Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d ilmamäärämittari vika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by jsr85 View Post
    Eikohän sielläpäin ole joku avulias foorumilainen joka sen sulle koodaa, jos ei niin merkkiliike.

    -Janne
    Niin niin mutta millä se koodaus tehdään?
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1375
      • Oulainen

      #17
      dis/progman, ellen aivan väärin ole ymmärtänyt.

      -Janne
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • Marko.K
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1193
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by jsr85 View Post
        dis/progman, ellen aivan väärin ole ymmärtänyt.

        -Janne
        Ja onks noi jotai ohjelmia tietokoneella vai? Selittäkää nyt kerralle ettei tartte kymmentä kertaa kysellä
        F11 535d -11 367hv/728nm
        E39 M5 -99 Alpine White II
        E65 730da -02
        E60 530da -03
        E39 530da -03 240hv/600nm
        E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
        E38 740iaL -95
        E39 530d -99 245hv/528nm

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          #19
          Lähetin sen uuden maffin sillon takas Elektromekalle, mutta nyt ei ole sitten tietoa että koodattiinko sitä. Nyt kun tuolta ebaysta noita tossa kattelin äske nii onko se nyt vaan tilattava ihan Boschin n.200euron maf vai ajaako noi halvemmat ihan saman asian :think
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #20
            Originally posted by Marko.K View Post
            Lähetin sen uuden maffin sillon takas Elektromekalle, mutta nyt ei ole sitten tietoa että koodattiinko sitä. Nyt kun tuolta ebaysta noita tossa kattelin äske nii onko se nyt vaan tilattava ihan Boschin n.200euron maf vai ajaako noi halvemmat ihan saman asian :think
            Osta se bosch(eli orkkis)äläkä kysele enempää..

            ..Niin ja on ne ohjelmia joo ja testerillä/tietokoneella se koodataan, esim läppärillä kun pöytäkoneella se on vähän hankalampaa..
            Last edited by Rahu; 02-04-2009, 22:24.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • jms-btcf
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 696
              • Tampere

              #21
              Marko.K: Alkuperäinen ja päivitetty (koodauksen vaativa) ilmamassamittari löytyy myös Suomesta tuohon parin sadan hintaan. Kysy paikallisesta Bosch Car Servicestä, hinta oli 199,- Tampereella.
              e61 535d

              Comment

              • Wiljami
                Newbiemmer
                • Feb 2008
                • 27
                • Lapua

                #22
                Tehot hukassa(ko)?

                Kysytäänpäs viisaammilta apuja:
                Potilas on e39 530dAt -9/99 ja seuraavia oireita; Auto tuntuu nuhaiselta,kävin eilen kellottamassa 80-120 km/h kiihdytysaikoja niin sport n.7,1-7,3s, D n.7,1-7,4s ja 4.vaihteella n.7,8s. MAF:n piuha kiinni ja irti-> ei eroa ajoissa mittatarkkuuden puitteissa. Onkos nuo ajat lähelläkään kunnossa olevan auton aikoja? Osakaasulla paikaltaan kiihdyttäessä MAF:n liitin irti auto reagoi kaasuun huonommin kuin liitin kiinni. Tyhjäkäynniltä noin 3000 kierrokseen asti meno on laiskan oloista ja sen jälkeen virkoaa.
                Vikakoodeja ei viikko takaperin löytynyt muuta kuin EGR ja livedataa ei ole ihmetelty.
                Voiko tässä nyt suoraan osoittaa syyttävää sormea MAF:iin ja ostaa uuden vai onko muita mahdollisuuksia?
                Vai onko kuskin persdyno puutunut?

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #23
                  Originally posted by Ville530da View Post
                  Kysytäänpäs viisaammilta apuja:
                  Potilas on e39 530dAt -9/99 ja seuraavia oireita; Auto tuntuu nuhaiselta,kävin eilen kellottamassa 80-120 km/h kiihdytysaikoja niin sport n.7,1-7,3s, D n.7,1-7,4s ja 4.vaihteella n.7,8s. MAF:n piuha kiinni ja irti-> ei eroa ajoissa mittatarkkuuden puitteissa. Onkos nuo ajat lähelläkään kunnossa olevan auton aikoja? Osakaasulla paikaltaan kiihdyttäessä MAF:n liitin irti auto reagoi kaasuun huonommin kuin liitin kiinni. Tyhjäkäynniltä noin 3000 kierrokseen asti meno on laiskan oloista ja sen jälkeen virkoaa.
                  Vikakoodeja ei viikko takaperin löytynyt muuta kuin EGR ja livedataa ei ole ihmetelty.
                  Voiko tässä nyt suoraan osoittaa syyttävää sormea MAF:iin ja ostaa uuden vai onko muita mahdollisuuksia?
                  Vai onko kuskin persdyno puutunut?
                  Kyllähän tuo MAFfi vialta kuullostaisi.
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • jardahl
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2005
                    • 176
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by Ville530da View Post
                    Kysytäänpäs viisaammilta apuja:
                    Potilas on e39 530dAt -9/99 ja seuraavia oireita; Auto tuntuu nuhaiselta,kävin eilen kellottamassa 80-120 km/h kiihdytysaikoja niin sport n.7,1-7,3s, D n.7,1-7,4s ja 4.vaihteella n.7,8s. MAF:n piuha kiinni ja irti-> ei eroa ajoissa mittatarkkuuden puitteissa. Onkos nuo ajat lähelläkään kunnossa olevan auton aikoja? Osakaasulla paikaltaan kiihdyttäessä MAF:n liitin irti auto reagoi kaasuun huonommin kuin liitin kiinni. Tyhjäkäynniltä noin 3000 kierrokseen asti meno on laiskan oloista ja sen jälkeen virkoaa.
                    Vikakoodeja ei viikko takaperin löytynyt muuta kuin EGR ja livedataa ei ole ihmetelty.
                    Voiko tässä nyt suoraan osoittaa syyttävää sormea MAF:iin ja ostaa uuden vai onko muita mahdollisuuksia?
                    Vai onko kuskin persdyno puutunut?
                    Jos potkua on vasta 3000 jälkeen niin itsellä vikana oli turbon siipiä alipaineella ohjaava solenoidiventtiili. Uudemmissa ohjaus toimii pelkällä sähköisellä servolla.

                    Voit tarkastaa toiminnan kaverin kanssa, toinen kurkkii turbon siipiä liikuttavaa vartta ahtimen kyljessä samalla kun toinen starttaa. Käynnistyksessä varren pitäisi liikahtaa, eli siivet vedetään kiinni.

                    Kun tuo venttiili ei toimi niin auto kiihtyy kuin Hiace, ja 3000 kohdalla sitten painutaan penkkiin kunnolla..
                    Last edited by jardahl; 20-04-2009, 14:11.
                    Model S

                    Comment

                    • Alhimiq
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 194
                      • Helsinki

                      #25
                      Missä Tampereen liikkeessä myydään ilmamassamittari 199€?

                      xzxz
                      "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

                      Comment

                      • Temes87
                        Bimmer Rookie
                        • May 2009
                        • 194
                        • Etelä

                        #26
                        Pitääkö se vikakoodi nollata ton maffin vaihdon jälkeen?
                        Tänään vaihdoin eikä auttanut vikoihin! Vaikka vikakoodin on jo antanut!
                        Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                        Ex. BMW E39 525dAT '01
                        Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                        Ex. BMW E39 525dAT '03
                        Ex. BMW E46 320dT '01
                        Ex. BMW E36 325Ci '94
                        Ex. BMW E36 318i '91
                        + 12kpl muita merkkejä

                        Comment

                        • |jaakko|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 1542
                          • Keski-Suomi

                          #27
                          Originally posted by Temes87 View Post
                          Pitääkö se vikakoodi nollata ton maffin vaihdon jälkeen?
                          Tänään vaihdoin eikä auttanut vikoihin! Vaikka vikakoodin on jo antanut!
                          Kyllähän se suotavaa on.
                          Laitoithan osanumeroltaan oikean maffin?

                          Comment

                          • Temes87
                            Bimmer Rookie
                            • May 2009
                            • 194
                            • Etelä

                            #28
                            Originally posted by |jaakko| View Post
                            Kyllähän se suotavaa on.
                            Laitoithan osanumeroltaan oikean maffin?
                            Joo laitettiin oikea anturi ja nyt nollattiin koodi pois ja nollattiin jotku ilma-arvotki, mutta nykiminen ei loppunu! Vika ilmeisesti jossain muualla!
                            Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                            Ex. BMW E39 525dAT '01
                            Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                            Ex. BMW E39 525dAT '03
                            Ex. BMW E46 320dT '01
                            Ex. BMW E36 325Ci '94
                            Ex. BMW E36 318i '91
                            + 12kpl muita merkkejä

                            Comment

                            • |jaakko|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 1542
                              • Keski-Suomi

                              #29
                              Originally posted by Temes87 View Post
                              Joo laitettiin oikea anturi ja nyt nollattiin koodi pois ja nollattiin jotku ilma-arvotki, mutta nykiminen ei loppunu! Vika ilmeisesti jossain muualla!
                              Mitähän ilma-arvoja? :think
                              Et ottanu ylös? Jotain vuotoo siellä sit on. Kato kaikki alipaineletkut.

                              Comment

                              • Temes87
                                Bimmer Rookie
                                • May 2009
                                • 194
                                • Etelä

                                #30
                                Originally posted by |jaakko| View Post
                                Mitähän ilma-arvoja? :think
                                Et ottanu ylös? Jotain vuotoo siellä sit on. Kato kaikki alipaineletkut.
                                Eikäku se tietsikka anto jotku oletus ilma arvo jutskat niin ne vaan nollattiin että se tekee ne arvot uudestaan ku ajaa.. En minä vissii oikeen tiesä mitä se teki. katoin tarkasti viesessä..
                                Jotain se nollas ja piti laittaa 2 minuutiksi virrat kiinni ja sitten ne oli nollautunu!

                                Menee itsellä vissiin turbiini vaihtoon, merkkiliike sanoi näin!

                                Oon vähän väärällä osiolla ku autona E46 mutta näytti olevan hyvä MAF keskustelu jota me ekaksi epäiltiin kun vikakoodi oli päällä.
                                Vikakoodi oli imusarjan lämpöanturista ja sehän sijaitsee MAF:ssa.
                                Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                                Ex. BMW E39 525dAT '01
                                Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                                Ex. BMW E39 525dAT '03
                                Ex. BMW E46 320dT '01
                                Ex. BMW E36 325Ci '94
                                Ex. BMW E36 318i '91
                                + 12kpl muita merkkejä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎