memebuy23buy

E39:n valoja paremmaksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17797
    • Jämsä

    #16
    Originally posted by makkis View Post
    Mulla ainakin facelift umpiot, kiinaxenoneilla ja todella hyvin näkee ja pelaa, autosta kun löyty valmiina vielä valojen automaattinen korkeudensäätö ni pelas katsastuksessakin

    Vielä kun pitkiin heittäis xenonit, mutta helvetin hyvin nuo halogeenitkin pitkissä näyttää, ovatpahan myös paljon nopeammat syttymään.

    syttymisen kanssa ei ole mitään ongelmaa... täysin kylmänä menee muutama sekunti, mutta kun on pitkät ollu jo päällä ja sammutetaan, niin uudestaan sytyttäessä hetken päästä ne on kirkkaat jo samantien. ei ole kertaakaan tuntunu, että syttyis liian hitaasti.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Driver22
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2098
      • *

      #17
      Originally posted by bemu2000 View Post
      syttymisen kanssa ei ole mitään ongelmaa... täysin kylmänä menee muutama sekunti, mutta kun on pitkät ollu jo päällä ja sammutetaan, niin uudestaan sytyttäessä hetken päästä ne on kirkkaat jo samantien. ei ole kertaakaan tuntunu, että syttyis liian hitaasti.
      Mulla oli vanhassa e39:ssä xenonit pitkissä ja se valoteho oli aivan älyttömän hyvä! Ja tosi asia on että xenonit on heti syttyessään kirkkaammat mitä halogeenit ikinä. Vaikkakin niillä menee se muutama sekuntti lämmitä täyteen kirkkauteen. Ja sitten kun ne lämpiää, niin ei mitään ongelmia vaikka vastaantulijoiden kohdalla pitää räpsäyttää pois... Suosittelen
      F31 330D Xdrive M-Sport

      Comment

      • hate79
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 485
        • Iisalmi

        #18
        Itsellä oli alkutilanne facelift valot, lyhyissä alkuperäiset xenonit. Pitkissä 100w halogenit. Valoteho ihan ok, mutta kun ajan paljon työmatkaa pimeän aikaan ja sitä "karjapuskuria" ei tule ja lisää tarvisti valoa niin...

        Tilanne nyt: Lyhyet edelleen orkkis xenonit, pitkiin Piritekiltä H7 xenon sarja. Valotehoa huomattavasti enemmän tarjolla kuin halogeeneillä. Aamulla ensimmäisen kerran pitkät sytyttäessä kestää jonkin aikaa, että valoteho on maksimissa. Mutta kunhan ovat lämmeneet, niin ei viivettä ole, jos vastaantulevan takia käyttää pitkiä poissa. Suosittelen.

        Samalla tuli sumareihinkin laitettua xenonit:

        540ia m-sport touring -98
        Ex bmw: e30 320 m-tech1 cabriolet, e36 328 m-sport touring, e36 325ia sedan

        Comment

        • Mikaeli
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 109
          • Vaasa

          #19
          Mitä kokemuksia muuten xenonseteistä? Jos ehtiessään kokeilis 50w muutossarjaa pitkiin laittaa. Autossa on keulilla hellan xenonumpiot ja pitkinä valoina siis halogeeni. Onko tarjolla jotain laadukasta muutossarjaa, jossa polttimot olisivat täydessä kirkkaudessa lähes heti.. Kiinalaisia sarjoja kyllä löytyy joka paikasta mutta arvelluttaa hieman? Toki 35w kans kelpais, kun kunnollinen löytyisi.

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4624
            • Lahti.

            #20
            Itse laiton omaan facelift 50w xenon sarja. Eli autossa oli jo d2-s orkis (eli 35w) xenonnit mitkä vaihdoin siis 50w d2-s jälkiasennus sarjaan.



            Ero huomaa, mutta ei nyt niin iso kuten esim jos olis laittanut 50w sarja normi heijastinpintaiseen umpioihin missä on isompi kokonais heijastinpinta ( esim pitkille ). Lähivalojen linsivaloissa kun on vaan niin suhteellinen pieni heijastinpinta, eli sama halkaisia kun lasi linssi itse...eli mitä isompi heijastinpinta mitä isompi hyötö on xenonneista. Mutta siihenhän emme voi nyt mitään...

            Facelift valoissa ensiasennus ja jälkiasennus muuntajat ovat muuten ihan sama kokoiset joten menee ihan samaan kehikköön kiini, ja pluggihan on ihan sama. Ainoa missä piti hieman tsempata on että jälkiasennus poltin pohja ei ole niin syvä kun orkiksessa. (EDIT: syvempiä mallit nyt tulossa, eli ei tarviste muokaista lainkaan)



            niin piti kumi tiivisteistä leikkaa hieman reunaa pois että liitin upposi tarpeeki syvallä. Eli se juuri ja juuri näkee tässä kuvassa nuolen kohdallaan.



            Etu tietysti jälkiasennus 35w tai 50w d2-s on että voi samaan aikaan myös vaihtaa valon väri kuten esim 6000k tai 8000k.

            Laitan lähiaikoinaan 50w sarja myös pitkille...joten sitten pitäis nähdä. Odotan vaan että ne 90 kulmaiset adapterit saapuisi vihdoinkin
            Last edited by EPDM; 27-10-2008, 22:03.
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • EPDM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 4624
              • Lahti.

              #21
              Originally posted by hate79 View Post
              Itsellä oli alkutilanne facelift valot, lyhyissä alkuperäiset xenonit. Pitkissä 100w halogenit. Valoteho ihan ok, mutta kun ajan paljon työmatkaa pimeän aikaan ja sitä "karjapuskuria" ei tule ja lisää tarvisti valoa niin...

              Tilanne nyt: Lyhyet edelleen orkkis xenonit, pitkiin Piritekiltä H7 xenon sarja. Valotehoa huomattavasti enemmän tarjolla kuin halogeeneillä. Aamulla ensimmäisen kerran pitkät sytyttäessä kestää jonkin aikaa, että valoteho on maksimissa. Mutta kunhan ovat lämmeneet, niin ei viivettä ole, jos vastaantulevan takia käyttää pitkiä poissa. Suosittelen.

              Samalla tuli sumareihinkin laitettua xenonit:
              Xenonnien sytytys nopeutuu huomattavasti jos niihen laittaa relejohtosarja. Se ei ole kovin olellainen lyhyille kun nehän ovat päälle jokatapauksessa mutta pitkille se olis tarpeellinen. Eli käytetään vaan auton oma johtosarja herätevirraksi releihin ja johdataan varsinainen virta ( muista että se on hetkelisesti 23,000v!) suoraan akusta muuntajaan, eli ei auton oma johtosarjan kautta enään. Ei ole kovin iso investointi noin sanottu "laajakaista" toimintaan....

              Ja vuosien kokemuksesta voin sanoa että balastit kestää kauemmin jos ne saa hyvä/suora virtaa akusta kunnon johtojen kautta ja ei tarvitse kitua heikon virransaanti alimittaisista halogeeni johtosarjan kautta tulevasta virrasta mistä hädin tuskin tulee 12v vaikka akku olis kuinka hyvässä kunossa...
              Last edited by EPDM; 21-10-2008, 20:08.
              Viviendo en Lahiti
              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
              Vw Corrado vr6

              Comment

              • hate79
                Bimmer Fanatic
                • May 2003
                • 485
                • Iisalmi

                #22
                Originally posted by EPDM View Post
                Xenonnien sytytys nopeutuu huomattavasti jos niihen laittaa relejohtosarja. Se ei ole kovin olellainen lyhyille kun nehän ovat päälle jokatapauksessa mutta pitkille se olis tarpeellinen. Eli käytetään vaan auton oma johtosarja herätevirraksi releihin ja johdataan varsinainen virta ( muista että se on hetleisesti 23000K!) suoraan akusta muuntajaan, eli ei auton oma johtosarjan kautta enään. Ei ole kovin iso investointi noin sanottu "laajakaista" toimintaan....

                Ja vuosien kokemuksesta voin sanoa että balastit kestää kauemmin jos ne saa hyvä/suora virtaa akusta kunnon johtojen kautta ja ei tarvitse kitua heikon virransaanti alimittaisista halogeeni johtosarjan kautta tulevasta virrasta mistä hädin tuskin tulee 12v vaikka akku olis kuinka hyvässä kunossa...
                Tämä asia myös tiedossa, mutta en kehtaa alkaa konehuoneeseen vetämään ylimääräisiä piuhoja sikin / sokin. Siistimpi asennus näin, kun käy johdot suoraan liittimiin, ns. huomaamaton asennus.
                540ia m-sport touring -98
                Ex bmw: e30 320 m-tech1 cabriolet, e36 328 m-sport touring, e36 325ia sedan

                Comment

                • Nisti
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2007
                  • 705
                  • På Gränsen

                  #23
                  Eikös nuo 50w xenonit ole laittomia tiekäytössä? Mietin että kuinka herkästi esim katsastuksessa alkavat nuita syynäämään. nimimerkillä ihan just lähtee tilaukseen h7 satsi pitkiin :think
                  "MURPHY'S LAW"
                  "Whatever can go wrong will go wrong,
                  and at the worst possible time,
                  in the worst possible way"

                  Comment

                  • EPDM
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2005
                    • 4624
                    • Lahti.

                    #24
                    Originally posted by Nisti View Post
                    Eikös nuo 50w xenonit ole laittomia tiekäytössä? Mietin että kuinka herkästi esim katsastuksessa alkavat nuita syynäämään. nimimerkillä ihan just lähtee tilaukseen h7 satsi pitkiin :think
                    Käi yhtä laiton kun 100w halogeeni polttimoita...who cares, ei edes katsastusmies..tärkein ja olellainen on että valot ovat suunattu oikein.
                    Viviendo en Lahiti
                    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                    Vw Corrado vr6

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #25
                      Nyt kun monsuunikausi alkoi ja on pimeää kuin jouluna perseesssä, niin ideoita millä saisi halogen faceliftin lähivaloihin lissää kirkkautta? Tekeekö kiina xenon seteillä mitään?

                      Comment

                      • Samppasika
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 769
                        • Kempele

                        #26
                        käykö nuo lasit myös vanhempiin xenoneihin, vai pitikö niihin vaihtaa lyhyille se linssi lasi vanhoista? Vois olla tarvetta....
                        Originally posted by Spetke View Post
                        Pakko hiukan mainostaa:
                        Myydään osiolla minulla myynnissä alkuperäiset uudet käyttämättömät
                        63128362831 + 63128362832 E39 520 - 540 + M5 täydelliset lyhdynlasit keltaisilla vilkuilla vas ja oik puoli. (Ei ole enkelivalot) 60 Pari

                        63126902425 E39 520-540 + M5 Angeleye (halogeeni) ajovalolyhty vasen puoli.
                        valkoisella vilkulla 150

                        Tossa halpa lääke ja taas on valot kunnossa
                        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                        E61 530d M-sport -08
                        E39 528i Touring -97

                        Yhteydenotot: [email protected] !!

                        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                        Comment

                        • roadmovie
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2007
                          • 73

                          #27
                          Originally posted by teropa View Post
                          Tässäpä resepti hyviin valoihin E39:ssä. Ja taatusti näkee!

                          1. Facelift umpiot HELLA ORIGINAL vain ja ainoastaan!

                          LYHYET:

                          2a. Orkkis-XENON setti lyhyille
                          (Orkkis settiin vielä lisäboonuksena uudemmanmallin D2S+ polttimot )

                          TAI

                          2b. Jälkiasennus XENON H7 lyhyille

                          PITKÄT:

                          3a. Jälkiasennus XENON H7 pitkille

                          TAI

                          3b. Bi-Xenon modaus umpiolle


                          Jos ei noilla näe, niin voi seuraavaksi ostaa jonku karjapuskurin ja pultata siihen semmosen patterin noita järeämpiä lisävaloja .

                          Tero

                          Paljonkos tuommoiset jälkiasennus Xenonit noille pitkille kustantaa?

                          Mitä tuo Bi-Xenon modaus umpiolle tarkoittaa?

                          Kiesi E39 M5, '02 alkuperäisillä lähixenoneilla.

                          Nimim. Minäkö pihalla...

                          Comment

                          • Nisti
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2007
                            • 705
                            • På Gränsen

                            #28
                            Originally posted by roadmovie View Post
                            Paljonkos tuommoiset jälkiasennus Xenonit noille pitkille kustantaa?

                            Mitä tuo Bi-Xenon modaus umpiolle tarkoittaa?

                            Kiesi E39 M5, '02 alkuperäisillä lähixenoneilla.

                            Nimim. Minäkö pihalla...
                            Juuri tilasin h7 satsin piritekiltä hintaan 119.00 € + siihen sovitesarja 15€.
                            "MURPHY'S LAW"
                            "Whatever can go wrong will go wrong,
                            and at the worst possible time,
                            in the worst possible way"

                            Comment

                            • Nisti
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2007
                              • 705
                              • På Gränsen

                              #29
                              Noniin.. Tavarat saapui ja heti mietityttää. Tilasin piritekiltä samalla sovitteet noihin hellan facelift valoihin. Nyt kuitenkin kun tutki asiaa, niin polttimo ei ole tukevasti kiinni, vaan pääsee heilumaan reilusti. Eli sovite ei jaksa puristaa polttimoa umpiota vasten jotta se olisi tukevasti. Kyseessä nämä sovitteet http://www.piritek.com/shop/product_details.php?p=463 ... Pitääkö poltin liimata kiinni noihin vai täh
                              "MURPHY'S LAW"
                              "Whatever can go wrong will go wrong,
                              and at the worst possible time,
                              in the worst possible way"

                              Comment

                              • Makee28
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2003
                                • 527
                                • Kitee

                                #30
                                Jos se poltin ei kestä paikallaan heilumatta, niin kannattaa liimata se kantaan kiinni. Itse olen suosinut niitä Bmw:n alkuperäisiä polttimonkantoja, ne muokannut polttimolle käypäseks ja liimannut kiinni. Orggis kannat maksaa n. 8€/kpl ja puolentunnin työllä ne näppärä jätkä tekee käypäseks.

                                Comment

                                Working...
                                X