Originally posted by BlackZ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 525 TDSA 1996 - Vaihdelaatikko oireilee satunnaisesti?
Collapse
X
-
Originally posted by Thuppu View PostMiksi pitää kuivana käyttää jos homman voi tehdä huuhtelumenetelmällä turvallisesti? 530dA laatikon öljynvaihto-ohjeet (samalla periaatteella teet) -> http://www.btcf.fi/forum/showthread....08#post1031108
Siksi just kysyn että olisi kiva tietää onko se oikeasti vaarallista millekään osalle jos ei annakaan uutta öljyä sinne vaan käyttää autoa sen verran käynnissä että turbiini tyhjää itse itsensä vanhoista öljyistä. Meneehän lauhduttimen letkujakin poikki jolloin monesti lootat tulee melko tyhjäksi eikä silti mitään välttämättä vaurioidu. Olishan se helpompi tapa ja todennäköisesti tulisi paremmin tyhjäksi vanhoista öljyistä. Onko kenelläkään faktaa siitä mitä tapahtuu tai voi tapahtua jos noin tekisi? :think
Mä varmaan teen nyt vaan niin että näppään vielä öljypohjan pois ja irrotan suodattimen ja laitan uuden tilalle. Vaihtuu sen minkä vaihtuu, ajan vaikka päivän ja vaihdan pelkät öljyt vielä toiseen kertaan. Kaippa siellä sitten on suurin osa öljyistä uutta tavaraa.Dodge Charger R/T 440cid 1969
Mercedes Benz SL500 1993
Yamaha YZ 250cc 2T 1989
There is no substitute for cubic inches!!!
Comment
-
-
Huomena pitäs laittaa uudet öljyt sisään ja testata lootan toimivuus. Täällä Oulussa Wetterillä maksaa lootan öljysuodatin 32 euroa, öljypohjan tiiviste 11 euroa ja moottorin öljynsuodatin 25 euroa. Aika tyyriitä... Tuon moottoriöljysuodattimen mahtaa löytää kyllä tarvikkeenakin.
Mutta asiaan, mietin tuota lootan täyttöä, osa vissiin täyttää ton tyhjennyspropun kautta. Mutta eikös tuon voi täyttää ihan yhtä hyvin moottorin ollessa käynnissä myös tuon tarkistusropun kautta? Mulla on sellanen pilipali sähkönen öljynvaihdin niin sillä varmaankin onnistuu siirtää öljyt laatikkoon ja siinä on ohut ja taipuisa se muoviputki niin sen pään sais nätisti laitettua tarkistuspropun yläosasta lootan sisään :thinkDodge Charger R/T 440cid 1969
Mercedes Benz SL500 1993
Yamaha YZ 250cc 2T 1989
There is no substitute for cubic inches!!!
Comment
-
-
Originally posted by BlackZ View Post
Mutta asiaan, mietin tuota lootan täyttöä, osa vissiin täyttää ton tyhjennyspropun kautta. Mutta eikös tuon voi täyttää ihan yhtä hyvin moottorin ollessa käynnissä myös tuon tarkistusropun kautta? Mulla on sellanen pilipali sähkönen öljynvaihdin niin sillä varmaankin onnistuu siirtää öljyt laatikkoon ja siinä on ohut ja taipuisa se muoviputki niin sen pään sais nätisti laitettua tarkistuspropun yläosasta lootan sisään :think
Laatikko täytetään siitä isosta tarkistusropusta. Pikku ropusta et saa mitään sisään kun tulee heti silmille kun siinä ei ole kaulusta. Eka öljyä niin paljon kuin menee, sitten kone käyntiin ja loppu täyttö.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostLaatikko täytetään siitä isosta tarkistusropusta. Pikku ropusta et saa mitään sisään kun tulee heti silmille kun siinä ei ole kaulusta. Eka öljyä niin paljon kuin menee, sitten kone käyntiin ja loppu täyttö.
Ja suuret kiitokset muutenkin kaikille jotka on antanu hyviä neuvoja! Huomena kuulette tuleeko tästä vielä kalu vai menikö vituiksi koko laatikko.Dodge Charger R/T 440cid 1969
Mercedes Benz SL500 1993
Yamaha YZ 250cc 2T 1989
There is no substitute for cubic inches!!!
Comment
-
-
Help!
Niinpä niin, kävin ostaa suodattimet ja tiivisteet jne., MUTTA, eipä niitä öljyjä niin helposti löydykään!
Eihän Esson öljyjä löydä enää mistään ainakaan Oulusta, ku koko Essoa oo enää edes olemassa. Milläs muilla valmistajilla on tuota Esson LT71141-luokituksen öljyjä??
Ja onko aivan sama mitä Dexron III öljyä käyttää jos vaihdanki ne sellasiin? Tuolla yhessä putiikissa olis ollu Teboilin olikohan se Fluid E öljyä 20 litran astiassa 69,90€ ja se oli Dexron III öljyä. Voipiko sitä käyttää vai onko siinä jotaki aliluokituksia että kaikki Dexron III öljyt ei ole käyttökelpoisia bemun lootassa? Mieluiten ostasin tuota ku kerran se oli aika sopivan hintaista ja ei tartte enää lähteä kiertelee kaikkia Oulun liikkeitä.
Niin ja muistin virkistämiseksi niin se loota oli vihreä kylttinen ZF 5HP-18...
Tulee tässä jo kiire ku auto pitäs aamusta saada liikenteeseenDodge Charger R/T 440cid 1969
Mercedes Benz SL500 1993
Yamaha YZ 250cc 2T 1989
There is no substitute for cubic inches!!!
Comment
-
-
Originally posted by Keke71 View PostEsson LT71141 öljyä saa wetteriltä, n,21€ litra.
Mutta silti kiinnostaa tietää sopiiko esim. tuo Teboil ATF Fluid E (Dexron III) joka tosiaan olis 20l pönikässä vain 69,90€?Dodge Charger R/T 440cid 1969
Mercedes Benz SL500 1993
Yamaha YZ 250cc 2T 1989
There is no substitute for cubic inches!!!
Comment
-
-
Löysin mielenkiinnosta selatessani tommosen postin asiasta
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=76991 . Tuossa mainitaan että vain samaa saisi sotkea sinne sekaan. Jos ois täysin puhdas loota kävis muutkin.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by BlackZ View PostSen verran sain selvitettyä että A1 Autoväristä saa Valvolinen ATF:ää joka täyttää BMW LT71141 vaatimukset, maksaa 12,90€/1l
Comment
-
-
Joo tiedän että tilaamalla saisi just sitä oikeaa öljyä, mutta kun auto pitäs saada huomena ajoon joten tilaus ei enää auta
Kai tuonne nyt voi kuitenki sitä Valvolinen 71141 öljyä laittaa?? Jos se kerran täyttää tuon vaatimuksen niin ei kai tule ongelmaa jos vaikka siellä oliskin tällä hetkellä sitä Esson 71141 öljyä?? :think
Sitte eksyin googletuksen kautta olikohan se Peugeotin vai Citroenin sivuille, olipa kumpi hyvänsä niin joku oli kirjottanu että niiden huollosta saa sitä Esson 71141 öljyä reilulla kympillä litra..
Mutta kai tuonne oikeesti pitäs pystyä laittaa sitä Valvolinen 71141:stä? Vai mitä työ ootta mieltä?? :think
edit: Kun katsokaapa tästä: http://www.valvoline.fi/automaatti_v...o_maxlife.html eli tuokin on täyssynteettinen saman 71141 luokituksen täyttävä kuin Esson 71141, kai tuota ny voi turvallisin mielin laittaa lootaan? Vaikka saattaakin olla erinväristä mutta väri nyt ei toimintaan vaikuta...Last edited by BlackZ; 26-09-2008, 21:24.Dodge Charger R/T 440cid 1969
Mercedes Benz SL500 1993
Yamaha YZ 250cc 2T 1989
There is no substitute for cubic inches!!!
Comment
-
-
No voi käyttää tuota Valvolinea tai ei, niin sellaset mä nyt sinne sitte laitoin! Eli nuo Valvolinen Maxi lifet vai mitkä ne oli, kuitenki punaset öljyt missä BMW LT-71141 hyväksyntä.
Kaikenkaikkiaan öljyjä tuli pihalle ilman huuhtelua tai kikkailua joku noin 3-4 litraa, uutta öljyä täyttäessä sinne meni reilu 7 litraa!!!
Ja hieman lannisti se, että öljypohjan magneeteissa oli kyllä metallitöhnää... Mutta putsasin magneetit ja öljypohjan, laitoin uuden tiivisteen ja vaihdoin suodattimen. Sitte öljypohja paikalleen ja laitoin tarkistusreiän kautta uutta ölppää sinne, alkuun meni joku vajaa 4 litraa. Oli muuten kätevä laittaa sellasella KINGIN öljynvaihtimella nuo uudet öljyt lootaan Sitte auto käyntiin, veksalisin vaihteita läpi, lisäsin öljyä reilu pari litraa ja alko valumaan yli, tarkistusroppu kiinni ja autoon vekslaamaan taas vaihteita. Uusi tarkistus (tässä vaiheessa öljypohja tuntui jo lämpimältä kädelle) ja vielä sai melkeen litran sinne laittaa. Sitte tarkistusroppu kiinni, auto sammuksiin, hetken päästä uudelleen käyntiin ja vaihteiden vekslausta ja tarkistusroppu auki ja nyt sieltä valu öljy -> homma valmis!
Testilenkillä vaihteisto vaihtoi vaihteita kuin unelma, ei töksäytelly, ei luistanu, ei kadonnu vaihteet moottorijarrutuksen jälkeen eli toimi just niinku pitää (*koputtaa puuta*)!
Nyt tietenki huolettaa että onko siltiki ehtiny tehä tuhoa ja muutaman viikon ajelun jälkeen se tulee tiensä päähän. Ei auta ku toivoa että ei oo menny rikki! Ihan saletisti tuollanen vähillä öljyillä ajelu on kuitenki kuluttanu laatikkoa normia enempi, mutta tuohan oli alle 100tkm sisään vaihdettu, joten jospa sillä olis kilsoja vielä edessä! :think
Eli aivan loistava homma jos tää ei oo unta Nyt kädet ristissä sitte olla joka ilta että kestää tuo laatikko jatkossakin
Edit: Niin ja otin sen etummaisenkin pohjapanssarin pois, ei siellä öljyä ollu tippaakaan eikä tuo pudota maahan tai mitään, eli luultavasti ei vuoda öljyä edes sieltä lauhduttimelta. Varmaan viimesessä öljyvaihdossa (vissiin keväällä vaihdettu) joku taliaivo tehny väärin ton öljynpinnan tarkistuksen...Last edited by BlackZ; 27-09-2008, 14:45.Dodge Charger R/T 440cid 1969
Mercedes Benz SL500 1993
Yamaha YZ 250cc 2T 1989
There is no substitute for cubic inches!!!
Comment
-
-
Hienoa että homma tuli kuntoon.Itsekin aion vaihtaa öljyt omaan lootaan kun öljypytty saapuu näille nurkille.Itselle kylläkin tilasin pitkän mietiskelyn jälkeen sitä nimenomaista Esson ölppää 20litran pänikän.No jääpähän sitä sitten vielä seuraavaankin bemariin vaihdettavaksi vaikka vaihtais kahteen kertaan.Tai sitten laitetaan loput myyntiin omakustannehintaan.Ps. Kai meinaat vaihtaa vielä kohtapuoleen ne öljyt vielä toiseen kertaan?Ei sillä että olisin omia öljyjä kauppaamassa kun kerran Valvolinet olet sisään laittanut,vaan että saat vaihtuun sitä oljyä enemmän.
Comment
-
-
Originally posted by kuukankorpi View PostHienoa että homma tuli kuntoon.Itsekin aion vaihtaa öljyt omaan lootaan kun öljypytty saapuu näille nurkille.Itselle kylläkin tilasin pitkän mietiskelyn jälkeen sitä nimenomaista Esson ölppää 20litran pänikän.No jääpähän sitä sitten vielä seuraavaankin bemariin vaihdettavaksi vaikka vaihtais kahteen kertaan.Tai sitten laitetaan loput myyntiin omakustannehintaan.Ps. Kai meinaat vaihtaa vielä kohtapuoleen ne öljyt vielä toiseen kertaan?Ei sillä että olisin omia öljyjä kauppaamassa kun kerran Valvolinet olet sisään laittanut,vaan että saat vaihtuun sitä oljyä enemmän.
Mutta nyt on jo 50 km ajoa takana ja ei pienintäkään oiretta ole ollut, joten ehkä on toivoa Se ennen alko kuitenki melkeen heti kikkailee ja ihmekös tuo kun noin 3 litraa oli liian vähä öljyäDodge Charger R/T 440cid 1969
Mercedes Benz SL500 1993
Yamaha YZ 250cc 2T 1989
There is no substitute for cubic inches!!!
Comment
-
Comment