Originally posted by asunan
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 touring tasonsäädöllä tömähtävä ääni takaa
Collapse
X
-
Originally posted by Keke71 View PostTuskinpa ne äänet palkeista tulee, onko siis vaihdettu ne apurungon puslat? Ja jos ei ole tietoo onko vaihdettu vai ei, niin on kyllä helppo ne tarkistaa niiden kunto. Tömpsähtävä/jysähtävä ääni tulee siitä kun se apurunko pääsee lyömään auton pohjaan, varsinkin ne etummaiset.
Ääni apurungolle. Jos joku haluaa alkaa vaihtoon, multa löytyy ulosvetäjä, joka on foorumin "kiertopalkinto"
-Kähmye46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by Kähmy View PostÄäni apurungolle. Jos joku haluaa alkaa vaihtoon, multa löytyy ulosvetäjä, joka on foorumin "kiertopalkinto"
-Kähmy
Comment
-
-
Originally posted by Matula View PostOnko tuosta työkalusta kuvaa foorumilla, jos ei ole niin viitsitkö korjata tilanteen niin tietäisi hieman minkälaisen vetäjän käköstelisi.
pistän tänään työkalusta kuvan tänne, jahka käyn moisen ottamassa. Joku kyselikin jo privalla työkalua. Senhän saa postimaksuilla, kun en itsekään siitä mitään maksanut. Tai tietenkin hakemalla Oulusta.
-Kähmye46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by Keke71 View PostTuskinpa ne äänet palkeista tulee, onko siis vaihdettu ne apurungon puslat? Ja jos ei ole tietoo onko vaihdettu vai ei, niin on kyllä helppo ne tarkistaa niiden kunto. Tömpsähtävä/jysähtävä ääni tulee siitä kun se apurunko pääsee lyömään auton pohjaan, varsinkin ne etummaiset.
Tuossa vaan edellisissä kirjoituksissa joku sanoi, että nuokin on vaihdettu, mutta ääni jatkuu, joten alkoi mietityttämään, että auttaako tuo mitään.---------------------------------------------------
E39 523IA touring -99 & MB SL 500 -04
ex MB CLK 240, MB CLS 500, E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, MB CLK 200, MB SLK 230K, 2x E34, E36 320i coupe, 2x E30 325i ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
"Virma meni nurin, sano huora kun jäällä kaatu"
Comment
-
-
Originally posted by Kähmy View PostTossapa on kuva tuosta työkalusta:
ja koska toi perspektiivi hieman petää, tuon "sivun" pituus on 20cm.
-Kähmy
Comment
-
-
Kyllähän toi "laite" tutulta näyttää, mutta taitaa tuo kierretanko olla vaihtokunnossa. Tuolla vanhalla kierretangolla saattaa käydä niin, että siinä mutteri hirttää kiinni, sitten siinä on tekemistä että saa purettua ton hässäkän siitä puslasta, varsinkin jos se pusla jää puolitiehen, sitä kun siitä sit irrottelee niin saattaa mennä ikä ja terveys, ja sit menee mielenterveyskin Mutta kun sen kierretangon siihen viittsii uusia niin on kyllä ihan toimiva.E39 540iA Touring
Comment
-
-
Kun tuota tarkemmin kattelee, niin kierretangossa on kyllä kohtia, mitkä on aika silestoneja...kierretanko tosin ei paljon maksa...Menossa jo uudelle "omistajalle" Helsinkiin. Taisin saada ton jms-btcf:ltä viime kesänä jos ihan oikein muistan.
-Kähmye46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
-
Niin, ja tollasissa työkaluissa/laitteissa mihin on laitettu kierretankoa(tavallista), ja siihen kohdistuu suurta vääntöä/voimaa, KANNATTAA käytää grafiitti/kuparitahnaa kierteissä, näin vältytään kierteen hajoamiselta ja mutterin hirttäytymiseltä, varsinkin jos kyseinen materiaali on rst/hst. Tietysti jos joku saa hommattua oikein työkaluteräksestä valmistettua kierretankoa niin se on vähän eriasia, mutta siltikin suosittelen käyttämään kyseisiä rasvoja.E39 540iA Touring
Comment
-
-
Hyvä juttu, että työkalu saatiin kiertoon. Voisikohan uusi omistaja jossain vaiheessa ilmoitella täällä, voisin nimittäin seuraavaksi hakea/maksaa postimaksut työkalusta. Samoin olisi mukava kuulla, auttoiko vaihto ja oliko samanlaisia ongelmia ennen tuota kuin minulla?---------------------------------------------------
E39 523IA touring -99 & MB SL 500 -04
ex MB CLK 240, MB CLS 500, E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, MB CLK 200, MB SLK 230K, 2x E34, E36 320i coupe, 2x E30 325i ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
"Virma meni nurin, sano huora kun jäällä kaatu"
Comment
-
-
Tänne tuo työkalu on tulossa, ja tarkoituksena on vaihtaa paremman puoliskon 530I:stä nuo apurungon puslat talvirenkaiden vaihdon yhteydessä. Autolla on ajettu 150 tkm. ja eikä ravista tai kolise. Mutta kaikki neljä puslaa ovat revenneet ja siksi on tarkoitus ne vaihtaa.
Näiden puslien kunto on helppo tarkistaa, joten ei niitä kannata vaihtaa "lonkalta". Osathan maksavat sen n. 200 euroa touringiin. Todella hyvät vaihto-ohjeet sekä piirustus työkalusta löytyy faq osiosta E34:sen kohdalta.
Comment
-
-
Originally posted by juster View PostTänne tuo työkalu on tulossa, ja tarkoituksena on vaihtaa paremman puoliskon 530I:stä nuo apurungon puslat talvirenkaiden vaihdon yhteydessä. Autolla on ajettu 150 tkm. ja eikä ravista tai kolise. Mutta kaikki neljä puslaa ovat revenneet ja siksi on tarkoitus ne vaihtaa.
Näiden puslien kunto on helppo tarkistaa, joten ei niitä kannata vaihtaa "lonkalta". Osathan maksavat sen n. 200 euroa touringiin. Todella hyvät vaihto-ohjeet sekä piirustus työkalusta löytyy faq osiosta E34:sen kohdalta.
Toisaalta, voiko olla, että nuo näyttää ihan ok:lle, mutta ovat jo tiensä päässä? Monessa vastaantulleessa osassa tilanne on ollut tämä, on näyttänyt tai tuntunut ihan hyvälle, mutta vaihto on kuitenkin auttanut.---------------------------------------------------
E39 523IA touring -99 & MB SL 500 -04
ex MB CLK 240, MB CLS 500, E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, MB CLK 200, MB SLK 230K, 2x E34, E36 320i coupe, 2x E30 325i ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
"Virma meni nurin, sano huora kun jäällä kaatu"
Comment
-
Comment