, että Pentosin CHF 7.1 (Febi S6162) tai CHF 11S (Febi S6161). Toki jos systeemin jaksaa huuhtoa, niin tuo synteettinen Febi S6161 on pakkaskeleillä notkeampaa.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • O.K.
                    Moderator
                    • Nov 2003
                    • 4854
                    • Espoo

                    #39
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    ATF on ATF:ää.
                    Selvä homma. Käyn sitten ostelemassa Mobil ATF 220 (Dexron 2) -purkin http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=59-0220 tai Valvoline LT71141 (Dexron III), jonka pitäisi hoitaa myös tiivisteitä (http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=59-0202). Tässä käytössä ei varmaan mitään väliä Dexron-luokituksella?
                    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                    E34 525i

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9138
                      • Oulu

                      #40
                      Originally posted by O.K. View Post
                      Tässä käytössä ei varmaan mitään väliä Dexron-luokituksella?
                      Eiköhän sinne käy mikä tahansa hyvälaatuinen ATF.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • TKGL
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2009
                        • 260
                        • Tampere

                        #41
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Eiköhän sinne käy mikä tahansa hyvälaatuinen ATF.
                        Itse lisäsin punaista Motonetista ostettua dexron 3 öljyä. Nyt on toiminut tosi hyvin.

                        Comment

                        • Kähmy
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2007
                          • 422
                          • Kempele

                          #42
                          Mä en ole kanssa tehnyt noiden pumppujen kanssa mitään, koska on toiminut niin hyvin toi luukku litkujen lisäämisen jälkeen.

                          -Kähmy
                          e46 325xi
                          Yamaha FZR 1000 EXUP
                          ex-e39 530i Touring

                          Comment

                          • Kähmy
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2007
                            • 422
                            • Kempele

                            #43
                            Originally posted by VilleW View Post
                            Mulla teki tota ihan samaa, mutta kun vaihdoin ne kaasujouset niin sen jälkeen on pelittänyt kuten pitääkin. Eli kaasujouset pompauttaa ensin luukun raolleen ja sitten hydrauliikka nostaa ylös asti.
                            Moi!

                            kaverit epäilivät, ettei saa itse vaihdettua, koska tarvii jonkun ihmetyökalun, jolla pumpun pään saa irroitettua katon sisältä...? Oliko sulla joku semmoinen vai miten sait homman hoidettua?

                            Ei tuo luukku toimi aina, joten olen päätynyt siihen että vaihdan nuo pumput..

                            -Kähmy
                            e46 325xi
                            Yamaha FZR 1000 EXUP
                            ex-e39 530i Touring

                            Comment

                            • VilleW
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 469
                              • Turku

                              #44
                              Originally posted by Kähmy View Post
                              Moi!

                              kaverit epäilivät, ettei saa itse vaihdettua, koska tarvii jonkun ihmetyökalun, jolla pumpun pään saa irroitettua katon sisältä...? Oliko sulla joku semmoinen vai miten sait homman hoidettua?
                              -Kähmy
                              Mä tein itse sellaisen työkalun putkesta. Jos sulla on TIS niin siitä näkee kuvasta millainen sen pitää suunnilleen olla. Kun avaa luukun saranoista ne muovit pois niin pääsee katsomaan millainen rako siellä on mihin työkalun pitää sopia ja on helpompi hahmottaa miten se on kiinni siellä katon sisällä. Voin mä tietty myydäkin sen työkalun jos on kiinnostusta
                              Ex Bemut:
                              i3 REx -14
                              F15 xDrive40e -16
                              E71 X6 3.0 Sport -11
                              F10 525d x-Drive M-Sport -12
                              E70 X5 3.0sd -08
                              F36 418d Gran Coupe
                              F30 316d -12
                              E93 320i -08
                              E70 X5 3.0d Sport -07
                              E53 X5 3.0d Sport -04
                              E61 530dA M-Sport individual -06
                              E39 530dA touring -02 M-Sport 2
                              E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
                              E46 330i touring -01
                              E36 328i Coupe -97
                              E30 325i cabriolet -87
                              E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
                              E21 318i -81

                              Comment

                              • -Tapi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 3117
                                • Välisuomi

                                #45
                                Nyt on pumput vaihdettu ja automatiikka toimii ekan kerran muutamaan vuoteen! olisi pitänyt tehdä tuo jo vuonna 2006 kun luukku alkoi oireileman ensimmäisen kerran.

                                Kummankin 1600 N pumpun jouset oli poikki monesta kohtaa.


                                ---

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎