Eli tyhjäkäynnillä käy tosi huonosti ja peinillä kierroksilla meno hankalaa. Onnistuin asentaan istan kannettavaan jolla tein suutintestin. Ohessa kuva. Onko 3 ja 4 suutin rikki/tukossa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530D suuttimia tukossa/rikki?
Collapse
X
-
Ei kai tuossa pyritä nollatulokseen vaan siinä kerrotaan vain suuttimien ruiskutusmäärä suhteessa toisiinsa. Jos ruiskutusmäärä on pieni miinusmerkkinen niin se pytty tarvitsee vähiten polttoainetta toimiakseen ja siinä on paras suutin. Jos iso luku niin polttoainetta syötetään paljon joka tarkoittaa että jotain on pielessä.
-
👍 1
Comment
-
-
Originally posted by Rattiukko View PostEi ole mitään absoluuttista 0 pistettä vaan arvot on edelleen suhteessa toisiinsa. Ainakin mun käsityksen mukaan.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
👍 2
Comment
-
-
Joudut joka tapauksessa sen yhden suuttimen vaihtamaan. Vaihtaisin suosiolla huonoimman, toki kurkistaisin ennen vaihtoa vielä varulta suutinten ohivuodot, niin näkee miten ne suhteutuu noihin INPAn ilmoittamiin asioihin.
Huonolla tuurilla kaksi suutinta, mutta oma veikkaus on että yhdellä selviää.
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View Post
DDE:n ilmoittamat yksittäisten sylintereiden lukemat lähestyvät nollaa silloin kun kaikkien suuttimien toiminta on optimaalista. Käytännössä lukemat heiluvat hieman nollatason molemmin puolin. Ketjun aloitusviestissä kysyjällä näyttää ainakin kolmossylinterin suutin vuotavan pahasti ja sen seurauksena DDE pyrkii korjaamaan ja kompensoimaan muiden sylintereiden ruiskutusta tuottaakseen mahdollisimman tasaisen pyörimisliikkeen kampiakseliin. Alkuun kannataisi kolmonen vaihtaa uuteen ja katsoa tilannetta uudelleen.
Comment
-
Comment