Originally posted by Mad_Mike
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 touring automaattinen takaluukku ei toimi
Collapse
X
-
Originally posted by R Power View PostEi tule tuolla öljyllä pelaamaan vähänkään kovemmissa pakkasissa kunnolla. Marmorilta löytyy tuohon oikea öljy, mutta se on kohtuu arvokasta.530XD LCI M-Sport
ex E39 530iA M-Sport
ex E39 530dAT
Comment
-
-
Itse vaihdoin sinne bmw:n tarkoitetut chf öljyt mitä motonetistakin saa eikä ole vielä sellaisia pakkasia ollut että olisi hyytynyt. Kestänee siis paremmin pakkasta kuin atf:t.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostItse vaihdoin sinne bmw:n tarkoitetut chf öljyt mitä motonetistakin saa eikä ole vielä sellaisia pakkasia ollut että olisi hyytynyt. Kestänee siis paremmin pakkasta kuin atf:t.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostFebi S6161?
Tätä löytyi ainakin vuosi takaperin vielä motonetistä.
Koivunenhan noita näyttäis tuovan maahan myös.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Mr.Speed
Sähkötoiminen takaluukku ei toimi kunnolla?
Möröt.
Koitin haulla etsiä mutta en löytänyt suoranaista vastausta ongelmaani. Juttu on nimittäin niin että takaluukun nappiin ja ohjaamon nappiin tulee virta, ja luukun moottori lähtee molemmista nappuloista käyntiin mutta luukku ei avaudu eikä mene kiinni. Ilmeisesti sieltä on nyt jokin osa mennyt rikki tai on lähtenyt pois paikoiltaan. Joskus kun painaa napista ja hieman kädellä auttaa niin luukku saattaa pikkuhiljaa lähteä itse liikkumaan.
Tämä luukun sähkömekanismi oli rikki jo autoa ostaessani, ei tosin ole sen koommin haitannut minua mutta ajattelin että mukavahan tuollainen hifistely varuste olis saada toimimaan
Osaako joku suoralta kädeltä tietää mikä sieltä on mennyt rikki? Entä miten tuonne moottorihässäkkään pääsee käsiksi? Pitää vissiin purkaa kattoa sisäpuolelta :think Jos jollakulla olis laittaa mahdollisesta räjäytyskaaviosta kuvaa tai linkkiä niin olisin hyvin kiitollinen.
Comment
-
Eikös siellä ole hydraulipumppu ja hydraulisylinterit. Oisko sieltä vaan päässyt öljy hupenemaan, tuossa ohjetta lisäämiseen. Pumppu sijaitsee kai kontin lattian alla vasemmassa takanurkassa. Oikeaa öljyä saa merkkihuollosta ja kai sinne joku Mobil aero HF tai HFA öljy käy, tai tuota öljyä ovat käyttäneet e38:ssa ja luulis saman öljyn käyvän e39:siin, mutta en ole varma onko kyse samanlaisista pumpuista. Fiksummat varmaan korjaa erheeni.
Marmorilla tuo öljy taitaa tulla parin pumpun pultin ja tiivisteen kanssa ja hinta noin 50e
Comment
-
-
Apua öljyn lisäämiseen!
No niin, auto on pihalla ja peräluukku auki ja hydraulipumppu olisi nyt jo näkyvillä. (Irroitin pumpun auton korista, mutta muuten se on vielä yhtämöykkyä.) Öljyn lisäys olisi paikallaan ja öljykin on hankittu, mutta täyttöruuvia en saa auki. Sikäli kun oikeaa ruuvia edes yritän aukaista. Tuon englannin kielisen ohjeen perusteellahan täyttöruuvi on tuo 4mm kuusiokolokantainen? Niitähän on yhteensä kolme samannäköistä siinä samalla puolella, mutta ilmeisesti tuo "keskimmäinen" olisi se täyttöreikä. Vai voiko täyttää noista kaikista? Mikään noista ei kylläkään yritäkkään aueta edes akkukoneella...
Heittäkääpäs nyt jotain vinkkiä, samalla kun etsin parempaa räikkää tuohon vääntämiseen. Ongelma vain kun on noin pirun tiukassa, että kohta on koko kanta täysin pilalla ja ruuvi silti kiinni.
Onko tuolla merkitystä, että kontti on auki koko ajan ja en ole irroittanut noita hydrauliputkia? Onko siellä siis koko ajan "paine", eli ei siksi aukea? En oikein ymmärrä kyllä miksi se tuohon kierteelliseen ruuviin vaikuttaisi...
Eli samaa operaatiota tehneiltä vinkkejä otetaan vastaan. Tarkoitus oli saada tänän öljyt lisättyä, mutta saa nähdä aukeaako ruuvi tänään vai meneekö kanta vituiksi....
Comment
-
-
No niin,
Uskottava se on, kanta on mylvääntynyt ja ruuvia ei saa auki (ainakaan enään).
Ylempi ja alempi vastaava ruuvi aukesivat, mutta niistä tulee heti vastaan punainen neste, eli täyttö ei niistä onnistu. Säiliö on puolillaan ja uskoisin nesteen lisäyksen auttavan kontinluukuun toimintaan. Saksan maalla on vain joku vetänyt tuon täyttöruuvin (jos se on siis tämäkään), niin tiukkaan että tekemätön on paikka. Onko nestettä mahdollista lisätä mistään muualta??
Nyt täytyy kai käydä sitä huomenna jossain pajalla käydä näyttämässä että onko kenelläkään mitään kikkakuutosta tuollaisen ruuvin irrotukseen kun kanta on paskana. Sitten kai marmoritiskiltä kyselemään uutta ruuvia jos heillä irtotavarana tällaisia löytyy...
Eli ei se nyt(kään) mennyt niinkuin stömsössa, että tässä pikku sunnuntaihommina lisäilen vähän öljyä järjestelmään....
Edelleen neuvoja saa antaa, jospa tämä vielä tästä..
Comment
-
-
En mä muista mitään tuollaisia ruuveja avanneeni ja pumppua en ainakaa irrottanut. Olisiko se säiliö vain ollut jollakin kiristyspannalla kiinni. Se valkoinen "läpinäkyvä" säiliö käteen ja siihen mä sen öljyn suoraan kaadoin.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Olit oikeassa, ei siinä mitään täyttöruuveja tarvi aukaista. Säiliö auki ja uusi tavara sisään. Ei kannattais lukea ohjeita liian tarkkaan, ainakaan jos ei osaa edes kieltä
Nyt kuitenkin näyttäs toistaseksi luukku toimivan niin kuin pitää. Vanha neste oli punaista, joten en tohtinut tuota vihreetä kamaa sinne heittää, kun en tiedä kuinka nuuka tuo on tavaran sekoittumisesta (järjestelmään kuitenki jää vanhaa tavaraa tässä tapauksessa). Laitoin Mobilin ATF 320:stä, kun sitä oli hyllyssä. Vaihdetaan sitte jos ei toimi..
Comment
-
-
Samaan aiheeseen liittyen:
Ostin just e39 -01 touringin tuolla hydrauli luukulla. Entinen omistaja meinas purkaa koslan ja ehti siitä käyttää hydraulipumpun irti ennen ku pelastin sen.
Laitoin pumpun takasi paikoilleen täytin säiliön ja tökkäsin liittimen kiinni.
Nyt ku painaa aukasu nappia ni ponnahtaa raolleen mut ei mitään muuta.
Pumpusta ei kuulu mitään ääntä.
Missähän tuon pumpun releet ja pensselit sijaitsee?? :think
Comment
-
Comment