Originally posted by Jarjestaja
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Valot vilkkuu... Apua
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostKyl osittain ainakin johtuu siitä kun siellä on se rele, ja järjestelmä testaa onko valot kunnossa, ellei sitä testausta ole koodattu pois?
jännää kyllä jos pitkien vilkkuminen rauhottu muka rekkarivalon vaihdolla, liekö joku muu muuttuja samalla vaihtunu? :think
Leave a comment:
-
-
Kyl osittain ainakin johtuu siitä kun siellä on se rele, ja järjestelmä testaa onko valot kunnossa, ellei sitä testausta ole koodattu pois?
jännää kyllä jos pitkien vilkkuminen rauhottu muka rekkarivalon vaihdolla, liekö joku muu muuttuja samalla vaihtunu? :think
Leave a comment:
-
-
Jihuu, "vika" löydetty. Elikkä se palanu rekkarin valo jotenki härnäs järjestelmää, sen kun vaihdoin niin loppu välkkyminen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jartsa02 View PostTuossa autossa on eri valoboksi (LCM3) ja se on rakenteeltaan aivan erilainen eikä siinä ole tuo FETti-vikaa enää. Joten tuossa sun tapauksessa hommassa on jotain muuta vikaa ..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikkone View Posttere. autona e39 530i m-sport vuosimallia -01. pitkissä on jälkiasennus xenonit joille ohjauksen otin tietysti vänkärin valolta. Toimivat erittäin hyvin parisen kuukautta, mut nyt alkoivat yhtäkkiä limputtaa. Rele naksaa pari kertaa sekunnin aikana joten varmaankin vika on siinä ohjausyksikössä ja palaneessa vänkärin fetissä? tosin kaikki muut valot toimii niinkun pitääkin eikä oo jääny kertaakaan palamaan. Tällä hetkellä oon tietysti reissun päällä ku vika ilmeni. Meinasin huomenna käydä jostain johtoa ja kokeilla ottaa ohjausta kuskinpuolen valolta.
Mutta niin, kysymys kuuluu että vaikuttaako tuohon mahdolliseen Fetin kärähtämiseen jotenkin se etten laittanu siihen mitään vastusta ja se herjaa nyt sitä palanutta valoa? Ei oo oikein itellä hajua ottaako nuo väylät itteesä helposti vai vaikuttaako tuo ollenkaan.
Niin ja sitten jos jollain ois niitä FET:ejä niin voisin ilomielin ostaa. Asun joensuussa, mutta nyt käymässä lahdessa.
Leave a comment:
-
-
valot välkkyy täälläkin
tere. autona e39 530i m-sport vuosimallia -01. pitkissä on jälkiasennus xenonit joille ohjauksen otin tietysti vänkärin valolta. Toimivat erittäin hyvin parisen kuukautta, mut nyt alkoivat yhtäkkiä limputtaa. Rele naksaa pari kertaa sekunnin aikana joten varmaankin vika on siinä ohjausyksikössä ja palaneessa vänkärin fetissä? tosin kaikki muut valot toimii niinkun pitääkin eikä oo jääny kertaakaan palamaan. Tällä hetkellä oon tietysti reissun päällä ku vika ilmeni. Meinasin huomenna käydä jostain johtoa ja kokeilla ottaa ohjausta kuskinpuolen valolta.
Mutta niin, kysymys kuuluu että vaikuttaako tuohon mahdolliseen Fetin kärähtämiseen jotenkin se etten laittanu siihen mitään vastusta ja se herjaa nyt sitä palanutta valoa? Ei oo oikein itellä hajua ottaako nuo väylät itteesä helposti vai vaikuttaako tuo ollenkaan.
Niin ja sitten jos jollain ois niitä FET:ejä niin voisin ilomielin ostaa. Asun joensuussa, mutta nyt käymässä lahdessa.
Leave a comment:
-
-
Kertokaas joku että missä luuraa vasemman kaukovalon FET?
Nyt on kumpikin pitkä pimeänä
Leave a comment:
-
-
Onkos siellä takapäässä vielä se joku boksi, mikä muuttaa valoille tulevan tiedon sopivaksi lampuille? (väylästä tavan sähköksi?)
Mulle joskus sellanen roudattu että kylpeny vedessä, ilmeisesti sedanin kontissa tai jossain tuollanen boksi ollu, oli kyllä niin entinen, ettei saanu enää korjattua, kaikki piirilevy ja komponentit ihan "muusia"...
Aattelin vaan, jos siellä on semmonen matolaatikko, niin voisko siellä olla jotain? :think
Leave a comment:
-
-
Kokeillaas tästä threadista. Eli E39 seikkailu jatkuu ja tällä kertaa ongelmana välkkyvä oikeanpuoleinen parkkivalo (välkkyy niin originellillä polttimolla kuin kahdella erilaisella LED-polttimollakin) sekä check control herjaa ajoittain jarruvaloista, rekisterikilven valoista ja parkkivaloista vaikka kaikki ed. mainitut ovat kunnossa. Sama homma toistuu, oli p-valona / rek. kilven valona LED tai normi polttimo.
Kokeiltu muutamalla eri LCM:llä (koodattuna), myös uudella, vaan samat oireet kaikkien kanssa. Tosin LCM:n osanumerot eivät täsmänneet (SW ja HW versiot kylläkin).
Mitäs ovat herrat mieltä, lähdetäänkö hakemaan maadoitusvikaa, täsmälleen samanlaista LCM:ää vai kuuta taivaalta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Migge83 View PostMoro. Itsellänikin sama homma, että vänkärin puolen pitkä jäi palamaan, eikä sammu. Tarkoitus on netistä siihen tilata uusi FET-Trankku. Ja tuossa aiemmin olikin erittäin hyvä ohje kyseisen komponentin vaihtamiseen. Heräsikin kysymys, olisikohan samalla kertaa sama vaihtaa se FETTI myös kuskin puolelle, koska yhtä kauanhan ne on siellä keulassa valot palanu. Mutta ongelma onkin se, että missäköhän kohtaa tuossa valomoduulin piirilevyllä sitten sen kuskin puolen FET mahtaa olla?
Leave a comment:
-
-
Moro. Itsellänikin sama homma, että vänkärin puolen pitkä jäi palamaan, eikä sammu. Tarkoitus on netistä siihen tilata uusi FET-Trankku. Ja tuossa aiemmin olikin erittäin hyvä ohje kyseisen komponentin vaihtamiseen. Heräsikin kysymys, olisikohan samalla kertaa sama vaihtaa se FETTI myös kuskin puolelle, koska yhtä kauanhan ne on siellä keulassa valot palanu. Mutta ongelma onkin se, että missäköhän kohtaa tuossa valomoduulin piirilevyllä sitten sen kuskin puolen FET mahtaa olla?
Leave a comment:
-
-
täällä kans samanlaista vikaa... kaikki valot räpsyvät (etu,taka ja kaikki sisävalot) aina säännöttömin ajoin... eli sillointällöin... akku on uusittu.
Mistä tähän saisi varmuuden, että olisi valomoduulissa vika..:think
vähä niinku kosketus häikkää...
autossa on jotkut kiina anneli valot ja joskus ollut xenonit...
Leave a comment:
-
-
Mulla samoja ongelmia eli oikea pitkä palaa kokoajan ja valot välkkyy..
Löytyykö joltakin vielä noita transistoreita vielä kaapin pohjalta? Pystyykö postittamaan tai voin hakea helsinki-espoo-vantaa-nurmijärvi alueelta.. Ja paljonko kyseinen kapine maksaisi?
Leave a comment:
-
Leave a comment: