Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 korjaussarjoja etuakselille

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleW
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 469
    • Turku

    E39 korjaussarjoja etuakselille

    Onko jollain kokemusta tuollaisista korjaussarjoista
    kyseisestä nettikaupasta (tai jostain muusta kaupasta)?
    Hinta on niin halpa, että epäilykset laadusta luonnollisesti heräävät...


    Mikäli eivät ihan roskaa olisi, niin hinta houkuttelisi kokeilemaan.
    Pelkkien alatukivarsien hinnalla koko sarja:think
    ja löytyy settejä eteen ja taakse.
    Voi olla että saisi lopettaa vainoharhaisen pohdinnan "tutiseeko tai täriseekö tämä?", kun vaihtaisi kerralla kaikki palikat E39:stä.

    Löytyy näköjään muuten settejä myös muihin korimalleihin...

    Nyt kokemuksia tulemaan jos niitä löytyy, kiitos.
    Ex Bemut:
    i3 REx -14
    F15 xDrive40e -16
    E71 X6 3.0 Sport -11
    F10 525d x-Drive M-Sport -12
    E70 X5 3.0sd -08
    F36 418d Gran Coupe
    F30 316d -12
    E93 320i -08
    E70 X5 3.0d Sport -07
    E53 X5 3.0d Sport -04
    E61 530dA M-Sport individual -06
    E39 530dA touring -02 M-Sport 2
    E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
    E46 330i touring -01
    E36 328i Coupe -97
    E30 325i cabriolet -87
    E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
    E21 318i -81
  • Simpel
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 405

    #2
    Hinta olis ainakin kohdallaan..ilmoitathan jos innostut ottama sellaisen satsin että millais tuntuu?... himottaa kans koko sarja/hinta
    Originally posted by VilleW View Post
    Onko jollain kokemusta tuollaisista korjaussarjoista
    kyseisestä nettikaupasta (tai jostain muusta kaupasta)?
    Hinta on niin halpa, että epäilykset laadusta luonnollisesti heräävät...


    Mikäli eivät ihan roskaa olisi, niin hinta houkuttelisi kokeilemaan.
    Pelkkien alatukivarsien hinnalla koko sarja:think
    ja löytyy settejä eteen ja taakse.
    Voi olla että saisi lopettaa vainoharhaisen pohdinnan "tutiseeko tai täriseekö tämä?", kun vaihtaisi kerralla kaikki palikat E39:stä.

    Löytyy näköjään muuten settejä myös muihin korimalleihin...

    Nyt kokemuksia tulemaan jos niitä löytyy, kiitos.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9139
      • Oulu

      #3
      En huomannut ilmoituksessa, kenen valmistamia nuo osat olivat. Valitettavasti näissäkään ei yleensä ole ilmaisia lounaita tarjolla. Täältä palstaltakin löytyy paljon vähemmän mairittelevia kokemuksia näistä halvoista osista. Usein lopulta on pitänyt kuitenkin nöyrtyä ostamaan se kalliimpi osa halpiksen antauduttua ennen aikojaan.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9993
        • KVLA

        #4
        Originally posted by Clavurion View Post
        Usein lopulta on pitänyt kuitenkin nöyrtyä ostamaan se kalliimpi osa halpiksen antauduttua ennen aikojaan.
        Ko.tuotetta en tunne,mutta tässä lauseessa on yleensä se lopullinen totuus.Mikäli vain halpiksista luettuja kirjoituksia (tälläkin foorumilla) vähänkin on uskominen.

        Tupla työ ja tuplahinta alustan kulmien säädöistä lyhyellä aikavälillä...

        Comment

        • ockelbo4500
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 923
          • Sotkamo--Oulu

          #5
          Hyvä esimerkki veljen E39 bemarissa. Oikean alatukivarren nivel oli väljä noin 220tkm kohdilla. Alla oli alkuperäinen tukivarsi. No säästävisenä uusi tukivarsi Motonetistä hintaan 60€ kun alkuperäinen KL-varaosilla ois maksanu 130€. Nyt ajettu noin 10tkm ja nivel alkaa osoittaa antautumisen merkkejä, että se siitä osasta sitten.
          BMW E84 X1 18dXdrive -14

          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
          Ex, E46 320 d Touring -01
          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14353
            • Oulu

            #6
            Tuolta puljusta olen miettinyt samaa settiä E34:een. Niissä osissa ainakin maininta Meyle. Tiedä sitten.

            Tarkotus ois alatukivarren ja reaktiotangont sisähelat vaihtaa powerflexeihin, jos eivät antautuisi niin herkästi. Toinen mikä mietinnän alla ollut, että jos vaihtaisi noista vanhoista väljistä varsista kumit myös palloniveliin, kun ne on ehjät. :think
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #7
              http://stores.ebay.de/autoteilemann Tuolta tilasin juuri satsin e39:iin. Eteen molemmat tukivarret (Meyle) ja raidetangot (lemföder). Yhteensä 318€ rahteineen, ja siis molemmille puolille tietysti.

              http://www.autoteilemann.de/opencms/.../de/index.html Varsinaisilta nettisivuilta löytyy onlinekatalooki missä on muutakin osaa vaikka kuinka paljon, mitä tuolta ebaystä ei löydy.
              Lemföderiä myös, joka pitäisi olla yhtäkuin alkuperäiset?
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • jamoc8
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 277
                • Oulu

                #8
                Itse lisäsin Motonetin(Delphi) varsien niveleen vaseliinia reilusti. Helppo homma kun palikat on vielä kourassa, mutta saapa nähdä miten tulee kestämään. Jarrututinat poistui ja urakäyttäytyminen parani kummasti.

                Ehkäpä ajoittain auton alla käydessä kaikkien nivelten suojakumia ois hyvä puristella eli koittaa painaa rasvat palloon päin.



                Originally posted by ockelbo4500 View Post
                Hyvä esimerkki veljen E39 bemarissa. Oikean alatukivarren nivel oli väljä noin 220tkm kohdilla. Alla oli alkuperäinen tukivarsi. No säästävisenä uusi tukivarsi Motonetistä hintaan 60€ kun alkuperäinen KL-varaosilla ois maksanu 130€. Nyt ajettu noin 10tkm ja nivel alkaa osoittaa antautumisen merkkejä, että se siitä osasta sitten.
                ---- Bee äm dapl juu ----

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by ockelbo4500 View Post
                  Hyvä esimerkki veljen E39 bemarissa. Oikean alatukivarren nivel oli väljä noin 220tkm kohdilla. Alla oli alkuperäinen tukivarsi. No säästävisenä uusi tukivarsi Motonetistä hintaan 60€ kun alkuperäinen KL-varaosilla ois maksanu 130€. Nyt ajettu noin 10tkm ja nivel alkaa osoittaa antautumisen merkkejä, että se siitä osasta sitten.
                  Olikohan ko.nivel nyt "herkistetty" ennen asennusta?

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9139
                    • Oulu

                    #10
                    Varsinkin jos näihin edullisempiin osiin turvautuu, kannattaa ehdottomasti tehdä tuo Hemin mainitsema herkistely ja lisätä vaseliinia sinne pallolle. Tämäkään ei valitettavasti auta, jos nivelen kumi antautuu, kuten joskus käy yllättävänkin nopeasti. Tietysti vielä kertauksena osien lopullinen kiristys vasta painon ollessa akselilla.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14353
                      • Oulu

                      #11
                      No nyt kun päästiin tähän, niin onko tuohon niksiä jolla sen kiristysrenkaan saa helposti pois siitä pallonivelen ympäriltä?
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Matula
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1706

                        #12
                        Originally posted by zener View Post
                        No nyt kun päästiin tähän, niin onko tuohon niksiä jolla sen kiristysrenkaan saa helposti pois siitä pallonivelen ympäriltä?
                        Ota avuksi meisseli ja/tai pihdit.

                        Comment

                        • jms-btcf
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 696
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Tämäkään ei valitettavasti auta, jos nivelen kumi antautuu, kuten joskus käy yllättävänkin nopeasti. Tietysti vielä kertauksena osien lopullinen kiristys vasta painon ollessa akselilla.
                          Kumin elinkaareen voi ehkä hieman vaikuttaa laittamalla siihen kumirasvaa . Nojoo, ei se kuitenkaan kestä niin kuin aito kumipuun kumi...
                          e61 535d

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14353
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Matula View Post
                            Ota avuksi meisseli ja/tai pihdit.
                            Taidan vaihella sitten nuo suosiolla vanhoista tukivarsista, kerta ne niissä on kestäneet pallonivelen elämän looppun asti ehjänä.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Simpel
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 405

                              #15
                              ostin itse justi Fixus liikkeestä alatukivarren merkkiä Delphi, myyjä sano että normaali ajossa kyllä kestää..eikä se nyt niin huonolta tuntunutkaan, parani ajo heti kun pisti alle...
                              100 euro ne siitä pyysi, en tiedä kuinka se sit on että kestää...saas nähdä..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎